Tips voor reis naar USA (california)?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Tips voor reis naar USA (california)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 19:33

Mijn reis naar de USA komt steeds dichterbij.
En ik wil goed voorgelicht op reis.

Daarom aan jullie de vraag:

Wat zal ik meenemen, en wat vooral NIET.
Zijn er nog andere tips, waar ik rekening mee moet houden?
Hoe groot zijn de culturele verschillen tussen Holland/Usa..

Anoniem

Re: Tips voor reis naar USA (california)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 20:44

heeel goed je laten informeren wat je mee mag nemen in het vliegtuig.. Je niet laten overbluffen bij de veiligheidsmensen in amerika...
Een grote cola is een echt heel grote cola...

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re: Tips voor reis naar USA (california)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 15:38

Wij vertrekken 2 mei naar Californië Knipoog

Anoniem

Re: Tips voor reis naar USA (california)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 16:31

Wat leuk joh, waar gaan jullie naartoe?
Ik ben ietsje later... Zo rond de 15e vertrek ik.

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re: Tips voor reis naar USA (california)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 16:34

Afbeelding

We beginnen en eindigen in Los Angeles !

Anoniem

Re: Tips voor reis naar USA (california)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 16:35

Cool, dat lijkt me een erg mooie route!
Ik ga naar San Diego & San Francisco, en reis daarna door naar Washington en misschien zelfs nog naar Canada (British Columbia).

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re: Tips voor reis naar USA (california)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 16:54

Hypofocus schreef:
Cool, dat lijkt me een erg mooie route!
Ik ga naar San Diego & San Francisco, en reis daarna door naar Washington en misschien zelfs nog naar Canada (British Columbia).


Ik neem aan de staat Washington (Seattle?)
Ook gaaf daar, BC ook schitterend ! (zo'n reis hebben we ook gemaakt)
Rocky Mountains is een onvergetelijke ervaring ! (prachtige natuur) ...
Geniet ervan !

Anoniem

Re: Tips voor reis naar USA (california)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 21:36

Jep, de staat Washington, ik weet nog niet precies naar welke steden... Knipoog
Genieten staat op nummer 1 van de prioriteiten lijst Haha!

Spikers

Berichten: 2205
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Way up north

Re: Tips voor reis naar USA (california)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 10:34

Neem een warme fleecejas ofzo mee ik ben al 3 x in San Fransisco geweest en het kan daar zomers best koud zijn, ook misschien lekker in Washinton en BC.

karijn

Berichten: 5417
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Tips voor reis naar USA (california)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 10:45

Los Angeles: gewoon de supertoeristische dingen daar doen! Naar Rodeo drive gaan, de huizen van de sterren bekijken.
San Francisco: geweldige stad, heel anders dan LA. Veel Europeser. Een paar goede schoenen kan ik je wel aanbevelen, zeker als je de steile straten neemt. Absoluut een kijkje nemen bij de Golden Gate Bridge. Je hebt daar hele leuke winkelstraten/gebieden. Aanrader is Pier 39: zeehonden kijken.
Yosemite: prachtig, vooral de sequoia bomen.
Zion: leuk aan dit park is dat je nu niet van boven naar beneden kijkt maar van beneden naar boven.
Grand Canyon: 's ochtends vroeg is het adembenemend mooi.
Je gaat een hele leuke reis doen, zo te zien aan het kaartje.
Neem genoeg "fotorolletjes" mee, en inderdaad een dikke fleecetrui. San Francisco is qua temperaturen te vergelijken met Nederland, dus een zeeklimaat. Landinwaarts heb je een landklimaat, overdag lekker "warm", 's avonds kan het behoorlijk fris zijn.
Heel veel plezier, we willen wel foto's zien!

Raja

Berichten: 7160
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Thuis

Re: Tips voor reis naar USA (california)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 10:59

O, super gaaf. Ik ben ook al twee keer in amerika geweest. Wij hebben daar familie wonen.
de eerste keer hebben we ook een rondreis gemaakt, met een Camper en gevlogen van staat naat staat.
Als je richting canada gaat, zou ik ook zeker proberen om de Niagra falls te bezoeken!! is echt super mooi!! En zeker ook Yosemite Park!
En natuurlijk ook proberen de pretparken te bezoeken!
Wat wij heel gaaf vonden waren Seaworld en de Universal Studios! Nou weet ik niet of je daar in de buurd komt, maar anders is dat ook super gaaf om heen te gaan.

En wat betreft het vliegen. p schiphol doen ze ook al moeilijk bij de douane!!! Geen vloeibare dingen in je handbagage, geen schaartjes, nagelvijlen, schroevendraaiers en dat soort dingen in je handbagage meenemen, dat mag je allemaal inleveren!! je koffers worden honderduizend keer gecontroleerd en opengemaakt!
Je mag zelfs geen flesje parfum of een Labello in je handbagage hebben!!
Maar echt super veel plezier gewenst!!!

KimDai
Berichten: 836
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Tips voor reis naar USA (california)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 11:02

Ik vond de smoky mountains erg mooi...maar dat is in North Carolina...beetje uit de route misschien.
Maar vooral mijn bezoek aan het indianenreservaat vond ik erg interessant.

Misschien kun je in die omgeving ook een indianenreservaat bezoeken!

Spikers

Berichten: 2205
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Way up north

Re: Tips voor reis naar USA (california)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 11:32

@ ArabianRanch als je in Arizona bent moet je even doorrijden naar Monument Valley ligt op de grens van Arizona en Utah en moet je gewoon gezien hebben, zo mooi.

Spikers

Berichten: 2205
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Way up north

Re: Tips voor reis naar USA (california)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 11:34

@ Hypofocus in San Diego is Seaworld een leuke aanrader, hier kan het s'avonds ook behoorlijk koud worden en mistig maar overdag heerlijk weer.

Anoniem

Re: Tips voor reis naar USA (california)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 15:06

Bedankt voor alle reacties vandaag!
Het kaartje is dus NIET mijn route, maar die van Arabian ranch Knipoog

Ik ga zelf eigenlijk voornamelijk verblijven op farms en ranches, niet zozeer in de steden Lachen

Doel van de reis is om mijn foto archief stevig aan te vullen met prachtige foto's.

Maar ik zal waarschijnlijk wel 1 of 2 steden gaan bezoeken als ik er toch ben... Bedankt voor de tips!



Zijn er nog andere dingen waar je ZEKER rekening mee moet houden? Bijv. over voedsel ofzo... Of tips over wat wel/niet in handbagage meenemen.

Spikers

Berichten: 2205
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Way up north

Re: Tips voor reis naar USA (california)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 17:23

Voedsel is eigenlijk hetzelfde als hier, alleen eten ze daar ietsiepietsie meer en word alles in grote verpakkingen verkocht.
Koffie is meestal niet te zuipen, maar in de benzinestations vind ik het wel lekker, dit geld ook voor thee word met warm water gezet dus niet kokend water, wat niet te zuipen is, ik neem zelf altijd mijn eigen thee mee en een waterkoker, en vergeet niet een wereldstekker voor de US mee te nemen, ook handig als je de batterij van je camera moet laden.
Je hebt een Visacard nodig in de states of een andere gelijkwaardige card.
Oja check je gsm of deze een tripleband is want een dualband werkt niet daar en bellen is wel prijzig met je gsm, maar smsen kan goed.

Ja qua eten het bijna gelijk als hier.
Poeh wat allemaal niet meer in je handbagage mag geen scharen, nagelvijlen of andere scherpe dingen, geen vloeibare dingen zoals drinken, maar ook creme, parfum, labello en al dat spul gewoon in je koffer doen.
Meende dat alles wat je als handbagage meeneemt in doorzichtige zakken moest doen of dat nog zo is durf ik niet te zeggen, vraag het eens na bij een reisburo die hebben vast wel folders over dit onderwerp.

wereldhummel

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: Tips voor reis naar USA (california)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 17:26

Ik ga ook binnenkort vlieg met onze paarden mee, dus lees hier graag even mee,
want dit is ook me eerste keer na USA

Anoniem

Re: Tips voor reis naar USA (california)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 20:55

Die stekker is een goed idee! Daar moet ik er een aantal van kopen, want ik heb zowel laptop, camera als telefoon, etc. aan electronische apparatuur bij me.

En dat spul gaat allemaal mee als handbagage... want ik heb al spookverhalen gehoord over bagage die kwijt raakt, waarmee gesmeten wordt, en die ruim onder 0 graden in het ruim ligt, en daar kunnen m'n spulletjes niet zo goed tegen Boos!


Ik ben niet zo'n koffie drinker, maar ik houd wel erg van thee, dus dat is een ERG goede opmerking van je Spikers! Thnx!

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re: Tips voor reis naar USA (california)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 00:13

Raja schreef:
En wat betreft het vliegen. p schiphol doen ze ook al moeilijk bij de douane!!! Geen vloeibare dingen in je handbagage, geen schaartjes, nagelvijlen, schroevendraaiers en dat soort dingen in je handbagage meenemen, dat mag je allemaal inleveren!! je koffers worden honderduizend keer gecontroleerd en opengemaakt!
Je mag zelfs geen flesje parfum of een Labello in je handbagage hebben!!
Maar echt super veel plezier gewenst!!!


Hallo, we zijn in de USA en ik vond het op schiphol helemaal niet streng !!!!!
Mijn labello en mijn parfum is gewoon meegegaan in mijn handbagage.
In de USA kijken ze je aan of je een crimi bent, ff doorheen bijten en alles is OK.
Het is hier bloedheet, we hebben een goeie reis gehad en morgen verkennen we Los Angeles !
En ja, we doen daar de supertoeristische route hahaha
Tot gauw !!! Pling

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Tips voor reis naar USA (california)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 00:46

Als je echt voor koffie wilt gaan, zoek een Starbucks cafe op. Verder ligt er tussen San Francisco en Los Angeles een bezienswaardigheid die het bezoeken meer dan waard is: San Simeon castle van Randolph T. Hearst.

http://www.hearstcastle.org/


De highlights van mijn vakantie waren Yosemite Park, Grand Canyon North en South Rim) en Bryce Canyon. San Francisco vond ik een erg leuke stad, Las Vegas is alleen maar decadent.
Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om Monument Valley te bezoeken, maar laat je niet gek maken dat je echt een Jeep moet hebben om een ritje door het terrein te maken: wij hebben het gewoon met een camper gedaan...

Spikers

Berichten: 2205
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Way up north

Re: Tips voor reis naar USA (california)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 10:26

Ja Cassidy ... Starbucks is er ook nog maar zelf vond ik toch de lekkerste koffie bij de pomp en dan de vanilla cappucino.

cowboyinneke
Berichten: 368
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Weert

Re: Tips voor reis naar USA (california)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 22:00

Wij vertrekken komende dinsdag naar de USA.
Heb er enorm veel zin in!!
We doen dezelfde route als ArabianRanch
Ik heb een aantal geheugenkaartjes en batterijen extra gekocht, dus ik kan voorruit met fotograferen!

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re: Tips voor reis naar USA (california)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 06:06

Het is hier bloedje heet.
We zitten op dit moment in Nevada, Palm Springs was ECHT heet pffff
Maar het is allemaal de moeite waard. Op dit moment wagen we een gokje in Laughlin Nevada. Overmorgen Las Vegas, ben benieuwd .... Haha!

karijn

Berichten: 5417
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Tips voor reis naar USA (california)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 10:22

Goed lezen is inderdaad wel handig! Bloos
Maar goed, ik ben wel heel benieuwd naar de foto's!
In ieder geval hoop ik dat jullie het naar de zin hebben!
Mocht er nog ergens een gaatje in de agenda zitten, dan zijn de volgende parken ook absoluut de moeite waard. Ze liggen in Utah, op redelijke afstand van Zion: Bryce, Arches, Canyonlands en in Colorado nog Mesa Verde. Ik heb in 1991 een rondreis met de family gemaakt en zo'n 300 foto's geschoten.

Spikers

Berichten: 2205
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Way up north

Re: Tips voor reis naar USA (california)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 11:48

In Utah is Dead Horse Point S.P. ook zeker de moeite waard, het ligt heel dicht bij Arches, mensen vergeten dit park nogal eens maar het is juist zo mooi een soort Grand Canyon in het klein.