1 juni naar Alanya.. Maaaaar...

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
avanoort
Berichten: 1443
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Mijdrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 16:27

Ik lees in de bovenstaande reactie's dat niemand eigelijk precies weet of dit officieel mag.

Laat ik mijn verhaal vertellen, ik heb namelijk een hond meegenomen uit Griekenland, vanaf het eiland Corfu, met het vliegtuig!

Als eerste, met welke airliner vlieg je op de terugreis? Er zijn namelijk bepaalde airliners die er ietwat moeilijk over doen. Transavia maakt het niet uit, Martinair liever niet, maar wordt wel gedoogd over het algemeen.
Neem het hondje/katje mee als handbagage in een niet opvallende tas die het liefst ook dicht kan, natuurlijk met het ritsje wel een stukje open, hiermee voorkom je dat andere passagiers erover gaan klagen! Totaal gewicht van Max. 5 kg.
Laat voor de zekerheid het dier nakijken door een dierenarts in het land waar je op vakantie bent en laat hem ook enten tegen hondsdolheid, just to be sure. Met paspoort en al, neem je hem mee. Als je door de douane in Nederland gaat, gewoon heel nonchalant de tas over je schouder hangen.
Deze tips kreeg ik van een Nederlands die mij toen geholpen heeft.
Yanis is nu inmiddels drie jaar en weegt 45 kg, ik wil hem nooit meer kwijt.

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 11:04

Wij hebben geprobeerd om een kat mee te nemen uit kreta vorige maand. Meestal kan een dier wel mee op de vlucht, er mogen 5 dieren per vlucht dacht ik. En de dierenarts daar regelde alles met papieren erbij. Helaas wilde het beest zich niet laten vangen toen we weg gingen. Over 2 weken ga ik weer naar Kreta, misschien kom ik dat beest nog tegen. Maar ik denk niet dat hij het overleefd heeft, want hij had ernstige verwondingen in zijn gezicht.
Maar wat ik wilde zeggen, opzich is het wel te doen om een beest mee te nemen. Vanuit Griekenland tenminste wel.

Nessah

Berichten: 8954
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Roosendaal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 19:39

Ik heb wel dieren eten gegeven.. Hoezo is dat slecht.. hmm.. Gewoon brokken had ik mee genomen.. en heb een zak leeg gekiept.. en ze zaten met meer dan 20 katten lekker te eten.. Honden zag je wat minder trouwens.. Ik heb niks mee genomen.. Heb me kunnen inhouden
Iemand zei hier iets over "zwerfpaarden" maar in India( waar ik ook geweest ben) heb je die dus wel.. Er was daar een grote renbaan.. en als de paarden niet meer geschikt waren.. werden ze buiten de deur gezet.. en na al die jaren.. waren het er heel wat geworden .. Wel sneu.. maar ja..Daar waren de paarden letterlijk van de straat te plukken..

Dreamer_S
Berichten: 3603
Geregistreerd: 05-05-04

Re: 1 juni naar Alanya.. Maaaaar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 01:46

dan kan je wel een compleet vliegtuig afhuren.. overal zwerfkatjes te vinden..