zwemmen met dolfijnen in egypte?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
katjaaaa
Berichten: 526
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: alkmaar

zwemmen met dolfijnen in egypte?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 15:40

hallo,

kun je in EGYPTE zwemmen met dolfijnen? zo ja wat zijn jouw ervaringen? wat koste dat? heb je fotos

met vriendelijke groeten katja

Colt

Berichten: 2011
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Assen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 16:44

Ben benieuwd ook

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Re: zwemmen met dolfijnen in egypte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 19:55

Ik ben zelf in Hurghada geweest en daar kon dat niet.
Maar toen wij met een onderzeeboot op pad gingen werden we eerst naar een kunstmatig eilandje in de zee gebracht met een boot, om daar vervolgens in te stappen in de onderzeeer, en daar sprongen allemaal dolfijnen boven het water uit
De vliegende vissen waren ook grappig tijdens onze duiktrip

flowerxxx

Berichten: 2070
Geregistreerd: 26-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 12:09

Ik heb vorig jaar op Malta gezwommen met dolfijnen. Dat was super om te doen maar wel erg commercieel. Het was een soort Harderwijk en wij deden kunstjes met de dieren. Ik wil ooit nog eens in het wild of in zee met dolfijnen zwemmen.

Aantal tips:
- informeer goed naar het soort reis. Veel van dit soort dingen wordt gezien als atraktie. De kans is aanwezig dat je bv op een boot blijft zitten, geen dolfijnen ziet, of ze alleen vanaf de kant aan mag raken.
- vraag altijd hoeveel mensen er tegelijk met de dolfijn het water ingaan. Is er een grote groep op een klein aantal dolfijnen dan moet je het niet doen. Wij hadden 2 dolfijnen en dan 5 mensen per dier. Dat vond ik al behoorlijk veel.
- in Egypte kan je vaak zwemmen in de zee. Dat is super om te doen maar bedenk dat er meer in die zee zit dan alleen de dolfijn! Een kennis heeft dit ook gedaan en was doodsbang voor alle andere vissen en zeedieren (waaronder ook gevaarlijke). Zo zwemmen er in Egypte ook haaien. Niet overal maar ze komen er wel voor, en reken maar niet de de mensen van de dolfijnen dat ooit zullen vertellen.

Pas goed op voor uitbuiting door lokale mensen. Helaas gaat men in andere landen heel anders om met deze dieren. Vraag goed door en bij twijfel moet je het niet doen. De kosten zijn bijna overal heel erg hoog. Reken op bedragen tussen de 70 en 130 euro (afhankelijk van het land en de organisatie en extra's)

Zoek met google op die manier heb ik het zwemmen ook gevonden.

Letsdunit

Berichten: 7792
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 16:51

In Sharm El Sheikh wordt het gedaan.
Ik geloof dat het 85 euro was maar ik ben uit principe niet gegaan.,

Haaien zullen gerust in egypte zitten, ik heb toen ik jong was dikwijls met haaien gezwommen toen ik in Oman (midden oosten) woonde, ze doen niks.

Fenn

Berichten: 6168
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 19:00

Ik ben ook in hurghada geweest, maar daar kon het inderdaad niet. Wel ben ik wezen snorkelen en duiken wat ook erg aan te raden is. Vooral dat duiken, ik had nog nooit gedoken dus ging van uit de kust (na zwembadoefeningen en een dvd-cursus) en heb niet veel gezien. Toch was het gaaf! Met Snorkelen heb ik wel alles gezien, maar dan van bovenaf.
Met die duikboot konden wij ook mee, maar dat heb ik niet gedaan.

Wat Flowerxxx zegt is waar, pas heel goed op dat je niet uitgebuit wordt door allerlei locale mensen die je wat aansmeren. Toerist staat op je voorhoofd geschreven en ze kunnen allemaal beter afdingen dan jij kan....

katjaaaa
Berichten: 526
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: alkmaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 08:29

bedankt alvast voor jullie reaktie.......
er is daar ook een belgische duikschool?

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 21:58

Toevallig dit topic, ik vroeg vanmiddag nog aan mijn moeder of ze wist of dat ook kon.
Wij gaan deze zomer naar Sharm el sheikh en was benieuwd of het wel kon maar ik zie het dus al staan, lijkt me erg leuk.

harlekijn
Berichten: 661
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: 5 min van het strand

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 09:44

happyjoyce schreef:
Toevallig dit topic, ik vroeg vanmiddag nog aan mijn moeder of ze wist of dat ook kon.
Wij gaan deze zomer naar Sharm el sheikh en was benieuwd of het wel kon maar ik zie het dus al staan, lijkt me erg leuk.
Naar welk hotel ga je naar toe

Colt

Berichten: 2011
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Assen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:47

ik ga naar El Gounda... Maar zitten dus haaien daarzo? Brrr... Nou dan hoop ik maar dat t water daar helder is (ga k wel van uit) kun je ze iig aan zien komen....

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:47

ik heb met dolfijnen gezwommen in egypte dat was in El gouna. Dat waren wilde dolfijnen die we ineens tegen kwamen op zee voor de boot. WE mochten er mee zwemmen. DAt was echt onwijs gaaf ervaring

Jess_icaa
Berichten: 51
Geregistreerd: 09-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:52

In Hurghada bij Melia Pharaoh kon het niet in ieder geval.

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 15:18

harlekijn schreef:
happyjoyce schreef:
Toevallig dit topic, ik vroeg vanmiddag nog aan mijn moeder of ze wist of dat ook kon.
Wij gaan deze zomer naar Sharm el sheikh en was benieuwd of het wel kon maar ik zie het dus al staan, lijkt me erg leuk.
Naar welk hotel ga je naar toe


Iberotel Club Fanara

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 15:21

Ik heb in Sharm el Sheikh, vlak bij de kust, met 1 wilde dolfijn gezwommen/gedoken én gesnorkelt.

Je moet ontzettend veel mazzel hebben, je kan namelijk niet zomaar een wilde groep zwemmende dolfijnen zwemmen. Die dolfijnen zijn 9 van de 10 keer aan het jagen, en als ze aan het jagen zijn zitten er dus haaien onder.

Ik heb dit meerdere keren ook van onder water meegemaakt, jagende dolfijnen, met daaronder etende haaien.

Ik weet wel, dat je bij Marsa Alam, bij het Dolphins Reef kan snorkelen met een groep van ongeveer 50 dolfijnen die daar permanent leeft, en dus ook niet aan het jagen is zoals wilde dolfijnen rond Hurghada / Sharm el Sheik.

[EDIT] De foto's.

Oja. Mijn vader was vorige maand weer in Sharm aan het duiken, het is nu jongseizoen t/m augustus, en vooral dolfijnenbabies vinden haaien erg lekker, daarom zou ik er dus ook écht niet bij inspringen. En gelukkig weten de schippers dit maar al te goed .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 21:30

Leuke foto's Splash_
Jammer dat er niet zo vaak dolfijnen in het wild zijn, dat is toch wel veel mooier

katjaaaa
Berichten: 526
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: alkmaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-06 09:30

mooie fotos!

Qimm

Berichten: 15189
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 09:33

collega van mij heeft dat ook gedaan in egypte, gewoon bij zo'n zwembad ding. Was best duur maar wel heel cool.

Flygill
Berichten: 8045
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 09:35

ik ben ook in egypte geweest, en heb gelukkig geen haaien gezien! laat je inderdaad goed informeren en probeer waar mogelijk met een nederlandse reisorganisatie mee te gaan duiken of zwemmen met dolfijnen.

Fenn

Berichten: 6168
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 10:26

katjaaaa schreef:
:D bedankt alvast voor jullie reaktie.......
er is daar ook een belgische duikschool?


in hurghada was een organisatie nederlanders. Daar kon je leren duiken etc.

Colt

Berichten: 2011
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Assen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 22:21

Mooie foto's Splash_

Oh bah die haaien verhalen.....

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 23:50

weet iemand of het wel in turkije kan?

Colt

Berichten: 2011
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Assen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 12:27

Turkije geloof ik niet... Al zijn ze wel in de buurt daar.
Vorig jaar ging ik met de boot van Turkije naar Rhodos en onderweg sprong er wel een dolfijn uit het water...

katjaaaa
Berichten: 526
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: alkmaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 16:33

ik weet wel een belgische organisatie...duikschool. blue paradise. ze hebben een site www.blueparadise.nl

ik ben van plan om naar hurghada te gaan. want daar is ook die belgische duikschool.
Weten julllie misschien of je nog meer kunt doen?paardrijden? kameelrijden? en anders misschien in El Gouna.is de busvevoer goed? kan je goed pinnen in egypte?

harlekijn
Berichten: 661
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: 5 min van het strand

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 16:51

katjaaaa schreef:
ik weet wel een belgische organisatie...duikschool. blue paradise. ze hebben een site www.blueparadise.nl

ik ben van plan om naar hurghada te gaan. want daar is ook die belgische duikschool.
Weten julllie misschien of je nog meer kunt doen?paardrijden? kameelrijden? en anders misschien in El Gouna.is de busvevoer goed? kan je goed pinnen in egypte?


Wat wij hebben gedaan is met een quad door de woestijn erg leuk om te doen

Fenn

Berichten: 6168
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 20:21

Hurghada, we zijn wezen duiken, snorkelen en ik kon ook paardrijden vanuit het hotel.
Voor de rest ligt het met welke reisorganisatie je bent, maar je kunt waarschijnlijk veel expedities boeken. Ook met nederlandse gids.