Forums » Algemeen » [BB] BeestenBoel |
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp | |
Pagina 1 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2 Volgende |
|
Plaats een nieuw onderwerp |
Welke hondenjas hebben jullie? |
---|
Binoche | |
Ik ben op zoek naar een hondenjasje voor een magere boerenfox. Vereisten zijn waterdicht, (licht) gevoerd, comfortabel en goede pasvorm. Welke jasjes hebben jullie?
|
Laatste bericht |
Geplaatst: 10-09-24 17:10 |
KarmaChansy | |
ik heb Hurtta en non stop jasjes voor mijn 10 kilo hond, ben wel tevreden over de pasvorm
|
Geplaatst: 10-09-24 17:16 |
Pindakaa7 | |
Voor mijn boerenfoxje heb ik twee jassen van Pomppa. Een dun gevoerde regenjas en iets dikkere voering voor als het kouder is.
Voordelen van dit merk vind ik de bewegingsvrijheid, pasvorm (maar dat verschilt per hond natuurlijk), waterdichtheid en de verschillende diktes. Nadeel vind ik dat het wat 'open' is. Bijvoorbeeld de jassen van Non-stop sluiten meer om de hond heen. Bij veel wind lijken datsoort jassen me wat warmer dan de Pomppa. |
Geplaatst: 10-09-24 17:20 |
Lukasje | |
KarmaChansy schreef ik heb Hurtta en non stop jasjes voor mijn 10 kilo hond, ben wel tevreden over de pasvorm Hier idem! Hurrta en Non Stop. Van beide erg tevreden! De Hurrta regenjas heeft een waterkolom van 10000, de NS van 15000. De Hurrta valt aan de billen wat langer. |
Geplaatst: 10-09-24 18:16 |
cinniz123 | |
Hurtta en pomppa zijn hier als jassen favoriet omdat ze over de billen heen vallen maar met echte kou hebben ze een pak aan.
|
Geplaatst: 10-09-24 18:29 |
beert | |
Ik heb een non-stop jasje voor onze rare kruising hond die op haar achterlijf waterdicht is en haar voorlijf niet. Zij heeft twee soorten vachten lijkt wel . De trimmer knipt haar kop en voorpoten en daarna wordt het een plukvacht.
Dus met regen zag ze er meteen doorweekt uit en daar wilde ik iets goeds voor. Een andere hond komt uit het buitenland en om de eerste winter door te komen, heb ik een jasje gehaald van Dierenoppas Amersfoort. Dit jaar verwacht ik dat zijn vacht voldoende dik is om zonder jas te kunnen. |
Geplaatst: 10-09-24 18:35 |
_Christina | |
Ik had de trixie breval, maar voor een koukleum (zeker bij kort- en dunharig) is die niet warm genoeg in de echte winterkou. Maar als je het jasje nu al wilt kunnen gebruiken én in de winter, dan zou ik voor twee verschillende jassen gaan of een goed jasje en een truitje.
|
Geplaatst: 10-09-24 19:09 |
Wispeltuur | |
Hier hebben we verschillende hurtta jassen, ik vind ze ideaal. Ze zijn prijzig in aanschaf maar ze passen mooi, kwaliteit is goed en na 2 seizoenen zien ze er nog uit al nieuw.
|
Geplaatst: 10-09-24 20:15 |
love_mandy | |
Voor de winter heb ik een Paikka deze is gevoerd en waterdicht. En heeft ook nog reflectie overal. Dus je kunt hem niet missen
Voor enkel de regen heb ik een non stop. |
Geplaatst: 10-09-24 20:31 |
Lukasje | |
love_mandy schreef Voor de winter heb ik een Paikka deze is gevoerd en waterdicht. En heeft ook nog reflectie overal. Dus je kunt hem niet missen Voor enkel de regen heb ik een non stop. Ik heb hem zelf niet, maar Paikka heeft de hoogste waterkolom in hondenjassen die ik ken. |
Geplaatst: 10-09-24 20:35 |
Dennis | |
Ik heb Bucas jasjes voor onze Parson Terriër.
Liggen super, heb een dunne en een dikke. En het is veel leuker shoppen dan Bucas voor m'n pony's . |
Geplaatst: 10-09-24 21:12 |
xDeena_ | |
Ik heb voor mijn vizsla een regenjasje van Cloud7. Weliswaar zonder voering, maar volgens mij zijn ze er ook gevoerd. Heb er zelf voor gekozen om zonder te doen, zodat ik hem ook aan kan doen als het wel hard regent maar niet koud is (bv. 15 graden). Heb er trouwens wel een (niet waterdicht) fleecejasje/truitje onder als het wel koud is, die dan dient als de voering. Die is ook van cloud7! Zijn fijne jasjes met een goede pasvorm en ze zien er ook nog eens mooi uit
|
Geplaatst: 10-09-24 21:15 |
BulletjeBeer | |
Non-Stop dogwear Glacier! Echt een aanrader. De hals is bedekt en de jas schuift niet door de bandjes bij de achterpoten. Houdt mijn hond met een enkele vacht warm. Verder draagt hij ook een trui van Pomppa, ook heel erg fijn.
|
Geplaatst: 10-09-24 21:35 |
Mizora | |
Hier ook een groot fan van Pomppa. Ik heb alle varianten op de Toppa na (en de nieuwste, maar die is vrij vergelijkbaar met de dunste). Zelf combineer ik graag de JumppaPomppa met de PerusPomppa als het koud is, want in huis stook ik ook niet flink en als ze afvallen krijgen ze in huis ook gewoon een Jumppa/trui/pyjama aan.
2 lagen JumppaPomppa, dat gaat prima (het was toen 12-13 graden in huis) En de PerusPomppa in de sneeuw. |
Geplaatst: 10-09-24 21:43 |
Warboel | |
Ik heb DG Doggear maar dat is wel echt gemaakt voor windhonden, denk dat een foxje dat niet goed gaat passen.
De meeste mensen met niet windhonden die ik ken zijn enthousiast over Pomppa en Non Stop Edit: Paikka heeft ook altijd wel mooie jasjes! |
Geplaatst: 10-09-24 22:20 |
love_mandy | |
Lukasje schreef love_mandy schreef Voor de winter heb ik een Paikka deze is gevoerd en waterdicht. En heeft ook nog reflectie overal. Dus je kunt hem niet missen Voor enkel de regen heb ik een non stop. Ik heb hem zelf niet, maar Paikka heeft de hoogste waterkolom in hondenjassen die ik ken. Ik vind hem ook echt heel erg fijn! Hond is er nog nooit nat onder geweest (hoewel onder de non stop ook niet) https://www.medpets.nl/paikka-recovery-raincoat-camo?sku=MP37641&utm_source=adhouse7&utm_medium=cpc&utm_term=%5B77614-MP37641%5D%5B6e442b36-19e5-4f23-907d-bcebe10b7c61%5D Deze paikka hebben wij |
Geplaatst: 10-09-24 22:34 |
Arzil | |
Wij hebben er 1 van Trixie, van de Boerenbond. Werkt als een tierelier. Water en winddicht en nog een klein laagje erin en kan je heel makkelijk wassen.
https://www.petsplace.nl/trixie-regenja ... alc=273190 |
Geplaatst: 11-09-24 09:51 |
Eilandje | |
Ik heb een dun regenjasje van Trixie: https://www.medpets.be/trixie-regenjas-vimy Tevreden van en ik zie regelmatig andere honden met hetzelfde jasje. Ik vind ze alleen nogal kort vallen.
En daarnaast ook een dikker jasje van Back on Track: https://www.hondensportcentrum.org/prod ... leur=zwart Dit vind ik echt een heel fijn ding, is ook volledig reflecterend wat op winteravonden natuurlijk een plus is. Vroeger had ik dunne regenjasjes van Hurtta maar daar is hij helaas uitgegroeid. Die waren ook fijn. |
Geplaatst: 11-09-24 10:14 |
higgins | |
Hier 1 van Pomppa en van 1 Bucas voor onze Jack Russell
Ons hondje vind de laatste prettiger Beide heb ik licht gevoerd en zijn waterdicht |
Geplaatst: 11-09-24 10:32 |
blackstar | |
Ik heb voor mijn inmiddels overleden kruising een bucas deken.
|
Geplaatst: 11-09-24 10:56 |
Renske_W | |
Mijn boerenfox heeft jasjes van Bucas.
Zitten hem heel goed. En ze zijn er in verschillende diktes. |
Geplaatst: 11-09-24 11:48 |
Dark7 | |
Toevallig dit topic, zat te zoeken naar recente onderwerpen hierover.
Iemand ervaring/tips voor een goede winterjas voor een Duitse dog( dus echt groot), die me geen half maandsalaris kost( ja kwaliteit kost geld uiteraard)? *edit: paardendekens zijn geen succes ivm pasvorm en die bedekken vaak niet de plekken die juist nodig zijn oa de buik die amper tot geen haar heeft |
Geplaatst: 11-09-24 12:29 |
Mizora | |
Wat is je budget en welke maat moet je ongeveer hebben? Dus lengte van schoft tot staart aanzet.
|
Geplaatst: 11-09-24 12:49 |
123321 | |
Dark7 schreef Toevallig dit topic, zat te zoeken naar recente onderwerpen hierover. Iemand ervaring/tips voor een goede winterjas voor een Duitse dog( dus echt groot), die me geen half maandsalaris kost( ja kwaliteit kost geld uiteraard)? *edit: paardendekens zijn geen succes ivm pasvorm en die bedekken vaak niet de plekken die juist nodig zijn oa de buik die amper tot geen haar heeft Mogelijk past de XL van deze jas https://www.dierenoppasamersfoort.nl/pr ... or-honden/ Hij heeft een dunne voering, maar voor wandelingen in winterweer prima geschikt. Anders zou ik liever voor een pak gaan, maar die heb ik voor onze ridgeback ook nog niet passend kunnen vinden. |
Geplaatst: 11-09-24 12:53 |
Miepmiept | |
Dark7 schreef Toevallig dit topic, zat te zoeken naar recente onderwerpen hierover. Iemand ervaring/tips voor een goede winterjas voor een Duitse dog( dus echt groot), die me geen half maandsalaris kost( ja kwaliteit kost geld uiteraard)? *edit: paardendekens zijn geen succes ivm pasvorm en die bedekken vaak niet de plekken die juist nodig zijn oa de buik die amper tot geen haar heeft https://www.vinted.nl/items/5023639097- ... er=catalog hier staat een 90cm van Hurtta. |
Omhoog |
Geplaatst: 11-09-24 13:29 |
Plaats een nieuw onderwerp | Plaats een reactie |
Pagina 1 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2 Volgende |
|
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp |
Forums » Algemeen » [BB] BeestenBoel |
Inloggen |