Mijn vakantie in Marokko!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Re: Mijn vakantie in Marokko!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 10:34

Heyyy dat ziet er bekend uit Haha! Ik ben vorig jaar in Marokko geweest, een rondreis, beginnend en eindigend in Marrakech. Ook ik ben naar die show met paarden geweest, en ben halverwege gestopt met kijken, er werd toen een paard helemaal afgerost omdat ie een stapje verkeerd zette... Toen had ik genoeg gezien Verdrietig

In de kleine dorpen zijn veel ezels en paarden die er dus echt slecht aan toe zijn, in de grote stad is dit beter omdat het toerisme daar erg belangrijk is voor mensen, en toeristen gauw wat zeggen over het slecht ebhandelen van dieren. In de dorpen werden de dieren voornamelijk voortgedreven met stokken en kettingen, heel erg vond ik dat... Je merkte daar echter, dat dat niet uit slechtheid is, maar gewoon omdat ze "niet beter weten." De omgang met mensen EN dieren is daar sowieso heel anders. Zo hingen er een paar jochies rond bij een Hamam (badhuis) waar wij met een groepje heengingen. Als er toeristen komen, moet alles er natuurlijk tiptop uitzien Knipoog dus werden die jochies weggejaagd. Niet gewoon van: he ga daar s ff weg, nee, de oudere broers stuurden ze weg door met stenen naar ze te gooien! Nors opkijken En raak ook! Toen wij aan de buschauffeur vroegen of we niet iets moesten doen voor het jochie dat een hoofdwond had, zei hij doodleuk: nee hoor, dat is ie wel gewend Bloos!

Ik vind het een ontzettend mooi land, maar kon moeilijk wennen aan de dingen die daar "normaal" zijn...

Kamide
Berichten: 1764
Geregistreerd: 11-03-04

Re: Mijn vakantie in Marokko!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 18:07

Tja, maar dat is in Egypte en Zuid-afrika ook (van andere landen weet ik het niet, daar ben ik nog niet geweest..) Maar je kunt er niks aan doen, zo gaat het daar nou eenmaal. In kleine dorpjes ben ik niet geweest dus dara kan ik niks van zeggen Knipoog

Kamide
Berichten: 1764
Geregistreerd: 11-03-04

Re: Mijn vakantie in Marokko!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 18:08

Myrz schreef:
Oooh...wat een mooie omgeving!
Het is echt mijn droom nog om een keer naar Marokko te gaan!
Hoe was het weer in deze periode? Pling


heerlijk rond de 20 graden in de schaduw in de zon 25/30, dus echt ideaal weer, want je kunt lekker bakken zonder oververhit te raken Knipoog