Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 13 van de 14 [ 331 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Spinnentijd

Profiel   

Little_Gift schreef
c_alsemgeest schreef
:')

Gatverdamme Sjaakie kon niet in een spoiler nee of in een mini icoontje???
Ik zat bijna achter mijn stoel en onder mijn bureau :')

Ik dacht dat je in een spinnen topic vast wel zou verwachten dat je een spin tegen zou komen. _O-

Sjaakie is niet extreem groot hoor, niet zo groot als Rosalie iig :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-25 17:01 

Profiel   

Dus echt een Sjaak-ie. Mooi :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-25 17:11 

Profiel   

c_alsemgeest schreef
Little_Gift schreef
Gatverdamme Sjaakie kon niet in een spoiler nee of in een mini icoontje???
Ik zat bijna achter mijn stoel en onder mijn bureau :')

Ik dacht dat je in een spinnen topic vast wel zou verwachten dat je een spin tegen zou komen. _O-

Sjaakie is niet extreem groot hoor, niet zo groot als Rosalie iig :+

Nou ja op mijn mobiel is alles in spoilers maar op de pc doet die blijkbaar niet aan spoilers (wat ik overigens niet wist) dus ik opende het topic met jouw bericht als laatst geplaatste en zag gelijk Sjaak (niet zo IE) in volle glorie in het groot op mijn maximaal bureaublad prijken en geloof me, hij was huge daar :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-25 17:12 

Profiel   

Sjaakie lijkt me inderdaad nog een redelijk jonge knaap, aan de lengte van de poten te zien.

Ik vind het leuk die spinnenfoto's :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-25 20:52 

Profiel   

[ img ]
Is dit ook een Sjaakie? <3
We hebben vandaag de schuur opgeruimd en we kwamen deze tegen. Ik had hem buiten in een doos met een doek gelegd, met de verwachting dat hij eruit zou lopen, maar hij zat er nog toen we klaar waren dus heb hem weer met doos en al in de schuur gezet. Kan hij weer een nieuw plekje zoeken..
Mijn angst voor spinnen neemt echt af. Ik had deze voorheen echt niet van dichtbij op de foto durven te zetten. Nu had ik medelijden dat ik m uit z'n nestje had gehaald.. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-25 17:00 

Profiel   

Ja dat is familie van onze Sjaak :P

Ze een naam geven, helpt echt om ze minder eng te vinden.
Al wil ik Henk nog steeds niet in mijn buurt hebben _O-
Hoe lang leven Kerkzesogen eigenlijk? Want hij woont nog steeds in mijn kelder :')
En wordt steeds groter, en zijn "tanden" steeds groener :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-25 17:05 

Profiel   

Wie is Henk? _O-
Ik heb een aantal springspinnen, die vond ik aan het begin ook nog wel spannend om te hanteren. Nu ik weet hoe kieskeurig ze al zijn op hun prooi ben ik niet zo bang meer dat ze bijten. Een hamster is minder te vertrouwen wat dat betreft. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-25 17:10 

Profiel   

Hij mist een poot. Nah ja zijn er nog steeds genoeg om hard te kunnen rennen waarschijnlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-25 17:19 

Profiel   

Nee hoor, die zit gewoon dubbel gevouwen op de foto maar ze zijn alle 8 duidelijk intact |( Y;(

Als je zo ene in huis krijgt, dan zit er toch niks anders meer op dan het huis platbranden?
Hoe moet je zo ene in hemelsnaam uitroeien? :oo

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-25 17:33 

Profiel   

J0anieke schreef
Wie is Henk? _O-
Ik heb een aantal springspinnen, die vond ik aan het begin ook nog wel spannend om te hanteren. Nu ik weet hoe kieskeurig ze al zijn op hun prooi ben ik niet zo bang meer dat ze bijten. Een hamster is minder te vertrouwen wat dat betreft. _O-

Dit is "een" Henk. Een kerkzesoog is van origine een mediterrane spin die je steeds meer ook in NL ziet.
Vooral in de Randstad. Waarschijnlijk toch via de haven(s) o.i.d. ingevoerd. Opvallend zijn de groene kaken.
Een beet kan gemeen pijn doen, maar verder ongevaarlijk.
https://waarneming.nl/species/23755/map ... pe=grid10k

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-25 17:58 

Profiel   

Babootje schreef
J0anieke schreef
Wie is Henk? _O-

Dit is "een" Henk. Een kerkzesoog is van origine een mediterrane spin die je steeds meer ook in NL ziet.
Vooral in de Randstad. Waarschijnlijk toch via de haven(s) o.i.d. ingevoerd. Opvallend zijn de groene kaken.
Een beet kan gemeen pijn doen, maar verder ongevaarlijk.
https://waarneming.nl/species/23755/map ... pe=grid10k

[ Afbeelding ]

Oooh nu snap ik hem!
Geef mij dan maar liever een Sjaakie indd.. Henk mag wegblijven.. :=

Sjaakie 2.0 heeft inderdaad gewoon 8 poten.
Hij (ik denk eigenlijk zij) was een beetje bang.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-25 18:11 

Profiel   

Iehk Henk is nog enger dan Sjaakie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-25 18:13 

Profiel   

Little_Gift schreef
Nee hoor, die zit gewoon dubbel gevouwen op de foto maar ze zijn alle 8 duidelijk intact |( Y;(

Als je zo ene in huis krijgt, dan zit er toch niks anders meer op dan het huis platbranden?
Hoe moet je zo ene in hemelsnaam uitroeien? :oo

Uitroeien? Gewoon buiten neerzetten.. :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-25 18:14 

Profiel   

Graag hoor, zeker de voorkeur en dolgelukkig als iemand dat wil doen maar ik durf dat echt niet ;(

Buiten zal ik ze nooit iets doen, ook in de schuur, stal, garage enz, hoe doodsbang ze me ook maken, ik gun ze hun veilige plekjes maar in mijn huis... Dan moet ik voortaan zelf in de tuin gaan wonen vrees ik |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-25 18:31 

Profiel   

Nelis. Als het een halve poot was Manke Nelis. Dus Nelis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-25 09:17 

Profiel   

Wat ik mij altijd afvraag, als je een huisspin buiten zet, komen ze toch gewoon weer naar binnen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-25 12:41 

Profiel   

Een huisspin hoort - zoals de naam al zegt - in huis. Buitenzetten staat gelijk aan doodmaken. Ze overleven het niet buiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-25 12:59 

Profiel   

Dus eigenlijk doe je ze een erger lot aan dan als je ze gewoon snel en pijnloos dood maakt in huis?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-25 18:29 

Profiel   

Als je ze vlakbij je huis zet rennen ze er gewoon terug heen lijkt me? Ze zijn snel genoeg :')
Huisspinnen overleven ook prima in schuren, garages en kieren van je huis.

Midden in een afgelegen bos droppen is misschien een groter probleem dan? Wist niet dat ze niet buiten konden. Heb weleens een huisspin onder een steen in de tuin gevonden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-25 19:47 

Profiel   

Suzanne F. schreef

Vind ik ook hoor :')
Sjaakie en Rosalie (stalmuursluiper) zijn prima... Rosalie was wel groot maar schattig fluffig :+
Henk is gewoon eng en veel te groot _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-25 20:50 

Profiel   

Ik zal ik morgen eens kijken of ik Jopie nog kan vinden. Een vrij grote springspin die bij ons in huis leeft. We hebben geen last van hem/haar en volgens mij vindt Jopie het ook wel gezellig bij ons in huis.
Jopie is denk ik bijna 1,5 cm lang en lichtbruin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-25 22:56 

Profiel   

c_alsemgeest schreef
Suzanne F. schreef

Vind ik ook hoor :')
Sjaakie en Rosalie (stalmuursluiper) zijn prima... Rosalie was wel groot maar schattig fluffig :+
Henk is gewoon eng en veel te groot _O-

Oh voor een Rosalie ben ik ook niet klaar zo te zien.. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-25 03:26 

Profiel   

[ img ]

Hier onze Jopie. Ik ben er nu achter dat het een Schorsmarpissa is en een vrouwtje. Ik had even snel een meetlint ernaast gelegd en ze is iets meer dan een centimeter.

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-25 13:22 

Profiel   

Oh die zijn zo leuk :+:

Wij hadden een familielid die op de auto woonde :')

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-25 14:33 

Profiel   

Die is ook leuk! Ik vind ze eigenlijk ook wel gezellig. Je hebt er geen last van maar ze blijven ook wat bij je in de buurt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-25 14:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 13 van de 14 [ 331 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp

Zoek naar
Inloggen