Lekker in Tjechie

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
solarpleure

Berichten: 2735
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Oss

Lekker in Tjechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-06 23:50

Hallo allemaal, op dit moment verblijf ik in Tjechie, zit helaas op een Tjechische laptop en weet bij God niet waar alle knopjes voorstaan vandaar de schrijffout in Tjechie.
Ik ben met een jongeren-reis-organisatie mee en het is echt vet gezellig. Ik kende wel 1 iemand want ben samen met een vriendin hier. We zitten op het Benátská Noc festival. Schijnt een van de grootste festivals van Tjechie te zijn. Maar ik ken echt geen een band. Zou de Scorpions moeten kennen maar dat is echt voor mijn tijd.

Het is er wel kei gezellig, alleen zijn al die Tjechische mannen lelijk dus daar kun je je tijd ook niet mee verdoen. Wel zijn veel dingen echt vet goedkoop, heerlijk.

Maar het is hekaas niet zo mooi als het allemaal lijkt, aangezien we dus een soort van leiding hebben, ja soort van want het gaat echt niet goed. Ze zijn hier om hun eigen vakantie te vieren en dat is dus niet tof. Er staat de hele dag dezelfde cd op, en er staan maar 4 nummers op die cd, dus ik heb er nu al een hekel aan.
Ook is het ontiegelijk klote geregelt hier, we zouden backstage mogen en allerlei zooi, maar nee. Ook leiden ik en nog wat mensen ontiegelijke honger en dan ga je je afvragen wat er met het geld gebeurt en niet alleen het eten. Je mag dus niet ergens alleen heen op pad, of op de camping blijven. Dus moet je wel mee met al de idiote dingen die de leiding verzint, op eigen kosten!!! Echt niet normaal meer. Maar we gaan al een brief schrijven en iedereen die het er mee eens is (wat er in de brief staat) zet zijn naam en handtekening eronder en we proberen toch wat geld terug te krijgen.
Want hoe het nu is is het echt niet normaal. Maar over een weekje ofzo zal ik het hele verhaal vertellen, helaas ben ik dan pas weer online dus ik zal helaas niet kunnen reageren.

Veel groetjes uit Tjechie.

Solarpleure

Sofionna

Berichten: 7381
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Leidschendam

Re: Lekker in Tjechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 00:08

Jammer dat die organisatie niet goed is joh

Waar zit je? Ik ben in mei ook in Tsjechie geweest met school Lachen Idd erg goedkoop! Ga je ook nog naar Praag?

flowerxxx

Berichten: 2070
Geregistreerd: 26-04-03

Re: Lekker in Tjechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 14:33

Jammer dat het zo moet lopen. Maar wat ik mij wel afvraag is of jij bepaalde dingen niet kon weten. Bijna alle jeugorganisaties die ik ken hebben dit soort zaken in de voorwaarden en reisinformatie staan. De regel dat je niet alleen van het terrein af mag komt veel vaker voor. Kijk dus goed of dat nergens staat. Als dat zo is kan je er niet meer over klagen.

Verder een aantal tips
- Ga eerst klagen bij de leiding. Daar zal een organisatie altijd naar vragen. Nu kan er nog iets gedaan worden achteraf niet meer.
- Kijk of de organisatie is aangesloten bij de ANVR of een andere geschillencommissie.
- Zorg dat je van alle deelnemers het adres hebt. Als jij de brief namens meerdere mensen schrijft moet iedereen een handtekening zetten. Een brief met alleen jouw handtekening wordt niet geaccepteerd.
- Kijk goed in de voorwaarden wat staat daar over extra kosten voor vervoer en bepaalde activiteiten die je gaat doen. Als er duidelijk staat dat je backstage gaat en dat gebeurd niet kan je daar terecht over klagen.
- Maak een lijst met klachten en extra kosten. Maak foto's van dingen die niet goed zijn die je kunt vastleggen (leiding zwaar bezopen, slechte bedden etc).

Nouska

Berichten: 1109
Geregistreerd: 15-03-01

Re: Lekker in Tjechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 14:48

Wat leuk, naar Benátská Noc ben ik twee jaar geleden ook geweest met een vriendin! Was echt supergezellig. En in Malá Skála zelf was ik een keer een week op de camping met school voor een fietsvakantie. Prachtige omgeving! Het ligt 60km bij mij vandaan. Jammer dat de leiding zo tegenvalt! Hopelijk wordt er iets aan gedaan, laat je vakantie er niet door verpesten en nog veel plezier vandaag op het festival! Knipoog

solarpleure

Berichten: 2735
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Oss

Re: Lekker in Tjechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 16:03

Na veel met de leiding te hebben gepraat hebben we genoeg gegeten. Helaas moest het drinken nog wel zelf worden betaald. Één van onze groep moest naar het ziekenhuis met uitdrogingsverschijnselen.

@flowerxxx...Ja weer geweldig dubbel die mensen. De laatste week ben ik zo'n 2 of 3 keer met een vriendin naar een ander stadje geweest, half uur met de trein. Mocht weer wel. Wij mochten niet meer naar het caféetje op de camping, en iemand anders van de groep mocht wel alleen naar het café...

Ik heb inderdaad alle adressen van iedereen enzo, en we hebben besloten dat ieder een eigen brief stuurt, wij denken dat dat meer zin heeft.

Het was nog wel echt gezellig, gelukkig waren ze ook nog de cd kwijt geraakt, dus die heb ik niet meer gehoort. Heerlijk. We hadden nog gezellig kampvuur gehad. Ook nog naar Praag geweest ja, ook echt leuk.

De laaste week was echt een verbetering, helaas van het weer. Was presies hetzelfde als in Nederland, slecht slecht en nog eens slecht.