Nieuw zeeland

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
esilep

Berichten: 265
Geregistreerd: 12-04-06
Woonplaats: Haarlem

Nieuw zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 21:51

Hoi allemaal,
Ik heb misschien een beetje een lastige vraag:
Ik ga over een half jaar voor 8 maanden naar Nieuw zeeland en wil daar graag op paarden boerderijen werken en buitenritten? tochten maken. heeft iemand tips of een leuke ervaring om te delen?
Thanks

Stumper_

Berichten: 1348
Geregistreerd: 16-12-04

Re: Nieuw zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 12:11

Hmm. In Nieuw-Zeeland heb ik één keer paardgereden, dat was leuk. In de bergen, rivieren oversteken enzo.
Dus met paarden kan ik je niet verder helpen.
Wel is Kaikoura een gaaf plaatsje, kan je een walvisvaart maken om walvissen te zien. Heel gaaf.
Trek vooral veel tijd uit voor het Zuideiland, dat is echt véél mooier dan het Noordeiland!!
Op het Noordeiland is de Coromandel heel mooi. En Rotorua ook, met allemaal geisers. Wellington kan je leuk winkelen.
Op het Zuideiland zijn Queenstown en Wanaka echt geweldig. Pickton is ook leuk. En Kaikoura dus.
Voor vragen, mail of PB gerust, ben er 5 weken geweest.

Marjolein

Berichten: 11642
Geregistreerd: 09-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 11:35

Ik vond het noord eiland heel anders mooi dan het zuideiland. Veel lieflijker. Ik heb 3 maanden in Awanui bij Kaitaia gezeten en de stranden zijn daar echt geweldig. Heb daar op een dressuurstal gezeten, was wel erg leuk, maar had liever iets meer in de bewoonde wereld gezeten. Ik zou je niet aanraden op een springstal te gaan werken, de meeste grooms worden daar als sloof gebruikt.
Ik heb nog wel een mailadres van een leuke horsefarm waar ze veel trektochten hadden. Had daar ook een aanbod van gekregen maar was toen net begonnen bij de dressuurstal. Dat was een uur van auckland af en erg leuke mensen.
als je nog vragen hebt, ik heb der 5,5 maand gezeten en enorm genoten maar zou een boel dingen anders gedaan hebben.

esilep

Berichten: 265
Geregistreerd: 12-04-06
Woonplaats: Haarlem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 11:48

Ik zou graag het mailadres van de horse farm willen hebben! Had je aan 5.5 maand genoeg? En kun je er goed zonder auto rondtrekken? ( ik heb geen rijbewijs) Mag ik vragen wat je zoal anders had gedaan? Ik ga pas over een half jaar, maar alle persoonlijke ervaringen zijn welkom!

Marjolein

Berichten: 11642
Geregistreerd: 09-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 14:03

ik vond 5,5 maand vrij lang voor Nieuw Zeeland... had liever ook wat tijd in andere landen doorgebracht (australië, zuidoost azië). Als je op je gemak Nz door wil trekken heb je aan 2,5 maand ruim genoeg. Ik bleef overal 3 dagen en op sommige plekken zelfs langer en ik was echt een vand e langzame travellers. Zonder rijbewijs is Nz goed te doen. Er zijn verschillende bus organisaties die allemaal het noord en zuid eiland door gaan. Kiwiexperience Magic en Stray zijn vrij bekende. Die kunnen ook alvast beackpackers voor je boeken of leuke activiteiten. Ik reisde met een flexipass, dat was iets goedkoper maar je moest wel alles zelf boeken en er werd niks extra's georganiseerd.
Paar dingen die ik anders zou doen is een echte backpack meenemen (ik had een mega weekendtas op wieltjes, maar die was soms echt onhandig, wel makkelijk als je veel op 1 plek bent).
Ik zou tijdens de vliegreis mn stopover een paar dagen langer maken zodat ik ook iets van het land kan zien waar je stopt (je bent er dan toch dus waarom niet een paar dagen langer cultuur snuiven).

Ik had ook een working holiday visa maar daar heb ik gene gebruik van gemaakt. werkte er voornamelijk voor kost en inwoning en soms kreeg ik wat in mn handje als zakgeld.

esilep

Berichten: 265
Geregistreerd: 12-04-06
Woonplaats: Haarlem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 16:49

Dankje wel voor de info. Ik ben van plan om op de terugreis langs australie of bankok te gaan en daar nog een aantal weken te blijven.