Verschil Griekenland en Spanje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Verschil Griekenland en Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 13:18

Ik ga deze zomer met een groep van nog 3 vrienden op vakantie, en iedereen wil naar Griekenland, en dan nog het liefste chersonissos. Maar nu ik zo op internet rond zit te kijken en de prijzen zie schrik ik toch wel een beetje, het gaat ongeveer VANAF 370 euro voor een appartement, en de rest ligt is allemaal nog veel hoger. Maar dan kijk ik naar spanje, mallorca en blanes en dergelijke, en dan kan ik al een leuk appartement boeken onder dezelfde omstandigheden en tijden vanaf 289 euro.

Mijn vrienden zeggen dat het eten in griekenland/chersonissos vééél goedkoper is dan in spanje. Nou is mijn vraag waar ben ik goedkoper uit? In spanje of in griekenland? Iemand ervaringen? En hoe duur is het uitgaan en het eten er?

Alvast hartelijk bedankt Lachen

Mano88
Berichten: 5733
Geregistreerd: 03-11-04

Re: Verschil Griekenland en Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 20:23

ik ben wel een aantal keer naar spanje geweest, en ik moet zeggen de concurrentie tussen restaurants daar is gewoon moordend, dus 'goedkoop' dineren is wel te doen. verschil maakt ook of je aan de boulevard gaat eten of wat meer de binnenstad in...

voor griekenland kan ik niet spreken..

karijn

Berichten: 5409
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Verschil Griekenland en Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 10:36

Ik ben vorig jaar in Athene geweest en de prijzen voor eten en drinken vielen me daar best mee, ondanks dat sinds de OS de prijzen daar enorm zijn gestegen. Ik denk dat het verschil niet zo heel erg groot zal zijn. Hangt totaal af van welke restaurants en barretjes/disco's ze wilt gaan bezoeken. De populaire en toeristische tenten zijn over het algemeen altijd duurder dan wanneer je een leuk terrasje ergens in een straatje opzoekt.

amsolusa

Berichten: 1381
Geregistreerd: 07-08-05

Re: Verschil Griekenland en Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 10:39

ik ga dit jaar 8 dagen naar chersonissos, en daarna 2 weken naar spanje.

na de vakantie kan ik het je vertellen Haha! Knipoog

cooky

Berichten: 243
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: Rethymno-Kreta

Re: Verschil Griekenland en Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 18:30

ik denk de prijzen qua eten en drinken in spanje niet veel verschillen met die hier op kreta. eten is over het algemeen wel goedkoper dan in belgie/nederland, maar voor drank kan je het toch wat vergelijken.
over spanje kan ik eigenlijk niet veel zeggen, maar vind wel dat de prijzen hier op kreta, ook in supermarkt enzo, vergelijkbaar zijn met belgie.

JustMe1234
Berichten: 1766
Geregistreerd: 11-08-04

Re: Verschil Griekenland en Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 09:14

Ik ben vorig jaar naar Chersonissos geweest, was echt heel erg leuk. Uitgaan is niet duur, je hoeft nergens entree te betalen (alleen voor sommige strandfeesten, maar niet bij de discotheken enzo) en de drank is ook niet duur. Wij dronken vooral rode wodka/ redbull, dat was 7 euro maar dan kreeg je er 2. Het is namelijk de hele avond Happy Our bij de meeste tenten.
Verder zijn sigaretten en drank etc in de winkel ook erg goedkoop. Als wij met z'n 2en uit eten gingen betaalden we totaal zo'n 20 - 25 euro voor ons samen.