Ervaringen Malta gevraagd.

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Ervaringen Malta gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 09:16

Hallo bokkers,

We zijn een beetje aan het kijken waar we over een week of twee heen willen voor vakantie.
Nu zijn we bij Malta uitgekomen, maar niemand van ons is daar al eens geweest.

Vandaar dat ik wat ervaringen zoek van mensen die er al weleens geweest zijn.

Dus ben jij er al geweest, brand los met alles wat je kwijt wilt.
Wat vond je ervan? Was het een duur land? Wat is wel en wat is niet de moeite enz. enz.

Alvast bedankt.

Oliver

Berichten: 4478
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ervaringen Malta gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 10:52

Ik wilde ook ooit een vakantie naar Malta boeken. Heb er uiteindelijk toch maar van afgezien, omdat ik van verschillende mensen heb gehoord dat de stranden daar erg tegenvallen. (veel rotsen en kiezels). Het schijnt dat je er wel super goed kunt duiken!

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Re: Ervaringen Malta gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 11:05

Eén voordeel is, dat ik niet een type ben wat hele dagen op het strand gaat liggen Knipoog
Dus die keren dat we gaan, trekken we maar waterschoenen aan.

Hilli

Berichten: 22951
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Ervaringen Malta gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 11:08

Silence schreef:
Dus ben jij er al geweest, brand los met alles wat je kwijt wilt.
Wat vond je ervan? Was het een duur land? Wat is wel en wat is niet de moeite enz. enz.


Ik ben er vorig jaar geweest, was een last-minute vakantie omdat de auto de geest gegeven had vlak voor we daarmee naar Frankrijk zouden gaan... Dus maar naar Malta. We zijn er toen 10 dagen geweest en dan heb je het echt wel gezien! Laat ik eerlijk zijn: er zijn betere plekken om je vakantie door te brengen. Het is een rotsig, dor eiland, dus weinig groen. Natuurlijk is dat ook een beetje het meditterane, maar echt mooi is anders. Echt wandelen kun je er bijvoorbeeld niet.

Architectuur.. tsja, daar hebben ze daar nog nooit van gehoord, en het is dus allemaal tamelijk lelijk. De oude stukken (Mediva bijvoorbeeld) zijn wel erg mooi en leuk om te zien, maar je bent er geen hele dagen zoet mee. Er zijn trouwens opvallend weinig echt oude dingen, maar Malta is altijd een strategisch punt geweest in oorlogen en dus regelmatig platgegooid in die tijden. Als je een reisgidsje koopt, dan vind je vanzelf wel de tips over dingen die je gezien moet hebben.

Eten: in het plaatsje waar wij zaten (St. Julien) waren genoeg restaurantjes en kroegjes om elke dag te kunnen eten. Niet overal is de bediening even efficiënt, maar het eten is over het algemeen heel betaalbaar en goed te doen. Echt lokale etensdingen hebben ze trouwens niet... Geld aan andere zaken hebben we eigenlijk niet uitgegeven, souvenirs enzo doen we nl. nooit. De ansichtkaartjes die we hebben getuurd waren wel vlot bezorgd in NL.

We hebben een boottocht gedaan rond het eiland, dat was wel bijzonder de moeite waard, van dat heel blauwe water waar je ook nog lekker in mocht zwemmen enzo.

Er zijn inderdaad niet veel stranden, maar ze zijn nog prima te doen in de voorseizoentijd. In het hoogseizoen liggen ze hutjemutje vol... Duiken schijn je er inderdaad goed te kunnen doen en er zijn vele duikscholen te vinden.

Een leuke manier om je over het eiland te verplaatsen is met de bus. Het bussysteem is goed en de kaartjes zijn goedkoop. De bussen variëren in bouwjaar van begin jaren 60 tot recentelijk, en elke bus is aangekleed door de bestuurder in kwestie... dus een belevenis op zich.

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Re: Ervaringen Malta gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 11:10

Bedankt voor de informatie.

We zitten namelijk te twijfelen over Malta of Rhodos, maar als ik het zo lees, is er op Rhodos dus wel meer te doen.

Hilli

Berichten: 22951
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Ervaringen Malta gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 11:13

Silence schreef:
Bedankt voor de informatie.

We zitten namelijk te twijfelen over Malta of Rhodos, maar als ik het zo lees, is er op Rhodos dus wel meer te doen.

Tja, ik ben nog nooit op Rhodos geweest, dus ik kan je wat dat betreft niet echt adviseren. Ik ben wel op Kreta geweest en ook dat had wel wat van dat dorre meditterane, maar het was gewoon veel groter en dat maakte ook dat er meer te zien en te doen was dan op Malta. Dat is toch een relatief klein eiland!

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Re: Ervaringen Malta gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 11:14

Rhodos is dan voor mij wel weer bekend en daar is wel ontzettend veel te zien en te doen.

mmmm, moeilijke keuze Bloos

Teruggaan naar Rhodos is erg aantrekkelijk omdat we gewoon weten dat we het daar naar ons zin zullen hebben, maar van andere kant is het misschien ook eens leuk om naar een nieuw plek te gaan.

flowerxxx

Berichten: 2070
Geregistreerd: 26-04-03

Re: Ervaringen Malta gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 12:38

Wij zijn in 2005 op Malta geweest. En onze ervaringen waren juist erg positief!

Het klopt dat er weinig zandstranden zijn. Maar er zijn hotels met een eigen prive (zand of vlak)strand (zoals dat van ons). Alle ruimte en je kunt makkelijk in en uit de zee. Water/surf schoentjes zijn inderdaad een aanrader. De onderwaterwereld was echt heel erg mooi. Nu moet ik wel zeggen dat ik gek ben op snorkelen en duiken. Beide heb ik veel gedaan op Malta, het kan daar namelijk echt overal (je hoeft dus niet eerst naar een speciale plek te rijden). Ook heb ik een dag een duikcursus voor beginners gedaan. Het water op Malta is heel erg helder waardoor je ver kunt kijken. Ook zit er veel tropische vis rond het eiland.

Naast duiken hebben wij gezwommen met dolfijnen en een dag een boottocht gemaakt naar Gozo en comino. Heerlijk eten aan boord en veel moois gezien en gedaan toen we van boort gingen. Verder kan je je zeker wel een dag vermaken in de hoofdstad van Malta. Die staat op de werelderfgoedlijst en is echt een aanrader. Verder kan je met de boot een dag naar Gozo en naar Italie.

Rhodos en zeker Kreta barsten van de toeristen. Er zijn erg veel uitgaansgelegenheden. Mij trekt dat totaal niet.

Malta is lange tijd engels geweest en dat merk je nog aan sommige dingen. Zo spreekt de bevolking overal Engels, en rijden ze links. Gelukkig is Malta niet overspoelt met feestende tieners en zuipende Engelsen.

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Re: Ervaringen Malta gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 12:39

Dat klint wel erg leuk.

Hilli

Berichten: 22951
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Ervaringen Malta gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 12:51

flowerxxx schreef:
Malta is lange tijd engels geweest en dat merk je nog aan sommige dingen. Zo spreekt de bevolking overal Engels, en rijden ze links. Gelukkig is Malta niet overspoelt met feestende tieners en zuipende Engelsen.

Volgens mij ligt dat echt enorm aan de plaats waar je zit. Het plaatsje waar wij zaten lag erg centraal, maar was qua uitgaan/koregjes/restaurantjes inwisselbaar voor vele andere kleine stadjes en reken maar dat daar ook gewoon gefeest en gezopen werd.

flowerxxx

Berichten: 2070
Geregistreerd: 26-04-03

Re: Ervaringen Malta gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 12:54

Er zijn inderdaad drukkere plaatsen waar je meer uitgaansgelegenheden hebt. Maar er is nog geen sprake van echt massa's toeristen. Het is geen feesteiland. En dat vond ik persoonlijk wel van Kreta.

Hilli

Berichten: 22951
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Ervaringen Malta gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 12:58

flowerxxx schreef:
Er zijn inderdaad drukkere plaatsen waar je meer uitgaansgelegenheden hebt. Maar er is nog geen sprake van echt massa's toeristen. Het is geen feesteiland. En dat vond ik persoonlijk wel van Kreta.

Grappig hoe je bij verschillende eilanden toch totaal andere belevenissen kunt hebben. Ik ben bijv. op Kreta geweest en heb me daar uitstekend vermaakt zonder over mede-toeristen te struikelen en ik vond het ook leuker dan Malta. Ik ben geen uitgaanstype, maar hou er wel van wat rond te zwerven en te wandelen en dat gaat op Malta niet zo goed (ze hebben daar bijv. een prachtkust en die plempen ze dan vervolgens vol met het ene lelijke resort/hotel na het andere...).

lejo

Berichten: 1806
Geregistreerd: 31-05-06

Re: Ervaringen Malta gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 13:04

Wij zijn 2 keer naar Gozo geweest, het eilandje ernaast en dan dagen naar Malta. Ik moet zeggen, ik vond het echt de moeite waard.
Alleen is het wel zo dat je er beter in de lente kunt zijn, want dan is het er prachtig groen/ gekleurd. In de zomer wordt het warm en droog = dor.
Als je van cultuur houdt is er genoeg te zien en te doen. Uitstapjes naar Gozo (meer onbedorven) en comino zijn dan ook erg leuk!
Verder moet je je inderdaad even verdiepen in het eiland, zodat je de goede plekjes weet te vinden.

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Re: Ervaringen Malta gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 10:02

Ik ben 2 jaar geleden naar Malta geweest.
Wij zijn toen 8 dagen geweest en ik vond dat er genoeg te doen was. De reisorganisatie bied verschillende uitstapjes aan, maar die kun je net zo makkelijk zelf regelen (hebben wij gedaan).
Met het OV zijn de meeste plaatsen goed te bereiken.
Medina en de nieuwe hoofdstad (kan even niet op de naam komen) vond ik qua gebouwen erg mooi. Daarnaast is een boodtochtje naar de blue grotto ook aan te bevelen.

Afgelopen jaar ben ik naar Samos geweest (geen Rhodos, maar wel Griekenland Tong uitsteken). Ik zou zo niet kunnen zeggen welke vakantie leuker was (behalve dat ik op Malta 1 dag heel erg ziek ben geweest Tong uitsteken).

Sorro

Berichten: 1280
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: Schagerbrug

Re: Ervaringen Malta gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 10:14

Ik ben 2 maal naar Malta geweest, beide keren 8 daagse reis.
Eerste keer in 1997 begin zomer naar Sliema.
Beviel erg goed, het eiland is klein en dus makkelijk te verplaatsen via bus of te voet.
We hadden op een kleine 100 meter een rots strand wat eigenlijk gewoon vlakke steen was. Kwestie van bamboematje uitrollen, handdoekje er op en kaar. Druk was het daar niet, wij deelden ons stuk met 8 mensen geloof ik, dus de dichtsbijzijnde lagen zeker een paar meter van ons vandaan.
Teven uitstapjes gemaakt naar Valetta, Comino en the Blue Lagoon.
Dit was een zeer geslaagde vakantie.

Tweede keer in september 1999 naar St. Julians.
Dit was een minder geslaagde locatie daar ons hotel/appartement boven een discotheek zat. Met als gevolg dat we de balkondeuren vanwege de herrie niet open konden doen. Bijkomstigheid was dat eind augustus/ September de heetse periode is op Malta.
Na 1 nacht zijn we verhuisd naar de achterzijde op 12 hoog en dit was een stuk beter. Tevens had dit hotel/appartementencomplex een zwembad waar we door de extreme hitte erg veel gebruik van hebben gemaakt.
Ook deze keer weer uitstapjes naar Valetta en Comino.
Afgezien van de hitte en in eerste instantie foute locatie toch een hele geslaagde vakantie.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Re: Ervaringen Malta gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 11:02


Apple

Berichten: 76227
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Ervaringen Malta gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 11:04

Wij zijn een aantal jaar geleden een week naar Malta geweest Lachen. Zaten ook in st. Julien.

Leuk eiland wel hoor, maar met 1 week ben je inderdaad wel klaar Haha! Haha!

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Re: Ervaringen Malta gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 13:30

Bedankt voor alle info.
De planning was 5 dagen, dus dat moet genoeg zijn?

Hilli

Berichten: 22951
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Ervaringen Malta gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 13:31

Silence schreef:
Bedankt voor alle info.
De planning was 5 dagen, dus dat moet genoeg zijn?

Ja, ik denk dat je je dan prima kunt vermaken!

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Re: Ervaringen Malta gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 13:31

Das wel mooi OK dan!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Re: Ervaringen Malta gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:00

vikki schreef:
Ik heb advies gevraagd aan onze klant op Malta (wij willen dit jaar ook naar malta, en advies van een local is imo dan altijd het leukst) en voor culturele ervaringen raadt hij verblijv in Valetta en dan Mdina aan en ik heb de volgende websites van hem gekregen om op rond te neuzen :

http://www.mta.com.mt
http://www.visitmalta.com (deze gebruik ik zelf veel)
http://www.malta.nl
http://www.di-ve.com


Ik kan niet meer edit-en, dus ik moest wel even quoten... want die spelfout is te dom om mezelf niet even flink voor mijn kop te slaan... Haha!

Anoniem

Re: Ervaringen Malta gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:16


danielle1981

Berichten: 1465
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Ervaringen Malta gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:19

Ik ben 4 jaar terug op Malta geweest en heb me prima vermaakt. Maar voor dat geld ga ik dan liever naar een Grieks eiland ofzo. 2 jaar terug naar Zakynthos geweest, prachtig groen Grieks eiland. Dus als je nog niet weet wat je wilt kan ik je dat aanraden.