Finland deel 1

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Finland deel 1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 20:13

Vorige week vrijdag 23 maart zijn wij naar Finland vertrokken. Om een
uur of 11 ‘s morgens zijn wij op weg gegaan naar Rostock in Duitsland. Vanaf hier moesten wij 24 uur met de boot, deze kwam zondagmorgen half 8 aan in Helsinki.

Afbeelding
Dit was alleen nog maar de voorkant van de kleine boot.

Afbeelding

De bootreis was echt een regelrechte ramp, wat een ontzettend noodweer hadden we. Oftewel echt mega hoge golven en harde wind, de boot ging van links naar rechts en knalde voor omhoog en werd zo gelanceerd weer in de golven. Het ontbijt was op de 7ende verdieping van de boot daar kon je niet meer door de ramen kijken zo hoog kwamen de golven dus :shock:
Zeker 90% van de passagiers hadden het eten van de morgen er niet ingehouden! Je kon echt niet normaal door de gangen lopen.. ’s Nachts rond een uur of 3 begon de boot enorm te trillen we moest door het deel van de Oostzee wat helemaal bevroren was. Dus ik om half 5 m’n nest uit gegaan en foto’s gemaakt het was net een spookschip! Alles maar dan ook alles was helemaal bevroren met ijs. Dat was echt heel apart om mee te maken.

Afbeelding
Nee dit waren allemaal geen resten van sneeuw want heeft heeft niet gesneeuwd tijdens de bootreis. Dit is echt alleen maar ijs.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dit was vlak voor de haven van Helsinki..

Maar fijn toen we in Helsinki aankwamen moesten we nog ong. 225km naar Himos toe rijden.
Wat was dat een ontzettend mooie weg om langs te rijden! Hoe dichter we in de buurt kwamen hoe meer sneeuw er lag.

Afbeelding
Dat witte sneeuwvlak wat je ziet is dus in de zomer een een van de grootste meren van Finland.

We waren mooi op tijd en moesten nog even wachten voordat we ons huisje toegewezen kregen. Dus eerst maar naar de pistes gegaan en daar even rondgekeken.

Afbeelding
Het uitzicht vanuit ons huisje

Afbeelding
De verlichtte pistes

Afbeelding
Ergens onderweg, het midden is dus gewoon de weg..

Afbeelding

Het was zover we kregen ons huisje toegewezen en we hadden het werkelijk waar niet beter kunnen treffen. Ons huisje lag onder aan de skipiste, en daarvoor was nog een kleine camping waar mensen met caravan konden staan. Het was nog geen 200m lopen, heerlijk dus én een mooi uitzicht!

Afbeelding

Zondagavond ben ik nog een poging gaan wagen om te snowboarden wat overigens wel redelijk lukte al ben ik wel met een blauwe kont en meerdere blauwe plekken weer thuis gekomen! Ik had het nog nooit eerder gedaan dus eerst maar eens op de babypiste geprobeerd, daarna nog iets hoger gegaan (daar helaas geen foto’s van) maar de rem werkte niet altijd even goed mee helaas.

Afbeelding

Voor de rest zie deel 2

corinagirl
Berichten: 1850
Geregistreerd: 21-09-04
Woonplaats: Bedum

Re: Finland deel 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 20:22

Leuke fotoverslag, Miranda!
Zo te zien heb je het erg leuk gehad Haha!

tanya89

Berichten: 3092
Geregistreerd: 06-05-05

Re: Finland deel 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 20:25

wow ook dit ziet er tof uit(eerst in deel 2 gereageert Tong uitsteken), wel verschrikkelijk koud, en wat lijkt me dat eng zo op de zee die bevroren is!! Had jij je eten wel binnen gehouden?? haha

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Re: Finland deel 1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 20:27

Nou het is enger in om met die storm in de boot te zitten dan op de bevroren zee Knipoog Ja ik heb alles binnengehouden, ben niet eens beroerd geweest. De rest van de familie wel haha Clown En ik maar lachen, heb de nacht alleen geen oog dichtgedaan als ik niet goed oppaste en me vasthield rolde ik zo van het stapelbed Haha!

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Re: Finland deel 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 00:50

Ziet er wel heel leuk uit verder zeg Haha! Alleen die bootreis lijkt me echt een ramp Bloos! Maar wel apart van dat ijs, die foto;s ook!
Lijkt me een schitterend land, Finland. Alleen als ik er ooit heen wil ga ik toch liever met vliegtuig na dit gelezen te hebben Clown

tienus63

Berichten: 12099
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Finland deel 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 00:55

Bij de belevenissen van je op de boot, krijg ik Estonia visioenen.
Het lijkt me doodeng om mee te maken.
Ik zou best naar Finland willen, maar dan per vliegtuig.

Onze Finse buurvrouw gaat overigens ook altijd met de auto en boot naar haar thuisland.

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Re: Finland deel 1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-07 18:41

Met de boot is wel hartstikke leuk hoor, je kunt dít dus treffen maar in de meeste gevallen verloopt de bootreis erg rustig en vooral mooi. En als je smorgensvroeg aan komt en dan door dat ijs heen moet met de boot dat is echt heel mooi.

Tsja de Estonia is daar idd in de buurt gezonken maar dit kwam doordat ze de singalen van de laadklep die nog niet dicht bleek te zijn negeerden..