1 juni naar Alanya.. Maaaaar...

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nessah

Berichten: 8954
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Roosendaal

1 juni naar Alanya.. Maaaaar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 13:01

Hallo allemaal,
Ik ga 1 Juni naar Alanya.. naar een 5 sterren hotel en heb all in geboekt.. dus ff heerlijk genieten!
Alleen ik had nog een vraagje over Alanya.. lopen daar veel zwerfdieren?
Het is namelijk zo dat mijn moeder en ik daar nogal een zwak voor hebben Mijn hondje(vorig jaar ingeslapen maar is toch nog geschat 15 geworden) hadden we ook als zwervertje 12 jaar terug aangetroffen in Ibiza en dat was liefde op het 1e gezicht..Toen was het vrij makkelijk we waren met de boot en auto.. dus hij kon gewoon mee en nergens controle of iets gehad.. In Nederland door de DA op laten knappen en klaar.. Maar stel dat we weer op een nieuw diertje verliefd worden.. Kan je die dan mee nemen met het vliegtuig? Tot 5 kg mag het dier als hand bagage worden mee genomen.. maar hoe zit dat met de controles.. Want de duane is nu wel strenger en volgens mij is het ook eigenlijk niet toegestaan.. Maar ik zou het toch graag willen weten hoe en wat, mijn buren hebben een hond mee genomen uit Spanje.. en hadden het paspoort van hun overleden hond mee genomen en daarmee is hij nl binnen gekomen, maar zij waren met de auto en weet zelf niet hoe en wat met het vliegtuig..
Dus wie heeft hier ervaring mee of kan mij zeggen hoe zo iets werkt?
Alvast bedankt

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 13:05

Ten eerste lopen er best veel zwerfdieren in Turkije en de laatste keer dat ik in Alanya was waren daar ook veel zwerfhonden.
Ten tweede is het per vliegtuig volgens mij niet toegestaan hondjes van daar mee te nemen. Er zit een heel (duur) proces vooraf voordat je zo'n hondje dus mee kan nemen.

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Re: 1 juni naar Alanya.. Maaaaar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 13:05

Ja opzich wel vond ik. En de meeste zitten echt helemaal onder grote teken..

Deze super lieve hond zat een paar dagen bij ons hotel/strand. Hij is weggejaagd door de bewaking met stenen notabene...

Afbeelding

Nessah

Berichten: 8954
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Roosendaal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 13:07

Ja, ik weet dat het niet is toegestaan dat staat ook in mijn verhaal.. Maar ik heb nog paspoort van bijv. mijn oude hond.. en een hond mag je als handbagage mee nemen( niet zwaarder dan 5 kg)
Annelou.. wat een mooierd! En sja.. das el een zielig verhaal

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 15:24

Ik zou het niet doen als ik jou was. Veel van de honden hier hebben namelijk wel een baasje maar lopen overdag gewoon los over straat.
Lijkt me als eigenaar (ondanks dat ze zo makkelijk zijn met die beesten) niet leuk als je hond savonds niet meer thuiskomt omdat een tourist m meegenomen heeft.

En volgens mij moeten ze ook bepaalde tijd in quarantaine, als je een dier over wilt vliegen.

Nessah

Berichten: 8954
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Roosendaal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 15:47

Ik vroeg eigenlijk niet helemaal om meningen om het wel of niet te doen.. Maar of iemand hier ervaring mee had en of iemand wist hoe dat werkte..Op het vliegveld.
Nathalie--> ik weet niet helemaal hoe je aan je informatie komt.. maar ik heb dit eerder gedaan(en zoals gezegd ook mijn buren) en de Da doet dan verschillende bloed en urine onderzoeken.. En enten en ontwormen en vitamine kuur en speciaal dieet ect. En thats it.. quarantaine zoals jij zegt heb ik nog noooit mee gemaakt.. ja als ze ziek blijken te zijn maar die uitslag wacht je bij de Da af.. die heb je namelijk zo.en als ze hele erge ziektes hebben hadden ze het daar ook niet overleefd neem ik aan.. En je merkt na 2 weken echt wel wanneer het een zwerver is of niet.. Een hond met eigenaar krijgt te eten en te drinken.. Dus een hond die vel over been is en is uitgedroogd en onder de vlooien en wormen in de uitwerpselen is wel degelijk een zwervertje..

Goed maar mijn vraag.. Heeft er iemand ervaring hiermee en weet iemand hoe dit werkt op het vliegveld?

Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

Re: 1 juni naar Alanya.. Maaaaar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 00:32

Wij werden ook verliefd op een hondje, Maar het is zowiezo al niet verstandig.

En met vliegtuig wordt er ontzettend moeilijk gedaan.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 15:56

Daarom zei ik ook, volgens mij.... Maargoed, volgens mij wil je dus alleen positieve reacties horen. Dus joh, neem lekker zon hondje mee.

Ik moet er toch niet aan denken dat ik mijn honden in eens niet meer kan vinden omdat een tourist ze wel erg lief vond...

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 15:58

komt op mij over als: we gaan op vakantie en zijn van plan een hond mee terug te nemen met een vals paspoort....
ik kan je geen raad en advies geven behalve deze: zoek van tevoren eens op wat het je gaat kosten (en niet alleen financieel ) als je betrapt wordt....

Nessah

Berichten: 8954
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Roosendaal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 15:59

Nathalie ik snap niet waarom je zo'n reactie plaats.. Ik bedoelde er niks verkeerds mee..
daarnaast heb ik besloten om via een asiel een hond te nemen.. Een asiel met honden uit Bosniƫ.

Letsdunit

Berichten: 7792
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 16:11

Je kunt altijd even navragen bij een stichting, er is er geloof ik wel eentje die honden in Turkije opvangt en ze dan probeert te herplaatsen in Nederland. Wellicht hebben ze tips voor je.
http://www.pawsholland.nl/

Nessah

Berichten: 8954
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Roosendaal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 18:07

Dankjewel max daar heb ik wat aan

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 12:01

Uit een asiel een hondje halen vind ik een goeie actie!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 14:13

Idd dat is een veel beter idee! Succes ermee!

shemar
Berichten: 1428
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Purmerend

Re: 1 juni naar Alanya.. Maaaaar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 23:08

De stichtingen die honden opvangen zijn wel heel erg blij als je een hond voor ze op de terugweg meeneemt, ze regelen dan alle papieren en de hond wordt op schiphol weer van je aangepakt.

Chocotof

Berichten: 3597
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: Boxtel.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 11:01

Als je naar Turkije gaat zul je je ook wel ingeent laten hebben en te horen gekregen hebben zo min mogelijk zwerfhonden / katten te aaien. Omdat deze vol ziektes zitten..

_Noraly

Berichten: 5477
Geregistreerd: 27-08-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 16:34

wij hebben er ook al eens over nagedacht, met een kat..

We hadden het er voor de gein over, en er werd zo een schoenendoos voor ons opgehaald en hoppa, kat erin..
neem maar mee

maar aan inentingen etc. werd het toch een te duur grapje..
je kan hem idd als handbagage meenemen... maar dat is erg lastig enzo

naja veel succes ]

o help, je zit er al
naja

Samy

Berichten: 11079
Geregistreerd: 16-07-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 14:03

Nathalie schreef:

Ik moet er toch niet aan denken dat ik mijn honden in eens niet meer kan vinden omdat een tourist ze wel erg lief vond...


Dan heb ik hem mee genomen in oktober

wreckh

Berichten: 2556
Geregistreerd: 09-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 14:07

Toen wij op vakantie gingen werd ons ook afgeraden honden of katten te aaien ivm ziektes. Als je een hondje uit het buitenand wil helpen kan je dat beter via een stichting doen.

Ik heb zelf 2 honden bij PAWS weg. (Zie mijn profiel)

Samy

Berichten: 11079
Geregistreerd: 16-07-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 14:10

Chocotof schreef:
Als je naar Turkije gaat zul je je ook wel ingeent laten hebben en te horen gekregen hebben zo min mogelijk zwerfhonden / katten te aaien. Omdat deze vol ziektes zitten..

kom er al 2 jaar en tis me nooit gezegt

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 15:29

Samy, als je het maar laat.
Ik zal je maar geen foto van onze nieuwe pup laten zien.....want dan is het kwaad geschiedt vrees ik.

Samy

Berichten: 11079
Geregistreerd: 16-07-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 15:33

Nathalie schreef:
Samy, als je het maar laat.
Ik zal je maar geen foto van onze nieuwe pup laten zien.....want dan is het kwaad geschiedt vrees ik.

heb ik al gezien, maar dan weet je dat ik ze heb in oktober

laulau85

Berichten: 4438
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: in het zonnige zuiden van NL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 16:14

De hond moet sowieso in quarantaine als hij geen entingen heeft en met entingen die in een ander land gegeven zijn kan het volgens mij ook nog lang duren!

Zou het ook even navragen maar vrees dat het je niet gaat lukken want zelfs een bosje bloemen mag je niet meenemen i.v.m ziektes.

Sisco4life

Berichten: 6435
Geregistreerd: 04-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 16:16

Wie weet lopen er zwerf paarden :p

Redrumfox
Berichten: 7627
Geregistreerd: 05-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 16:18

Er zitten daar inderdaad veel zwerfdieren, je mag ze NIET aanraken en absoluut niet voeren! Dan kan je besmettelijke en vooral gevaarlijke ziektes meenemen. Dan steek je jezelf aan, je dieren, je familie en dan ben je nog verder van huis.
dus NIET aaien oke, ze zijn heel zielig, maar ja.. zo is t leven

Sisco4life: die mag je wel aaien