Chersonissos kreta

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Chersonissos kreta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-06 21:55

wie is er wel eens op Chersonissos (kreta) geweest en hoe was dat bevallen

ik ga begin juli erin. Zijn er bepaalde dingen die je gezien moet hebben. Kan je er ook paardrijden

Mies7
Berichten: 1498
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Zevenhuizen

Re: Chersonissos kreta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 22:03

Ik ben niet naar Chersonissos geweest, maar wel naar Malta.
Kreta is een onwijs leuk eiland!
Wij hebben een auto gehuurd en lekker rondgecrosst Knipoog
Verder zijn we vanuit Heraklion naar Egypte gevlogen (1 overnachting in Egypte). Dit was een beetje een impulsieve (dure) actie, maar wel de moeite waard.
Leuke dingen om te doen: jetskien, met zo'n parachute-ding achter een bootje aan vliegen (duur!), bezoekje aan Vai (strandje in het oosten van Kreta, hier is ooit eens een Bounty-reclame opgenomen), bezoekje aan het wild-waterpark in Chersonissos, jeepsafari.
Als je een auto huurt is het leuk om het eiland te verkennen. Wij zijn in dorpjes geweest waar mensen de huizen uitkwamen om ons te 'bewonderen'.... Dat was heel apart, maar ze zagen daar vrijwel nooit auto's.
Er was een plek waar je kon paardrijden, weet niet meer waar dit was en heb het ook niet gedaan.

tenerife

Berichten: 403
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Twente

Re: Chersonissos kreta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 23:31

Uhm... waar je vooral heen moet gaan is Starbeach... groot waterpark waar hele dag door gefeest wordt.. Je kunt er bungeejumpen is wel Super Cool ... En verder superleuke kroegen en discotheekjes..Biobio, Amnesia, Hof van holland, Copa cabana, Havana club, japapah... en nog 10tallen..

8 dagen heen geweest.. maar wel mooier om er langer heen te gaan Dromen ... Echt supervakantie gehad..
Paardrijden kun je alleen op magere scharminkels.. en verder is wel leuk om dagje met brommers of quads ter toeren over het eiland.. En de samariakloof te lopen.

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Re: Chersonissos kreta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-06 12:09

ja wij gaan 11 dagen erheen. ik had al op de site van starbeach gekeken

Mies7
Berichten: 1498
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Zevenhuizen

Re: Chersonissos kreta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 18:38

Ja Starbeach bedoelde ik ook... Echt heel gaaf!
En als je voor volgend jaar nog wat zoekt kan ik je Mexico aanraden haha! Daar hebben ze ook een heel gaaf waterpark (Wet 'nd Wild, bij Cancun) Knipoog

angel25
Berichten: 163
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: rhenen

Re: Chersonissos kreta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 18:41

chersonisos is superleuk!! ben er 4 jaar geleden geweest. Nou hadden wij ook erg veel geluk met hele leuke mede gasten in het hotel en onwijs leuke hoteleigenaren enzo. Het weer zat mee, veel te heet om ook maar iets te doen dus excursies zou ik niet weten.
het schijnt dat die somaliakloof ofzo heel leuk is om te doen, als het tenminste niet te warm is.
ik geloof dat je ook met paarden een soort van tocht kan maken met een kampvuur enzo. we hebben daar toen wel voor geinformeerd maar dat is er niet meer van gekomen (veel te gezellig bij het hotel haha)
maar ik kan het je zeker aanraden om te gaan!!

_Eline_

Berichten: 2187
Geregistreerd: 28-08-05
Woonplaats: Amstelveen

Re: Chersonissos kreta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 18:48

Ja ik ben er ook geweest. Lachen
Is echt een aanrader en vooral het waterpark Star Beach. Vele zwembaden, watersportactiviteiten e.d. Erg leuk! Haha!
Volgens mij heb ik nog een aantal foto's in mijn profiel er van staan. (2005)

Kyno

Berichten: 10431
Geregistreerd: 07-09-03

Re: Chersonissos kreta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 18:34

Ik ben dr ook geweest.
In hotel Eri, naast starbeach.
Chersonissos was súper, maar het hotel.
Ik hoop voor je dat je niet hebt geboekt bij Eri. Nagelbijten / Gniffelen

Verder vond ik de excursies die we via de reisorganisatie (Arke) kregen ook een aanfluiting.
Ik was bijna achtergelaten op het lepra eiland Spinalonga. Nagelbijten / Gniffelen
[Je kon daar een kerk in, maar daar mocht je niet in als je schouders niet bedekt waren. Dit had ik niet, dus ik moest buiten blijven. Ging die reisteef aan de andere kant de kerk weer uit en liet mij mooi staan. Dus ik was verdwaalt. Clown ]
Spinalonga zelf is trouwens wel mooi, maar geen aanrader. Je kookt daar echt weg. Scheve mond

Flippertje

Berichten: 2269
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Chersonissos kreta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 22:51

Ik ben er afgelopen zomer 8 dagen geweest met 2 vriendinnen en 8 vrienden, het was onwijs gaaf! Wij hebben er echt een partyvakantie van gemaakt, overdag relaxen op starbeach, af en toe een excursie (makkelijk te regelen via je reisorganisatie), en 's avonds en 's nachts lekker uitgaan en 's ochtends naar de opkomende zon kijken Haha!

Gerbenfroh

Berichten: 15007
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Arnhem

Re: Chersonissos kreta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 12:21

Ik heb er twee maanden gewoont en gewerkt.
Heb dus ook ontdertussen het hele eiland gezien Haha!

Er is echt ontzettend veel te doen, erg gezellig, leuke mensen, leuke sfeer.

Als je komt voor het strand/feest is er genoeg te doen.
De stranden in Chersonissos zijn klein, aan het eind van de boulevard bij de haven heb je iets grotere stranden.
Het dichtsbijzijnd is Malia met de mooiere stranden.

Ook als je geen zin hebt in zanderig zee, heb je genoeg hotels waar je gratis kunt gaan zwemmen in de zwembaden. Zelf vind ik Cheers aan het begin van de boulevard een gezellig zwembadje, daar lagen wij regelmatig. Was ook naast de deur.
Ook is natuurlijk starbeach geweldig gezellig!

Feesten kan je ook genoeg! Alles is vaak 2 voor 1, de hele boulevard lang zijn clubs, barretjes, discotheken, danscafe's.
Zelf raad ik als club de Amnesia aan..Verder zijn Friendz, Japapaaah en het Hof van Holland heel gezellig!

Lekker eten kan je ook langs de boulevard, genoeg en het kost niets! Daarvoor raad ik Thalassa & Mythos aan. Haha!
En voor de hollandse hap natuurlijk Friet van Piet! ( Daar werkte ik Knipoog )

Als je komt om wat te zien zijn er ontzettend veel excursies. Als tip geef ik je mee de jeepsafari, de glasbodemboot+snorkelen, sissi, vai en chrissi.

En als je écht wat adembenemends wil zien moet je de cruise naar het eiland ( 5 uur varen ) naar Santorini zien. 80 euro all incl (ontbijt + diner buffet etc)

Kreta zelf is echt prachtig. Goedkoop wat zien; huur een auto/scooter en trek gewoon het eiland door...Super.
Leuk is om met de auto naar Vai het palmenstrand te rijden en dan via de zuidkust terug...Super!

Meer vragen? Stel ze gerust, ik ken Kreta en dan vooral Chersonissis uit mijn broekzak Knipoog

Oja en om te winkelen moet je écht naar Heraklion gaan!
Vanaf Chersonissos (bij de bushalte bij de white lion bijvoorbeeld) 3 kwartier met de bus en een retourtje is maar 5 euro.

Allemaal winkels zoals Berschka, Zara, Ralph Lauren, Lacoste, wat je maar wilt Haha!

Gerbenfroh

Berichten: 15007
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Arnhem

Re: Chersonissos kreta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 12:23

Oja en paardrijden kan ook, ik weet dat van de weg van Chersonissos naar Heraklion dat zit, je ziet het vanzelf, een bord van 10 bij 10 meter met paarden erop en horseback riding blabla Haha!

Je moet ook het gebergte in gaan, sta je zo tussen de wilde berggeiten enzo Haha! En echte griekse mensjes met takken op hun rug die je geweldig vinden etc etc Haha!

Mies7
Berichten: 1498
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Zevenhuizen

Re: Chersonissos kreta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 13:36

Wij hebben de exursies (behalve jeep-safari) op eigen houtje gedaan, was veel goedkoper!!! Spinalonga, Vai enz. zijn ook op eigen gelegenheid goed te bereiken, bovendien kun je dan zelf je tijd indelen...

Gerbenfroh

Berichten: 15007
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Arnhem

Re: Chersonissos kreta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 14:29

Spinalonga is een eiland, daar moet je wel een boot voor op Knipoog

Maar klopt, wij hebben ook bijna alles zelf gedaan. Lachen

_hannah_

Berichten: 1617
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Delft

Re: Chersonissos kreta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 14:30

Ik ga ook! Maar moet nog puzzelen hoe het past als ik ook naar Lowlands ga en met ouders op vakantie Haha!

laura1987

Berichten: 7138
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Chersonissos kreta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 14:31

Ik ben ook op Kreta geweest bij Analipsi, maar vond er werkelijk niks aan.
Was blij dat ik weer naar huis kon, maar dat is denk ik vanwege het gezelschap wat ik had.

Spinalonga vond ik overigens wel erg intressant.
En de grot van Zeus was leuk maar niet super bijzonder.

Ons was trouwens afgeraden squads te huren.
Wij haddn een auto gehuurd en hebben 3 dagen rondgereden Lachen

C_hristel
Berichten: 5096
Geregistreerd: 20-06-06

Re: Chersonissos kreta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 17:04

Die winkeltjes waar je zo leuk kan winkelen? is dat allemaal nep? Want je mag toch maar een bepaalde aantal kledingstukken mee naar huis nemen? En uhh rare vraag maar hoeduur is het uit eten gaan daar bijvoorbeeld? Net zo duur als in Nederland of net als in salou, waar je voor 10 euro heel veel te eten kreeg

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Re: Chersonissos kreta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 18:50

Ik ben ook in Chersonissos geweest, 12 dagen.
Wij zaten in het hotel Silva Maris, ong op t einde van Chersonissos. wel handig, lekker dichtbij Starbeach en ook gewoon nog in de winkelstraat. Echt een topvakantie, je kan er heel leuk uitgaan en er is van alles te doen Haha!.

nikkigioa

Berichten: 2496
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Lisse

Re: Chersonissos kreta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 18:55

Chersonissos is erg leuk. Ik zou als ik jou was een auto of scooter huren en een stukje landinwaarts rijden. Dan kom je echt in het authentieke griekenland. Ik zou ook zeker een dagje strand in Malia plannen. Malia ligt naast Chersonissos en heeft zandstranden. Het strand in Chersonissos zelf niet, dat zijn rotsen. Starbeach ligt naast Chersonissos maar dat vind ik zelf helemaal niets! Harde muziek, ligbedden op kunstgras en alleen maar hip doen. Je moet ervan houden. Knipoog Veel plezier!!

C_hristel
Berichten: 5096
Geregistreerd: 20-06-06

Re: Chersonissos kreta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 18:56

Marrepar schreef:
Ik ben ook in Chersonissos geweest, 12 dagen.
Wij zaten in het hotel Silva Maris, ong op t einde van Chersonissos. wel handig, lekker dichtbij Starbeach en ook gewoon nog in de winkelstraat. Echt een topvakantie, je kan er heel leuk uitgaan en er is van alles te doen Haha!.


was dat duur dat hotel Bloos

x_Katja_x

Berichten: 1491
Geregistreerd: 10-04-05
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Chersonissos kreta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 19:00

Ik volg dit topic ook even, ik en een vriendin zitten er sterk over te denken om erheen te gaan.
Wij hadden alleen van iemand gehoord dat drank (alcohol Knipoog ) er erg duur was?? Klopt dat??

Kimmm

Berichten: 1739
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Tiel

Re: Chersonissos kreta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 19:03

nikkigioa schreef:
Chersonissos is erg leuk. Ik zou als ik jou was een auto of scooter huren en een stukje landinwaarts rijden. Dan kom je echt in het authentieke griekenland. Ik zou ook zeker een dagje strand in Malia plannen. Malia ligt naast Chersonissos en heeft zandstranden. Het strand in Chersonissos zelf niet, dat zijn rotsen. Starbeach ligt naast Chersonissos maar dat vind ik zelf helemaal niets! Harde muziek, ligbedden op kunstgras en alleen maar hip doen. Je moet ervan houden. Knipoog Veel plezier!!


ik ga voor de tweede keer naar malia, moet je zeker niet overslaan. een echt grieks dorpje met eromheen olijvenbomen. en een heerlijk echt zandstrand Knipoog chersonissos ben ik zelf ook niet zo'n fan van, ook al ben ik er maar 1 dag geweest Clown

Mies7
Berichten: 1498
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Zevenhuizen

Re: Chersonissos kreta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 21:43

Gerbenfroh schreef:
Spinalonga is een eiland, daar moet je wel een boot voor op Knipoog

Maar klopt, wij hebben ook bijna alles zelf gedaan. Lachen


Haha, ja dat met die boot is waar! Maar we zijn met de auto naar de boot gereden Knipoog

Zwitsal

Berichten: 7420
Geregistreerd: 02-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Chersonissos kreta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 22:32

aaaah ik wil er ook naar toe!!
probleem is alleen..
we willen ong 12 dagen..
begin juli...
maar ik ga de 13e al weer met me ouders op vakantie..
dus dat gaat nog heel lastig worden.

welk appartement zit jij/jullie?
stuur anders maar ffe een pm Knipoog

C_hristel
Berichten: 5096
Geregistreerd: 20-06-06

Re: Chersonissos kreta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 17:46

Ik wil graag naar Star beach Villege.. Zit je echt heel dicht bij (geloof tegen over) StarBeach.. mrja je moet weer wel een eindje naar het centrum en uitgansgelegen heden lopen

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Re: Chersonissos kreta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 19:49

wij gaan 2 juli en dan 11 dagen lang. We zitten in Appartementen Porto Village. Zal binnenkort de leuke plekken eens opschrijven