Must see in Parijs?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Charles

Berichten: 7477
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Onder de sterren

Re: Must see in Parijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 15:31

Onder de arc de triomph ligt een soldaat begraven en daar brand een eeuwig brandend vuur, ik zal even een foto zoeken

Charles

Berichten: 7477
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Onder de sterren

Re: Must see in Parijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 15:35


Tellie

Berichten: 16943
Geregistreerd: 07-11-04

Re: Must see in Parijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 19:59

Wauw dat is wel gaaf ja.
Zeker voor iets uit WOI.
Meestal ligt de nadruk op de WOII

Charles

Berichten: 7477
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Onder de sterren

Re: Must see in Parijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 19:59

Ja precies, daarom vind ik het ook zo bijzonder, en de gedachte dat het een eeuwig brandend vuur is ook.

Tellie

Berichten: 16943
Geregistreerd: 07-11-04

Re: Must see in Parijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-07 00:07

Inderdaad. En bij de arc de triomph is het zeker makkelijk te vinden.
[volgens mij heb ik het een aantal jaar geleden ook al gezien, maar ik weet het niet zeker, was toen met school naar parijs geweest.]

Rukaro
Berichten: 1265
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Must see in Parijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 16:10

Parijs is geweldig! Ik ben er heel vaak geweest en elke keer weer is het super. Waar we de laatste keer hebben gegeten is La Maison Rose in Montmartre:http://www.davidphenry.com/Paris/paris026.htm

Heel klein maar echt een aanrader (niet duur, heerlijk eten). Het zit tegenover de enige wijngaard in Parijs. Ook vind je in Montmartre het zo geheten 'engelse straatje'. Hier staan allemaal huizen in engels gebouwde stijl. Ik hou daar erg van, dus ik vond het prachtig Lachen
Ga inderdaad te voet, dan zie je het meest! Wat wij ook wel doen is een willekeurige metro pakken en gewoon ergens uitstappen. Zo kom je op plekken waar je anders misschien nooit komt.
In de (prachtige!) wijk Le Marais is een ontzettend mooi plein: Place des Vosges heet het volgens mij. Het is vlakbij het metro station Bastille maar is ook te voet makkelijk te doen vanaf centre Pompidou of de Notre Dame.

De Sacre Coeur vind ik persoonlijk prachtig. Als het lekker weer is zijn er jongens aan het voetballen en skeleren, kleinkunsternaars, toneelspelers, life muziek: heerlijk ongedwongen en relaxt!

Heel erg veel plezier, ik wil ook weer!

Rukaro
Berichten: 1265
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Must see in Parijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 16:12


EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Re: Must see in Parijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 15:57

Dit ga ik even in de gaten houden. Wilde eigenlijk net zo'n topic openen. Ik ga van de zomer met mijn vriend 4 dagen naar Parijs.

xXLiekeXx
Berichten: 3226
Geregistreerd: 26-11-05

Re: Must see in Parijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 19:03

Mijn huis: Het Louvre!!
De tuinen zijn mooi om door te wandelen en als je van kunst houdt is het binnen ook een kijkje waard,, De Mona Lisa van Leanardo da Vinci hangt er..
Maar, voor de rest zijn de kleine straatje ook leuk en zo'n schilderspleintje ergens. En een lichttour met kerst!

Anoniem

Re: Must see in Parijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 19:04

Ik vond de grote begraafplaats waar Jim Morrison is begraven echt ontzettend indrukwekkend.

Marlou_

Berichten: 2826
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Must see in Parijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 19:06

la marais, mont martre, sacre coeur( of hoe je dat schrijft haha) eifeltoren, champs allyse, la faillete allemaal aanraders..

Anoniem

Re: Must see in Parijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 19:24

Het Louvre vond ik echt fantastisch.
Niet om inhoud ofzo, maar het gebouw. Echt briljant. Zó groot en zó mooi. Lovers
Jammer genoeg had ik de Da Vinci Code toen nog niet gelezen. Scheve mond