Ik hoop dat je straks rustig bij me weg kan gaan

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonsparkle
Berichten: 21829
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-23 17:38

Renee1991 schreef:
Ah bah, wat ontzettend invoelbaar is dit.. Hier ook een hond met forse artrose op pijnstilling, met de vraag hoe lang hij zo nog goed blijft en plezier heeft.
Ik krijg de tranen in mijn ogen bij het besef dat wij ooit ook op het punt komen te staan waar jij hebt gestaan.
Super veel sterkte met het verwerken van het verlies :(:)


Ik snap jou gevoel ook, ik huilde soms al een paar jaar terug bij het idee dat ik hem ooit zou moeten laten gaan :(

moonsparkle
Berichten: 21829
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-23 17:43

Vandaag hebben we nog een hele mooie dag gehad, de zon, zijn favoriete plek het strand, en hij mocht met de bal die we vanwege de artrose al even niet meer gebruikte. Hij leek weer heel even goed, kwispelen en wou maar blijven spelen, neemt niet weg dat het natuurlijk helemaal niet goed gaat, maar hij was wel zichtbaar aan het genieten. Tranen niet van het lachen maar ik kon wel glimlachen tussendoor. Wel zo bizar ook dat veel dingen nu een laatste keer zijn, ik keek foto's terug en dacht bijvoorbeeld je gaat nooit meer een egel zien (daar was hij gek op). Elk beetje tijd brengt hem dichterbij vrijdag en steeds meer dingen zullen de laatste keer zijn. Ik kijk echt zo enorm op tegen vrijdag ookal is het de beste beslissing. ;(

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

sevke

Berichten: 5276
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Ik hoop dat je straks rustig bij me weg kan gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 17:49

Heel veel sterkte. Ik ken het gevoel. En jezelf steeds de vraag stellen: was ik nu niet te vroeg? Of te laat?
Hij is prachtig, Charley. Is het een poedel?

Apple

Berichten: 76239
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Ik hoop dat je straks rustig bij me weg kan gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 17:51

Wat heb je het goed omschreven :-) Wat fijn dat je zo nog een paar fijne mooie laatste dagen met hem kunt meemaken.

Alvast heel erg veel sterkte vrijdag :(:)

Flygill
Berichten: 8045
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: Ik hoop dat je straks rustig bij me weg kan gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 17:55

Heel veel sterkte, je berichtje raakt me enorm. Je maakt de juiste beslissing, en als je als liefhebbend baasje die beslissing maakt is die nooit te vroeg.

Heel veel sterkte vrijdag, maar vooral ook de tijd daarna.

moonsparkle
Berichten: 21829
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-23 17:56

sevke schreef:
Heel veel sterkte. Ik ken het gevoel. En jezelf steeds de vraag stellen: was ik nu niet te vroeg? Of te laat?
Hij is prachtig, Charley. Is het een poedel?


Bedankt voor je reactie. Ik denk dat dit wel echt de goede tijd is, heel even twijfelde ik wel of de labuitslag niet verwisseld zou zijn maar toen dacht ik:'kom op nu denk je echt onzin'. Hij kan soms nog kwispelen, kan uit zijn mand komen, doet zijn behoefte nog buiten, maar ik zag wel al sinds een paar weken dat hij ook op en moe was. Toen hij moeilijk ging doen met eten gelijk weer naar de dierenarts en met de labuitslag en de combi artrose en lichte dementie wist ik dat het nu zijn tijd echt was. De dierenarts raadde eigenlijk ook aan niet nog een weekend te wachten waar ik eerst wel moeite mee had. Hij was een middenslag poedel. Ik wil in de toekomst ook wel echt weer een poedel.

ChristaMoor

Berichten: 2645
Geregistreerd: 18-09-05
Woonplaats: Houten

Re: Ik hoop dat je straks rustig bij me weg kan gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 18:42

Ook ik ben diep ontroerd, wat een liefde laat je ons lezen.
en zo bekend! In oktober onze allerliefste hond laten inslapen, maar nog steeds ben ik in tranen wanneer ik weer zo'n berichtje voorbij zie komen.
Het went hoor, maar het duurt lang. Ook Misty ging in een aantal weken hollend achteruit, waardoor het niet eerlijk meer was haar langer bij ons te houden. Leven werd lijden. Dan kan je alleen nog doen wat je verstand je aangeeft. Je hart huilt ondertussen.

moonsparkle
Berichten: 21829
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-23 08:46

ChristaMoor schreef:
Ook ik ben diep ontroerd, wat een liefde laat je ons lezen.
en zo bekend! In oktober onze allerliefste hond laten inslapen, maar nog steeds ben ik in tranen wanneer ik weer zo'n berichtje voorbij zie komen.
Het went hoor, maar het duurt lang. Ook Misty ging in een aantal weken hollend achteruit, waardoor het niet eerlijk meer was haar langer bij ons te houden. Leven werd lijden. Dan kan je alleen nog doen wat je verstand je aangeeft. Je hart huilt ondertussen.


Ik vind de berichten dat het rouwproces lang duurt ook best lastig om te lezen al weet ik het ergens wel. Ik zei ook altijd als hij meer ongelukkig dan gelukkig is dan is het genoeg, ben super blij dat hij gisteren heel erg heeft genoten op het strand. Maar toch maakt dat het gelijk ergens ook weer lastig want kijk zo blij hij dan is...

Vannacht hebben we een sleepover gehouden. Hij slaapt altijd in de woonkamer beneden en wij boven, maar nu zijn we bij hem in de woonkamer gaan slapen.

Ik zit ook heel erg met de gedachten wat straks met zijn spullen en dat ik nooit eerder in mijn leven geen huisdier heb gehad. Allemaal van die besef momentjes.

Hij had verlatingsangst wat soms stress opleverde maar wat het afscheid misschien nog wel moeilijker maakt. Altijd gezorgd voor hem dat hij ergens terecht kon zodat hij nooit lang alleen hoefde te zijn, nu komt straks het moment dat ik hem voor mijn gevoel alleen laat. Hoewel ik niet gelovig ben hoop ik ergens dan toch dat hij ons niet hoeft te missen. De hondenhemel zou voor hem niet zo hoeven, hij was altijd veel gekker op mensen.

Fijn dat ik hier mijn gedachtegoed kan delen

veneri
Berichten: 904
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 09:11

Ik ken het gevoel helaas. Het afscheis nemen snijd door je hart en de keuze maken is hartverscheurend,maar te maken uit liefde. Heel veel sterkte. En hoe cliche ook, de pijn wordt uiteindelijk minder, mooie herinneringen zullen de pijn verzachten. Sterkte!

Flygill
Berichten: 8045
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: Ik hoop dat je straks rustig bij me weg kan gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 10:52

Moonsparkle: voor wat het waard is.. Je laat hem niet alleen, je begeleid hem juist op zijn laatste reis en geeft hem een fijne waardige reis. Hij zal altijd bij jullie zijn, in je hart en daarmee nooit alleen.

sevke

Berichten: 5276
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 11:21

Ik vond dit een heel mooi gedicht, ik heb er veel aan gehad op het moment dat het tijd was Gina haar vleugels te geven...

May I go now?
Do you think the time is right?
May I say goodbye to pain filled days
and endless lonely nights?
I’ve lived my life and done my best,
an example tried to be.
So can I take that step beyond
and set my spirit free?

I didn’t want to go at first,
I fought with all my might.
But something seems to draw me now
to a warm and loving light.
I want to go
I really do.
It’s difficult to stay.

But I will try as best I can
to live just one more day.
To give you time to care for me
and share your love and fears.
I know you’re sad and afraid,
because I see your tears.

I’ll not be far,
I promise that, and hope you’ll always know
that my spirit will be close to you
wherever you may go.
Thank you so for loving me.
You know I love you too,
that’s why it’s hard to say goodbye
and end this life with you.

So hold me now just one more time
and let me hear you say,
because you care so much for me,
you’ll let me go today.

Written for a beloved pet & friend, by Susan A. Jackson

Eilandje

Berichten: 2826
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 11:26

Veel sterkte, en hopelijk kan je vandaag en morgen nog intens van hem genieten .
Ik krijg al tranen in mijn ogen bij het idee dat ik ooit mijn oh zo geliefde poedel zal moeten laten gaan. Hoe moet het dan wel niet zijn als het echt al heel dichtbij is :(:)

moonsparkle
Berichten: 21829
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-23 12:34

Bedankt voor jullie lieve berichten. Heel mooi gedicht Sevke. Gisteravond viel hij tegen mij aan in slaap en vanochtend na het uitlaten ging hij nog tegen mijn man aan slapen.

Vandaag gaan we nog met hem spelen op zijn favoriete speelplek in de buurt en krijgt hij kip nuggets (hij heeft echt nog nooit wat van de Mac donald gehad en buitenom rijst sperziebonen en gekookte kip eigenlijk verder geen mensen eten)

Serendipity1

Berichten: 6046
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 12:52

Oh damn, wat onwijs rot voor je! De tranen lopen me al over de wangen als ik eraan denk dat deze dag ook ooit gaat komen voor mijn hond (ze is pas 3). Ik ga haar snel een dikke knuffel geven, en ik hoop dat jullie nog een paar onwijs fijne knuffeldagen met Charley tegemoet gaan :knuffel:

moonsparkle
Berichten: 21829
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-23 18:50

Vandaag nog even in de voetbalkooi gespeelt, vroeger sprong je er zelf in en uit. Als ik vroeger vanaf een afstandje zei:ga maar naar de kooi dan sprintte je er heen en sprong je er in. Nu hebben we je er nog een keer in getild en je staart kwispelde weer even. Af en toe met rennen en draaien zak je even door je achterpoot maar het neemt je plezier nu niet weg. Je mag weer even met de bal op de plek waar je zo graag speelde.

Dan komt het besef weer heel hard binnen, nog 1 hele dag, nog maar 1,toch opeens die twijfel of het het juiste moment is, maar als er nog behandeling of uitstel mogelijk was geweest dan zou de dierenarts het toch wel hebben voorgesteld? Ik wist niet dat ik zoveel kon huilen.

Iemand kwam nog even langs en zei: ik ken iemand anders die denk ik meer van dieren houdt dan van mensen. Toen zei ik buitenom mijn man is charley de enige waartegen ik hard op ik hou van jou zeg. Charley ik hou van jou.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

N4N4
Berichten: 1118
Geregistreerd: 15-10-15

Re: Ik hoop dat je straks rustig bij me weg kan gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 21:56

Je liefde voor Charley is haast voelbaar en je verdriet ook ..
De laatste dagen voor het afscheid zijn zo ontzettend zwaar .

Heb het zelf ook gedaan , een week voor het inslapen van mijn paard de afspraak gemaakt .
Persoonlijk vond ik het zooo ontzettend zwaar , eerst de dagen aftellen en daarna nog maar de uren en minuten .
Wel net zoals jij zeer uitgebreid afscheid kunnen nemen .
Ik wens je alle kracht en sterkte toe , geniet nog even volop van de mooie Charley en maak de mooiste herinnering samen !
Hele dikke knuffel voor jullie

kally
Berichten: 5261
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ik hoop dat je straks rustig bij me weg kan gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 22:12

Heel veel sterkte gewenst de komende tijd en zeker voor vrijdag, altijd zo moeilijk om los te laten maar het is iets wat wij met liefde kunnen doen voor onze 4 vrienden viervoeters….

Lucia88

Berichten: 554
Geregistreerd: 06-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 22:13

O wat een verdriet zeg :knuffel: dat gedicht ook van sevke... Dan hou ik t hier ook niet droog hoor! Terwijl die jonge mafkees naast me op de bank s opkijkt omdat ik zit te sniffen van 'wat heb jij nou joh' :') moet er niet aan denken dat hij ooit gaat!

Heel veel sterkte voor vrijdag en komende tijd!

moonsparkle
Berichten: 21829
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-23 08:40

Bedankt voor de berichtjes

Toen ik net wakker werd hoopte ik eigenlijk dat je rustig zelf al in eeuwige slaap zou zijn gegaan, maar jij zou natuurlijk niet zomaar gaan. Dat zou ook vrij onwaarschijnlijk zijn, meer waarschijnlijk zou zijn dat je meer zou lijden. Maar het idee blijft moeilijk dat ik het voor je beslis, dat ik dit doe zonder met jou te overleggen, zonder te overleggen maar wel door naar je te kijken, ik probeer te bedenken hoe het leven nu voor jou is.

Zo dubbel dat tot ongeveer een maand geleden je voor je leeftijd heel erg oké was, je de rondes nog in een drafje met kwispelstaart mee liep. Dat ik dacht dat je minder ging eten omdat er iets met je gebit zou zijn of omdat je eten ging linken aan de medicijnen die niet lekker smaken, maar we zouden ook naar de dierenarts gaan omdat je oogontsteking behandeld moest worden.

En dan op dezelfde dag hoor je dat het jouw tijd is niet door de artrose(ging ook niet goed maar we konden nog injecties proberen), niet door de dementie, niet door je oog maar door ernstige nierfalen waar wij niks van hebben gemerkt. Ja je drinkt veel, maar we noemde je je hele leven al kameel dus daar zocht ik niks achter, je dronk ook niet vaak maar veel in een keer. Ik hoop dat jij er ook niet veel van gemerkt hebt. Vandaag is de laatste hele dag. De hele laatste dag na zoveel jaren.

moonsparkle
Berichten: 21829
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-23 11:02

Net nog met hem gelopen op een plek waar we heel vaak samen liepen. Een plek die ik zonder jou waarschijnlijk nooit had gevonden. Een plek vlakbij een industrieterrein, maar daar was het altijd heel rustig, geen andere honden en dat was fijn voor jou. Je liep graag met een boogje om andere honden heen maar vond het helemaal niks hoe sommige honden uit het niets op je af sprintte.

Op deze foto's zie je wel hoe hij er nu bij loopt op sommige blije momenten na

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bootsiebob

Berichten: 5562
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 11:19

Ach wat een lieverd :knuffel:
Ik word er stil van, zo raken je woorden mij…
Ik hoop dat het lukt om vandaag ondanks je verdriet een beetje te genieten van die grappige lieve Charley, zodat dit niet zozeer de laatste dag wordt, maar een dag in het moment.
Ik moet aan de tekst van dit liedje denken

Als er nooit meer een morgen zou zijn
En de zon viel in slaap met de maan
Heb je enig idee wat het met je zou doen
Als je nog maar een dag zou bestaan?

Zou je hart zich weer vullen met vuur?
Zouden zorgen niet langer je leven bepalen
En had je voor angst geen ontzag?
Als je held of heldin van je eigen verhalen
Al was het dan maar voor een dag

Zou de toekomst niet langer je denken beheersen
En leefde je voor het moment
Met een luisterend oor voor het kind in jezelf
Zou je eindelijk weer zijn wie je bent

Charley blijft toekomstige pijn en ziekte bespaard, dat is het allermooiste dat je voor hem kunt doen, hij zal waardig en zelfs nog af en toe kwispelend afscheid kunnen nemen en zo zal hij ook in je hart en gedachten voortbestaan

kimmie261

Berichten: 19234
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 11:27

Ach, dat rotte nierfalen ook, er is gewoon niets aan te doen, zeker niet als het al in zo'n ver stadium is, maar dat afscheid nemen is zo heftig... Maak nog maar heel veel foto's en filmpjes, en heel veel knuffelen...

Het liefste willen we onze honden voor altijd bij ons houden, maar helaas gaat dat niet, niet in onze wereld, maar wel in je hart, voor altijd zal hij bij je blijven...

Heel veel sterkte voor nu, voor morgen en daarna...

meggiemeg

Berichten: 12259
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 12:03

Moedig om deze beslissing te maken voor zo'n grote onvoorwaardelijk vriend. Sterkte!! :(:)

WildDreams

Berichten: 2430
Geregistreerd: 08-06-12
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 12:33

Ik krijg kippenvel van je woorden en verhalen. Wat een liefde spat er van af. Heel veel sterkte en geniet van de laatste momenten, die zijn onbetaalbaar :knuffel:

Goof

Berichten: 29034
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Ik hoop dat je straks rustig bij me weg kan gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 14:19

Dikke knuffel Moon!