Orka Morgan gaat naar adoptiefamilie op Tenerife

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Orka Morgan gaat naar adoptiefamilie op Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 19:43

De site die jij daar geeft Urko, zo is zoals het zou moeten. De dieren zitten in gewoon zeewater en hebben een poort naar open zee. Dagelijks zwemmen ze gewoon in zee. Ze kunnen kiezen of ze terug komen of niet, ze komen echter terug. Beleven elke dag hoe het is om in open zee te zwemmen, een sprint te trekken en noem het maar. Geen shows met keiharde muziek en nooit verder komen dan het bad achter het bad. Altijd je vis krijgen, ook al heb je eens niet geluisterd.
Dat kun je in de beste zin toch niet vergelijken met een bad met 7 orca's en 4 betonnen wanden, luide muziek en dergelijke?

Urko
Berichten: 2964
Geregistreerd: 05-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 09:46

Het dolphine research center (florida ).
Daar kunnen de dieren gemakkelijk weg in bepaalde jaargetijde. Gebeurt niet.

Ik ken ook niet alle dolfinariums in de wereld, maar tijdens een presentatie tijdens mn stage daar kwam een hele lijst voorbij met allerlij dolfinaria en trainers die de dieren mee op open zee namen. Vandaar dat ik het weet en curacoa is me bijgebleven omdat die relatief in de buurt was. Ik heb een mailtje gestuurd naar imata, hoop snel antwoord te krijgen


Ik vond dat geweldig! Netzoals de trainingen van bob bailey.

Urko
Berichten: 2964
Geregistreerd: 05-01-05

Re: Orka Morgan gaat naar adoptiefamilie op Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 09:54

Je noemt nog" altijd vis krijgen, ook als je niet luistert. ".

Een dolfijn die een dag geen vis krijgt is een dooie dolfijn.... Uit de vis halen ze hun zoetwater uit en daar word amper op gekort. En het krijgen van een vis meer of minder is geen levensbedreigend iets.
Maar niks krijgen? Dat gebeurt niet, dan verliest het dier zijn eetlust snel en een dier wat niet eet droogt uit en gaat dood.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 11:55

Dat heb ik van de site geplukt die jij hebt gegeven Urko. Dus het zal zekers wel gebeuren.
Citaat:
These rewards are praise and attention from trainers, food (fish) and tactile (touch). It is very important to note that we are adamantly opposed to withholding food as a means of motivation. All animals are fed a required daily diet regardless of "performance".
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-12-13 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Orka Morgan gaat naar adoptiefamilie op Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 11:57

Het Dolphine research center is weer niet te vergelijken met gewone dolfinaria Urko.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41962
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 18:22

Mindim schreef:
Dat heb ik van de site geplukt die jij hebt gegeven Urko. Dus het zal zekers wel gebeuren.
Citaat:
These rewards are praise and attention from trainers, food (fish) and tactile (touch). It is very important to note that we are adamantly opposed to withholding food as a means of motivation. All animals are fed a required daily diet regardless of "performance".
Daar staat dat ze ten alle tijden krijgen wat ze nodig hebben, ongeacht hoe ze het hebben gedaan.

Anoniem

Re: Orka Morgan gaat naar adoptiefamilie op Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 18:32

Wat wil je daar mee zeggen dan San87? Daar staat dat ze vis niet als middel voor motivatie gebruiken (dus beloning), dat ze daar zelfs zeer tegen zijn. Dat zegt imo dat een middel zoals dat in andere dolfinaria zeker wel gebruikt wordt, dus dat vis daadwerkelijk als beloning wordt gebruikt ipv alleen voeding.

Urko
Berichten: 2964
Geregistreerd: 05-01-05

Re: Orka Morgan gaat naar adoptiefamilie op Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 19:41


Anoniem

Re: Orka Morgan gaat naar adoptiefamilie op Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 19:58

Kan ook niet. Wilde orka's ook nog, maar goed ik vind dolfinaria even ongeschikt voor wild als niet wild geboren orka's. Ik vind het niet kunnen dat men deze dieren in gevangenschap fokt.
Eigen vind ik het nooit goed deze dieren in gevangenschap te houden.

In dolfinaria wordt elke orka gehouden om er aan te verdienen, niet meer niet minder. Zo kun je immers een dier zien, die je anders niet zo maar ziet. De ideale geldboom.

Urko
Berichten: 2964
Geregistreerd: 05-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 17:25


Douraque

Berichten: 6516
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Re: Orka Morgan gaat naar adoptiefamilie op Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 17:38

Goed artikel en mooi dat hij daar eerlijk over is. Zo zie je maar wat mensen doen om een dergelijk film te maken

Anoniem

Re: Orka Morgan gaat naar adoptiefamilie op Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 23:07

Wat vind je zo goed aan dat artikel dan?

Mjay

Berichten: 1867
Geregistreerd: 26-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 23:42

Ik zie gewoon weer een pro-sea world medewerker die alle feiten maar weer in de wind slaat... zij en zij alleen hebben het beste voor met de dieren toch? heel verdrietig...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110911
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 20:15


plutolover

Berichten: 11712
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Orka Morgan gaat naar adoptiefamilie op Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 13:35

Mag ik even inhaken. Ik snap dat we liever orka's in het wild horen. Maar morgan kan nooit overleven in het wild. Aangezien uit onderzoek blijft dat ze doof is. Ze is niks voor Niks haar groep kwijt geraakt. Ze hadden haar moeten inslapen, ipv redden en in een bad stoppen.

Recent is in Noorwegen is ook een verzwakt orka kalf zijn groep kwijt geraakt. Deze is uiteindelijk geutaneseerd

Ilse_123

Berichten: 3788
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 14:32

Volgens die Visser uit het artikel hierboven kan ze ondanks haar doofheid gewoon overleven in het wild.
Tenslotte het ze dat de eerste paar jaar ook gedaan.
Ik hoop dat er iets positiefs uitkomt, in ieder geval dat ze weg kan van tenerife.

kimmie261

Berichten: 19234
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Orka Morgan gaat naar adoptiefamilie op Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 14:46

ik ben echt gewoon beroerd van dat artikel...beessie heeft amper tanden meer in haar bek inmiddels..

hoe kunnen mensen dit toch goed blijven praten... :( :(

Anoniem

Re: Orka Morgan gaat naar adoptiefamilie op Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 14:54

Idd gadver .... Beestje zit er helemaal niet op haar plaats..

Ilse_123

Berichten: 3788
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 21:53

Ik kan nergens iets vinden over die uitpraak :(

Ragdollcat
Berichten: 14684
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 00:29

Oei ziet er niet zo fijn uit, die wonden op de punt van de snuit en die afgeslepen tanden.

Dood zijn ze beter af dan nog zo'n hele leven in een te kleine en te ondiepe bassin te moeten rond peddelen.

Mjay

Berichten: 1867
Geregistreerd: 26-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 08:54

Gisteren de docu black fish gezien... wat een ellende... loro parque komt ook nog even aan.bod aangezien er daar ook al een keer een trainer is vermoord..... had dat nog niet eerder gehoord... en ondanks ontkennen zwemmen daar ook gewoon seaworld walvissen.in de rondte.... arme morgan

kimmie261

Berichten: 19234
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 15:13

lang geleden dat er iets gepost is hier maar als ik dit lees,kan ik me gewoon niet voorstellen dat mensen orka's als showbeessie goed blijven keuren.. :( :(

Wanhoop om orka's in isolatiecel Moskou


De Russische politie weigert om een onderzoek te openen naar het onder erbarmelijke omstandigheden gevangenhouden van twee orca's in Moskou. De twee zoogdieren zitten al ruim tien maanden vast in een extreem klein bassin, in afwachting van hun transportatie naar een oceanarium. Deze kampt met geldproblemen waardoor het nieuwe zwemcomplex voor de orka's nog niet is afgebouwd.

De orca's, het vrouwtje genaamd Narnia en een ongenaamd mannetje, zitten in een bad dat zo klein is dat ze nauwelijks kunnen zwemmen. Activisten zeggen dat de omwonenden last hebben van de constant huilende orca's die met hemeltergende geluiden proberen te overleven. Ze zitten in een 'mensontwaardige isolatiecel' volgens critici. De slechte behandeling van de orca's heeft in Rusland tot veel consternatie geleid, meldt The Moscow Times.

Verder worden de beesten langzaam doof via de betonnen muur waar hun hulproepen door worden weerkaatst. Het zijn de eerste twee orca's in Rusland die in gevangenschap worden gehouden. De politie van Moskou zegt niet over wetgeving te beschikken waarmee ze iets kunnen beginnen tegen de wrede wijze waarop de prachtige beesten vastzitten.

http://www.spitsnieuws.nl/buitenland/20 ... cel-moskou

Anoniem

Re: Orka Morgan gaat naar adoptiefamilie op Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 15:44

Wat verdrietig :(

Ami
Berichten: 855
Geregistreerd: 08-12-10

Re: Orka Morgan gaat naar adoptiefamilie op Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 16:59

En ze schijnen er nog 4 te hebben gevangen...

Bumblehorse

Berichten: 1363
Geregistreerd: 16-04-11
Woonplaats: Noorden van Belgiƫ

Re: Orka Morgan gaat naar adoptiefamilie op Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 18:58

Wat een droef nieuws :(

Gelukkig ga ik hopelijk in de zomer de orka groep bij de schotse kusten bekijken. Net wat fijner dan de kunstjes die ze onder dwang moeten uitvoeren