Forums » Algemeen » [BB] BeestenBoel |
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp | |
Pagina 7 van de 8 [ 191 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4, 5, 6, 7, 8 Volgende |
|
Plaats een nieuw onderwerp |
[VOLG] Springspin Lucy |
---|
J0anieke | |
viphorse schreef Ze zijn echt zo leuk ! Vraagje ik lees dat ze best vochtig moeten zitten hoe doe je dat ? Neee niet te vochtig hoor, het moet geen paludarium zijn. Ik spray de verblijven (bodem/zijkantje) afhankelijk van de luchtvochtigheid 1 tot een paar keer per dag/per paar dagen met een planten spray. Afgelopen zomer hoefde ik amper te sprayen. De spinnen zelf mogen niet nat worden, ze halen hun vocht uit het eten (en als ze echt gedehydrateerd zijn kunnen ze uit een druppel drinken, maar dat heb ik ze echt nog nooit zien doen). Eigenlijk zijn dit hele onderhoudsarme dieren. Aan het begin eten ze wel 'veel', maar Lucy hoefde we een gegeven moment echt een paar maanden (!) niks te geven. Mijn man had haar toen veel te veel gegeven en als ze dan heel dik zijn en vallen, kunnen ze uit elkaar spatten.. Mars schreef Wat een schattige spinnetjes heb je! Sinds een paar weken hebben wij ook een eerste springspin (Willow), we zijn dus nog veel aan het leren al doende. Ik volg graag het topic mee! Mijn man is gek op macro fotografie en omdat Willow zich goed laat hanteren en lief model zit worden het schattige plaatjes. Maar ik vind haar gedrag ook heel leuk, zo wakker en slim! Ook hoe ze haar prooi volgt en toeslaat, gaaf om te zien op zo'n kleine schaal Jaaa leuk he! Ik vind dat zwaaien ook zo leuk. En als ze een beetje uit een schulp zijn gekomen ook best brutaal zijn en overal heen springen. Ik wil zelf ook heel graag weer een macro camera. Eventjes voor sparen. |
Laatste bericht |
Geplaatst: 10-10-24 09:59 |
Fokker321 | |
Heb je ook plannen om er mee te kweken?
|
Geplaatst: 10-10-24 10:31 |
viphorse | |
Houden jullie de luchtvochtigheid via meter bij ?
Ik vind ze zo leuk en ben me aan oriƫnteren vandaar mijn vraag. Wij hebben al slangen en baardagaan maar vind dit ook zo leuk. Ik had ook al gekeken op de site die hier genoemd werd voor terrariums . Iemand linkje voor een goede kweker ? |
Geplaatst: 10-10-24 10:34 |
Captain | |
Ik ga me er ook eens in verdiepen, heb je ook verlichting in je bakje of niet?
|
Geplaatst: 10-10-24 10:42 |
Mars | |
Willow voor/achterkant. Ik vind haar tekeningetjes zo mooi!
|
Geplaatst: 10-10-24 10:43 |
J0anieke | |
Fokker321 schreef Heb je ook plannen om er mee te kweken? Twijfel ik wel over, maar het is best veel werk en ik heb momenteel alleen maar verschillende soorten. viphorse schreef Houden jullie de luchtvochtigheid via meter bij ? Ik vind ze zo leuk en ben me aan oriƫnteren vandaar mijn vraag. Wij hebben al slangen en baardagaan maar vind dit ook zo leuk. Ik had ook al gekeken op de site die hier genoemd werd voor terrariums . Iemand linkje voor een goede kweker ? Ja, bij eight legged fluffs kun je zo'n meter bij het verblijf er bij kopen, daar staat de temperatuur en luchtvochtigheid op, maar zo nauw is t allemaal niet hoor. Mijn springspinnen komen allemaal van Jurre (tropical jumping spiders), alleen Lucy had ik 2 jaar terug op exoknaag gekocht van ik denk een Duitse kweker, geen idee welke. Captain schreef Ik ga me er ook eens in verdiepen, heb je ook verlichting in je bakje of niet? Ja, bij die van eight legged fluffs zit een led lampje. Ook fijn om dat te hebben omdat ze in de koudere maanden ook warmte afgeven. Lucy zat eigenlijk altijd wel op haar lampje. |
Geplaatst: 10-10-24 13:18 |
J0anieke | |
Mars schreef Ooh wat een leukerd! Die is al licht zeg qua kleur voor zo'n kleintje! |
Geplaatst: 10-10-24 13:19 |
Kanji91 | |
Kom ook weer even binnen vallen
Hier eventueel nog 4 oude zwarte verblijven van eight legged fluffs over Ben zelf helaas gestopt met de spinnen. Maar Jurre is indd een hele goede om springspinnen bij aan te schaffen. Wel echt een bekende onder de springspinnen geworden zo langzamerhand. Wat een knapperds zijn je nieuwe aanwinsten! Ze blijven echt gaaf en in m'n hart zitten. Zo lekker fluffy en nieuwsgierig dat ze zijn |
Geplaatst: 10-10-24 13:22 |
Veriye | |
Hier inmiddels 2 spinnetjes en de 3de is onderweg
Flekje, ons Appalachicola mannetje Camilla ons Guadaloupe vrouwtje, die op dit moment in haar nestje zit ivm vervelling. Ik heb arachnophobie en mijn dochter neemt dat over, ookal ben ik altijd erg dapper dus tijd om er wat aan te doen haha. En ik merk wel dat het al wat beter wordt. |
Geplaatst: 13-10-24 15:57 |
J0anieke | |
Oooh ja leuk!!
Waar heb jij ze vandaan? Mijn man vindt t dus blijkbaar helemaal niet erg als ik de collectie nog verder uit ga breiden, maar ik stop nu wel even gezien ik bijna ga bevallen (ik hoop de komende dagen ). Heb wel die Ocala nog steeds op het oog, maar die heeft Jurre sws pas vanaf/na november weer op voorraad. |
Geplaatst: 13-10-24 19:04 |
Veriye | |
Ik heb Camilla van Jurre en Vlekje van zoo &zo.
Nu is een white bahamas vrouwtje onderweg ook van Jurre. Maar denk dat het dat even was haha. Succes met de bevalling! |
Geplaatst: 13-10-24 22:25 |
J0anieke | |
Ooh ik vind ze zo duur bij zoo&zo, maar ik kan t nooit laten om even te kijken..
|
Geplaatst: 14-10-24 00:04 |
Veriye | |
J0anieke schreef Ooh ik vind ze zo duur bij zoo&zo, maar ik kan t nooit laten om even te kijken.. Ik ook. Maar dochter en manlief konden het niet laten |
Geplaatst: 14-10-24 06:12 |
Captain | |
Ik heb ze nog nooit gezien bij Zoo en Zo, toch dit weekend maar even gaan kijken.
|
Geplaatst: 14-10-24 06:13 |
Captain | |
Even nog een vraag, wij gaan nog weleens een paar dagen weg, is dat te doen zonder dat er iemand naar de spin omkijkt? Maximaal 3 dagen?
|
Geplaatst: 15-10-24 08:04 |
J0anieke | |
Ja makkelijk!
Ons zoontje is gisteren geboren en wss kijkt er nu ook niemand naar. Morgen mag ik weer naar beneden.. |
Geplaatst: 15-10-24 08:11 |
axel_1997 | |
gefeliciteerd!
|
Geplaatst: 15-10-24 08:34 |
Veriye | |
Gefeliciteerd!
3 dagen houden ze echt wel vol Captain. We zijn laatst ook een weekendje weg geweest en ging prima. Voor vertrek nog gevoerd en gesproeid en klaar. Voor langere vakanties passen vrienden van ons even op. |
Geplaatst: 15-10-24 11:43 |
Captain | |
Goed om te weten, en gefeliciteerd J0anieke!
Ik ga van het weekend eens naar Zoo en zo. Ik heb al helemaal bedacht hoe ik het verblijf in wil richten, een terrarium kan voor een volwassen springspin niet te groot zijn toch? Het idee wat ik heb, weet niet of dat in een 20x20x30 past. |
Geplaatst: 15-10-24 11:46 |
Veriye | |
Inderdaad niet te groot 20x20x30 is het max wat ik overal lees.
Ik zou alleen geen spin bij Zoo en zo kopen. De eerste die we daar weg hadden was binnen 12 uur dood. Mochten we netjes ruilen. De tweede heeft nu blijkbaar neurologische problemen. De spin die we bij Jurre weghebben doet het super goed ook krijg je ze jonger en wennen ze dan wat beter aan je. Die bij Zoo en zo zijn al redelijk "oud" volgens mij. |
Geplaatst: 15-10-24 11:56 |
Captain | |
Ja, sorry ik wil alleen even gaan kijken voor verblijven, spinnetjes haal ik bij Jurre vandaan al besloten.
|
Geplaatst: 15-10-24 11:59 |
Veriye | |
Goede beslissing
Voor verblijven zijn ze top. Wij hebben de Repto terrarium gehaald, omdat ze op glas wat minder grip lijken te hebben. Heel veel plezier met shoppen Weet je al welke soort je wil? |
Geplaatst: 15-10-24 12:24 |
J0anieke | |
Veriye schreef Inderdaad niet te groot 20x20x30 is het max wat ik overal lees. Ik zou alleen geen spin bij Zoo en zo kopen. De eerste die we daar weg hadden was binnen 12 uur dood. Mochten we netjes ruilen. De tweede heeft nu blijkbaar neurologische problemen. De spin die we bij Jurre weghebben doet het super goed ook krijg je ze jonger en wennen ze dan wat beter aan je. Die bij Zoo en zo zijn al redelijk "oud" volgens mij. Ze hebben soms echt hele kleine ook, en ik zie ze ook wel eens dood in het verblijf liggen daar.. |
Geplaatst: 15-10-24 12:26 |
Veriye | |
J0anieke schreef Ze hebben soms echt hele kleine ook, en ik zie ze ook wel eens dood in het verblijf liggen daar.. Oohh daarvoor zijn we niet vaak genoeg maar ja...ik ben dus genezen haha. We wachten nu of Vlekje het redt of biet en dan bestellen we 2 bij Jurre Weet alleen nog niet welke. Keuzestress |
Geplaatst: 15-10-24 12:32 |
Captain | |
Ik zie dat Jurre ook een mooie startersset heeft, heeft iemand hier ervaring mee?
@J0anieke vind je het trouwens vervelend dat ik al deze vragen stel? Ik kan ook een eigen topic openen! |
Omhoog |
Geplaatst: 15-10-24 12:45 |
Plaats een nieuw onderwerp | Plaats een reactie |
Pagina 7 van de 8 [ 191 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4, 5, 6, 7, 8 Volgende |
|
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp |
Forums » Algemeen » [BB] BeestenBoel |
Inloggen |