Vakantie foto's Australie.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ozzieozzie

Berichten: 758
Geregistreerd: 24-01-06
Woonplaats: australie

Vakantie foto's Australie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 06:09

Eindelijk na 2 jaar al in Australie te wonen en nog helemaal niets van het land gezien te hebben zijn we dan eindelijk op vakantie geweest. We zijn naar de Gold Coast en Noosa geweest. De een ligt zuidelijk (Gold Coast) van Brisbane de ander noordelijk (Noosa)

Maandag 5 maart zijn we met het vliegtuig vertrokken.
In de staat waar wij leven is het een erg droog klimaat en heeft het in maanden niet meer geregent. Toen we op de Gold Coast uit het vliegtuig stapte was het eerste dat we zagen REGEN......... En het was ontzettend kleverig weer. Het is daar tropisch. Dat viel wel even tegen als je dat niet gewend bent. Maar alles was zo mooi groen, hebben we al een aantal maanden niet meer gezien, groen gras.
Wij onze huurauto halen en op naar ons hotel.
We zaten vlabij Surfers Paradise, echt lekker toeristisch. Mooi hotel hadden we.
Die dag hebben we een beetje daar rondgereden en niet veel foto's gemaakt.

Dinsdag 6 maart
Dan ben je op vakantie en dan kun je uitslapen, word je om half 7 wakker en kun je niet meer slapen.... Dus zijn we maar een beetje rond gaan rijden door de bergen. We kwamen uit bij een groot meer, wat ze gebruiken voor de watervoorziening van de gold coast.
Afbeelding
Afbeelding

Na ons tochtje door de bergen zijn we naar Sea World geweest.
Erg leuk daar, mooie dolfijnen en zeeleeuwen show
Afbeelding

Ook hebben we daar een helicoptervluchtJE gedaan van 5 minuten (was erg duur namelijk)
Afbeelding
Afbeelding

Woensdag 7 maart
Zijn we naar Dreamworld geweest. Ze hebben daar de Tower of Terror. Tjonge daar word je nog eens afgeschoten zeg. Je zit met z'n achten in een karretje en je word naar voren afgeschoten. Je gaat in 2 seconde naar 100 km/h en dan ga je recht omhoog en weer naar beneden. Je maag zit tussen je oren Misselijk
Van deze dag hebben we geen foto's

Donderdag 8 maart
We zouden naar Movieworld gaan. Dus de auto ingestapt en de navigatie aangezet, wil dat domme ding ons 4000 km laten rijden. Gelukkig kwamen we er pas na een uur achter dat het toch wel erg lang duurde Bloos
Maar het heeft ons wel wat mooie plaatjes opgeleverd want toen we op de goede weg zaten reden we door een tropisch regenwoud, hoog in de bergen
Afbeelding
Afbeelding

Eindelijk kwamen we dan aan in Movieworld. Wat is het daar gaaf! En mooi opgezet, Dreamworld viel echt in het niets vergeleken dit park. De achtbanen waren super en de wildwaterbaan was geweldig.
Afbeelding

Vrijdag 9 maart
We zijn vroeg vertrokken want vandaag gaan we op weg naar Noosa. Dit is vanaf de Gold Coast 4 uur rijden met de auto. Tussendoor zouden we een stop maken bij de Australian Zoo. De dierentuin van Steve Irwin. Onderweg erg mooi, we zijn de glass house mountains gepasseerd. helaas geen foto's van want we hadden daar een discussie over Bloos
De dierentuin was ontzettend mooi.
Hier een foto van Steve Irwin memorial, rijen lang T-shirts, korte broeken, schilderijen, brieven.
Afbeelding

Verder geen foto's van de dierentuin want deze komt in Beestenboel.

Eind van de middag maar verder gereden naar Noosa.

Zaterdag 10 maart
Vandag zou onze uitrustdag worden want de afgelopen dagen hebben we best veel rondgelopen. We hebben een beetje op het strand gelegen en gezwommen. Ik niet echt met een gerust hart want d'r zwemmen de laatste tijd nogal wat witte haaien rond Ziek Maar goed ze houden alles heel goed in de gaten.
De stranden zijn hier ontzettend mooi. Azuurblauwe zee met een parelwit strand.
Afbeelding
Afbeelding

's Middags hebben we een beetje met de auto rondgereden. Zo zijn we naar een eiland gegaan wat erg mooi was. Over onverharde wegen rijden langs een moeras.
Afbeelding
Afbeelding

We hebben ook nog kangoeroes gezien. Voor ons nog steeds bijzonder om die dieren in het wild te zien. Jammer genoeg hebben we geen koala's gezien in het wild.
Afbeelding

Zondag 11 maart
Was het weer tijd om naar huis te gaan.
We moesten 's middag vliegen vanuit Brisbane terug naar Adelaide. We hebben nog door Brisbane gelopen en wat foto's gemaakt maar helaas zijn die mislukt....
Afbeelding

We hebben echt een ontzettende leuke week gehad en we voelen ons nu iets meer Australisch doordag we wat meer van Australie gezien hebben Haha!

Siggislief

Berichten: 14020
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Vakantie foto's Australie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 08:57

Erg mooie foto's!
Ziet er lekker warm uit! Haha!

capopjekop

Berichten: 30664
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Vakantie foto's Australie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 10:52

Gaaf zeg, ik wil ooit ook eens naar Australie en nu ik de foto's zie, wil ik nog liever weg Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Vakantie foto's Australie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 11:00

Dat moet een heerlijke vakantie zijn geweest! Grappig is dat bij jullie, vakantie in eigen land op een afstand van een paar uur vliegen. Haha!

Noosa is zó mooi! Ik ben daar een lang weekend geweest vanuit Brisbane, heb kanogevaren op de Noosa River en ik heb genoten daar!

Een vriend van mijn vriend is een paar jaar geleden getrouwd met een Australische en ze wonen nu in Noosa. Dat vinden we toch wel een leuk vakantieadresje. Knipoog

ozzieozzie

Berichten: 758
Geregistreerd: 24-01-06
Woonplaats: australie

Re: Vakantie foto's Australie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 11:17

Nou dat is zeker wel een leuk vakantieadresje voor jullie. Het is erg mooi. Iedereen is daar zo mooi bruin, ben er gewoon jaloers op met mijn paardrijbroek witte melkflessen Haha! Het weer is daar het gehele jaar door gewoon lekker.

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Vakantie foto's Australie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 15:15

Oh wauw, prachtig daar zeg! Kan nu al helemaal niet meer wachten om in april naar Brisbane / Warwick te vertrekken! Haha!

aminah
Berichten: 181
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: IJsselstein

Re: Vakantie foto's Australie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 16:16

zeker erg mooi!!

ik ben zelf ook 4 maanden in australie geweest 3 jaar geleden helemaal geweldig.
hebben rond getrokken maar ging voor namelijk voor mijn broer.
hij woont in rockhampton Lachen

Emori

Berichten: 13121
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Vakantie foto's Australie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 16:21

oh wauw!
geweldig zeg!
het is voor mij een grote droom om eens naar Australië te gaan Ja

Summertjee

Berichten: 1379
Geregistreerd: 24-11-05

Re: Vakantie foto's Australie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 16:23

whoow!! ik wil echt zo graag een keer naar australie!! lijkt me echt super leuk om daar een keer naartoe te gaan Lachen mooie foto's;)

Valentijn5
Berichten: 1661
Geregistreerd: 11-08-05

Re: Vakantie foto's Australie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 22:08

Ik vind het ook hele mooie foto´s. Vooral die foto´s van de natuur vind ik prachtig om te zien. Kwijl, Kwijl Dromen Het is zonde, dat het zo ver weg is, en dat we niet zo´n mooie natuur hier in Nederland hebben, ik vind het waanzinnig mooi. Ooit, wil ik ook naar dat land, ik vind het fantastisch. Dat wordt flink sparen.

QueenD
Berichten: 1717
Geregistreerd: 05-11-05

Re: Vakantie foto's Australie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 14:04

Die stranden...... Vingers aflikken daar kun je nog eens een galopje maken. Mooie foto's hoor. Ik wil er ook een keer naar Aussie.

Moosje

Berichten: 5496
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Vakantie foto's Australie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 14:09

Mooi zeg!

Wordt bijna jaloers.

ozzieozzie

Berichten: 758
Geregistreerd: 24-01-06
Woonplaats: australie

Re: Vakantie foto's Australie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-07 00:09

bedankt voor de reacties Haha!

_Eline_

Berichten: 2187
Geregistreerd: 28-08-05
Woonplaats: Amstelveen

Re: Vakantie foto's Australie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 09:43

Ziet er echt schitterend uit Haha! Zou zelf ook nog wel een keer naar Australie willen.

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Re: Vakantie foto's Australie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 19:16

Schitterende foto's, ooit zal ik dit land ook een bezoeken, maar tot nu toe blijft het bij dromen en foto's bekijken!!!

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: Vakantie foto's Australie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 16:58

In één woord: Prachtig. Kwijl
Wat supergaaf daar en wat een supermooie foto's!
Australië staat echt op m'n verlanglijstje om ooit nog 's heen te gaan.

irene85
Berichten: 2867
Geregistreerd: 24-03-04
Woonplaats: Hoogezand

Re: Vakantie foto's Australie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 17:01

Wat super gave fotos!!! Ik ben zelf ook een aantal jaren gelden 2 maandne in australie geweest. We hebben er familie wonen! Maar wat een geweldig land zeg!!! Echt super! Als ik die fotos zie gaat het alweer kriebelen...

Lexmiro

Berichten: 668
Geregistreerd: 18-12-05
Woonplaats: Steggerda

Re: Vakantie foto's Australie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 09:51

Echt mooi! Leuke foto's!!! Haha!

Erg mooi land! Wil ik ook nog keertje heen Tong uitsteken

FrankavdT
Berichten: 990
Geregistreerd: 03-01-06

Re: Vakantie foto's Australie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 10:04

Erg mooie foto's! Wat is het toch een mooi land... Ik ga er zeker nog eens naar toe, ik wil het ook zien!!

Mo_I_Rana

Berichten: 7503
Geregistreerd: 09-11-03

Re: Vakantie foto's Australie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 10:07

Wat een prachtig land is het toch!
Wil er ook een keertje naartoe, maar ik vrees dat dat een duur ritje zal worden dan...

Moniek
Berichten: 4027
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: grave

Re: Vakantie foto's Australie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 10:16

goh krijg helemaal de kriebels van die prachtige foto's.
We hopen eind dit jaar te gaan definitief te vertrekken naar tamworth.
De visums zijn aangevraagd dus daar moeten we op wachten.
De nieuwe werkgever van mijn man kan ook niet wachten tot dat we er zijn haha.

nodenka

Berichten: 568
Geregistreerd: 02-11-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Vakantie foto's Australie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 10:18

Wat ziet het er geweldig uit zeg!
Ben jaloers Haha!

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Vakantie foto's Australie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 11:49

Oewww ik vlieg in het najaar naar brisbane! Kan niet wachten....

Waar lag trouwens dat movieworld?

ozzieozzie

Berichten: 758
Geregistreerd: 24-01-06
Woonplaats: australie

Re: Vakantie foto's Australie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-07 13:06

Bedankt voor al de reacties.
@ Moniek, hoop voor jullie dat het allemaal soepel verloopt met de aanvraag van de visa. Kan nogal lange tijd duren namelijk.
Waar ligt Tamworth ergens?
@Megantjuh gaan jullie zomaar op vakantie of hebben jullie hier familie wonen? Movieworld ligt onder Brisbane, Langs de Pacific Highway. Ben eventjes de plaatsnaam vergeten.

Moniek
Berichten: 4027
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: grave

Re: Vakantie foto's Australie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 14:40

hallo
tamworth ligt ongeveer 450km van sydney af. ligt niet bepaald aan de kust meer land in waarts.
Het ligt een uurtje van de beroemde linconfield ranche af.
En het is echt de countrystad van oz hier word ook elk jaar in januari een groot country festival gehouden en trekt bezoekers over heel australie aan.