Laos & Thailand??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bergkraai

Berichten: 1186
Geregistreerd: 05-08-05

Laos & Thailand??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 07:46

Hoi hoi,

11 april vlieg ik vanaf Australie naar Thailand toe Haha! We willen graag vanaf de dag dat we aankomen naar Laos gaan en in 10 dagen weer terugzijn in Thailand (ik ben dan 7 maanden aan het rondreizen geweest met een vriendin en onze moeders komen de laatste 10 dagen bij ons in Thailand)...

Heeft iemand nog tips waar we heen moeten, welke route we moeten doen etc??

Ben benieuwd!! Bedankt voor de reacties alvast!!

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Re: Laos & Thailand??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 11:14

Hoi,
Ik zit momenteel net even uit te blazen in de airco van een internetcafeetje, ergens aan de oostkust van Maleisie. Ben gister uit Cambodja vertrokken. Dat is ook echt een aanrader! (Siem Riep: Angor Wat, geweldig mooi) Laos ben ik (nog) niet geweest, maar Luan Praban wil ik nog graag eens naartoe. Ben vorig jaar in Thailnad geweest. Als je vanuit Bangkok naar het noorden gaat, kan je vanuit Chang Mai tourtjes boeken om in Laos te komen. Je kan met de nachttrein vanuit Bangkok naar Changmai of vliegen. Changmai en omgeving is erg leuk. Je kan er jungle trekkings doen, naar een olifanten opvangcentrum, bergstammen bezoeken. In Chamg mai heb je een erg leuke nachtmarkt en overal kan je je laten masseren voor een paar euro. Erg prettig. Ook heb ik er een dagje een kook cursus gedaan. Erg leuk en lekker. Maak nu nog wel eens gerechten die ik daar geleerd heb.
Verder heb je in Thailand natuurlijk erg fijne eilanden met nog veel fijnere stranden. (zuid Thailand) Ik ben o.a. op Koh Pi pi geweest, dat ze toen heel hard aan het opbouwen waren na de Tsunami. Maar als je maar 10 dagen hebt, moet je wel een keuze maken waar je naar toe wilt gaan.

Hoe bevalt het in Australie! Wat een super land he, heb er in 2000 / 2001 rondgereisd. Geweldig.
Nog heel veel plezier daar.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Laos & Thailand??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 11:19

Laos kan ik niet zoveel over vertellen, maar ik heb zelf een rondreis door Thailand gemaakt...Bangkok vond ik een drama, maar Chang Mai was leuk (en een stuk koeler), verder Ayuttaha, Sukhothai, Pitsanulok, River Kwai....

Marjolein

Berichten: 11638
Geregistreerd: 09-01-01

Re: Laos & Thailand??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 18:41

Ik ben jaloers Haha!