Finland deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Finland deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 20:14

Maandagmorgen hadden we een bijeenkomst over de excursies die we hadden geboekt. Die middag om 12 uur hadden we de sneeuwscootertocht.

Afbeelding

Om 3 uur gingen we ijswak zwemmen, je zult wel denken; ijswak zwemmen??? Ben je wel helemaal lekker? Ja hoor, je kreeg een waterdicht en we hadden de grootste lol wat is dat grappig!

Afbeelding

Dinsdagmorgen om 10 uur gingen we een sneeuw/boswandeling doen op van die soort tennisrekkers. Dat was wel leuk maar ook echt heel zwaar om door die sneeuw heen te banjeren met die dingen onder je voeten.

Afbeelding

Om 2 uur gingen we nog een keer een sneeuwscooter tocht doen, deze keer was nog leuker en veel langer. We gingen door de bossen en over het meer, tsja je moest eigenlijk je rijbewijs hebben om te mogen sturen. Maar wij waren een beetje illegaal bezig want ik heb m’n rijbewijs helemaal nog niet. Als je 20km te hard reed en je werd gepakt was je het rijbewijs al kwijt. Officieel mocht je 80 op het meer maar ja 120 is toch veel leuker?? Sodeju je hoefde het gas maar even aan te raken of je schoot met een rotgang weg.

Afbeelding

Om 4 uur hadden we skiles, heel leuk allemaal want de pistes zijn verlicht dus je kunt ook mooi in het donker skiën. Ik kan wel skiën maar de laatste keer was 3 jaar geleden dus even weer het gevoel en wat aanwijzingen. Dat verliep allemaal heel goed zonder kleerscheuren en blauwe plekken haha. Donderdags hebben we nog een skipas genomen voor andere pistes, de blauwe pistes waren goed te doen.. Toen maar eens een poging gewaagd op de rooie, nou ik scheet al 7 kleuren in die skilift want die ging tussen 2 zwarte pistes omhoog énorm stijl dus. Toen de rooie naar beneden waar tevens ook stukken zwart tussen zaten. Die heb ik een keer gedaan en dat vond ik eerst wel even meer dan genoeg haha.

Afbeelding

Woensdagmorgen zijn we naar een huskyranch geweest waar we uitleg e.d. kregen en nog een tochtje met de husky’s konden maken. Dit was ook erg leuk alleen had ik nog wel een langere rit gewild! Daar konden we ook nog met de auto over het bevroren meer heen, dat was ook een hele aparte ervaring.

Afbeelding
Nanouk de leiderhond

Afbeelding
En dan de slee in :lol:

Afbeelding
Deze heb je er dus ook..

De woensdagavond hadden we een Finse avond dat was echt in zo’n inimini piramideblokhut. Met een grote openhaard in het midden. Daar kregen we dus ook een Finse maaltijd, we hebben daar rendier gegeten. Was opzich wel lekker, maar had een hele aparte nasmaak zal wel komen omdat je het niet gewend bent.

Afbeelding
De blokhut

Donderdagmorgen moesten we eerst ons eigen voedsel gaan vangen (haha grapje). Maar we zijn gaan ijswakvissen. Pffff dát is zwaar een gat met een boor door meer dan een halve meter ijs boren. Maar het was de moeite waard want we hebben vis gevangen! Door een gat van nog geen 20cm doorsnee. De rest van de dag aan het skiën geweest.

Afbeelding
The making off

Afbeelding
Het gat

Afbeelding
De vis..

Trouwens het koudste wat wij daar hebben meegemaakt was -23 graden.. erg koud, maar toch een hele andere kou dan hier in Nederland.
En toen was vrijdag aangekomen, jammer genoeg maar helaas moesten we die middag weer richting Helsinki om de boot te halen..Gelukkig hebben we een fijne en rustige terugreis gehad op de boot en zijn we vannacht rond 4 uur weer thuis aangekomen.

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Finland deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 20:20

Hee, wat gaaf! ziet er erg speciaal en mooi uit, lijkt me wel verschrikkelijk koud (hou niet zo van kou Knipoog )

Erg leuke foto's Knipoog

tanya89

Berichten: 3092
Geregistreerd: 06-05-05

Re: Finland deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 20:22

Dat ziet er tof uit!

girlgirl109
Berichten: 87
Geregistreerd: 20-11-04
Woonplaats: Hengelo

Re: Finland deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 20:27

wow gaaf zo'n vakantie in de winter naar finland! Ik ben in de zomer naar lapland geweest. Heb je ook nog het noorderlicht gezien of zat je daar niet noordelijk genoeg voor?

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Re: Finland deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 19:48