Canada

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 22:13

Ik hoorde dat ze in zuid Alberta afgelopen weekend al 20 centimeter sneeuw hadden. Weer is best van slag daar, vorige maand hadden ze nog wildfires in de natuurgebieden, alles afgebrand.

Mocht er nog een liefhebber zijn die graag 6 maanden naar Canada wil:
https://www.bokt.nl/markt/ad/457330/te- ... er-gezocht

Zelf ga ik volgend jaar weer een week of drie op visite, en natuurlijk de Rockies in!!

Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 17:15

Ik kom even binnenvallen met een paar vragen! :o

In het schooljaar 2018-2019 moet ik voor mijn studie (dier-en veehouderij aan de HAS) ook een buitenlandstage doen. Omdat ik al wat langer naar Canada wil, wil ik proberen om mijn stage daar te kunnen doen. Helaas heb ik van school al wel te horen gekregen dat dit misschien lastig kan worden vanwege het visum. Blijkbaar hebben ze een maximaal aantal visa beschikbaar voor de Nederlandse studenten die willen komen stagelopen. Toch wil ik het gaan proberen. Mijn vraag hier is eigenlijk of jullie misschien een mogelijke plek weten of tips hebben over hoe ik dit het beste aan kan pakken, waar ik bijvoorbeeld echt aan moet denken etc!

Het gaat waarschijnlijk over het einde van het schooljaar dus voorjaar/begin zomer van 2019 (lekker vroeg erbij :+ ) voor een stage van 6 weken. Het gaat hier om een meewerkstage op een primair bedrijf met een verdiepende opdracht erbij over een nader te bepalen onderwerp. Mijn voorkeur gaat uit naar een bedrijf met paarden en dan het liefste richting western/horsemanship kant of bijvoorbeeld waar ze ritten organiseren voor toeristen. Dit omdat ik graag zo veel mogelijk verschillende ervaringen op wil doen en hier heb ik eigenlijk amper tot zo goed als geen ervaring mee (wel met Engels rijden). Voorkeur gaat ook uit qua omgeving richting BC of iets in die buurt maar op andere plekken mag natuurlijk ook gemeld worden!
Ik ga sowieso nog contact opnemen met het international office van mijn school voor de vragen over het visum etc. Alvast bedankt! :D

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 17:57

Je kan altijd even kijken op de site van workaway.

Skogan

Berichten: 787
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Frankrijk

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 16:34

Nou tot grote verbazing, kan ik hier mij ook even melden.. sinds twee dagen ben ik voor WHV ingeschreven.. spannend :)

Sky

Berichten: 5068
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 21:57

Ik vlieg morgen naar Toronto voor 8 dagen. Afgezien van de Niagara falls en een ijshockey wedstrijd nog niks gepland. Iemand nog must sees? Misschien iets niet zo voor de hand liggends of niet zo toeristisch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 22:02

Sky schreef:
Ik vlieg morgen naar Toronto voor 8 dagen. Afgezien van de Niagara falls en een ijshockey wedstrijd nog niks gepland. Iemand nog must sees? Misschien iets niet zo voor de hand liggends of niet zo toeristisch?

Shoppen in Eaton centre is leuk, St Lawrence market is echt super lief en leuk en verder is Toronto imo een super leuke stad om gewoon door rond te lopen. Het is mega multi culti en het is een super vriendelijke stad. De Toronto Islands zijn super leuk maar wel als de temperatuur een beetje te doen is

Blacky94

Berichten: 3478
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 22:16

St Jacobs farmers market :)

Gracefull

Berichten: 462
Geregistreerd: 12-01-07
Woonplaats: Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 21:10

Kelly_ann schreef:
Ik hoorde dat ze in zuid Alberta afgelopen weekend al 20 centimeter sneeuw hadden. Weer is best van slag daar, vorige maand hadden ze nog wildfires in de natuurgebieden, alles afgebrand.

Mocht er nog een liefhebber zijn die graag 6 maanden naar Canada wil:
https://www.bokt.nl/markt/ad/457330/te- ... er-gezocht

Zelf ga ik volgend jaar weer een week of drie op visite, en natuurlijk de Rockies in!!

Komt me bekend voor, vriendin van mij is hier drie zomers geweest bij Klaas en Annelies :)

Sky

Berichten: 5068
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 14:02

Bedankt voor jullie tips :D

Cowboy55
Berichten: 8486
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 08:31

Sky schreef:
Ik vlieg morgen naar Toronto voor 8 dagen. Afgezien van de Niagara falls en een ijshockey wedstrijd nog niks gepland. Iemand nog must sees? Misschien iets niet zo voor de hand liggends of niet zo toeristisch?


Hockey Hall of Fame (als je toch al een wedstrijd gaat bekijken)?

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:49

Gracefull schreef:
Komt me bekend voor, vriendin van mij is hier drie zomers geweest bij Klaas en Annelies :)



De 'familie' van deze lieve mensen is groot inderdaad!!

Skogan

Berichten: 787
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Frankrijk

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 18:15

Hello,
Ik ben aan het rondneuzen voor wat werk in Canada voor volgende jaar. Ik ben paar leuke stallen gezien die van herfst een working student positie hebben. Heeft er iemand al ooit als working student gewerkt?? Hoe gaat dat?

Blacky94

Berichten: 3478
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 19:11

Welke omgeving? In BC denk ik dat je zoiets wel goed kan doen, in veel andere gebieden zou ik even goed kijken hoe en wat in de winter. Ik woonde zelf in zuidoost Ontario en vooral de grotere wedstrijdstallen gingen allemaal naar Florida. Aangezien dat de USA is weet ik ook niet of je dan überhaupt wel mag werken en anders heb je kans dat als je "achterblijft" je ivm de winter niet veel meer doet dan stallen mesten, tenzij je een verwarmde arena hebt. Bij temp onder de -15 is het alles behalve comfortabel om te gaan rijden en kreeg ik iig altijd vrij snel last van mn longen dus deden we ook geen (zwaar) werk met de paarden..

Skogan

Berichten: 787
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 21:42

Blacky94 schreef:
Welke omgeving? In BC denk ik dat je zoiets wel goed kan doen, in veel andere gebieden zou ik even goed kijken hoe en wat in de winter. Ik woonde zelf in zuidoost Ontario en vooral de grotere wedstrijdstallen gingen allemaal naar Florida. Aangezien dat de USA is weet ik ook niet of je dan überhaupt wel mag werken en anders heb je kans dat als je "achterblijft" je ivm de winter niet veel meer doet dan stallen mesten, tenzij je een verwarmde arena hebt. Bij temp onder de -15 is het alles behalve comfortabel om te gaan rijden en kreeg ik iig altijd vrij snel last van mn longen dus deden we ook geen (zwaar) werk met de paarden..


Bedankt voor delen van je ervaring. Ik ben in kontact gekomen met stal in Ontario, Montreal en in Alberta (gebied die ik liefs hebt en winters zijn stukje zachter..)
Hoe lang heb je gebleven? Was het waard? Hoe ging het met de mensen omgaan?

Blacky94

Berichten: 3478
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 22:19

Skogan schreef:
Blacky94 schreef:
Welke omgeving? In BC denk ik dat je zoiets wel goed kan doen, in veel andere gebieden zou ik even goed kijken hoe en wat in de winter. Ik woonde zelf in zuidoost Ontario en vooral de grotere wedstrijdstallen gingen allemaal naar Florida. Aangezien dat de USA is weet ik ook niet of je dan überhaupt wel mag werken en anders heb je kans dat als je "achterblijft" je ivm de winter niet veel meer doet dan stallen mesten, tenzij je een verwarmde arena hebt. Bij temp onder de -15 is het alles behalve comfortabel om te gaan rijden en kreeg ik iig altijd vrij snel last van mn longen dus deden we ook geen (zwaar) werk met de paarden..


Bedankt voor delen van je ervaring. Ik ben in kontact gekomen met stal in Ontario, Montreal en in Alberta (gebied die ik liefs hebt en winters zijn stukje zachter..)
Hoe lang heb je gebleven? Was het waard? Hoe ging het met de mensen omgaan?

Ik ben geen working student geweest. Ik heb 1,5 jaar in Ontatio gewoond waaronder een jaar samengewoond met mn ex.
In die tijd o.a. een tijd op een stal gewerkt waar ik ook wel gereden heb, maar dat was een pension/trainings/kleinschalige fokstal en geen hoog niveau wedstrijdstal ;) maar dat zeg ik, in de winter deden wij eigenlijk vrij weinig met de paarden, zeker zodra je onder de -15 kwam.
Nu ken ik het klimaat van Alberta niet precies, maar volgens mij zijn de winters daar ook nog steeds behoorlijk koud..

Edit; ik zie op je profiel dat je 34 bent. Ik ben inmiddels alweer 3 jaar terug in NL dus ik weet ook niet hoe het nu precies geregeld is, maar ik weet nog dat je toendertijd een WHP hooguit tot je 30e of 35e aan kon vragen. En er was nog zo'n vergunning waarbij er iets meer restricties zijn mbt je opleiding. Hou daar iig wel goed rekening mee :)

lennylenny

Berichten: 527
Geregistreerd: 19-09-10

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 14:59

De gebieden die jij noemt, Alberta, Ontario en Montreal zijn allemaal best koud hoor in de winter...

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 04:05

Wij wonen in Alberta, en hebben gisteren en vandaag in -14C afgekalverd :\ . Dus niet bepaald zacht, zeker niet voor begin November. Dichter bij de foothills is het meestal iets zachter (je krijgt chinook wind) dan op de prairies.
BC is qua winterklimaat in het algemeen stuk prettiger en minder lang.

Naar wat voor werk ben je op zoek? (Stalwerk, rijden, bepaalde discipline, betaald of onbetaald, wat is je doel?)

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 17:57

Alleen in het zuiden van BC zijn de winters zacht, in het noorden is het ook al sinds september berekoud hoor. Het is inderdaad verstandig even de googlen op klimaat van een bepaalde stad als je daar wilt overwinteren.
@Skogan ik heb geen ervaring daarmee. Ik heb wel op stallen gewerkt, maar dan voor :$

Skogan

Berichten: 787
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Frankrijk

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 10:22

Hartstikke bedankt voor jullie tips.
Ondertussen was ik beetje in contact geweest met vrienden en kwam erachter dat ik ben niet de einige die naar Canada wil, lol.
Eigenlijk zou ik graag daar emigreren voor paar jaar. Dus graag echte werk vinden die goed betaald is. Natuurlijk ik weet dat het wel moeilijk zal zijn om deze te vinden zonder kennissen op plaats. En eigenlijk ben ik open voor alle regio's. Ik spreek fluent frans, mijn Engels is verstaanbaar en ik leer graag meer. Ik heb meeste tijd gewerkt met paarden (racepaarden, sportpaarden) maar heb ook ervaring met melkvee.. Omdat ik alleen paardenopleiding heb gedaan, wordt het nog moeilijker om werk te vinden..maar ik geeft het niet op. Zal waarschijnlijk paar jaar duren, maar ondertussen ik heb vaste baan hier dus er is geen rush.

Blacky94

Berichten: 3478
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 10:54

Skogan schreef:
Hartstikke bedankt voor jullie tips.
Ondertussen was ik beetje in contact geweest met vrienden en kwam erachter dat ik ben niet de einige die naar Canada wil, lol.
Eigenlijk zou ik graag daar emigreren voor paar jaar. Dus graag echte werk vinden die goed betaald is. Natuurlijk ik weet dat het wel moeilijk zal zijn om deze te vinden zonder kennissen op plaats. En eigenlijk ben ik open voor alle regio's. Ik spreek fluent frans, mijn Engels is verstaanbaar en ik leer graag meer. Ik heb meeste tijd gewerkt met paarden (racepaarden, sportpaarden) maar heb ook ervaring met melkvee.. Omdat ik alleen paardenopleiding heb gedaan, wordt het nog moeilijker om werk te vinden..maar ik geeft het niet op. Zal waarschijnlijk paar jaar duren, maar ondertussen ik heb vaste baan hier dus er is geen rush.

Hoe hard dit misschien ook klinkt, ik betwijfel of je zomaar even "voor een paar jaar" een baan gaat vinden.
Een opleiding in de paarden is nu niet bepaald iets wat ze nodig hebben in Canada dus tenzij je een opleiding hebt gedaan die op de skills lijst staat, is het bijna onmogelijk voor langere tijd in Canada aan het werk te gaan.
Door het op veehouderij te gooien heb je misschien nog wel een kans, ik heb al zo'n 2,5 jaar de lijst niet meer bekeken en die wisselt daarnaast ook elk jaar, maar ik acht persoonlijk de kans niet heel erg groot. Toen ik alleen mn opleiding paraveterinair had en mijn ex in Canada heb ik mij daar eens in verdiept. Ondanks dat ik ook veel ervaring had in de paarden en veehouderij (van nertsen tot melkvee en schapen) was een sponsorship eigenlijk mijn enige kans. En daarvoor moet je toch wel minstens een jaar hebben samengewoond of getrouwd zijn (en dat eerste waren we).
Of je moet zoals een vriendin van mij in bijv. de varkenshouderij gaan werken waarbij een werkgever aan moet tonen dat hij geen Canadees kan vinden die dat werk kan doen (en jou als feite sponsort). Maar ook die regels zijn de afgelopen 3/4 jaar volgens mij flink strenger geworden en kunnen ook nog per provincie verschillen..

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 15:22

Als je fluent frans spreekt, dan is wss Quebec de provincie waarin je je wilt verdiepen. Ik weet dat zo een koppel uit Zwitserland naar Canada geemigreerd is. Ze wonen nu in Alberta, maar ivm ze vloeiend Frans spraken, was het een stuk gemakkelijker via quebec.

(Dat was wel jaren geleden, dus kan veranderd zijn.)

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 06:38

De rest van Canada spreekt Engels en nauwelijks (lees: geen) Frans :+ Tot zover de tweetaligheid van het land _O- Wel op officiële documenten en labels enzo maar daar houdt het dan ook echt mee op. Maar goed je spreekt ook Engels dus dat is mooi meegenomen!

Een paar jaar emigreren... ik weet niet of dat de moeite waard is, maar zoals je zegt: je hebt geen haast dus kun je alvast beginnen met de aanmeldingsprocedure. Bij ons kostte dat een paar jaar voor het rond was. Dat was echt zo'n ... -O- (Ik dacht namelijk: He ik wil naar Canada en wil daar binnen 2 of 3 maanden wel wonen. LOL Vier jaar later.... 8-) ) Laat je hierdoor niet ontmoedigen, ik ken inmiddels wel mensen die het binnen een paar maanden voor elkaar kregen, maar die woonden hier al en hadden inderdaad werk dat niet door een Canadees gedaan kon worden.

Steaming

Berichten: 1109
Geregistreerd: 01-02-03
Woonplaats: Boelenslaan

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 10:46

In Alberta zijn ook wel een aantal dorpjes waar veel Frans wordt gesproken, rond Edmonton en in the Peace region.

tengeltje11
Berichten: 7136
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 11:03

zijn hier mensen die in canada wonen en een eigen zaak hebben?

hier nog altijd de droom om te emigreren,maar manlief is wat bang om daar werkloos te zijn....
we hebben hier beiden een eigen zaak en willen sowieso ook een eigen zaak starten,maar concrete info vinden over het starten van een zaak als koppel die net geemigreerd is,vind ik behoorlijk moeilijk.....
waar vind je bv info rond welke diploma's die nodig zijn,is er kapitaal nodig voor het oprichten van een zaak,welke wetgevingen,.....

als ik online de vragenlijst invul rond emigreren,krijg ik altijd het bericht dat we toegelaten worden,indien we gaan,kopen we sowieso een boerderij en hebben daar ook het budget voor,dus dat helpt waarschijnlijk wel enorm om niet te veel problemen te krijgen om te mogen emigreren.

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 16:04

Geen ervaring, maar ze hebben nu “start up visa” programma. Misschien dat je daarvoor kwalificeert?

Ik denk niet dat het uitmaakt of je een gewoon huis koopt of boerderij. Tenzij je inkomsten bron als “farmer” gaat worden? (Als non resident kun je overigens in Alberta Manitoba en Saskatchewan niet veel land kopen. In AB bijv max 20 acres. Andere provincies hebben geen of iig minder strenge restricties).

Maar dat je iig geld hebt om te investeren, gaat het wel gemakkelijker voor jullie maken.