Vreemde kater in huis

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 12:38

Als hij nog 'volle' kater is kan hij ook best van een afstandje komen. En als hij bij jou lekkers gevonden heeft. Ontzettend moeilijk ook. Heb je als eens door je straat gewandeld en hem tegengekomen? Misschien kan je zien waar hij uithangt en zitten zijn eigenaars wel een kilometertje verder?

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Re: Vreemde kater in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-21 15:58

Ze willen geen vangkooi plaatsen omdat het heel zielig is voor de kat dat hij gevangen wordt!! Wat een idioten.

Zei ook al: ik vind het vooral zielig dat mijn kat word aangevallen in zijn eigen huis en dat ik aangevallen word in mijn eigen huis. Maar dat is blijkbaar minder erg dan dat de kat in een vangkooi komt.

Stelletje idioten.

Iemand nog een andere optie?

Sky_As

Berichten: 4781
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Vreemde kater in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 15:59

toch maar een kokertje om zijn nek met een briefje voor zijn eigenaars. Hangt dat riempje met kokertje er 3 dagen later nog aan, weet je ook genoeg. Dan zou ik de optie kiezen om hem een keer goed de stuipen op het lijf te jagen

Joanne1997

Berichten: 444
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: Brabant

Re: Vreemde kater in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 16:06

Wat een rot situatie..
Kun je geen foto van de kat op facebook plaatsen/plaatselijke facebook groepen, of desnoods alleen een oproepje? Wellicht herkent iemand de kat en kun je op die manier in contact komen met de eigenaar.

dingogirl
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-10-13
Woonplaats: midden limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 16:12

Kun je niet via je dierenarts of zo aan een vangkooi komen. Of misschien weten die iemand met zo'n ding. En dan afleveren bij dierenasiel. " gevonden"
Of heb je een grote katten of hondenbench of transportbox. Lekker voer erin en als hij erin zit deurtje dicht. ( met een touw event. dichttrekken.)
Het proberen waard denk ik.

siskeh
Berichten: 8680
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Vreemde kater in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 16:19

Ow ik heb hier wel goede ervaringen met de DB, bij mn ouders ook een zwerfkat, ook gezond, die heeft een bandje om gekregen met of de eigenaar in 10? dagen contact met hun kan opnemen, en daarna hebben ze de kat meegenomen(omdat er niets gebeurde).

Ayasha
Blogger

Berichten: 58029
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 17:52

Bandje om doen is leuk in theorie maar van wat ik begrijp komt ie niet bepaalt knuffelen met TS.

Kookaburra

Berichten: 5432
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Vreemde kater in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 17:58

Waterpistoof of bloempot maar in de aanslag. Getsie, wat vervelend!

suffie
Berichten: 5719
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Vreemde kater in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 18:06

Een bench direct achter het luikje plaatsen met daarin eten? Voor het deurtje dicht heb je dan wat creativiteit nodig. Ik zou ook echt niet blij worden van een andermans kat in mijn huis.

Anastasia24

Berichten: 2730
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Vreemde kater in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 18:13

Wat een moeilijke situatie!
Misschien alleen jouw katten (uit de hand) een paar keer per dag eten geven zodat er niks 'voor de grijp' ligt voor die andere? Daarnaast zou ik elke keer dát je hem ziet toch echt even de schrik erin gooien. Misschien een hond lenen van de buren die erachter aan gaat voor een weekje en je eigen katten even boven houden?

Autumnn

Berichten: 8083
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 18:19

Kattenluik sluiten?

Bloemetje75
Berichten: 1997
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 18:20

Aan de buitenkant van je kattenluik een plank zetten met volle jerrycan er voor? Dan kan de kater niet naar binnen. 25 liter jerrycan houdt hier mijn eigen poezen aan de goede kant van het luikje als ik niet wil dat ze buiten gaan. Die slopen anders ook het luikje.

Pandora2
Berichten: 19873
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 18:23

Contact opnemen met een stichting voor zwerfkatten ?
Die zullen je vast wel willen helpen.

jibberjabber

Berichten: 787
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Achter m'n voorhoofd

Re: Vreemde kater in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 18:52

Hebben jullie geen buurtapp zodat je daar eens kunt vragen van wie de kater is ?

_l_amanda_l_

Berichten: 6052
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 19:19

Autumnn schreef:
Kattenluik sluiten?

Maar dan kunnen TS haar eigen katten er ook niet meer in..

Lastige situatie, zeg! Ik zou ook gaan voor vangen en bij asiel afleveren, denk ik.
Vangkooi is vast wel ergens te huren/lenen? En zo duur zijn ze ook weer niet, drie tientjes ofzo..
Voer uit de bijkeuken een dagje wegzetten en dan wat heel lekkers in de kooi, eigen katten (als dat mogelijk is) een dagje binnen houden en dan zit 'ie er wss. zo in.. :) linkje naar voorbeeldkooi.
Dat de DB zegt dat het "te zielig" is voor de kat vind ik echt not done, of 'ie nou wild is of niet, hij moet toch niet in jouw huis jouw dieren aanvallen? := Da's pas zielig, je eigen beesten zouden zich toch veilig moeten kunnen voelen in jouw huis!

kiwiwitje

Berichten: 20140
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Vreemde kater in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 19:23

Ik zou indd ergens een vangkooi huren. Want dit is geen doen zo..

luuntje

Berichten: 14007
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Vreemde kater in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 19:26

Wat enorm vervelend en gevaarlijk.
Raar dat ze niet willen komen. Je moet en wil toch veilig zijn in eigen huis.

Ik heb het geluk dat mijn hond vreemde katten het huis en tuin uitjaagt.

Is ergeen zwerfopvang voor katten in de buurt?
Bijvoorbeeld www.kattenwoud.nl in Nispen

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 01:36

0091 schreef:
Ze willen geen vangkooi plaatsen omdat het heel zielig is voor de kat dat hij gevangen wordt!! Wat een idioten.

Zei ook al: ik vind het vooral zielig dat mijn kat word aangevallen in zijn eigen huis en dat ik aangevallen word in mijn eigen huis. Maar dat is blijkbaar minder erg dan dat de kat in een vangkooi komt.

Stelletje idioten.

Iemand nog een andere optie?

S-S-S....

Sabri

Berichten: 1413
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 01:59

Heb je hem al op nextdoor gezet? Ook kun je op amivedi kijken of zo een kat wordt vermist. Als je een foto maakt kun je hem opgeven als gevonden bij amivedi. Eventueel opsluiten in huis en als die gekalmeerd is een belbandje omdoen met jouw telefoonnummer en de vraag erbij om je te bellen van wie de kat is. Bandje maken van reepje papier, dit met plakband je vastmaken. Kijken of je reactie krijgt.
Al bij buren ook verder in de straat aangebeld om te vragen of ze zo een soort kat herkennen en weten van wie die is?
Zodra je merkt dat de kater niet gezond meer is of bv mank gaat lopen alsnog hem laten ophalen door de dierenambulance. Je zou ook omliggende asiels kunnen bellen als je geen reactie hebt op al je acties en zeggen dat het een vermoedelijke zwerfkat betreft..Of je hem mag brengen.Mogelijk kunnen ze hem dan neutraliseren en evt weer koppelen aan een baas.

Hannanas
Berichten: 13035
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Vreemde kater in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 02:02

Ik denk dat je deze kat heel simpel kunt vangen met een honden-bench direct tegen de deur met kattenluik geschoven. Aan de binnenkant van je huis. Kat loopt simpel zo de bench in. Gelijk wegbrengen naar het asiel zodat ze kunnen checken of de kater een chip heeft en of de kater een eigenaar heeft.

Booooo
Berichten: 6528
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 02:08

0091 schreef:
Ze willen geen vangkooi plaatsen omdat het heel zielig is voor de kat dat hij gevangen wordt!! Wat een idioten.

Zei ook al: ik vind het vooral zielig dat mijn kat word aangevallen in zijn eigen huis en dat ik aangevallen word in mijn eigen huis. Maar dat is blijkbaar minder erg dan dat de kat in een vangkooi komt.

Stelletje idioten.

Iemand nog een andere optie?


Mijn hond een dagje lenen? :+

VillaNeusjes

Berichten: 6101
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Re: Vreemde kater in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 02:15

Over 't algemeen werkt een emmer koud water erg goed om 't niet meer leuk te maken.tot nu toe is de beloning voer. De kat gaat er niet dood van maar vind 't absoluut niet leuk. Nadeel is wel datje da water in je huis hebt.

Je hebt ook apparaatjes die water spuiten als er beweging is. Misschien je eigen katten binnen houden en dan wachten tot ie bespoten wordt


Als je m aan kan raken is een bandje nog ene idee.. En anders vangen zelf afzetten bij 't asiel oid?

Agossie

Berichten: 16373
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 02:18

Ik zou mijn hond niet uitlenen hiervoor. Zo'n kat zou mijn hond (en dat is geen kleintje) aanvallen en dan kan ik naar de dierenarts.

Ik zat zelf te denken om inderdaad een vangkooi te huren. Wat ook een optie is, dat je buiten het kattenluik, als jouw katten binnen zijn, een bewegingssensor zet die flink met water spuit op het moment dat de kat in de buurt komt.

Ook zou ik een tijdje je eigen katten op bepaalde momenten eten geven en dan het eten weghalen, dus dat er niets meer te halen valt. Maak het voor die kater zo onaantrekkelijk mogelijk om binnen te komen... Dus inderdaad, nat spuiten met plantenspuit (ook al ben ik daar geen voorstander van om een kat te straffen, in dit geval zou ik het zéker doen).

Succes ermee, echt vervelend zoiets.

senna21

Berichten: 11902
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 02:24

Het kan ook een( ver)wilde(rde ) kater zijn. Die kunnen best brutaal zijn, weet ik uit ervaring :+ .
En als hij ook gaat markeren in huis, is dat niet prettig voor jouw katten, en jullie.
Voorlopig zou ik eigen katten binnen houden tot er een echte oplossing is gevonden.

Wesseltje

Berichten: 2191
Geregistreerd: 17-09-06

Re: Vreemde kater in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 02:32

Berichtje op fb of iemand de kat kent? Zo kom je misschien in contact met de eigenaar..

Hier werkt mijn kattenluik op chip van sureflap trouwens prima, ook als deze even wordt dichtgezet voor mijn eigen kater van ruim 6 kilo.