Around the World (wereldreis)

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dreamer_S
Berichten: 3603
Geregistreerd: 05-05-04

Around the World (wereldreis)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 19:39

Ik heb besloten dat ik ga stoppen met m'n opleiding, een tijd fulltime ga werken om te sparen en m'n spullen pak en een wereldreis ga maken..
Is er iemand die dat ook heeft gedaan?
Ben eigelijk op zoek naar informatie over de kosten,ervaringen,leuke dingen die er daar gebeurd zijn ed..

Lizz

Berichten: 8898
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Re: Around the World (wereldreis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 20:31

Een wereldreis lijkt me super, maar voor mij niet haalbaar!!
Mij lijkt het al leuk om een tijd in een ander land te werken ofzo Lachen

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Re: Around the World (wereldreis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 22:57

Je opleiding stoppen (ik wee tniet hoever je bent) is misschien niet zo slim..

Maar een wereldreis maken is echt super!!! JE ontmoet zo veel mensen en doet zoveel kennis op.. Collegas hebben het ook gedaan. Die zijn inmiddels geemigreerd naar New Zeeland.

Dreamer_S
Berichten: 3603
Geregistreerd: 05-05-04

Re: Around the World (wereldreis)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 20:06

Nou ik zou zoiezo gaan stoppen, zit in het eerste jaar en t is niet echt wat ik ervan had verwacht.. Lachen
dus iki heb zoiets van als ik dit nog wil doen moet ik er nú voor gaan en niet over een paar jaar want dan komt het er niet meer van..

Karl66

Berichten: 29773
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Around the World (wereldreis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 01:41

[LZP] > [BI]

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Re: Around the World (wereldreis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 10:42

Silvaantje schreef:
Nou ik zou zoiezo gaan stoppen, zit in het eerste jaar en t is niet echt wat ik ervan had verwacht.. Lachen
dus iki heb zoiets van als ik dit nog wil doen moet ik er nú voor gaan en niet over een paar jaar want dan komt het er niet meer van..

Wow.. goede keus.. Ik heb inderdaad nu al spijt dat ik dat een jaar geleden ook niet gedaan had toen ik stopte met m'n vorige studie, maarja toen had ik een paard :s Dus gave beslissing! Ik kan je alleen niet helpen wat betreft ervaringen Tong uitsteken

Tellie

Berichten: 16943
Geregistreerd: 07-11-04

Re: Around the World (wereldreis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 13:14

Wauw. Ik wou dat ik het lef daar voor had. Ook al ga ik niet stoppen met school, en volgend jaar beginnen aan een opleiding ga ik wel ieder jaar een verre reis maken. Volgend jaar bijvoorbeeld naar China, Tibet en Nepal. Gewoon ieder jaar hard werken en dan in de zomervakantie een maand weg.

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Re: Around the World (wereldreis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 16:30

Tellie schreef:
Wauw. Ik wou dat ik het lef daar voor had. Ook al ga ik niet stoppen met school, en volgend jaar beginnen aan een opleiding ga ik wel ieder jaar een verre reis maken. Volgend jaar bijvoorbeeld naar China, Tibet en Nepal. Gewoon ieder jaar hard werken en dan in de zomervakantie een maand weg.

Dat wil ik sowieso ook ja Ja
En ik ga proberen via de universiteit een semester in Sydney te kunnen studeren..

flowerxxx

Berichten: 2070
Geregistreerd: 26-04-03

Re: Around the World (wereldreis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 19:13

Kijk eens op internet staan tal van website's van mensen die hetzelfde hebben gedaan. Vaak staan de kosten per land erbij. Je moet ongeveer denken aan paar duizend euro (voor 3 tot 5 maanden) tot ruim 10 tot 20.000 voor een jaar of langer. Bedenk dat je ook veel geld kwijt bent aan spullen. Kijk eens op internet voor 2e hands.

Zou je het boek "hoe word ik wereldreiziger" aanraden. Zie ook http://www.reisomdewereld.nl/

Weet niet wanneer je gaat maar begin op tijd met inentingen. Voor mensen die lange tijd weggaan stellen ze samen met jou een schema op. Veel inentingen moet je ruim voor de tijd halen, of je moet een serie van spuiten halen. Begin dus nu al met entingen.

Verschillende internetsite's hebben oproepjes om een gedeelte samen te reizen.

Wanneer ga je??

Bonaire
Berichten: 1351
Geregistreerd: 09-11-06

Re: Around the World (wereldreis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 22:17

Ik wil ook! (als ik later 'groot' ben)