Backpacken in Thailand

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lorenz1234
Berichten: 334
Geregistreerd: 08-10-06
Woonplaats: Amsterdam

Backpacken in Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 12:22

Van de zomer wil ik graag naar Thailand om te gaan backpacken, zo'n vijf weken. Wie is er wel eens in dit land geweest? En kan me wat meer vertellen over: ervaringen, veiligheid, plaatsen die ik zeker moet zien? Zijn vijf weken ook voldoende, en kan ik misschien dan ook nog Laos bezoeken?
Ik reis overigens samen met een vriend.

laulau85

Berichten: 4438
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: in het zonnige zuiden van NL

Re: Backpacken in Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 21:32

Ik ben er geweest alleen niet met backpacken.
Ik vond het een prachtig land.
Ik zou als ik jou was zeker naar Chaing Mai gaan. Dit vond ik echt heel mooi. Verder is Bangkok een ervaring. We zijn toen ook met bootjes over de rivier gegaan richting de tempels etc.
Als je foto's etc wil stuur dan even een pb'tje... Een beeld zegt meer dan duizend woorden

Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Re: Backpacken in Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 09:52


Lorenz1234
Berichten: 334
Geregistreerd: 08-10-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Backpacken in Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-07 12:19

Bedankt! Ik heb de site gelezen, geeft me wel een aantal ideeen weer! Ikzelf wilde namelijk misschien ook nog Laos bezoeken, als de tijd het toelaat.

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Re: Backpacken in Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 14:18

Ik ga vanaf 16 juli t/m 30 augustus met een vriendin backpacken in Thailand en Maleisie Haha! Mijn zus is er 2 jaar geleden geweest dus zij heeft me geholpen met vertellen waar ik heen moet enzo, zelf kan ik jou dus nog geen tips geven Knipoog Wel dat een lonely planet erg makkelijk schijnt te zijn, staat alles in wat je nodig hebt. Ik zou trouwens wel opschieten met een ticket boeken, ze worden echt met de paar dagen duurder en ik denk dat het nu al moeilijk is om iets te vinden voor een normale prijs!

EmMetjes
Berichten: 603
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Backpacken in Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 14:21

Zorg dat je de Lonely Planet bij je hebt. Ben samen met een vriendin een maand door Thailand getrokken en daarna nog een maand door Sri Lanka. Super! Oosten van Thailand is niet echt de moeite waard. Als je de mogelijkheid heb ga dan een kookcursus doen, erg leuk én lekker!

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Backpacken in Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 16:45

5 weken is een hele mooie tijd voor Thailand. Persoonlijk zou ik proberen een stukje Cambodja mee te nemen.

flowerxxx

Berichten: 2070
Geregistreerd: 26-04-03

Re: Backpacken in Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 17:27

Ik ga komende zomer via een organisatie. Heb wel wat tips:

Als eerste koop een goede reisgids! Voor backpack is loney planet een goede. Zelf heb ik de gids van capitool. Aan de hand van de gids kan je al dingen uitzoeken. De site van loney planet heeft ook een forum.
- Kijk naar de route die andere organisaties maken. Vaak zitten daar de hoogtepunten van thailand bij. Jij kan die dan zelfstandig gaan bezoeken.
-Kijk eens op greenwoodtravel daar kan je losse excursies boeken in heel thailand (kantoor zit in bangkok).
- aanraders zijn bangkok, chiang mai (jungle, olifanten) en wij gaan naar het klooster waar ze tijgers verzorgen. Die mag je aanraken, foto's etc http://www.tigertemple.org/Eng/index.php (is te doen vanaf bangkok, site heeft een routebeschrijving)
-http://www.thailandvoorbeginners.nl/ super site met heel veel info!!
- Haal op tijd je inentingen (Hep A, DTP en voor lange reizen soms nog extra). Zeker 6 weken voor de reis begint maar informeer nu alvast (sommige spuiten moeten eerder of mogen niet samen). Wij hebben goede ervaringen met de travel health clinic. Ga naar een speciaal centrum waar ze alles weten van buitenlandse reizen. Je huisarts weet alleen algemene dingen. Waar wij zijn geweest namen ze echt alle tijd voor je. En ze spreken de hele reis + route met je door.

Om eerlijk te zijn zou ik naar cambodja gaan lijkt mij leuker dan laos (de tempelcomplexen moeten super zijn).

En plan aan het einde een paar dagen aan het strand. Reizen is behoorlijk zwaar dus een beetje rust is welkom. Je kunt bijkomen van de ervaring en gaat uitgerust weer naar huis.

Lorenz1234
Berichten: 334
Geregistreerd: 08-10-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Backpacken in Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 21:38

Bedankt! De lonely planet is idd zeer handig, die heb ik dus ook al aangeschaft! Ik heb vorig jaar ook al rondgerezen in Costa Rica, en daarvoor had ik al inentingen als hep A, B en DTP. dus waarschijnlijk hoef ik mij verder niet meer in te enten, maar zal het idd even nog navragen.
Ik had gehoord dat cambodja behoorlijk onveilig was om doorheen te reizen? Vandaar dat ik eerder dacht aan Laos. Tenminste, als daar nog tijd voor is naast Thailand. Ik denk dat ik deze week ergens mijn vlucht ga boeken, toch wel erg spannend Lachen

Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Re: Backpacken in Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 13:29

Ik neem een abbootje.
Mijn droom is backpacken door azie, en thailand staat met stip op 1.
Fascinerend land.
Foto's van ervaringen en tips zou ik leuk vinden, dus kom maar op Ja

flowerxxx

Berichten: 2070
Geregistreerd: 26-04-03

Re: Backpacken in Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 18:12

Normaal bestaat een lange bescherming (langer dan 1 jaar) voor hep A en B uit 2 of meer spuiten. Ik zou het dus even goed navragen. Ik ga komende week voor mijn 2e spuit Hep A dan ben ik 25 jaar beschermd! De vorige inenting is bijna een jaar geleden.

Ik op verschillende site's voor een goede ticketprijs. Hoe langer je wacht hoe duurder het gaat worden. Zo snel mogelijk een ticket boeken dus. Een aanrader is een starterspakket. Je hebt dan een retourticket en 2 dagen hotel in Bangkok. Je hoeft niet meteen te gaan zoeken naar een hotel of taxi, en kunt rustig bijkomen van de vlucht. Na 2 dagen ga je zelf verder. oa via fox te boeken.

Cambodja is in opkomst en volgens mij goed te doen. Het lijk mij echt geweldig en beter dan Laos.

Tip: kijk voor info eens op de site van BM air reizen. Daar kan je ook losse hotels en excursies boeken voor heel Azie.

Lorenz1234
Berichten: 334
Geregistreerd: 08-10-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Backpacken in Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 18:26

Bedankt!
Inmiddels heb ik mijn vlucht geboekt, via dusseldorf, dat was het goedkoopst. zeer spannend, het zijn inderdaad 5 weken geworden. Ik zal me nog eens wat beter gaan orienteren op cambodja. Flowerxxx: super bedankt voor je tips, ik zal ze zeker nagaan!!

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Backpacken in Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 18:28

Zeker de weg naar Ankor Wat is vanuit Thailand goed te doen omdat er gewoon regelmatig toeristen die kant uitgaan. Verder schijnt het kustgebied van Cambodja erg mooi en vrij van russen te zijn dus misschien ook een betere keuze dan de Thaise badplaatsen.

flowerxxx

Berichten: 2070
Geregistreerd: 26-04-03

Re: Backpacken in Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 18:34


Lorenz1234
Berichten: 334
Geregistreerd: 08-10-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Backpacken in Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 18:43

Emiraten had ik idd ook gezien, maar we hebben bij ltu geboekt. Deze gaat ook rechtstreeks. Wel een lange zit dus Lachen

Hahaatje

Berichten: 1500
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Backpacken in Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:29

Mijn vriend is 2 x een maand lang naar Thailand geweest (backpacken) en hij heeft een groot deel van het land kunnen zien dus volgens mij kom jij met die 5 weken een heel eind. Hij is ook nog naar Birma geweest, maar dat is als je alleen met vrouwen reist geen veilig land (wel heel mooi).
Zelf ben ik 2 x een maand naar Maleisie geweest, vorig jaar Mexico en over 3 weken vertrek ik voor een maand naar Costa Rica.

Veel tips zijn al gegeven dus volgens mij kan je goed voorbereid op pad. En die Lonely Planet, dat is echt onze reisbijbel! Wij lopen altijd met dat ding te sjouwen. Ideaal om op voorhand je reis te plannen en ook tijdens de reis altijd heel erg handig gebleken.

Goeie reis!! Knipoog

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Re: Backpacken in Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 21:54

Kenzo12 schreef:
Emiraten had ik idd ook gezien, maar we hebben bij ltu geboekt. Deze gaat ook rechtstreeks. Wel een lange zit dus Lachen

Hierbij heb ik ook geboekt! Mag ik vragen van wanneer tot wanneer je precies gaat en hoeveel je betaald heb voor je ticket Bloos ? Ik vlieg heen vanaf Dusseldorf met een overstap op Munchen, terug wel rechtstreeks op Dusseldorf.

Hahaatje

Berichten: 1500
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Backpacken in Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 09:32

_Michelle_ schreef:
Kenzo12 schreef:
Emiraten had ik idd ook gezien, maar we hebben bij ltu geboekt. Deze gaat ook rechtstreeks. Wel een lange zit dus Lachen

Hierbij heb ik ook geboekt! Mag ik vragen van wanneer tot wanneer je precies gaat en hoeveel je betaald heb voor je ticket Bloos ? Ik vlieg heen vanaf Dusseldorf met een overstap op Munchen, terug wel rechtstreeks op Dusseldorf.


Aan wie vraag je dat??

Lorenz1234
Berichten: 334
Geregistreerd: 08-10-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Backpacken in Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 12:28

_Michelle_ schreef:
Kenzo12 schreef:
Emiraten had ik idd ook gezien, maar we hebben bij ltu geboekt. Deze gaat ook rechtstreeks. Wel een lange zit dus Lachen

Hierbij heb ik ook geboekt! Mag ik vragen van wanneer tot wanneer je precies gaat en hoeveel je betaald heb voor je ticket Bloos ? Ik vlieg heen vanaf Dusseldorf met een overstap op Munchen, terug wel rechtstreeks op Dusseldorf.



Leuk zeg!!!
Je hebt PM.

Ir111

Berichten: 11969
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Backpacken in Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 12:41

flowerxxx schreef:
- aanraders zijn bangkok, chiang mai (jungle, olifanten) en wij gaan naar het klooster waar ze tijgers verzorgen. Die mag je aanraken, foto's etc http://www.tigertemple.org/Eng/index.php (is te doen vanaf bangkok, site heeft een routebeschrijving)


Ik kan de site niet openen maar ik denk dat jij het klooster in Kanchanaburi bedoeld? Zo ja dan zou ik er er niet heen gaan. Het is gestart als mooi initiatief en het is nu een uit de hand gelopen project (naar mijn mening) wat niet perse meer goed is voor de tijgers. Ze leven niet onder erg prettige omstandigheden en de motieven van de bestuurders zijn een beetje dubieus. Ik geloof direct dat de intenties goed waren maar ik heb het idee dat de initele intenties een beetje uit het oog verloren zijn...

Olifantrijden is super leuk, maar kijk alsjeblieft goed uit of dit wel op een enigzins verantwoorde wijze gebeurd. Vaak worden de olifanten overwerkt en leven ze in slecht omstandigheden. Er zijn een aantal plaatsen waar olifanten wel een goed leven hebben, in het oosten en in Kanchanaburi zit een heel goed kamp. Dit laatste wordt gerund door vrienden van mij en de olifanten hebben het daar echt goed (ook naar Nederlandse maatstaven); http://www.elephants-friends.com. Daar kun je wonen bij een Thai familie en leven zoals de Thai leven met hun olifant, inclusief s morgens vroeg opstaan en met je olifant zwemmen in de rivier... Super gaaf!!

Kanchanaburi (provincie en stad) is sowieso een leuke regio om te bezoeken, er is veel te zien en doen op relatief weinig vierkante km.

Thailand is een heerlijk land, als je de Lonely Planet bij je hebt komt het allemaal goed!

edit: typo

Lorenz1234
Berichten: 334
Geregistreerd: 08-10-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Backpacken in Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 14:32

Bedankt voor de link!! Ik heb de site bekeken, het lijkt me echt heel gaaf om daar een paar dagen te verblijven! Het lijkt me ook echt iets voor mij. (en vriendlief haal ik vast wel over) Kijken of ik dat in de route / planning kan passen.

Ir111

Berichten: 11969
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Backpacken in Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 14:43

Kenzo12 schreef:
Bedankt voor de link!! Ik heb de site bekeken, het lijkt me echt heel gaaf om daar een paar dagen te verblijven! Het lijkt me ook echt iets voor mij. (en vriendlief haal ik vast wel over) Kijken of ik dat in de route / planning kan passen.


Ik ben natuurlijk zo bevooroordeeld als de pest maar de toeristen die ik spreek als ik bij hen ben noemen de ervaring daar over het algemeen de meest bijzondere van hun reis. Het is ook niet echt een 'meisjes' ding hoor, er komen zat mannen die het wellicht nog leuker vinden dan de dames... Knipoog Haha!