Rome!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ghani

Berichten: 3086
Geregistreerd: 01-01-04

Rome!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 23:33

Ik ga begin Juni naar Rome toe, en ik was benieuwd of iemand hier nog een leuk (goedkoop) hotelletje weet in het centrum van Rome!!

Het mag eenvoudig zijn, als het maar schoon is en gezellig .

Verder, weten jullie nog leuke uitgaansgelegenheden? Dingen die we moeten doen!!!?

Ook nog dingen die we zeker niet moeten doen?

thanks

Groetjes Sylvia .

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 23:45


Suomi
Berichten: 3789
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Rome!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 11:39

Rome is echt een gave stad! Neem je fototoestel en voldoende geld mee!

Do's:
- colosseum bezoeken
- forum romanum bekijken
- 's avonds naar de spaanse trappen gaan
- trevi-fontein bezoeken
- vaticaan bezoeken (indrukwekkend!)
- pantheon bezoeken
- ijs eten
- pizza eten
- ook heb je er een heel gaaf gebouw 'graf van de eeuwig/onbekende soldaat' of zoiets: echt super gaaf!
- en je hebt nog zo'n masker op een muur waar je je hand in moet stoppen en als je iets verkeerds had gedaan werd je hand ervan af gehakt. heb alleen geen idee hoe dat heet

Don'ts:
- op een terrasje gaan zitten, tenzij je bereidt bent €5,- voor een espresso of een cola te betalen
- ingaan op de verkoperspraatjes: in Rome wordt je bedolven van mensen die je vastgrijpen en iets in je handen duwen, zodat jij (volgens hen) verplicht bent dat product te kopen.
- zomaar foto's maken van de gladiatoren is ook geen goed idee, want dan rennen ze je achterna, omdat je er geld voor moet betalen om met hen op de foto te kunnen (wisten wij veel )

Heel veel plezier alvast!

xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 11586
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Rome!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 21:05

wij zaten afgelopen september in hotel Marisa, aan de Via Marsala, was redelijk centraal gelegen en heel leuk hotel

en do's...ja alles wat jesse_rulez zegt, en nog een tip, als je een ijsje haalt of iets te drinken bijv. bij de Trevi-fontein, of de Piazza Navona, ga dan een zijstraatje in en haal het daar, dat scheelt vaak een stuk in de prijs, dan wanneer je het daar op de terrasjes haalt, daar betaal je je vaak scheel.

en dat masker op de muur, is de bocca della verita (iig zoiets )

veel plezier in Rome, het is echt een mooie stad!

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 22:48


Suomi
Berichten: 3789
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Rome!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 10:16

xingridx schreef:
wij zaten afgelopen september in hotel Marisa, aan de Via Marsala, was redelijk centraal gelegen en heel leuk hotel

en do's...ja alles wat jesse_rulez zegt, en nog een tip, als je een ijsje haalt of iets te drinken bijv. bij de Trevi-fontein, of de Piazza Navona, ga dan een zijstraatje in en haal het daar, dat scheelt vaak een stuk in de prijs, dan wanneer je het daar op de terrasjes haalt, daar betaal je je vaak scheel.

en dat masker op de muur, is de bocca della verita (iig zoiets )

veel plezier in Rome, het is echt een mooie stad!


Je hebt gelijk: heb ff op google gezocht:

La Bocca della Verità (Mouth of Truth), from about 100 B.C., is a giant marble disc sculpted into a human face. It was originally a sewer cover in the adjoining ancient temple dedicated to Hercules. Traditional lore holds that if you lie while your hand is in the sculpture's mouth it will be bitten off.

Afbeelding

Er stond toen wij daar waren echt een hele rij mensen te wachten om hun hand in die mond te steken en daar een foto van te laten maken

Miss87
Berichten: 784
Geregistreerd: 07-08-04

Re: Rome!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 14:48

Probeer een hotel te krijgen in de buurt van Termini. Dat is het centrale station. Rondom Termini zitten een hele boel kleine goedkope hotelletjes. Je kunt vanaf daar makkelijk heel de stad bereiken. Eerst elke ochtend een heel eind moeten lopen om bij de metro te komen is niks! Er zijn zoveel mooie dingen te zien daar. Ik ben er nu 2 x geweest. De eerste keer was met school. Daar waren een aantal leraren bij die er al vaak geweest waren en die wisten dus alle leuke plekjes! Zelf vond ik de thermen van Caracalla heel indrukwekkend (ook al is er niet veel meer van over ) Maar natuurlijk moet je het Colosseum en het Pantheon niet vergeten. We zijn ook een dagje naar Vaticaanstad geweest. Dat was ook leuk!

SummerRemedy

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 12:52

Ja als je op het Piazza Navona staat met je rug naar het Pantheon, dan moet je 1 van die zijstraatjes links hebben, krijg je GIGA ijsjes voor 1,50 ofzo

sanne_

Berichten: 760
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Rome!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 13:08

Hierboven worden al prima tips gegeven. Mocht de warmte je een beetje veel worden, wandel dan via de Trasteverre richting de botanische tuinen. Je kunt de tuinen zelf voorbij lopen maar je komt uit op een heuvel waar de wind lekker waait en je een fantatsisch uitzicht hebt over de stad. De catacomben zijn heel bijzonder om doorheen te lopen en dat is ook prima te plannen op een hete dag (onder de grond is het dan heerlijk koel).
De San Pietro oftewel de Sint Pieter is natuurlijk een bezoekje waard, prachtig en indrukwekkend! Het Piaza del Popolo is erg mooi en een mooie plek om te beginnen als je wilt gaan shoppen en veel geld over hebt . De winkels daar in de buurt zijn heel leuk, maar de prijzen niet...
Verder kun je banuit het centrum een indrukwekkende wandeling maken naar de Joodse wijk, het ghetto van Rome en dan langs de Tiber naar het Tibereiland. De Engelenbrug met daarachter de burcht zijn de plek bij uitstek om souvenirs te kopen.

En als er een blond meisje in je reisgezelschap is; laat haar de dingen al ijsjes en sieraden afrekenen als je geholpen wordt door een Italiaanse jongen. Scheelt ook weer! (waarom ben ik donker?!)

Goedkoop overnachten kan prima in één van de vele kloosters. Je moet dan wel op tijd binnen zijn, toen wij met school gingen moesten wij om 23.00 uur terug zijn. Dat is dus alleen een optie als je niet van plan bent tot later op stap te gaan.

Meligemaaike

Berichten: 909
Geregistreerd: 19-10-03
Woonplaats: Brielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 13:34

Hotel Luciani is nog geen 2 minuten lopen vanaf termini. Leuk hotel, enkel het ontbijt viel mij wat tegen. Ze hebben ook een internetsite. Voor de rest zijn de dingen die al genoemd zijn erg leuk om te bezoeken, en je kan 's avonds ook erg leuk winkelen . Je moet heel goed op je spullen letten in bussen en metro's, er wordt veel gestolen namelijk. Ook kleine kindjes die komen bedelen kunnen zo wat van je stelen. Tassen voorop je buik hangen en goed je spullen in de gaten houden bij drukke plaatsen en dus met het openbaar vervoer is wel handig. Als je wat te drinken gaat halen heb je verschillende tarieven, ga je gewoon aan de bar staan is het het goedkoopst, ga je binnen zitten wordt het al duurder, en ga je dan nog is buiten zitten dan betaal je helemaal de hoofdprijs. Daar moet je wel erg in hebben. Maar zoals ook al gezegd is, in de zijstraatjes is het al goedkoper.
Heel veel plezier!

Anne_Lieke

Berichten: 669
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 13:50

Ik ga ook naar Rome (10 juli)! Met de hele familie. Waar we precies zitten weet ik niet...

Madelen
Berichten: 689
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: Veldhoven (NB)

Re: Rome!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 13:58

jesse_rulez schreef:
xingridx schreef:
wij zaten afgelopen september in hotel Marisa, aan de Via Marsala, was redelijk centraal gelegen en heel leuk hotel

en do's...ja alles wat jesse_rulez zegt, en nog een tip, als je een ijsje haalt of iets te drinken bijv. bij de Trevi-fontein, of de Piazza Navona, ga dan een zijstraatje in en haal het daar, dat scheelt vaak een stuk in de prijs, dan wanneer je het daar op de terrasjes haalt, daar betaal je je vaak scheel.

en dat masker op de muur, is de bocca della verita (iig zoiets )

veel plezier in Rome, het is echt een mooie stad!


Je hebt gelijk: heb ff op google gezocht:


La Bocca della Verità (Mouth of Truth), from about 100 B.C., is a giant marble disc sculpted into a human face. It was originally a sewer cover in the adjoining ancient temple dedicated to Hercules. Traditional lore holds that if you lie while your hand is in the sculpture's mouth it will be bitten off.


Afbeelding

Er stond toen wij daar waren echt een hele rij mensen te wachten om hun hand in die mond te steken en daar een foto van te laten maken

Oh, geweldig! Dat was vroeger ook bij Bassie & Adriaan. Ben vorig jaar met school ook in Rome geweest, maar heb dat toen niet gezien.

Vergeet niet kerkjes te bezoeken, die zijn echt heel mooi en veel belangrijke schilderijen/beelden zijn daarin te bewonderen. Verder zou ik je ons hotel, Hotel Tempio di Pallade, niet echt aanraden, was nogal klein. Een taxiritje is trouwens erg goedkoop en een hele belevenis. (Met 80 over de tramrails 's avonds in de hoop dat de niet-engels sprekende, aan de telefoon hangende chauffeur toch echt begrepen heeft waar je naar toe wil )Veel plezier!

edit: neem héle luchtige kleding (en zonnebrandcreme) mee. Het is er echt super warm, die zon brand echt op je huid en al de stenen reflecteren die zonnestralen ook nog eens.

Ghani

Berichten: 3086
Geregistreerd: 01-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 17:48

wow! *pakt notitieboekje!*

Echt super!! Ik ga het echt allemaal opschrijven want alles lijkt me gewoon leuk!

Als er nog meer dingen zijn, ik schrijf het op! .

Rytm

Berichten: 4869
Geregistreerd: 19-02-04

Re: Rome!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 21:09

Rome.. *droomt weg

Ben ik in oktober geweest, het is echt een supermooie stad.
Wij waren met school dus helaas niet uitgeweest omdat we om 12 uur terug moesten zijn. Maar wel genoeg andere dingen gedaan!

Trevifontein zou ik 's avonds bezoeken, dan is hij zo onwijs mooi!
"s avonds kan je ook naar de Spaanse trappen, dat is gewoon heel erg gezellig vooral.

Naja alle bezienswaardigheden worden al genoemd verder..

Als je iets gaat kopen, goed afdingen.
Enne.. uitkijken met terrasjes, ze vragen extra geld als je buiten gaat zitten en dat soort dingen.

Talishe

Berichten: 1258
Geregistreerd: 06-03-05
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 21:26

Ik ben eind februari met school geweest en heb ook in hotel marisa gezeten. tegen over het station toch? zou ik zeker aanbevelen. tis geen luxe hotel, maar je kan overal makkelijk komen via het station. ook zijn er redelijk wat eetgelegenheden op loopafstand. ik zou zeker de grote winkelstraten bezoeken: via del corso, via del condotti, via nazionale is ook goed voor de portemonnee. en via borgogna is leuk om doorheen te lopen. daar zitten alle topmerken zoals d en g, dior, louis vuitton. je begrijpt misschien wel wat wij op onze vrije middag daar hebben gedaan. geniet iig maar, het is egt een mooie stad. ik zou als ik jou was ook een boekje kopen met info. is erg interessant, en ga ook de catacomben bezoeken. vond ik erg leuk

Loesss

Berichten: 4186
Geregistreerd: 13-06-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 21:12

Nog een extra toevoeging aan do: naar pompeij gaan! De rest hoor je hierboven. verder moet je onwijs gaan shoppen... Nog een andere do, zo'n combinatie kaart voor metro, bus etc pakken. Nog een do. 's avonds lekker lang op de Spaanse Trappen verblijven. Een allerbelangrijkste do: op de goede manier centjes in de Trevi fontein werpen, dan kom je zeker terug! Bij mij werkt het, ik ga in oktober voor de 6e keer

een belangrijke don't: in de metro niet op je tas passen...

het is echt heel belangrijk om constant je hand op je tas te houden, het stikt er echt ontzettend van de zakkenrollers. Ook al denk je nog zo'n veilige tas te hebben.... watch it!

Rome is zooo leuk! Ik houd er zoveel van! Heel veel plezier en geniet ervan. Ik ga dus in oktober ook weer, maar dan zitten we tussen Rome en napels in.

Suomi
Berichten: 3789
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Rome!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 10:44

Zoals Josa al zei, mocht je ook nog de tijd hebben om dingen buiten Rome te gaan bezoeken: ga dan naar Pompeï!! Super mooi en indrukwekkend om te zien, al helemaal met de Vesuvius op de achtergrond! Naar aanleiding van ons bezoek aan Rome, Pompeï en de Vesuvius heb ik mijn profielwerkstuk toen over de Vesuvius geschreven

Verder nog een tip die me te binnen is geschoten: in Rome zijn er ook veel mensen die aanbieden om een portret van je te maken. Let dan op dat diegene ook echt kan schilderen, er schijnen namelijk mensen erbij te zitten die je belazeren: ze kunnen helemaal geen portret schilderen!

Suomi
Berichten: 3789
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Rome!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 14:42

Ik heb vanochtend toch iets gelezen wat ik hier even moet melden : de nieuwste rage in Rome schijnt sightjogging te zijn!

Sightseeing en joggen tegelijkertijd dus! 'Een trainer die jouw taal spreekt, komt je ophalen in je hotel en leidt je langs de door jouw gekozen route door Rome, rekening houdend met je leeftijd, je wensen en je fysieke gesteldheid. Joggend door de stad geeft de gids informatie over de plekken die worden gepasseerd.' aldus de Telegraaf. O ja, er zijn dus negen verschillende routes! Ik moet zeggen dat het op de foto's wel leuk uitziet haha.

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 14:52

Haha, ik neem toch al m'n hardloopkleding mee naar Italië dus wie weet ga ik wel met gids.

_Stampie_
Berichten: 38
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Dedemsvaart

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 14:57

Ik ben ook in Rome geweest met school! Is echt zo super mooie stad! Op elke hoek van de straat staat gewoon wel een mooi gebouw of kerk o.i.d. Overdag zijn de Trevi fonteinen ook heel leuk! Je hebt daarnaast een heel lekker ijswinkeltje zitten en dan kan je het ijsje lekker bij de fonteinen opeten en mensen kijken, want het is daar echt ontzettend druk.. Je mag alleen niet met je benen in het water dat was wel jammer want toen wij er waren was het echt ontzettend warm, maar als je dat dus doet wordt de politie boos.. (vooral geen ervaring mee )

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 16:49

Ik ben er vorig jaar ook met school geweest. Wij zaten in een hotelletje vlakbij Termini (het station). Heel handig, alles was eigenlijk aan te lopen, en anders zat je zo in de metro of de trein/bus om ergens te komen.

Verder móet je uiteraard de sfeer op Piazza Navona en Campo Del Fiori (ernaast) 's avonds proeven, dat is echt geweldig. Wij kregen gelukkig alle vrijheid en hebben daar lekker zelf rondgezworven 's avonds.

Wil je een rustige dag, dan raad ik je aan om naar Ostia Antica te gaan. Dit is de oude haven van Rome vroeger, met veel oude woningen e.d. om te bezichtigen. Na een paar dagen in het drukke Rome is het héérlijk om daar rond te lopen, heel veel ruimte en lekker rustig. Dit kan je heel goed combineren met een bezoekje aan het strand van Ostia, aan de Middellandse Zee. Lekker een paar uurtjes relaxen en zwemmen.

Dan moet je natuurlijk ook gewoon de standaard dingen in Rome bezoeken.

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 18:00

Leuk dat je positief over Ostia Antica bent want die heb ik ook op mijn lijstje staan met dingen die ik wil zien.

Mii_Suzy

Berichten: 659
Geregistreerd: 08-06-05
Woonplaats: Willemsoord

Re: Rome!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 22:08

Afbeelding

@ Madelen: Idd dit was ook bij Bassie en Adriaan..

In Nederland word dit masker "De mond van de waarheid"
genoemd.. Ook is hier een boekje van.. die heb ik op
de basisschool nog gelezen.. deze heet 'Het geheim
van de afgebeten vingers'

@ Ghani:
Heel veel plezier daar,, lijkt me een erg mooi land!

Rytm

Berichten: 4869
Geregistreerd: 19-02-04

Re: Rome!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 10:38

Ja inderdaad, wij gingen ook eerst naar Ostia Antica en daarna naar Ostia strand zeg maar. Was wel een hele leuke dag!