Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 7 [ 158 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kattenvoer: welke is nu echt goed?

Profiel   

Nyaleti schreef
Ze heeft ook natvoer lijsten toch? Op haar Facebookpagina in iedergeval wel.
Uit m'n hoofd idd Mjammjam en Lily's kitchen die goed scoren (en meer maar die weet ik zo niet).
Lily's kitchen heb ik even geprobeerd maar vond het enorm stinken en zaten veel "brokken" onverklaarbare toelie in dus maar weer mee gestopt.

Oh dat zou fijn zijn. Ik heb net even gekeken maar niet gevonden :( Kun jij hem misschien hier delen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-25 11:26 

Profiel   

https://voerwijzer.com/

Dan kun je zelf bekijken wat wel en niet goed is en waarom.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-25 12:27 

Profiel   

Power of nature: meadowland. Heel goede brok, maar moeilijk om op over te schakelen gezien weinig koolhydraten en geen toegevoegde smaakstoffen

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-25 12:44 

Profiel   

Ik heb dit een tijdje terug compleet uitgezocht voor onze katten. Misschien voor jou/jullie ook interessant, dus ik deel hier even alles wat een kat ongeveer nodig heeft en waar je op kan letten in voer:

--------EIWITGEHALTE--------
Genoeg kwalitatief eiwit is voor katten heel belangrijk. Bij te weinig eiwit in de voeding worden eiwitten uit het lichaam afgebroken om als energie gebruikt te worden, en zal de kat spiermassa verliezen. Vroeger werd gedacht dat teveel eiwit nierziekte kan veroorzaken, maar dit blijkt niet zo te zijn.
Het eiwitpercentage zegt niets over de kwaliteit van het eiwit, daarom is het ook belangrijk om te kijken naar de eiwitbronnen. Vlees is de beste eiwitbron en herken je aan termen zoals kip, vis en rund. Ei is ook een prima eiwitbron. Plantaardige eiwitten zijn van mindere kwaliteit.

Minimaal 35% eiwit en geen plantaardige eiwitbronnen. Meer is beter, bijvoorbeeld 40-50% eiwit.
Vermijd plantaardige eiwitbronnen zoals maisgluten, aardappeleiwit, erwteneiwit en soja.

--------KOOLHYDRATEN--------
Katten eten van nature geen plantaardige koolhydraten, en hun lichaam is dan ook niet optimaal ingesteld op het verwerken van koolhydraten. Teveel koolhydraten zijn niet gezond voor een kat. Het maakt daarbij niet uit of de koolhydraten uit graan komen of uit graanvrije voedingsmiddelen zoals aardappel of erwten.
De hoeveelheid koolhydraten staat niet op de verpakking en moet je zelf berekenen. Dat kan zo: 100 – % eiwit – % vet – % vocht – % vezel/celstof – % as = % koolhydraten.

Maximaal 25% koolhydraten
Hoe minder koolhydraten hoe beter!

--------VET--------
Dierlijk vet is beter dan plantaardig vet, omdat het kattenlichaam hier meer mee kan. Katten kunnen bepaalde plantaardige vetzuren niet tot amper omzetten tot lichaamseigen vetzuren. Goede vetten: kippenvet, eendenvet, gevogeltevet, zalmolie
Niet aanbevolen: zonnebloemolie, lijnzaad(olie)

Minimaal 0,8% omega 3

--------VEZELS--------
Er zijn twee soorten vezels:
1. Vezels die ervoor zorgen dat de darmen beweeglijk genoeg blijven
2. Vezels die voer voor goede darmbacteriën zijn en de darmflora ten goede komen (prebiotica)
Het vezelgehalte op de verpakking geeft aan hoeveel vezels er uit de eerste categorie inzitten. Teveel van deze vezels kunnen de opname van bepaalde voedingstoffen beperken, en is niet ideaal.

Vezels voor een goede darmflora (prebiotica) worden niet in de analyse aangegeven, maar moet je in de ingrediënten zoeken. Als prebiotica worden meestal Fructooligosaccharides (FOS), Mannan oligosaccarides (MOS) en/of inuline gebruikt, of ingrediënten die dit bevatten: cichorei en gehydroliseerd gist.

Bietenpulp bevat vezels uit beide categorieën. Teveel bietenpulp beperkt de opname van voedingsstoffen, maar bietenpulp zorgt ook voor een betere darmflora.

Liever minder % vezels in de analyse, bijvoorbeeld maximaal 3%.
Liever wel prebiotica (cichorei, MOS, FOS)

--------MINERALEN--------
Om brokken compleet te maken, worden er vitamines en mineralen aan toegevoegd. Sommige mineraalverbindingen worden niet goed door het lichaam opgenomen of gebruikt en aan sommige worden zelfs slechte gezondheidseffecten toegeschreven. De mineralen zijn het best opneembaar mineraal als chelaat (of proteinaat)
Minder goed opneembaar zijn sulfaten en oxides.
Bepaalde mineralen zijn extra belangrijk om op te letten, namelijk calcium, fosfor en magnesium. Een hoog calciumgehalte betekent over het algemeen dat de eiwitkwaliteit lager is en is voor katten met blaasgruis ook niet goed. Een hoog fosforgehalte is een risicofactor voor nierproblemen, alhoewel dit mogelijk alleen geldt voor toegevoegd fosfor en niet voor fosfor uit de ingrediënten zelf. Een hoog magnesiumgehalte is een risicofactor voor blaasgruis.

Chelaten zijn beter opneembaar dan sulfaten en oxides. Seleniumgist is te prefereren boven natriumseleniet.
Maximaal 1,8% calcium
Maximaal 1,4% fosfor
Maximaal 0,1% magnesium

Minder is beter. Meer is niet perse erg, maar minder ideaal.

--------ANTIOXIDANTEN--------
Om te voorkomen dat de vetten snel oxideren, worden er antioxidanten aan het voer toegevoegd. Sommige merken gebruiken synthetische antioxidanten die als voordeel hebben dat de brokken lang houdbaar zijn, maar met als nadeel dat ze kankerwerwekkend zijn in hogere hoeveelheden of mogelijk bij langdurig gebruik. De meer natuurlijke antioxidanten zijn veiliger voor de gezondheid.
De meeste supermarktbrokken en grote merken zoals Royal Canin gebruiken synthetische antioxidanten.

Ook aan het vet worden antioxidanten toegevoegd, voordat het bij de fabrikant van de brok belandt. De fabrikant hoeft het niet te vermelden als er in de grondstoffen synthetische antioxidanten zitten. Als er natuurlijke antioxidanten zijn gebruikt in de grondstoffen, wordt dit vaak wel vermeld, maar niet altijd.

Natuurlijke antioxidanten Vitamine E / tocoferolen (E306 tm E309), Vitamine C (E300 tm E302), rozemarijnextract.
De meestgebruikte synthetische antioxidanten: BHA (E320) en BHT (E321)

Natuurlijke antioxidanten zijn veiliger voor de gezondheid dan BHA en BHT

Zelf ben ik uiteindelijk uitgekomen bij Natural Health Carnivore brokken. Vers vlees is beter, maar dat vind ik eerlijk gezegd te veel gedoe... Dus van de brokken, was dit een van de betere. En qua prijs-kwaliteit ook in verhouding. Ik merkte in het begin wel dat mijn kat het minder lekker vond dan Royal Canin, wat ik eerst voerde. Maar dat is niet zo gek, gezien daar natuurlijk allemaal troep aan wordt toegevoegd en dit vooral veel kwaliteit is zonder gekke smaakstoffen etc. Maar nu eet hij het heel goed en alle drie onze katten doen het er perfect op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-25 12:59 

Profiel   

+:)+ Thanks ! Supergoed overzicht !

Tip van Flip ivm vet : krillolie is een prima aanvulling voor katten. Veel beter opneembaar en boordevol goede dingen.

Ik ga eens kijken naar die Natural Health brokken.
Ze krijgen hier hoofdzakelijk natvoer, en 1 keer per dag wat brokjes van Grandorf gemixed met Markus Mühle Beutenah.
De Grandorf heeft nog teveel koolhydraten naar mijn zin.

Ik gaf vroeger ook af en toe Royal Canin. Zouden ze een moord voor gedaan hebben en vraten zich te pletter :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-25 13:08 

Profiel   

Duidelijk en correct overzicht :j ik wil er nog aan toe voegen dat je voor een echt goed vergelijk nog de Droge Stof moet uitrekenen van de analytische waarden. Indien een vochtpercentage niet vermeld staat is dit vaak maximaal 10% wat je aan kunt houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-25 14:13 

Profiel   

De lijst van Kim Kattenweetjes krijg ik niet meer gevonden. Die stond ook op haar FB die al langere tijd amper meer actief is (haar kat, voor wie ze dit allemaal begon, is overleden).
Daar wil ik wel bij vermelden dat ze een tijd terug (zeker een jaar) een aantal merken een aangepaste, slechtere score heeft gegeven omdat ze iets van hun bedrijfsvoering oid vond. Details weet ik niet meer maar kan ik misschien wel terug zoeken. Maar soms kun je het dus ook met een korreltje zout nemen. Staat het met een E, K of 4 in de tabel dan is het duidelijk niet goed dus maar staat het met een 2 of 3 is het soms wel waard om het zelf nog even te bekijken.

Ook het hele hoge vetgehalte zie ik eigenlijk alleen bij haar terug en verder vind ik vooral dat 30-40% wel serieus hoog is. Dus daar ben ik ook wel terughoudend in.

Celine, duidelijk lijstje!
Natural Health Carnivore inderdaad. En Wellness core heeft ook een paar smaken met 45% eiwit.
Heb jij nu de NH Carnivore in huis? Zou je een foto willen maken van de brokjes? :') ik ben benieuwd naar het formaat ervan. Ik heb nu de Large bite, goed voor de schrokkende kater maar de poes vind het niet fijn.

Leo, ik weet dat jij vooral in de honden zit maar heb je misschien tips voor kvv kat? Wat makkelijk te kopen is ook? := (daar gaat het vaak mis).

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-25 15:04 

Profiel   

Ik heb inderdaad NH Carnivore in huis! Had eerder ook de Large bite, omdat het voor onze Maine Coon kater wel goed is. Maar de twee htk katjes hadden er wat moeite mee (en 1 ervan heeft zo'n dispenser, daar zijn die brokjes net te groot voor). Dus daarom hebben we nu gewoon de normale brok. Scheelt flink hoor! Ik zal dit weekend wel even een foto maken voor je.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-25 16:19 

Profiel   

Onze kat eet Carnilove. Dat is net wat voordeliger als Carnivore maar wel met even hoog vleesgehalte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-25 16:37 

Profiel   

De Carnilove True Fresh heeft al een behoorlijk vleesgehalte. De “gewone” zit niet zo erg hoog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-25 16:50 

Profiel   

Lukasje schreef
De Carnilove True Fresh heeft al een behoorlijk vleesgehalte. De “gewone” zit niet zo erg hoog.

Net zo hoog hoor. Kijk en vergelijk.
Even bij de zoekfunctie 'Carni' invoeren, en de samenstelling aanvinken, dan komt het overzicht.

https://huiskatteninfo.nl/voeding/droog ... iet+bekend

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-25 16:56 

Profiel   

Nyaleti schreef
Leo, ik weet dat jij vooral in de honden zit maar heb je misschien tips voor kvv kat? Wat makkelijk te kopen is ook? := (daar gaat het vaak mis).

KVV voor katten is iets waar ik me echt nog eens in moet verdiepen, voor nu kan ik je niets wijzer maken. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-25 17:13 

Profiel   

Super interessant dit!

Drie van mijn katten doen het prima op RC voedsel. Met nr 4 gaat het minder. Die is vorig jaar begonnen met braken op brokken. Niet op alle brokken, maar op veel soorten wel. Hij doet het nog wel goed op RC Calm. Daarnaast geef ik dagelijks natvoer. Dat houdt nr 4 goed binnen, maar ik voer dan Felix en ik denk eerlijk gezegd niet dat hij zo optimaal gezond te houden is.

Probleem is met nummer 4, hij is ook nog verrekte kieskeurig en stopt makkelijk met eten. Waardoor hij kwa gezondheid snel in de problemen komt. Uiteraard is hij door de DA volledig doorgelicht, ook kwa bloedbeeld, en er is geen reden te vinden waarom deze 10 jarige kat zoveel moeite heeft met eten.

Ik puzzel maar wat verder. Jullie inzichten helpen.
Ik ben dus op zoek naar supergezonde brokjes die een kat wel makkelijk wil eten.

Edit: heb net bij Poezenparadijs wat zakjes voer gekocht. We gaan maar een proevementje houden :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-25 11:53 

Profiel   

Zij die RC Calm brokjes toevallig groter dan het andere wat je hebt geprobeerd? Braakt hij snel na het eten? Misschien dat hij te snel eet? Als die brokjes groter zijn moet hij er meer op kauwen en dus eet hij slomer.

Kat van een vriendin heeft waarschijnlijk nierfalen. We gaan dinsdag naar de dierenarts maar alle signalen zijn er en het beestje is ook al ruim 16 jaar.

Iemand ervaring met een nierdieet? Ik ben absoluut geen fan van RC maar bepaalde Veterinaire lijnen doen wel wat ze beloven. En met nierfalen durf ik eigenlijk ook niet zo goed het een en ander "uit te proberen".
Het merk Brit zie ik wel vaker voorbij komen, iemand die die toevallig kent? Want de Renal lijn heeft een gekke smaak, ei met erwt :+ dus eh... ja.

Hij krijgt nu Wellness core (dus veel eiwit) samen met Hills (de gastrointestinal variant, weet niet zeker hoe die heet bij Hills) omdat hij daar eerder problemen mee had.
En veel natvoer, voornamelijk Almo nature dus wel puur maar ook veel eiwitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-25 12:26 

Profiel   

Ik heb verwende monsters heb 6 smaken staan. :=

* Purizon volwassen (eend/vis) en kitten (kip/vis).
* Applaws kitten kip
* Arcana 6 vissen.
* Orijen 6 vissen.
* Hills i/d (eigenlijk voornamelijk voor de sibeer wegens diarree problemen). Maar kan merken als de andere meiden buikpijn hebben dit ook eten met mate.

Staat onbeperkt, maar laat ook regelmatig een bakje leeg eten. Geen dikke katten gelukkig wel hele actieve.

De blauwe rus dames deden het goed op iam lams, maar de sibeer kreeg hotspots.

Voor de rest ook natvoer 2x per dag (schesir, almo, carny en nog wat goede merken).

En ze snoepen soms mee van mijn eigen kipfilet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-25 14:22 

Profiel   

Nyaleti schreef
De lijst van Kim Kattenweetjes krijg ik niet meer gevonden. Die stond ook op haar FB die al langere tijd amper meer actief is (haar kat, voor wie ze dit allemaal begon, is overleden).
Daar wil ik wel bij vermelden dat ze een tijd terug (zeker een jaar) een aantal merken een aangepaste, slechtere score heeft gegeven omdat ze iets van hun bedrijfsvoering oid vond. Details weet ik niet meer maar kan ik misschien wel terug zoeken. Maar soms kun je het dus ook met een korreltje zout nemen. Staat het met een E, K of 4 in de tabel dan is het duidelijk niet goed dus maar staat het met een 2 of 3 is het soms wel waard om het zelf nog even te bekijken.

Ook het hele hoge vetgehalte zie ik eigenlijk alleen bij haar terug en verder vind ik vooral dat 30-40% wel serieus hoog is. Dus daar ben ik ook wel terughoudend in.

.

Is dat niet overgenomen door: https://voerwijzer.com/zo-kies-je-goede-kattenbrokken/
Staat me iets van bij.

Ik wilde een apart topic openen maar ik kan mijn vraag hier ook wel stellen. Ik raak een beetje kwijt wat nou echt goede dieetvoeding is. Een van mijn katten is gewoon 7 kilo. Ik kon hem eerder goed op gewicht houden met Applaws en Animonda natvoer, maar ineens is hij op dezelfde hoeveelheid aangekomen. Ze werden ook ineens vrij zeurderig na brok dus ik ben bang dat er (net zoals bij sommige andere brokkenmerken) met de samenstelling is geknooit. Nu heb ik al meerdere verschillende brokken geprobeerd maar ik krijg hem niet goed terug op gewicht. Hij is nu 6,8 maar dat is nog steeds veel te zwaar. Het gekke is, hij beweegt behoorlijk veel, maar wel weer vanuit stress. Hier krijgt hij ook weer Gaba voor. Dus het kan zijn dat stress zijn spijsvertering wat beïnvloed, maar zoals ik al zei, eerder ging dat ook goed.

Dus ik ben op zoek naar een ( het liefst vleesrijke) dieetbrok, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik wilde eigenlijk Orijen bestellen(Wat je blijkbaar uitspreekt als Ori-djen, nooit geweten :') ) maar dat vind ik echt veel te duur := Dus ik ben aan het kijken wat dan een goede brok is laag in vet, hoog in eiwit en laag in kh. Maar ik raak een beetje het spoor bijster, dus help!
Ik heb al geprobeerd: Applaws, Purizon, Smilla, Josera(kan ik nog eens proberen trouwens, niet heel lang gevvoerd). En ik heb nog een paar brokken gevoerd die stressverminderend zouden moeten zijn, maar dat zijn ze niet voor mijn kat :')

Ik ben wel heel blij met animonda en ik heb vers geprobeerd maar dat vind ik echt teveel gedoe := dus ik blijf graag bij animonda. Ik ga ze wel voeren met water toegevoegd aan het natvoer, dat schijnt ook goed te helpen om ze meer te laten bewegen(gelezen in een onderzoek).

Dus help!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-25 23:55 

Profiel   

Wil je graanvrij voeren? Anders is Profine Light misschien een optie?
Bevat maar 10% vet en ik geloof 34% eiwit. Wel veel rijst maar verder een nette ingrediëntenlijst.
Extra vezels voor het volle gevoel en een verhoogde hoeveelheid van iets waarvan ik de naam kwijt ben :') L-.... Dit bevordert de vet verbranding.

Als hij serieus obesitas heeft, opper ik toch de Hills dieet lijn.
Ik hou echt niet van die merken maar echt van alle kanten hoor ik dat dit brok wel serieus resultaat geeft, waar andere dieet brokken niks deden of ze met een hongerige kat zaten.
Vergeet niet dat serieus overgewicht ook echt problemen met zich mee kan brengen.
Eventueel kan het voor tijdelijk of kun je het mengen met een ander brok.

Hoe biedt je het eten aan? Schrokt hij? Natvoer kan leuk in een likmat en brokjes in een slowfeeder (hier wel eens gedeeld welke ik heb denk ik, goede opties zijn beperkt voor een kat helaas). Langzamer eten en meer kauwen helpt vaak wel voor het volle gevoel.
En hoevaak voer je? Hele dag kleine beetjes ben ik echt geen fan van. Dan wordt heel de dag door de rammelende maag gestild maar alsnog hebben ze honger. Liever 4x een goede portie. En idd water bij het natvoer is ook top.

Gaba is eetlust verhogend bij veel katten. Dus het zeur gedrag zul je toch wel (voor een groot deel) houden denk ik. Des te belangrijker dat je goed op zijn gewicht let.
Ik denk dat de Hills (combineren met..) toch het proberen waard is ondanks de prut ingrediëntenlijst. Dit is wel lekker chemisch samengesteld maar daardoor bevat het wel de handvaten (ingrediënten) die hem van z'n obesitas af helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-25 00:16 

Profiel   

Bedankt voor je reactie. Ik weet idd wat de risico's zijn vandaar dat hij weer terug op gewicht moet. Ik heb het liefst een vleesbrok maar ik ben wel bereid om daar vanaf te stappen om de juiste brok te vinden.

Ik kan profine altijd proberen, het is in ieder geval betaalbaar. Hills kan ik wel eens proberen maar is wel een stuk duurder. Ik heb daar een keer stress voeding van geprobeerd maar dat deed echt niks haha.
Maar ik probeer eerst Profine, een ding te gelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-25 14:34 

Profiel   

Die stress voeding doet ook niks :')
Maarja, enkele lijnen dus wel.
Is Hills ook zo duur als het via Zooplus ofzo besteld? Dat scheelt enorm geloof ik tov de dierenarts of Pets Place.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-25 21:07 

Profiel   

Bibita is nog goedkoper met hills. Kan nu met verhaar periode merken dat ze het meer eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-25 00:52 

Profiel   

Hebben jullie tips voor brokken en/ of natvoer met een hoge voedingswaarde? Bij voorkeur iets zeer smakelijks ivm kieskeurige kat.

Hij is afgelopen tijd helaas behoorlijk afgevallen (lopen we al voor bij de DA), maar daardoor zoek ik lekkerder/voedsamer voer.

Hij krijgt nu onbeperkt power of nature brokken en Animonda natvoer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-25 17:04 

Profiel   

Meer vetten zou m'n eerste ingeving zijn. En eiwitten maar Power of Nature heeft al een hoog eiwitgehalte.

Welke voer je exact en wat is daar het eiwit en vetgehalte van?
Ik vind de Natural Health Carnivore vettig in vergelijking met andere merken die ik heb geprobeerd. Ook m'n kieskeurige kat eet die heel graag. Uit m'n hoofd 20% vet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-25 17:37 

Profiel   

Ik zit eens naar dat Natural Health te kijken (want makkelijk verkrijgbaar bij de lokale dierenwinkel), maar ik ben eigenlijk heel erg verbaasd...
De carnivore zit op 46% ruw eiwit, in tegenstelling tot de chicken (kip/kalkoen is vaak toch het hoogst in eiwitten) wat slechts 28% voor normaal en 25% voor reduced is?
Bij Basic zie ik helemaal geen ingredientenlijst of bestanddelen...

Je natvoer is een goede volledige, dus daar zou ik niet perse van wegstappen.
PON is ook een prima voer, alleen niet elke kat wil het eten. Is dat misschien het probleem van het afvallen? Heb ik zelf ook ondervonden bij 2 poezels. Hetzelfde probleem had ik met Markus Muhle: werd hier ook niet gegeten. Mijn huidige kat wordt vettig van Purizon wild boar maar ze vindt het echt fantastisch lekker. Ik wissel hierdoor meestal na een zak met Acana indoor entree. De afwisseling houdt haar wel netjes op gewicht.

Je zou ook eens een verse vette haring kunnen geven. Alleen niet dagelijks doen ivm een stofje dat vitaminen afbreekt. Zalm is volgens mij ook een vette vissoort, of makreel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-25 20:28 

Profiel   

Ja ik vind het om die reden ook maar een vreemd merk :')
De ene extreem hoog in eiwit, promoten ze zelfs als de KVV in brok vorm, en dan die andere varianten echt nog niet het minimale..
Die Basic, de blauwe variant is dat denk ik? nog nooit gezien in een winkel en krijg ik inderdaad ook nergens een analyse oid van gevonden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-25 20:53 

Profiel   

Nyaleti schreef
Meer vetten zou m'n eerste ingeving zijn. En eiwitten maar Power of Nature heeft al een hoog eiwitgehalte.

Welke voer je exact en wat is daar het eiwit en vetgehalte van?
Ik vind de Natural Health Carnivore vettig in vergelijking met andere merken die ik heb geprobeerd. Ook m'n kieskeurige kat eet die heel graag. Uit m'n hoofd 20% vet.

We hebben de variant fee's favoriete. Ik zal eens kijken naar de vetten!

Yv_ schreef
Ik zit eens naar dat Natural Health te kijken (want makkelijk verkrijgbaar bij de lokale dierenwinkel), maar ik ben eigenlijk heel erg verbaasd...
De carnivore zit op 46% ruw eiwit, in tegenstelling tot de chicken (kip/kalkoen is vaak toch het hoogst in eiwitten) wat slechts 28% voor normaal en 25% voor reduced is?
Bij Basic zie ik helemaal geen ingredientenlijst of bestanddelen...

Je natvoer is een goede volledige, dus daar zou ik niet perse van wegstappen.
PON is ook een prima voer, alleen niet elke kat wil het eten. Is dat misschien het probleem van het afvallen? Heb ik zelf ook ondervonden bij 2 poezels. Hetzelfde probleem had ik met Markus Muhle: werd hier ook niet gegeten. Mijn huidige kat wordt vettig van Purizon wild boar maar ze vindt het echt fantastisch lekker. Ik wissel hierdoor meestal na een zak met Acana indoor entree. De afwisseling houdt haar wel netjes op gewicht.

Je zou ook eens een verse vette haring kunnen geven. Alleen niet dagelijks doen ivm een stofje dat vitaminen afbreekt. Zalm is volgens mij ook een vette vissoort, of makreel.

Bedankt voor je uitgebreide berichtje! Hij eet de brokken altijd een beetje afwisselend qua hoeveelheid, heb dat er altijd aan gewijd dat ie veel buiten is en soms ook wel eens een muis vangt, dus dat het logisch was dat ie dan de ene dag meer honger had dan de andere dag. Hij krijgt deze combi al bijna 5 jaar en bleef daar tot verkort altijd netjes mee op gewicht. Maar smaken veranderen wel eens, dus je opmerking zet me wel aan het denken! :)

Ik ga je opties zeker even bekijken!

Hij krijgt idd regelmatig een stukje vette zalm als snack, aangezien we dat zelf vaak eten. Daar is hij echt dol op!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-25 23:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 7 [ 158 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp

Zoek naar
Inloggen