Met je hond vliegen

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Met je hond vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 10:53

Ik ga binnenkort weer naar Amerika, om te wonen. Ik neem mijn hond mee.
Nu ben ik aan het zoeken voor informatie (ik vlieg met United Airlines) en heb een heleboel gevonden. Maar wie heeft dit al eens gedaan? Hoe lang was je vlucht? Hoe was je hond/huisdier bij aankomst? Hoe heb je je hond kunnen voorbereiden?


Ik hoor graag van alles!

Jeannine

Berichten: 2057
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Met je hond vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 17:16

Mijn hond heeft ook gevlogen. (naar Spanje) Dat is al wel een paar jaar terug. Mijn hond was 2 jaar geloof ik. Hij vond het niet echt leuk. Ik heb hem niet voorbereid, ze voelen het toch wel aan.
Hij was super beverig toen hij eruit kwam. Maar het was wel snel over. Iedere hond is anders.

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Re: Met je hond vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 19:08

bedankt voor je reactie.

Wij (mijn moeder en ik ) hebben ook met onze eerste hond gevlogen maar ik kan me er niets van herhinneren. Mijn hond is al zo'n zenuwlijder. Ik vind het best zielig voor 'm , maar ja het is niet anders, en net zoals je zegt, het gaat wel over als het goed is.

Gelukkig kent hij een kennel/bench goed.

Ben je eerst met je hond gaan wandelen of iets dergelijks? Ik ben meer zenuwachtig voor hem, dan voor mezelf. Bloos

Jeannine

Berichten: 2057
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Met je hond vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:35

Mijn hond is ook een zenuwpees. (jachthond zie profiel) Maar het is ook goed gegaan. Als jij je nou eens niet zo zenuwachtig maakt en doet alsof het de normaalste zaak van de wereld is, dat zou dan al een stuk moeten schelen. Ze voelen dat namelijk heel goed aan. Ze weten al zodra jij met je koffers de auto uitstapt om naar het vliegveld te lopen dat er wat aan de hand is.

Ik weet zeker dat het goed gaat, helemaal omdat je vertelt dat hij de bench gewend is. Het is wel een geschikte om te reizen toch, want daar hebben ze ook bepaalde eisen voor.
Mijn hond had nog bijna nooit in een bench gezeten. Ik zal hem zo het ruim naar binnen gaan onder in het vliegtuig. Hij gleed naar beneden, dat vond ik wel zielig eigenlijk!

Marieke_K

Berichten: 12899
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: ****

Re: Met je hond vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:29

Wij hebben onze toenmalige hond meegenomen uit Kenya. Een vliegreis van 8 uur. Wij hebben onze hond eerst aan de kennel laten wennen en deze ook iedere keer een paar uur afgesloten.

We hebben haar toen in de kennel gestopt op het moment dat ze ingecheckt werd. Volgens mij heeft ze van de vliegreis weinig last gehad, ze was heel rustig toen ze uit de kennel kwam op Schiphol.

Vooraf hebben we haar 8 uur geen eten gegeven, alleen water om misselijkheid te voorkomen.

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Re: Met je hond vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 21:07

Kaat18 schreef:
Wij hebben onze toenmalige hond meegenomen uit Kenya. Een vliegreis van 8 uur. Wij hebben onze hond eerst aan de kennel laten wennen en deze ook iedere keer een paar uur afgesloten.

We hebben haar toen in de kennel gestopt op het moment dat ze ingecheckt werd. Volgens mij heeft ze van de vliegreis weinig last gehad, ze was heel rustig toen ze uit de kennel kwam op Schiphol.

Vooraf hebben we haar 8 uur geen eten gegeven, alleen water om misselijkheid te voorkomen.

Was dit een vereiste?
Ik lees namelijk dat ik op papier moet zetten dat ik mijn hond 4 uur van te voren eten heb aangeboden, en moet dit ook ondertekenen.

Jeannine

Berichten: 2057
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Met je hond vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 08:17

Als jij weet dat je hond snel misselijk wordt kun je hem idd beter niets geven. Dat ligt er dan zo weer uit. Maar je junt hem bijv. iets lichts geven. Geen zware diner maatlijd dat zou ik niet doen.

Passiepaard
Berichten: 338
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Zevenbergen

Re: Met je hond vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 08:35

Je moet wel heel duidelijk zijn met wat je eisen zijn naar de luchtvaartmaatsschappij. Het hondje (labrador) van mijn schoonzusje is namelijk op de transportband TUSSEN DE KOFFERS, rammelderammel afgeleverd. Die hond was helemaal van het padje....Mijn ervaring is dus niet zo best!
Waarom laat je hem niet navliegen met KLM, zij hebben speciale animaltransport, dan zitten ze niet ergens weggestouwd in de ondercabine, maar is er ook personeel bij enzo. Zal wel duurder zijn maar die hele emigratie kost ook geld (excuse moi voor mijn brutale uitspraak) je mag ze niet sederen onderweg, zegt men. Mijn schoonzus heeft dat op de terugreis wel gedaan want die hond ging voor geen goud die variokennel meer in. Succes!!

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Re: Met je hond vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 19:58

Passiepaard schreef:
Je moet wel heel duidelijk zijn met wat je eisen zijn naar de luchtvaartmaatsschappij. Het hondje (labrador) van mijn schoonzusje is namelijk op de transportband TUSSEN DE KOFFERS, rammelderammel afgeleverd. Die hond was helemaal van het padje....Mijn ervaring is dus niet zo best!
Waarom laat je hem niet navliegen met KLM, zij hebben speciale animaltransport, dan zitten ze niet ergens weggestouwd in de ondercabine, maar is er ook personeel bij enzo. Zal wel duurder zijn maar die hele emigratie kost ook geld (excuse moi voor mijn brutale uitspraak) je mag ze niet sederen onderweg, zegt men. Mijn schoonzus heeft dat op de terugreis wel gedaan want die hond ging voor geen goud die variokennel meer in. Succes!!



Rustig maar. Bloos

Nee ik laat hem niet navliegen, dit is waarschijnlijk de enige keer dat hij moet vliegen. En nee zo duur is mijn emigratie niet. Ik ga namelijk alleen, mijn ex (waarbij ik samenwoonde) blijft gewoon hier. Ik hoef dus alleen mijn belangrijkste spul mee te nemen. Ik heb nu eenmaal dat soort geld niet, maar ik heb ook niemand die hem naar het vliegveld e.d brengt.

Ik doe het dus gewoon zo, en hoop voor het beste. Hij is het vast weer snel vergeten, en het komt vast goed. Wij hebben het al eerder gedaan, en ons hond heeft het ook zonder trauma overleefd.

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: Met je hond vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 23:12

Op beestenbpel loopt nu een topic daar. IK heb daar ook mijn ervaring gedeeld..hoewel deze voormijn hondje erg negatief was, maar wilde het de TS toch laten weten zodat ze weet wat er ook zou kunnen gebeuren.

Goede reis overigens Lachen