Egypte 10 dagen of minder genoeg? Of andere plek?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sirius_

Berichten: 10953
Geregistreerd: 09-01-01

Egypte 10 dagen of minder genoeg? Of andere plek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 20:01

Mn vriend gaat met vrienden 10 dagen naar turkije. Omdat hij zelf nog met mij weg wilt mag ik een weekje of 10 dagen kiezen waar we verder nog heen gaan.
Nou trekt egypte mij wel erg. Maar is 10 dagen of een week genoeg? En kan ik dan beter in augustuis of september gaan?

Of een andere leuke plek? Ik weet t niet Clown

cooky

Berichten: 243
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: Rethymno-Kreta

Re: Egypte 10 dagen of minder genoeg? Of andere plek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 18:32

waarom niet? om alles gezien te hebben is elke vakantie te kort! maar op 10 dagen kan je toch al wel een mooi stukje Egypte zien. als ik mocht kiezen zou ik voor september gaan, dan is de hitte niet meer zo enorm verstikkend (al kan het dan in Luxor bijvoorbeeld nog goed 43graden zijn).

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Re: Egypte 10 dagen of minder genoeg? Of andere plek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 20:32

Ja hoor je kunt heel veel zien vooral rond Cairo. Ben in dec/jan drie weken geweest (geen strandvakantie Knipoog)

Lketinga

Berichten: 88
Geregistreerd: 14-08-06
Woonplaats: Dintelcity

Re: Egypte 10 dagen of minder genoeg? Of andere plek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 15:49

Wij zaten in Safaga. Dat was minstens 3 uur reizen voordat we iets konden zien (behalve zand) Knipoog Dus zelfs 10 dagen is nog te kort... !!! Heel mooi land, en ga vooral naar de valley of the kings, Valley of the qeeuns en de Tempel van Hatsupsjoet

L_iek
Berichten: 9714
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Egypte 10 dagen of minder genoeg? Of andere plek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 15:52

Ik vind 10 dagen lang genoeg. Na 10 dagen heb ik het meestal wel gezien. Maar als ik de reactie van Lketinga lees, zou ik toch langer gaan. Ik zat dan ook in Spanje daar heb je het in 10 dagen wel gezien. Maar Egypte zou ik langer gaan.

Lketinga

Berichten: 88
Geregistreerd: 14-08-06
Woonplaats: Dintelcity

Re: Egypte 10 dagen of minder genoeg? Of andere plek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 15:58

Spanje kan je inderdaad niet vergelijken met een land als Egypte. Nu moet ik wel zeggen, ik ben altijd gefasineerd geweest door de mensen die daar leven en vooral op welke manier.

In de tijd dat ik er was, heb ik niet eens een piramide gezien. Boos! Maar daar waren geen dagen genoeg voor en daar zaten we ook veel te ver vandaan.

Als je van plan bent om te gaan, bekijk dan wel even of je wel overal een beetje in de buurt bent. Knipoog

123468086
Berichten: 6612
Geregistreerd: 06-07-04

Re: Egypte 10 dagen of minder genoeg? Of andere plek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 22:22

Ik ben in de herstvakantie 8 dagen naar Egypte geweest, in Hurghada.
Nou ik heb de vakantie van mijn leven gehad. Geweldig hotel, personeel werd bijna je eigen familie, heerlijk weer, super mooie kamer, lekker eten, Mooi strand, Zwembad gewoon alles toppie!
Ik begrijp niet waarom 10 dagen tekort zouden moeten zijn Tong uitsteken

laulau85

Berichten: 4438
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: in het zonnige zuiden van NL

Re: Egypte 10 dagen of minder genoeg? Of andere plek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 10:53

Romytjuuh ik denk dat het er ook vanaf hangt of je een strandvakantie wil of ook echt excursies etc.
Ik ben 2 keer in Egypte geweest. Beide keren in Hurghada.
De ene keer 10 dagen de andere keer 15.
We hebben toen in die 10 dagen ook aardig wat kunnen zien van het land. We zijn toen naar Luxor geweest en hebben een jeepsafari gedaan. Ook zijn we nog een dag met een boot een snorkeltocht gaan maken langs verschillende eilandjes.
Het kan dus makkelijk in 10 dagen alleen zou ik als je in hurghada zit dan Cairo afraden.
Dit kan namelijk wel in 1 dag maar je gaat snachts om half 2 weg en komt de volgende nacht om half 1 weer aan... Heel vermoeiend dus. Wel echt de moeite waard maar als je er maar kort bent is het zonde omdat je echt ook nog een dag nodig hebt om uit te rusten. Luxor vind ik persoonlijk mooier dan Cairo.

Ohja als je naar Luxor of Cairo gaat met de bus neem je kussen uit je hotelkamer mee. Dan slaap je een stuk beter haha. Het zijn lange ritten.

henrib

Berichten: 233
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Emlichheim (BRD)

Re: Egypte 10 dagen of minder genoeg? Of andere plek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 10:55

Ik denk dat 10 dgn voldoende is....
Denk dat je rekenschap moet houden met de reistijden etc...
Ga volgende maand naar Cuba en daar is de reistijd met het vliegtuig 11 uur Tong uitsteken dus ik ga wel 15 dgn Lachen

laulau85

Berichten: 4438
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: in het zonnige zuiden van NL

Re: Egypte 10 dagen of minder genoeg? Of andere plek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 11:00

Even offtopic Henrib heeeeel veel plezier in Cuba tis een prachtland.

Sirius_

Berichten: 10953
Geregistreerd: 09-01-01

Re: Egypte 10 dagen of minder genoeg? Of andere plek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 23:34

Schijnheilig Ik ga naar tunesie Clown Mn schoonfamilie opzoeken. Muts ook he Clown

laulau85

Berichten: 4438
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: in het zonnige zuiden van NL

Re: Egypte 10 dagen of minder genoeg? Of andere plek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 00:02

Ook heel mooi haha! Vond ik mooier dan Egypte dus...