Wanneer vakantie boeken voor sept. En waar nog leuk en warm?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Wanneer vakantie boeken voor sept. En waar nog leuk en warm?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 12:09

Mijn vriend en ik willen graag op vakantie dit jaar, we wilden eerst in augustus maar dan zijn mijn ouders al op vakantie en aangezien mijn moeder en ik samen een zaak hebben gaat dat dus niet lukken omdat ik dan de zaak moet doen.

Nu komen mijn ouders 31 aug terug en willen wij dus de eerste 2 weken van sept op vakantie gaan.
Aangezien het hoogseizoen dan is afgelopen wil ik wel graag ergens heen waar het nog een beetje druk is. In de omgeving van een boulevard lekker terrasjes zitten, winkelen savonds muziek etc.
We willen een min 4 sterren hotel en all inclusive maar de prijs moet wel normaal blijven.
Ook moet het nog min 30 graden zijn waar we heen gaan.

Het reisburo gaf aan om naar 1 van de spaanse eilanden te gaan of naar turkije omdat het daar nog warm is in deze tijd.
Ik vind het allemaal prima maar heb nog niet echt iets gevonden waarvan ik zeg ja daar wil ik heen!

Misschien dat er bokkers zijn die hun vakantie ervaringen met mij willen delen Haha!

mallorca en teneriff trokken mij wel aan maar heb geen idee welke plaats je dan moet hebben voor een gezellig stadje aan strand.

eisen zijn dus

Een leuke gezellige plaats
direct aan strand (zandstrand) wil niet met pendelbusje heen en weet
hotel met liefst groot zwembad (heb er veel gezien met heel klein zwembad en dat trekt me niet)
min rond de 30 graden nog in sept


nu vertelde een vriendin van me dat ik gek ben als ik nu al bespreek. Ze zegt in sept is iedereen weer aan het werk, naar school dus als je in aug boekt is er nog zat keus en een stuk goedkoper.

wie heeft hier ervaring mee? is er dan nog wel wat leuks te vinden? en scheeld het echt zoveel in prijs??

kom maar op met jullie ervaringen.

we zijn trouwens een stel van 21 dus geen ouwe banketstaaf vakantie aub Haha!

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Wanneer vakantie boeken voor sept. En waar nog leuk en warm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 12:16

De Turkse Riviera. ben daar ook in september geweest 2 jaar geleden en toen hadden we nog 30 graden.
En je heb daar heel veel hotels aan het strand

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: Wanneer vakantie boeken voor sept. En waar nog leuk en warm?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 12:18

ik hoorde van mijn broer die daar geweest is dat het allemaal bijna kiezelstrand is. En ben niet van plan met water schoentjes te gaan lopen Haha!
Welke plaats/hotel ben je geweest? en wat voor strand? En hoe was de omgeving? Nog druk in die periode?

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Re: Wanneer vakantie boeken voor sept. En waar nog leuk en warm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 12:19

Ik hou dit even in de gaten. Mijn vriend en ik willen namelijk ook na het hoogseizoen op vakantie, maar dan in oktober. En wij zoeken ook nog een leuke bestemming. Lachen

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Wanneer vakantie boeken voor sept. En waar nog leuk en warm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 12:21

Ik ben ik Alanya geweest, hotel Sunshine (dit hotel is wel een afrader!), was wel kiezelstrand, maar als je dan bij het Cleopatrastrand zit dan heb je wel een mooi zandstrand. Drukte viel op zich wel mee. Je kan daar ook erg veel leuke excursies doen en ik vind de omgeving wel heel mooi, vooral de zonsondergang.

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: Wanneer vakantie boeken voor sept. En waar nog leuk en warm?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 12:22

Vind het wel moeilijk hoor. Heb in de reisgidsen gekeken die ik mee heb gekregen en op internet maar vind het moeilijk om een keus te maken. Vaak zitten er maar weinig foto's bij bijv niet van het strand. En ik wil echt vakantie gevoel hebben wil naar een mooi strand met leuke riete parasolletjes enzo haha

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: Wanneer vakantie boeken voor sept. En waar nog leuk en warm?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 12:23

LiNdA1986 schreef:
Ik ben ik Alanya geweest, hotel Sunshine (dit hotel is wel een afrader!), was wel kiezelstrand, maar als je dan bij het Cleopatrastrand zit dan heb je wel een mooi zandstrand. Drukte viel op zich wel mee. Je kan daar ook erg veel leuke excursies doen en ik vind de omgeving wel heel mooi, vooral de zonsondergang.



waarom een afrader?

ik heb op internet ook best veel slechte dingen geleden over veel hotels. Een 5 sterren hotel wat heel onhygienise was en slecht eten slechte bediening etc dus alleen van de tekst en foto's kun je niet afgaan. Moeilijk hoor!

rhaps

Berichten: 457
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Weerselo

Re: Wanneer vakantie boeken voor sept. En waar nog leuk en warm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 12:27

Mijn vriend en ik gaan altijd in September op vakantie ivm werk...
Kreta is echt een super aanrader....goede hotels, leuke sfeer, goed weer etc...en niet extreem duur...
Je kan daar ook veel dingen doen als je dat leuk vind...

Bodrum in turkije is ook erg leuk...

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: Wanneer vakantie boeken voor sept. En waar nog leuk en warm?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 12:28

waar ga je heen dan in kreta?

magicrover
Berichten: 1077
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: klein huisje in het bos

Re: Wanneer vakantie boeken voor sept. En waar nog leuk en warm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 12:28

Wij zijn vorig jaar naar zuid Italie geweest. Heerlijk weer en nog lekker druk. Hoe het strand is kan ik je niet vertellen wij hadden een zwembad. Pas op als je naar Mexico etc gaat daar bestaat een regenseizoen. Gambia daar is mijn collega geweest, goed strand en een zeer luxe hotel. Vlucht en all-in voor nog geen €900 per persoon voor 1.5 week.

Maris89

Berichten: 6592
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Wanneer vakantie boeken voor sept. En waar nog leuk en warm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 12:31

Wij gaan in juli naar Portugal. Ik denk dat het daar ook nog wel lekker is in september Ja .

Dit hoort trouwens op Bokt Internationaal.

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: Wanneer vakantie boeken voor sept. En waar nog leuk en warm?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 12:33

Ik heb al verschillende vluchten gezien voor nog geen 1000 per persoon voor 15 dagen alleen weet ik dan niet hoe de plaats is etc. staan wel mooie dingen in maar ken het allemaal niet.

Wij ginge altijd naar spanje toe met de caravan dus word zoiezo de eerste keer dat ik in een hotel ga. Wij zaten altijd op de costa brava maar dat werd ons afgeraden in sept ivm weer

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: Wanneer vakantie boeken voor sept. En waar nog leuk en warm?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 12:34

Oja ik zal even temmen. Had al gekeken naar zoiets maar had bokt internationaal niet gezien Lachen

rhaps

Berichten: 457
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Weerselo

Re: Wanneer vakantie boeken voor sept. En waar nog leuk en warm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 12:35

Wij gaan op Kreta altijd naar Malia...plaatsje vlakbij Chersonisos, gezellig plaatsje met aantal erg gezellige bars etc..
Wil je echt midden in het uitgaansleven zitten dan moet je naar Chersonisos, maar dat is meer wat voor jongeren die elke avond tot 4 uur willen stappen..

In Malia zitten erg veel jonge stelletjes..

Enne als je in begin sept. op vakantie wilt kun je beter nu al wel boeken...wij hebben 4 weken geleden geboekt naar Rhodos en toen was de vlucht voor begin sept. al bijna vol....dus niet tot het laatste moment wachten.

Casarell

Berichten: 9605
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Re: Wanneer vakantie boeken voor sept. En waar nog leuk en warm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 12:35

De canarische eilanden is dan een hele goeie optie...
Rond de 25-30 graden (echt lekker en niet benauwd), volop zon, zee, strand, terassen, winkeltjes etc..

En gelijk een aanrader.. kijk eens bij Hotelplan, deze hebben garantie-accomodaties..!!!!

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Re: Wanneer vakantie boeken voor sept. En waar nog leuk en warm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 12:37

Misschien is Kreta (of een ander grieks eiland) ook een idee?
Ben daar afgelopen jaar in september geweest, en het weer was echt heerlijk Ja

Perla

Berichten: 3694
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: friesland

Re: Wanneer vakantie boeken voor sept. En waar nog leuk en warm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 12:37

hurghada in egypte

rhaps

Berichten: 457
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Weerselo

Re: Wanneer vakantie boeken voor sept. En waar nog leuk en warm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 12:38

@ saar: idd Kreta is super...had net iets eerder een berichtje gepost over Kreta

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: Wanneer vakantie boeken voor sept. En waar nog leuk en warm?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 12:39

Mijn broer is ook een keer in chersonisos geweest.
Ik hoef niet midden in het uitgaansleven terrecht te komen.
Ik vind het belangrijk dat ik gewoon eens met mn vriend op stap kan. keer een avondje stappen is genoeg. De rest ga ik liever terras zitten op een gezellige boulevard bijvoorbeeld.

ff1 die eilanden had ik idd ook bekeken maar welke plaats moet ik dan hebben?

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Re: Wanneer vakantie boeken voor sept. En waar nog leuk en warm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 12:40

rhaps schreef:
@ saar: idd Kreta is super...had net iets eerder een berichtje gepost over Kreta

Ja zag het net, maar mijn computer deed raar, dus duurde even voordat mijn berichtje geplaatst was. Toen ik begon te typen was jouw berichtje er nog niet Tong uitsteken

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: Wanneer vakantie boeken voor sept. En waar nog leuk en warm?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 12:40

Perla schreef:
hurghada in egypte


kun je daar iets meer over vertellen? is een vlucht naar egypte niet ontzettend duur?

rhaps

Berichten: 457
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Weerselo

Re: Wanneer vakantie boeken voor sept. En waar nog leuk en warm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 12:41

Zoals jij het beschrijft denk ik echt dat Malia wel iets voor je is....veel gezellige terrasjes enzo en als je echt uit wilt kun je voor een paar euro met de taxi naar chersonison

Succes met het uitzoeken

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: Wanneer vakantie boeken voor sept. En waar nog leuk en warm?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 12:42

rhaps ik zit nu bij malia te kijken welk hotel ben jij geweest dan?

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Wanneer vakantie boeken voor sept. En waar nog leuk en warm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 12:42

Breitling schreef:
LiNdA1986 schreef:
Ik ben ik Alanya geweest, hotel Sunshine (dit hotel is wel een afrader!), was wel kiezelstrand, maar als je dan bij het Cleopatrastrand zit dan heb je wel een mooi zandstrand. Drukte viel op zich wel mee. Je kan daar ook erg veel leuke excursies doen en ik vind de omgeving wel heel mooi, vooral de zonsondergang.



waarom een afrader?

ik heb op internet ook best veel slechte dingen geleden over veel hotels. Een 5 sterren hotel wat heel onhygienise was en slecht eten slechte bediening etc dus alleen van de tekst en foto's kun je niet afgaan. Moeilijk hoor!


Nou de kamers waren niet schoon, handdoeken zijn in 11 dagen slecht 1x verschoond, eten was slecht en zeer weinig afwisseling, strand was slecht, zwembad was overal 2m dus je kon nergens staan. En ga zo maar door.
Ben ook nog een paar dagen ziek geweest daar, want het eten was echt niet goed. Was ook nog half rauw (kip). En we hebben toch goed opgelet met ijs en water daar! Er was ook een vrouw die had zelfs voedselvergiftiging.
Verder hebben we wel een leuke vakantie gehad.
Ik raad je aan als je een hotel hebt gezien dat je dan even op vakantiereiswijzer.nl kijkt, daar kan je beoordelingen zien van hotels, dat doen wij volgende keer ook Knipoog

lindsey

Berichten: 2856
Geregistreerd: 30-04-05

Re: Wanneer vakantie boeken voor sept. En waar nog leuk en warm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 12:43

Weet zo gauw geen bestemming. Zelf denk ik dat Tunesië wel aan veel van je eisen voldoet maar meestal zijn er niet al te veel jongeren.

Zou in iedere geval niet wachten op een last minute. Is wel een stuk goedkoper maar meestal is er niet zo vreselijk veel te kiezen en aangezien jij nogal veel eisen hebt waaraan de plek moet voldoen zou ik liefst zo snel mogelijk boeken.

Bij het reisburo hebben ze van de meest populaire vakantielanden voor eigen gebruik een naslagwerk waarin het hotel precies wordt beschreven. Dus exacte maten van zwembaden, grote van de kamers, Wat er precies op de kamer te vinden is. Tot het aantal traptreden en soms het aantal palmbomen in de tuin aan toe.
Jij lijkt mij wel zo iemand die dat wil weten.