Forums » Algemeen » [BB] BeestenBoel |
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp | |
Pagina 35 van de 35 [ 864 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1 ... 31, 32, 33, 34, 35 |
|
Plaats een nieuw onderwerp |
Dierenartskosten zijn echt niet normaal |
---|
Matheno | |
Nou, het was het geld in ieder geval waard. Ze waarschuwden voor flinke napijn waar ik uiteraard medicatie voor gehad heb, maar de poes eet al vanaf het eerste moment thuis goed, en ze lijkt blij te zijn dat ze in ieder geval van de pijn die ze had af is. Dit zal ook niet heel comfortabel zijn, maar ze lijkt er nog happy onder.
Ze vindt mij ook nog lief gelukkig |
Laatste bericht |
Geplaatst: 28-09-24 06:57 |
karuna | |
https://www.rtl.nl/nieuws/artikel/54734 ... oneerlijke
Er komen kamervragen over de veel te hoge dierenarts kosten. Geen idee of et wat oplevert maar het is in ieder geval iets en onder de aandacht |
Geplaatst: 04-10-24 09:24 |
Tancreda4 | |
Vraag mij af of ze er wat mee doen. Want kan ze ook niet schelen van 9 naar 21% btw te gaan voor diervoeder etc.
|
Geplaatst: 04-10-24 10:49 |
Fitzroy | |
Vandaag een rekening binnen voor de scan van een pees. Vorig jaar 129,-, nu 167,- Was mijn salaris ook maar met 30 % verhoogd.
|
Geplaatst: 04-10-24 14:48 |
eilleen333 | |
Fitzroy schreef Vandaag een rekening binnen voor de scan van een pees. Vorig jaar 129,-, nu 167,- Was mijn salaris ook maar met 30 % verhoogd. Dat van de arts ook niet hoor. 2-3% vorig jaar, als je mazzel had. |
Geplaatst: 06-10-24 13:03 |
MyWishMax | |
Ook onze 2 rekening van thuisbezoek waren de voorrijkosten in verhouding echt enorm hoog. De spuiten en voor 7 dagen medicatie waren maar paar tientjes duurder als die voorrijkosten.
Toen we dus nog een keer de da nodig hadden zijn we naar de kliniek gereden. Hoewel dit eigenlijk iets was waarvoor ze op visite komen, maar voor dat geld kunnen we makkelijk op en neer rijden en dan heb je tenminste alles meteen bij de hand als er iets extra's nodig is. Snap ook meteen waarom ze bij ons ook met flinke wonden en andere spoedzaken enzo naar de kliniek toe rijden ipv wachten tot ze op stal komen. Zolang ze kunnen staan dan |
Geplaatst: 06-10-24 14:01 |
Marije_jiplover | |
Voorrijkosten zijn idd duur. Maar in de tijd dat de dierenarts in de auto zit kan die geen patiënten zien.
En de auto zelf rijdt niet gratis. En de auto moet voldoende bevoorraad zijn, want het is ook lastig als die bij een patiënt is en dat er dan niet voldoende medicatie in de auto aanwezig is. Wanneer een praktijk meerdere auto's heeft rondrijden en ook in de kliniek patiënten behandeld, betekend dat dus kwa medicatie en verbandmateriaal en dingen als neussondes dat alles in veelvoud van het aantal auto's plus kliniek in voldoende mate aanwezig moet zijn. Sta je niet bij stil als klant, maar uiteindelijk wil jij ook gewoon direct je wormkuur, flesje metacam of antibiotica spuit voor je paard ontvangen als de dierenarts die voorschrijft en niet nog een keer zelf naar de praktijk moeten om het op te halen. Bij bijzondere medicatie ontkom je niet aan het laatste, maar de basiszorg moet wel in de auto aanwezig zijn, nog houdbaar zijn, etc. |
Geplaatst: 06-10-24 14:28 |
MyWishMax | |
Deze kliniek heeft standaard 1 da die altijd visites rijdt. Die is niet ingepland op de kliniek en ziet daar sowieso geen patiënten die dag. Daar zijn tig andere dierenartsen voor aanwezig op de kliniek.
Dot bedrag zou ik snappen als ze vanuit de kliniek speciaal naar je toe kwamen rijden, maar je wordt ingepland op de route die gepland staat waardoor er ook veel minder km gereden worden. Plus voor de medicatie en alles betaal je ook gewoon, zit al verrekend in verkoopprijs. Ik weet heel goed waar je allemaal rekening mee moet houden, maar dit blijft een erg hoog bedrag. Sterker nog, een aantal dingen die jij noemt moet je vooraf al aangeven dat iets nodig is,anders zit het niet in de auto. Ook vergeleken met anderen klinieken is het sinds dit jaar dus bijna het dubbele. Voorrijkosten zelf snap ik helemaal en vind ik normaal. Maar hier was het gewoon bizar, vorig jaar was het nog ander tarief. En Helemaal in vergelijking met het spoed tarief. Je kan bijna net zo goed ze met spoed laten komen, dat scheelt amper wat en dan hoef je niet de hele dag te wachten en klaar te staan. (Even overdreven, maar wij hebben wel expres vrijdag overdag de da laten komen omdat we niet zeker wisten dat het niet erger zou worden in het weekend en dan het spoedtarief zou zijn, plus dat ik dat liever niet doe, pas als het echt niet anders kan. Achteraf scheelt dat amper wat qua bedrag. Paard had die vrijdag niet meteen da nodig en doordeweeks hadden we nog wel afgewacht) Met jouw redenering zouden de klinieken hier in de buurt ongeveer hetzelfde moeten rekenen en de kleinere zelfs meer. Maar er zit echt een fiks verschil in. |
Geplaatst: 06-10-24 16:25 |
Achterom | |
MyWishMax schreef Deze kliniek heeft standaard 1 da die altijd visites rijdt. Die is niet ingepland op de kliniek en ziet daar sowieso geen patiënten die dag. Daar zijn tig andere dierenartsen voor aanwezig op de kliniek. Dot bedrag zou ik snappen als ze vanuit de kliniek speciaal naar je toe kwamen rijden, maar je wordt ingepland op de route die gepland staat waardoor er ook veel minder km gereden worden. Plus voor de medicatie en alles betaal je ook gewoon, zit al verrekend in verkoopprijs. Ik weet heel goed waar je allemaal rekening mee moet houden, maar dit blijft een erg hoog bedrag. Sterker nog, een aantal dingen die jij noemt moet je vooraf al aangeven dat iets nodig is,anders zit het niet in de auto. Ook vergeleken met anderen klinieken is het sinds dit jaar dus bijna het dubbele. Voorrijkosten zelf snap ik helemaal en vind ik normaal. Maar hier was het gewoon bizar, vorig jaar was het nog ander tarief. En Helemaal in vergelijking met het spoed tarief. Je kan bijna net zo goed ze met spoed laten komen, dat scheelt amper wat en dan hoef je niet de hele dag te wachten en klaar te staan. (Even overdreven, maar wij hebben wel expres vrijdag overdag de da laten komen omdat we niet zeker wisten dat het niet erger zou worden in het weekend en dan het spoedtarief zou zijn, plus dat ik dat liever niet doe, pas als het echt niet anders kan. Achteraf scheelt dat amper wat qua bedrag. Paard had die vrijdag niet meteen da nodig en doordeweeks hadden we nog wel afgewacht) Met jouw redenering zouden de klinieken hier in de buurt ongeveer hetzelfde moeten rekenen en de kleinere zelfs meer. Maar er zit echt een fiks verschil in. Is jouw kliniek toevallig overgenomen door één van de ketens? |
Geplaatst: 06-10-24 16:30 |
Neonlight | |
Word je ingepland op een route en krijg je later een tijd te horen of maak je een afspraak op een bepaalde tijd? Bij mij is het het laatste en hangt de route dus echt af van de ingeplande afspraken, waardoor het kan dat de DA van precies helemaal de andere kant moet komen, verder als de praktijk is.
|
Geplaatst: 06-10-24 17:16 |
Ineke2 | |
Ik kan eigenlijk nooit een tijd afspreken alleen maar dat ik vroeg in de ochtend kan bellen hoelaat de veearts er verwacht te zijn. 1x heeft hij daardoor wel even moeten wachten op mij. Zo’n 10 minuten want ik woon een heel stuk rijden van stal af.
Dat wisten ze overigens wel en nu had ik helaas ook nog wat file. Anyway die voorrijkosten zijn echt heel pittig duur geworden. Ik heb overigens geen andere huisdieren meer en die komen er ook niet meer. De hoge prijzen voor alles ( niet alleen de dierenarts) spelen daar ook een rol in mee. |
Geplaatst: 06-10-24 17:23 |
journee | |
Tijden veranderen helaas. Dingen worden ook steeds minder persoonlijk, zo heb ik het idee. Zo'n 12 jaar geleden had ik medicatie nodig voor de paarden. De veearts gebeld en die deed het toen nog kosteloos in de brievenbus, want het lag toch op de route. Dat was nog eens een stukje service! Blijkbaar is dat tegenwoordig erg ongebruikelijk geworden...
|
Geplaatst: 06-10-24 17:39 |
MyWishMax | |
Neonlight schreef Word je ingepland op een route en krijg je later een tijd te horen of maak je een afspraak op een bepaalde tijd? Bij mij is het het laatste en hangt de route dus echt af van de ingeplande afspraken, waardoor het kan dat de DA van precies helemaal de andere kant moet komen, verder als de praktijk is. Je krijgt het later te horen. Of eigenlijk word je een half uur van te voren gebeld. Of dat hoort, vorige keer was het 10 minuten toen hij vanaf het vorige adres vandaan kwam. Moest dus nog vreselijk haasten ook Nee, ze zijn niet overgenomen. Waren altijd al duurdere kliniek, maar nu was het ook wel echt een schok. Eind vorig jaar betaalden we dit niet. Het zou misschien al anders zijn als je het van te voren wist/het doorgegeven werd of ergens zou staan. Dat medicatie en consult oid duur zijn snap ik, maar nu was de ene keer het hele onderzoek met de hele behandeling met medicatie goedkoper en de 2e keer met hele sloot medicatie om zelf te geven maar paar tientjes duurder. Gewoon bijna 100 euro er bovenop |
Geplaatst: 06-10-24 18:11 |
Hettieheks | |
Zo gelukkig weer fit thuis.. €851 euro lichter, maar een fit hondje weer thuis Zonder gouden tandjes.. dat dan weer niet |
Omhoog |
Geplaatst: 07-10-24 14:09 |
Plaats een nieuw onderwerp | Plaats een reactie |
Pagina 35 van de 35 [ 864 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1 ... 31, 32, 33, 34, 35 |
|
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp |
Forums » Algemeen » [BB] BeestenBoel |
Inloggen |