Vakantie/Rondreis Verenigde Staten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paardenmeis1

Berichten: 10659
Geregistreerd: 15-11-04

Vakantie/Rondreis Verenigde Staten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-07 20:26

We zijn vakanties aan het zoeken en de States trekken toch wel heel erg.

Een paar dingen waar we informatie/evaringen over willen:
- Vakantie New York.
- Rondreis Verenigde Staten.
- Rondreis Florida.
- Vakantie Miami (Sout Beach?).

En verder.. alle info omtrend een reis naar de VS is welkom!

We gaan met 3 personen. 1 jongedame van 19 en 2 jongemannen van 21.

We zijn niet aan schoolvakanties gebonden. Alleen oktober kunnen we niet. Wij dachten zelf aan september, maar we staan open voor tips!



Kom maar op!

DiantaM
Berichten: 11275
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Vakantie/Rondreis Verenigde Staten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 10:17

Je moet even goed de orkaanseizoenen in de gaten houden, ik weet dat het caribisch gebied in september toch een grote kans op een storm heeft.

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Vakantie/Rondreis Verenigde Staten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 16:21

Rondreis V.S. is wel een erg ruim begrip? Bedoel je van West naar Oost of andersom?

Ik ben zelf een keer of 5 in de V.S. geweest.
Absolute aanraders wat mij betreft: Yellowstone N.P., Bryce Canyon, Arches, Canyonlands, de Grand Canyon, Las Vegas en San Francisco.
Florida vind ik persoonlijk wat minder qua natuurschoon, maar daar heb je natuurlijk rond Orlando genoeg te doen.
Strandvakantie hebben wij wel in Key West gehouden, Miami vond ik niet echt geweldig.

Paardenmeis1

Berichten: 10659
Geregistreerd: 15-11-04

Re: Vakantie/Rondreis Verenigde Staten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 17:04

Ja rondreis is erg ruim ja Clown Ik bedoelde meer van die stedentrips. Je hebt van die vakanties waar je 3 dagen daar, 2 dagen daar slaapt enzo. Wie dat wel eens gedaan had.

Wij willen een zonvakantie, maar geen aan het strand lig vakantie. Dus wel dingen doen en bekijken, maar ook aan het zwembad/strand kunnen liggen.

Las Vegas/San Fransico hebben wij ook al aangedacht. Waar ben jij toen geweest (hotel/reisorganisatie) en wat heb je allemaal gedaan?

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Vakantie/Rondreis Verenigde Staten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 17:48

Onze eerste rondreis begon in L.A. We hadden alleen een auto gehuurd vanuit Nl. en verder niets.
We zijn toen gereden van L.A. naar San Diego, toen naar Montezuma Castle in Arizona, naar de Grand Canyon, Bryce Canyon, Zion NP. Vervolgens naar Las Vegas, door Death Valley ri Yosemite. Vanuit Yosemite naar San Francisco en toen Highway 1 weer af naar beneden, ri L.A.
Een heel veel gereden route waarin je ook echt veel hoogtepunten ziet. Zowel Nationale Parken als steden. Boven L.A. kun je in Santa Monica of Santa Barbara ook prima strandvakanties houden.

Paardenmeis1

Berichten: 10659
Geregistreerd: 15-11-04

Re: Vakantie/Rondreis Verenigde Staten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 17:49

En hoelang ben je weg geweest? En mag ik vragen hoeveel je ongeveer kwijt was incl auto/hotel/eten/ticket?

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Vakantie/Rondreis Verenigde Staten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 08:05

Wij zijn toen 3 weken weggeweest, hebben waar mogelijk in goedkopere motels overnacht en waren met zijn 2-en 10.000 gulden kwijt.
Maar dat is dus alweer 15 jaar geleden, dus zo'n zelfde reis kost nu vast 10000 euro.

Spikers

Berichten: 2205
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Way up north

Re: Vakantie/Rondreis Verenigde Staten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 10:07

Ik ben er nu al 7 keer geweest en elke keer huren we een auto en trekken rond door verschillende staten.
Daar gaan we natuurlijk van alles gaan bezichtigen, meestal nemen we een tent mee zodat we in een van de nationale parken kunnen staan wat echt vaak adembenemend is.
Zo kun je zelf bepalen waar je heen wilt en wat je wilt zien.
Je kunt zo vanuit je luie stoel thuis een auto huren via internet, en er zijn genoeg goede reisboeken waar alles instaat wat het bezichtigen waard is.
Zo plannen wij onze reizen altijd en het is iedere keer weer een verademing.

Keukenkast
Berichten: 3150
Geregistreerd: 26-12-04

Re: Vakantie/Rondreis Verenigde Staten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 22:27

Als je naar New York gaat moet je zeker een aantal dingen doen!! Ga dwalen in Central Park bijvoorbeeld. Je hebt dan echt geen idee meer dat je in een wereldstad bent.. Naar The Empire State Building, met de Ferry naar Ellis Island en naar The Statue of Liberty, Museum of Modern Art, Chrysler Building, Top of the Rock en met een helikopter over NY!!

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Re: Vakantie/Rondreis Verenigde Staten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 18:30

Fitzroy schreef:
Wij zijn toen 3 weken weggeweest, hebben waar mogelijk in goedkopere motels overnacht en waren met zijn 2-en 10.000 gulden kwijt.
Maar dat is dus alweer 15 jaar geleden, dus zo'n zelfde reis kost nu vast 10000 euro.


Mijn god, geen enkele reis kost volgens mij 10.000 euro... Ik ga ook 3,5 week naar de States (New York- Los Angeles, San Francisco, Las Vegas, en daarbij ook naar Monterey, Yosemite, Grand Canyon etc). We hebben binnenlandse vluchten geboekt, rechtstreeks bij United Airlines en Lufthansa, en slapen in hostels, op slaapzalen. Deze reis kost ons per persoon nog geen 1500 euro.. (zonder eten en dergelijke daar dan). We hebben dan wel geen autohuur, dat is namelijk veel te duur als je nog geen 25 bent.. Maar binnenlandse vluchten zijn perfect te doen!
We hebben wel alles zelf geregeld, dus niet via reisorganisatie of wat dan ook. Onze trips hebben we geboekt via een soort VVV gebeuren in San Francisco. De hostels hebben we geboekt door rechtstreeks contact op te nemen met die hostels. Dat scheelt ontzettend veel in kosten..

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Vakantie/Rondreis Verenigde Staten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:22

Tja, dat is maar net hoe je wilt reizen. Ik ga echt niet hostels slapen als ik met mijn man ben en van luxe houd Knipoog
En vantevoren een auto huren is veel voordeliger dan ter plekke.
Het is dus maar net wat je wilt. Ik ben geen rugzaktoerist, nooit geweest en zal ik ook nooit worden. Ik praat over een rondreis met een huurauto en fatsoenlijke tot luxere hotels. En het is logisch dat dat meer kost dan een hostel zonder auto Knipoog

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Re: Vakantie/Rondreis Verenigde Staten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 23:05

Ik heb een jaar in Amerika gewoond en er ook veel rondgereisd.
Heb dus geen namen van reisorganisaties voor je maar ga mee met Fitzroy's aanbevelingen. Alleen was ook mijn budget wat beperkter en kun je door zelf een auto te huren en naar goedkopere overnachtingen te zoeken best wel voor 1500 euro een leuke rondreis maken, hoe minder geld je hebt, hoe inventiever je wordt! Afdingen bij hotels op kamers gaat trouwens ook erg goed, vooral als het al wat later op de avond is en ze dus anders een lege kamer hebben!!!
Denk er wel aan dat als je een auto huurt, je borg moet betalen dus een creditcard is dan wel een uitkomst!

Om rond te reizen is de omgeving van Los Angeles/San Fransisco en aansluitend Las Vegas en de Grand Canyon een grandioos gebied. Ook erg indrukwekkend als je van natuurschoon houdt Yosemite national park, the Badlands van South Dakota met daar in de buurt ook het national park waar de film Dancing with Wolves is opgenomen met de kuddes bisons.

Keukenkast
Berichten: 3150
Geregistreerd: 26-12-04

Re: Vakantie/Rondreis Verenigde Staten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 23:44

Een creditcard is sowieso aan te raden als je langer dan een week richting USA gaat..

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: Vakantie/Rondreis Verenigde Staten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 11:25

Rondreis VS hebben wij twee jaar geleden gedaan, we zijn begonnen in L.A, daar een aantal dagen gebleven, daarna San Diëgo, Yoshua Three park, Grand Canyon, Bryce Canyon, Mesa Verde, Death Valley, Monument Valley, Las Vegas, Yossimite Park en San Fransisco. Lachen
We hebben er drie weken over gedaan, op sommige plekken vrij lang gebleven, andere plekken maar 1 nachtje ofzo. Was echt een supergave reis, wel erg duur maar het was 't waard! Als je foto's of meer info wil hebben over onze reis moet je maar even een PB sturen. Lachen

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Vakantie/Rondreis Verenigde Staten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 17:54

Hoeveel was je nu kwijt voor die reis, als ik zo onbescheiden mag zijn?

karijn

Berichten: 5409
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Vakantie/Rondreis Verenigde Staten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 15:05

San Francisco is een absolute aanrader! Ben er in 1992 geweest. Voor Amerikaanse begrippen is San Francisco heel Europees. Een bezoek aan Nappa Valley is goed te doen. Je kan vanuit San Francisco bijvoorbeeld ook naar Yosemite National Park gaan.
Als je een echte rondreis wil maken, dan zou ik zeker naar de diverse National Parks gaan.
Yellowstone: zeer indrukwekkend, wel druk
Grand Canyon: mooiste is 's ochtends vroeg en echt adembenemend.
Arches, Bryce, Canyonlands, Zion...
Je kan dan het beste vanuit Salt Lake City beginnen en een camper huren.

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Re: Vakantie/Rondreis Verenigde Staten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 19:49