op vakantie in Marmaris(paardrijden?)

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_ingrid_

Berichten: 377
Geregistreerd: 30-10-05

op vakantie in Marmaris(paardrijden?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-07 16:17

heej bokkers!!
en gaat er iemand naar Marmaris dit jaar?
ik wil eigenlijk daar gaan paardrijden, maar heeft iemand er ervaring? waar ik wel en waar ik vooral NIET moet zijn. Ik wil niet zometeen op een zielig paardje komen te zitten.
En verder zijn alle tips natuurlijk welkom over dingen die we zeker moeten gaan doen daar!

GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Re: op vakantie in Marmaris(paardrijden?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 07:29

Nathalie op bokt is naar marmaris verhuisd een periode geleden. zij kan je misschien wel wat vertellen!

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Re: op vakantie in Marmaris(paardrijden?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 07:33

Ik ben eens in Marmaris op vakantie geweest,en ik heb geen paard kunnen vinden.
(ja,eentje..aan een touwtje onder een boom vastgemaakt,maar niet om op te ridjen zeg maar)

miss_nadine

Berichten: 1416
Geregistreerd: 29-05-05

Re: op vakantie in Marmaris(paardrijden?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 07:37

Ik vertrek aanstaande zaterdag voor 11 dagen, dus houd dit topic even in de gaten Haha!

_ingrid_

Berichten: 377
Geregistreerd: 30-10-05

Re: op vakantie in Marmaris(paardrijden?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 10:55

ik zal Nathalie zo es pm'en dan,
en miss_nadine wel laten weten als je iets leuks/minder leuks hebt gevonden daar he Knipoog!

Sjaad

Berichten: 4728
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Nederland

Re: op vakantie in Marmaris(paardrijden?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 18:27

Ja, ik ben in marmaris geweest!
Buitenrit gemaakt door de bergen en tevens nog springles gehad in het turks ( haha, stel je eens voor )

_ingrid_

Berichten: 377
Geregistreerd: 30-10-05

Re: op vakantie in Marmaris(paardrijden?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 23:59

hahaha klinkt goed Tong uitsteken!?
en de paarden daar? hoe waren die?
en de stallen enz..
en hoe heette de manege?
lijkt me echt super om lekker door de bergen te rijden Haha!!!

flowerxxx

Berichten: 2070
Geregistreerd: 26-04-03

Re: op vakantie in Marmaris(paardrijden?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 09:50

Let wel even heel goed op je verzekering. Je hoort regelmatig verhalen van toeristen die iets een ongeluk krijgen of schade maken. Veel van dit soort paarden (maar ook scooters) zijn niet goed verzekerd.

Ik zou het regelen via je hostess. Als jullie via een organisatie gaan heb je altijd contact met een reisleider. Die weet waar ze moet zijn, en waar het veilig is.

Ga je niet via een organisatie dan kan je vaak toch een reisleider benaderen. Die zitten in ieder hotel, en vaak willen ze ook wel excursies verkopen aan mensen die geen gast zijn. Gewoon binnenlopen zou ik zeggen.

Zelf zou ik goed uitkijken. Op veel plekken is de zorg voor dieren toch heel anders hoor. En probeer maar eens nee te zeggen als het paard al voor je klaar staat.

Neem in ieder geval je eigen cap mee! In veel landen gebruiken ze geen caps, of alleen zwaar verouderde modellen. Daarbij wil je met je hoofd niet in zo'n vies ding van een lokale manege.

Kieffer

Berichten: 5981
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: op vakantie in Marmaris(paardrijden?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 09:55

Ik was jaren geleden in Marmaris, maar ook geen paard te bekennen.
Let wel goed op op je verzekering! Wij gingen regelmatig uit eten bij een restaurant "The Golden Plate" hardstikke aardige mensen, lekker eten, leuke zitplaatsjes. Op de laatste dag gingen we ook, als afsluiter. Na het eten gaf mijn vader zijn creditcard, toen boden ze ons een nagerecht aan van het huis. Papa wilde na een paar minuten graag zijn creditcard terug, maar ze gaven hem maar niet "ja het is druk, ons apparaat doet het niet zo goed, we halen er even iemand bij" enz. We kregen een hele grote toren met allemaal fruit. Het was heerlijk, maar we waren toch achterdochtig over onze creditcard. Tegelijk met ons zat nog een familie aan een fruittoren en die kregen hem ook maar niet. Toen papa hem wilde gaan halen, kwamen ze net aanlopen.
Een jaar later werden we opeens gebeld door de bank met het bericht "Klopt het dat u afgelopen week in Marmaris bent geweest en daar voor €3000,- aan elektronica heeft gekocht?" dus wij gelijk vertellen van niet en het verhaal kwam natuurlijk naar boven over dat restaurant. Bij de andere familie was het ook gebeurd.
Gelukkig hebben we ons geld teruggekregen van de verzekering, we konden echt aantonen dat we er niet meer zijn geweest. Anders waren we dus echt €3000,- armer.

happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Re: op vakantie in Marmaris(paardrijden?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 10:04

ik ben jaren geleden ook in marmaris geweest en heb daar ook door de bergen gereden. Heb dat toen via de hostess geregeld. Was echter met allemaal mensen die nog nooit op een paard hadden gezeten dus enkel stappen. Op een gegeven mochten een Engelse vrouw en ik ons eigen gang gaan en zijn wij met zijn tween appart verder gegaan, dus konden we ook wat meer doen dan enkel stappen. Ik vond de paarden erg zielig, heel erg mager en onverzorgd, ik zou het niet meer doen, maar misschien zijn er ook maneges daar waar de paarden wel goed verzorgd worden hoor.

malle_elmo

Berichten: 118
Geregistreerd: 10-10-06

Re: op vakantie in Marmaris(paardrijden?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 15:05

Hoi, even een stipje. Ik ga dit jaar weer is voor de zoveelste keer naar Marmaris (ben al jaren vaste klant daar Tong uitsteken), maar ik heb er nog nooit paardgereden (ik schaam me diep Bloos Knipoog ). Ik weet in ieder geval wel dat het er mogelijk is. Niet alle Nederlandse opperators bieden het rijden door de bergen meer aan, maar bij vele kleine excursiebureautjes ter plekke kan het wel geregeld worden. Maarja dus even een stipje om te kijken of iemand weet waar je leuk en goed kan rijden.