Wie heeft er nog meer last van vliegangst?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Toogfilosoof
Berichten: 4897
Geregistreerd: 05-04-07

Wie heeft er nog meer last van vliegangst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 17:08

Ik heb dat dus Tong uitsteken
Ik heb gevlogen toen ik 11 jaar was en dat vergeet ik nooit meer.Het opstijgen vond ik dus doodeng en toen we een tussenstop gingen maken, deed tijdens het landen mijn oren enorm pijn!Ik hoorde niets meer en had een hele vervelende steek in mijn linkeroor.Kauwgom kauwen helpt dus echt totaal niets en slikken ook niet.Het vliegtuig ging tot overmaat van ramp ook nog een schudden!Aaahh!En ik vind het ook niets om mijn leven in handen van een piloot te leggen maar ik moest van mijn ouders mee op vakantie.Dit doe ik dus never nooit meer!
Wie heeft dat nog meer?

Wolffie

Berichten: 337
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: A'dam

Re: Wie heeft er nog meer last van vliegangst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 17:58

Hey, ik heb dan wel geen vliegangst, maar ik ken wel iemand die dat heel erg heeft. Zelf heb ik de eerste keer dat ik ging vliegen (alleen bij het dalen) ontzéttende oorpijn gehad, echt niet normaal en niets hielp (en die stewardess maar proberen me heel lief vol snoepjes te stoppen Haha!) maar ik heb sindsdien in totaal 4 keer gevlogen en ik heb er nooit meer last van gehad, dus misschien scheelt dat al wat, dan hoef je je daar niet zo druk om te maken.
Als je verkouden bent of een verstopte neus hebt kun je wel bij de apotheek van te voren zo'n neusspray halen, dan ontstopt je neus, dat scheelt ook al veel.

Bij turbulentie kan ik ook niet rustig gaan slapen hoor Knipoog
Heel veel succes d'r mee

sjaslique

Berichten: 2094
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Vught

Re: Wie heeft er nog meer last van vliegangst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 22:35

Meld zich. Ik heb nog nooit van mijn hele leven gevlogen. Van het zomer wordt het voor het eerst. Ik ben daarom ook zeer benieuwd hoe het zal gaan. Heb een boekje gelezen over vliegangst en dat zorgt er wel voor dat je wat wijzer op reis gaat.

Ziolette

Berichten: 17743
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Re: Wie heeft er nog meer last van vliegangst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 23:33

LZP -> BI

dlientjuh

Berichten: 12395
Geregistreerd: 01-07-06

Re: Wie heeft er nog meer last van vliegangst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 23:38

Ik heb nou geen vliegangst dat ik niet durf te vliegen.
Maar bij opstijgen en landen pis ik wel altijd bijna in me broek Clown
en ook houd ik niet zo van turbelentie
als je nou last heb van dichte oren, dan moet je oren open blazen dus je neus dichtknijpen en dan je oren openblazen. Knipoog

Wolffie

Berichten: 337
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: A'dam

Re: Wie heeft er nog meer last van vliegangst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 00:28

Ja, dat heet 'klaren' bij duiken... werkt onderwater vrij goed Knipoog, maar bij sommige mensen (bij mij ook een beetje) kan dat een beetje pijnlijk zijn ('k heb ooit gehoord over oorletsel bij dit soort dingen, dus 'k ben er een beetje huiverig door; iemand die ik ken is doof geworden tijdens het vliegen... ik dacht eerst dat dat een broodje aap was, maar het kan dus echt :S)

Marcato

Berichten: 2372
Geregistreerd: 19-05-06

Re: Wie heeft er nog meer last van vliegangst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 00:31

Ik heb er toch ook wel last van. Ik heb nu pas 3x gevlogen en ik durf ook nog niet langer als 4 uur in een vliegtuig te zitten. Het stijgen en landen vind ik wel echt heel gaaf. Alleen juist het in de lucht 'hangen' vind ik rottig. Vraag me niet precies waarom, maar bij elke beweging dan denk dat er een defect is en dat we neerstorten... Pfff, ben stieken wel blij dat we dit jaar niet op vakantie gaan, haha!

Wolffie

Berichten: 337
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: A'dam

Re: Wie heeft er nog meer last van vliegangst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 00:35

Hahaha... dat heb ik precies zo; opstijgen & dalen vind'k wel hip... de rest vind'k een beetje 'onwennig' Knipoog

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Re: Wie heeft er nog meer last van vliegangst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 09:13

Ik begrijp precies wat je bedoelt... alleen het 'never nooitmeer doen' stukje laat ik maar niet op gaan, want ik vind reizen te leuk Haha! . Bovendien woont mijn beste vriendin in Texas en al mijn schoonfamilie in Australie Haha! . Tegen de extreme oorpijn heb ik maar 1 tip : earplanes (dat zijn speciale oordopjes) in combinatie met neusspray (ik gebruik het liefst otrivin menthol) en als extra back up een doosje pijnstillers in je handbagage Nagelbijten / Gniffelen . Ik heb tot 2 x toe mijn trommelvliezen gescheurd bij het landen (AAAAUUUWWWWW...ik heb zitten janken als een klein kind, ik heb echt nog nooit zo'n pijn gehad... ik kreeg spontaan zin om iedereen om me heen te slaan Nagelbijten / Gniffelen ), maar sinds ik het bestaan van earplanes ken en deze gebruik heb ik daar gelukkig dus geen last meer van. Ik vind vliegen echt vreselijk... heb het spaans benauwd tot we weer op de grond staan... maar het idee dat ik bepaalde bestemmingen (en voor bepaalde mensen) nooit zal zien zonder te vliegen vind ik nog veel erger Haha! .

Toogfilosoof
Berichten: 4897
Geregistreerd: 05-04-07

Re: Wie heeft er nog meer last van vliegangst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 17:24

nou ik was dus helemaal niet verkouden toen we gingen vliegen en je neusdicht knijpen hielp ook niets.Dat hangen in de lucht vind ik ook maar niets.Ik ga liever 1500 km met de auto dan in het vliegtuig.Brrr..

HaileysComet
Berichten: 1219
Geregistreerd: 15-01-06

Re: Wie heeft er nog meer last van vliegangst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 17:29

Ik heb geen vliegangst maar wel altijd last van mijn oren bij het opstijgen en dalen.

Maar daar hebben ze een oplossing voor en die werkt!!!

Earplugs of Earplanes, kun je kopen bij de apotheek. 1 uur voor het opstijgen en landen in doen en je hebt echt geen last van je oren. Helpt ook om beter te slapen, je kunt wel van alles horen, maar het lawaai wordt gedempt.

Laatste keer naar Bali gebruikt en ik had totaal geen pijn.

Rosa_

Berichten: 3324
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Friesland

Re: Wie heeft er nog meer last van vliegangst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:30

Aaaai, ik háát vliegen. Echt, bah. De eerste paar keren vond ik het eigenlijk niet zo heel eng, behalve dan dat ik bij de turbelentie wat gestoord werd, maar afgelopen zomervakantie gingen we naar Portugal en hadden we zo'n luchtzak ding. Damn, ik heb zitten janken, dacht echt dat ik dood zou gaan in zo'n stom vliegtuig. Als ik er nu aan denk dat ik deze zomer weer moet, aaaai. Scheve mond

piedrolover

Berichten: 2275
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Den Bosch

Re: Wie heeft er nog meer last van vliegangst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 21:55

Ik heb ook een hekel aan vliegen.
Vorig jaar zijn we helemaal naar Thailand geweest, dus dat waren heel wat uren in het vliegtuig. Na een tijdje went het natuurlijk wel, maar dat landen
De heenweg ging allemaal wel goed, maar op de terugweg was dat ding toch aan het schudden! Toen kreeg ik het echt wel even benauwd. Maar gelukkig zijn we veilig geland Haha!

Een aantal jaren moest ik ook in het vliegtuig naar Skyathos, een heel klein grieks eiland.
Ergens op de punt van het eiland, hadden ze een landingsbaan over de breedte van het eiland. We doken echt naar beneden, zodra we de grond raakten ging hij echt vol op de rem (piepen en slingeren dus) en een klein stukje voor het einde van de baan stonden we stil. Ziek