Disneyland Parijs, welk hotel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Disneyland Parijs, welk hotel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 12:23

Volgend jaar willen mijn vriend en ik voor 4 of 5 dagen naar Disneyland Parijs gaan! We zitten zelf te denken aan hotel Cheyenne (in westernstijl)

Zijn jullie hier al eens geweest en in welk hotel hebben jullie gezeten en was dit goed? En met eten?

Ben benieuwd...
Knipoog

JoanneArnhem

Berichten: 909
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Disneyland Parijs, welk hotel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 12:32

Ik ben ook in dat hotel geweest, en alleen daarin dus weet niet hoe de anderen zijn, waarschijnlijk luxer en duurder.....
Ontbijt was goed, avondeten hebben wij daar niet gehad.....

Sliep lekker en met de bus binnen 5 min op het park

Veel plezier iig in Disney... Haha!

AnneMieKe_89

Berichten: 2361
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Strijen

Re: Disneyland Parijs, welk hotel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 12:44

Ik ben ook al eens in dat hotel geweest.
Is vrij simpel allemaal daar, de kamers zijn in losse gebouwen, om het hoofdgebouw heen.
Ik vind de ontbijtzaal een soort 'vreetkeet' daar..
Je moet rennen om wat lekkers te bemachtigen.

Wij zijn ook eens in hotel New Port Bay geweest.
Is wel wat duurder als Cheyenne.. Maar als je kijkt wat je daar voor hebt vind ik dit de moeite waard!
Het is supermooi en heel luxe! Een beetje nieuw-zeelandse stijl.
En enorm groot. En geen vreetkeet.
Je kan vanuit hier naar het park lopen.

Quatrohorses

Berichten: 251
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Nederland, een klein boeren gat

Re: Disneyland Parijs, welk hotel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 16:32

New Port bay of het Disney hotel Knipoog
Wij hebben alle hotels al geprobeerd en deze vonden wij het leukste en het fijnste ook kwa loop afstand van het park Lachen

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Re: Disneyland Parijs, welk hotel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 20:54

ik ben in hotel sante fe, hotel cheyenne, en hotel new port bay club geweest.
Cheyenne en santa fe, zijn de goedkoopste en ja dat is te merken als je het vergelijkt met de rest. Maar dat wil niet zeggen dat het me niet is bevallen. het was er dan simpel maar wel heel gezellig, en ook leuk om te betalen

en dan new port bay, heel duur hotel maar ook was dan ook prachtig...!!!! eten is veel luxer allemaal van die gerechten waarvan je denkt bestaat dit? Knipoog
en idd hoe duurder het word hoe korter de afstand naar t park is om te lopen, maar waarom lopen als om de paar min gratis busjes je binnen 5 min naar het park brengen?? Knipoog

iig heeel veel plezier, ik ben het na 5x nog niet zat en ben ook zeker van plan om er nog een keer met me vriend heen te gaan Lachen

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Re: Disneyland Parijs, welk hotel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 22:57

Ik ben jáááren terug in hotel Santa Fe geweest, is een prima hotel. Lachen

Liberte
Berichten: 5345
Geregistreerd: 12-10-05

Re: Disneyland Parijs, welk hotel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 22:59

Ik ben in het disneyhotel geweest en dat was echt de toppunt! Echt helemaal gaaf, ook ben ik een andere hotel geweest, iets van bay club heette het ofzo,die was ook heel erg leuk, maar die van disneyzelf was het leukst! Haha!

Yessy

Berichten: 23037
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Disneyland Parijs, welk hotel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 16:51

Cheyenne is het goedkoopste voor zover ik weet, maar erg leuk! Netjes ingericht, goed ontbijtbuffet en je loopt in een kwartiertje naar het park! Enige nadeel misschien: het heeft geen zwembad, maargoed als ik naar disney ga voor 2 dagen, heb ik toch geen tijd om te zwemmen Haha!

snoetie

Berichten: 1687
Geregistreerd: 11-09-04
Woonplaats: landgraaf, zuid-limburg!

Re: Disneyland Parijs, welk hotel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 15:25

ik ben ook in hotel cheyenne geweest, maar dat is wel 13 jaar geleden Clown

wel vond ik dat toen super leuk en ik kan me nog herinneren dat ik bij het ontbijt altijd knabbel en babbel zag Haha! meer kan ik je er helaas niet over vertellen Tong uitsteken

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Re: Disneyland Parijs, welk hotel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 15:29

Yessy schreef:
Cheyenne is het goedkoopste voor zover ik weet, maar erg leuk! Netjes ingericht, goed ontbijtbuffet en je loopt in een kwartiertje naar het park! Enige nadeel misschien: het heeft geen zwembad, maargoed als ik naar disney ga voor 2 dagen, heb ik toch geen tijd om te zwemmen Haha!


sante fe is het goedkoopst Lachen

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Disneyland Parijs, welk hotel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 08:54

Ik denk dat 5 dagen heel erg lang is. Wij gaan meestal twee dagen en dan heb ik het wel weer aardig gezien. Kan nog wel een derde dagje hebben maar daarna zou het voor mij meer van hetzelfde worden.
Ik heb beide keren gekozen voor de New Port Bayclub en dat is me goed bevallen. Ook toen we naar Disney World gingen hebben we gekozen voor een hotel op loopafstand van het park.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Disneyland Parijs, welk hotel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 08:58

Ik ben er een keer geweest toen de meeste hotels gewoon dicht waren, veel keuze was er toen niet. We zaten toen in New Port Bay, hadden om een nietrokers kamer gevraagd en kregen een rokerskamer. De Disney Prefectie vond ik toen ver te zoeken, in het hotel en ook in het park. Prettig vond ik dat het op loopafstand van de parken was.

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Disneyland Parijs, welk hotel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 09:03

Ik heb een keer in New Port Bay geslapen en een keer in Hotel New York. Beide hotels zijn mij goed bevallen.

Ik denk dat je moet kijken wat je precies wil en wat je budget daarvoor is. Vijf dagen Disney vind ik ook wel erg lang. Wij zijn toen beide keren 3 dagen geweest.

Annash
Blogger

Berichten: 26571
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Disneyland Parijs, welk hotel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 14:06

Ik heb overal gezeten, behalve in de goedkoopste (Santa Fe geloof ik?) en de duurste (Disney Hotel). Die laatste heb ik wel ontbeten.

Dus ik zou zeggen vraag maar raak Clown

dingetje
Berichten: 3590
Geregistreerd: 21-09-05

Re: Disneyland Parijs, welk hotel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 14:10

Ik ben in Newport Bay geweest. Dat was echt superdeluxe!!!
Lekker eten, minibar...Heerlijk. *LOL*

Meissie17

Berichten: 1637
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Disneyland Parijs, welk hotel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 14:12

Ik heb in het ibis hotel geslapen GEEN aanrader echt niet.

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Disneyland Parijs, welk hotel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 14:15

heb in Disney geslapen geweldig bed king size was heel leuk en je mocht ook nog eens 15 min eerder park in

ninja2

Berichten: 3645
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: de rips

Re: Disneyland Parijs, welk hotel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 14:16

Wij zijn in disney hotel geweest,santa fe2x,davy crokket en 2x in het kyriad net buiten disney en nog een ander hotel in een ander plaatje het chanteloup hotel(geen aanrader) het disney hotel was verre weg het mooiste maar ook ongeloofelijk duur. Santa fe is gewoon goed. De onbijtjes zijn bijna overal hetzelfde behalve in disney hotel. Verse jus d orange enz.
Maar meestal gaan we naar het kyriad hotel toe. Omdat we een jaarkaart hebben hoeven we geen tickets erbij te nemen en kyriad kun je ook los boeken is is dan niet zo duur. Je belaatd daar per kamer en niet p.p

Wij zijn laast ook 5 dagen gegaan en ik vond het geweldig. Meestal gaan wij 4 dagen anders vinden we het tekort.

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Disneyland Parijs, welk hotel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-06 13:15

Ja wij zitten te denken aan Hotel Cheyenne en dan 4 of 5 dagen en we willen dan vanuit daar 1 avondje naar Parijs zelf (eifeltoren enzo)

Dat heeft mijn vriendin ook gedaan pas geleden en het schijnt erg leuk te zijn en als je toch al in Parijs bent

flowerxxx

Berichten: 2070
Geregistreerd: 26-04-03

Re: Disneyland Parijs, welk hotel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 14:56

Disney heeft een ondervertedeling in 3 soorten. Eenvoudig, comfort en luxe. De hotels zijn prima maar de luxe en het eten is natuurlijk heel erg afhankelijk van het soort hotel. De prijzen kunnen heel erg verschillen!

Zelf ben ik in 4 dagen in Cheyenne geweest. Leuk en eenvoudig hotel maar alles zag er prima uit. Wij hebben net geboekt voor Santa Fe komende kerst!

Linda1986 je kunt een avond door/in parijs bijboeken als extra bij je reservering. Bij oad is het 21 pp en bij holland international 44pp (exact zelfde tour!). Je kunt het ook bij de hostess van de oad in het hotel zelf boeken. Dat gaan wij doen aangezien ik geen 88 euro voor een avond parijs ga betalen.

Als je beide parken wilt zien heb je wel minimaal 3 a 4 dagen nodig. Het Disneypark is gigantisch groot en vaak druk. Wij zijn destijds 3 dagen geweest en hadden toen alle tijd. Hebben alles gezien en overal in geweest zonder te haasten. Denk dat je voor het nieuwe park ook wel zeker 1 dag nodig hebt. 4 dagen lijkt mij dan prima te doen.

Ben ooit 1 dag met school geweest maar dat was een giga teleurstelling. Zag overal leuke dingen maar te weinig tijd om overal in te gaan. Sommige dingen liggen echt in een uithoek van het park (behoorlijke loopafstanden). Dat doe ik dus nooit meer.

Geef wel aan het reisbureau je voorkeur door voor de kamer. Anders heb je de kans dat je met een stapelbed zit terwijl je geen kinderen hebt of met 2 bedden terwijl je een vriend hebt. Doorgeven kan alleen met de reservering niet als je er al bent.

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Disneyland Parijs, welk hotel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-06 15:01

@flowerxxx

bedankt voor je handige tips, zou ze zeker onthouden!
En met school ben ik ook een keer 1 dag geweest, maar net wat je al zegt. Je ziet de helft niet omdat je maar zo weinig tijd hebt!

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Disneyland Parijs, welk hotel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 15:10

Wij zijn pas geleden weer geweest en ik heb de kamers op de site eens bekeken. In principe zijn die kamers dus overal zo'n beetje hetzelfde, alleen de aankleding (behang, gordijnen) is wat anders. In principe slaap en ontbijt je alleen maar in zo'n hotel, als je geen kids bij je hebt, zou ik lekker voor de goedkoopste optie gaan (Santa Fe dus). Best ruime kamers, twee lekkere tweepersoonsbedden, ruime badkamer, prima geregeld dus.

Trouwens nog een tipje. Als je bij de incheckbalie komt, vraag dan of je één van je ontbijten in het park mag gebruiken. Dat vindt plaats in le Maison des Marionettes (of zoiets) en het kost geen extra geld. Het is gewoon een ontbijt, niet met Disney figuren ofzo, maar wel iets uitgebreider dan in het hotel (was onze ervaring) en bovendien zie je dan eens het park vrijwel zonder mensen. Heel apart! Eet veel 's ochtends, want je maakt aardig wat kilometers op zo'n dag en de broodjes / pizza's e.d. in Disney zelf zijn nou niet bepaald om over naar huis te schrijven...

's Avonds eten kun je in de Disney Village doen, ik vind zelf the Rainforest cafe erg leuk en lekker. Let op, bijna elk restaurant heeft wel een wachtrij. Ga dus eerst je bonnetje halen en duik daarna pas de winkels in. Je mag overigens ook in alle hotels eten, op het grote Disney hotel na.

Wij gaan overigens meestal drie dagen. Dan kunnen we vrijwel alle attracties doen, en nog wel meerdere keren ook. Nu moet ik wel zeggen dat wij het park zo ondertussen wel kennen en dat wij altijd in een rustige tijd gaan.

Veel plezier alvast!

Shaar

Berichten: 9184
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Olderchurch a/d Asshole

Re: Disneyland Parijs, welk hotel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 15:11

Wij zijn destijds ook naar Sante Fe geweest, prima hotel hoor Ja

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Disneyland Parijs, welk hotel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-06 15:14

Wat is dan eigenlijk een rustige tijd?

Sowieso buiten de vakanties om dan. Maar het moet ook wel een beetje mooi zijn.

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: Disneyland Parijs, welk hotel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 15:19

Wij zijn vorig jaar in Hotel New York geweest. Prima hotel. Ontbijt was ook goed.
Diners vind ik in het hele Disney-gebeuren waardeloos. Veel te duur en vaak nog niet lekker ook.