Kat heeft ruzie met een lokale vogel?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jis_

Berichten: 11717
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 17:42

Hier leeft al heel lang een groepje Eksters en een jong kwam een keer vast te zitten in de tuin, helemaal in paniek. Het harde gekrijs van vogels (de ouders bleek) zorgde er voor dat ik naar de tuin rende en zag dat de katten bezig waren met achter dat bijna volwassen jong aan te rennen. Het probeerde langs de schuttingen recht omhoog te vliegen maar zat dan tegen het net dat de katten in de tuin houdt. Snel gevangen en op de schutting gezet. Gelukkig geen wraakactie’s gehad. Maar ik had ze ook geholpen met een ruzie tussen hen en een flinke groep onbekende kraaien die langs kwamen. Ik liet toen net de honden uit en zag en hoorde de commotie. Kon het niet laten om in mijn handen te klappen en nou is het afgelopen te roepen :') Kraaien verdwenen gelijk en wat er toen gebeurde vond ik bijzonder. 1 van de Ekster vloog vlak voor me langs en lande naast me op ooghoogte op een tak, keek me op zo’n 3 meter afstand even aan en vloog weer weg. <3

jiehaaa

Berichten: 5075
Geregistreerd: 28-08-05

Re: Kat heeft ruzie met een lokale vogel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 19:02

Oh wat mooi Jis!

tones

Berichten: 5291
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: Kat heeft ruzie met een lokale vogel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 19:08

Angry Birds 2.0

Erg lollig dit. :D

Cubone

Berichten: 6238
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-23 20:02

Zalig hoe heel bokt zit mee te smeulen van dit poepverhaal :')

Op het moment zijn de vogels heel actief in de tuin bezig, maar houd mijn harig monster zich braaf achter het raam. Mogelijk is hij net zo slim als de kraaien :D

Er liggen overigens meerdere hopen gericht geschoten op het looppad (waar de kat in kwestie vaak zit). Waar ik eerst dacht dat het toeval was is de toeval na een week met meerdere malen raak wel weg :P

Avalanche

Berichten: 16299
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Kat heeft ruzie met een lokale vogel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 21:47

Katten zijn ook niet gek. Tenminste de meeste niet :D

FennyPower

Berichten: 1491
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Re: Kat heeft ruzie met een lokale vogel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 21:58

Wat een situatie haha.
Kraaien zijn heel slim, ik was medewerker van de dierenambulance en had eens een melding van een kraai wat uit het nest gevallen was. En gepakt door kat. En al die kraaien roepen, gieren, en vlogen om je oren.

Ik vrees dat de kat op zijn hoeden moet zijn :')

FennyPower

Berichten: 1491
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 22:00

Misschien helpt zoiets met afschrikken? :+ Afbeelding

Avalanche

Berichten: 16299
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Kat heeft ruzie met een lokale vogel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 22:10

:') of hij valt extra op :')

hwn
Berichten: 4790
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 22:18

Roodvos schreef:
Ja, dit kan ik beamen. Wij hebben ooit, in een andere eeuw, een uit het nest gevallen jonge kraai gevonden. Beestje had een gebroken pootje, dus meegenomen en verzorgd en gevoerd. Beestje werd super tam. Maar hij had echt een hekel aan de achterbuurjongen (die met stenen naar hem had gegooid). En dan zat hij achter het huis in een boom, en als hij die jongen naar buiten zag komen dan begon hij toch een kabaal te maken. Die jongen kon niet meer onaangekondigd uit huis :') .


Al een geluk dat die zich niet op zijn kop moest laten k*kken :D

Karin

Berichten: 65339
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 22:21

tones schreef:
Angry Birds 2.0

Ook mijn eerste gedachte :))

Wat een briljant topic is dit _O-

Prairy
Berichten: 9222
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 22:26

Oh man, ik zie nu echt zo'n lange bombardiers vlucht van kraaien die hun flatsen als een soort mitrailleur afschieten :+

Sterkte, ik zou toch een beetje de zenuwen krijgen van het beeld op die dakrand := _O-

janouk
Blogger

Berichten: 17931
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 22:41

Als je een hele groep heb zoals op jouw foto, dan zijn het kauwen en geen kraai.

Het gedrag doen veel vogels ook bij roofvogels en uilen om ze weg te jagen.
De uilen bij ons in de tuin worden overdag getreiterd door veel vogels, tot dat het donker wordt, dan zijn de uilen de baas.

pinto_1

Berichten: 2581
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 22:45

Geweldig topic, ik vind vogels echt geweldig.

Ooit een keer een jonge zwaluw gered die uit het nest was gevallen. Helaas zagen de zwaluwen dit anders, en kon ik dagenlang niet naar de paardenstal zonder belaagd te worden door een kakofonie van rond mijn hoofd vliegende zwaluwen.

Ben heel benieuwd hoe het met je kat afloopt. ;)

Brainless

Berichten: 29789
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 22:46

janouk schreef:
Als je een hele groep heb zoals op jouw foto, dan zijn het kauwen en geen kraai.

Een moord kraaien kan ook heel groot worden, hier zaten ze in een bomenrij en dat waren er zeker 100.
En nee dat waren geen kauw(tjes) echt zwarte kraaien.

MirandaMalik

Berichten: 9904
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Kat heeft ruzie met een lokale vogel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 22:52

Owh hahaha lekker hoor zo'n bescheten kat. _O-
Hier hebben we twee raven, die hebben laatst mijn kleine pionnen gestolen, liepen er mee te klooien en vlogen er toen mee weg. _O-

Selima

Berichten: 635
Geregistreerd: 12-07-08
Woonplaats: London

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 23:01

janouk schreef:
Als je een hele groep heb zoals op jouw foto, dan zijn het kauwen en geen kraai.


Voor zover ik weet zijn kraaien in een groep 'roeken' en inderdaad geen kraaien.

Kauwtjes zijn toch echt wel kleiner, dacht ik.

Maar prachtig verhaal dit.
Hopelijk is het snel voorbij, maar dat is kennelijk zeer de vraag. }>

Hevonen

Berichten: 5653
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 23:13

Een van mijn vorige katten werd 'gestalkt' door eksters, vaak beide eksters, soms maar eentje hing altijd om hem heen als hij in de wei op muizen zat te loeren. Kraaiachtigen doen dat ook bij roofvogels, ik denk dat ze een lekker hapje wilden.

Zelf ben ik tijdens het zwemmen meermaals belaagd door een stern, die een jong op een rotspunt in een meer had. Ze vond kennelijk dat ik te dichtbij kwam (ik liet ze echt helemaal met rust hoor). Zij viel me aan, tot ik ver genoeg uit de buurt was.

Meeuwen hebben er ook een handje van om op dingen te poepen (in onze frites, in de soep, op je hoofd, bah)

Sterkte met je kat :)

prompter

Berichten: 11382
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Kat heeft ruzie met een lokale vogel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 23:23

Vandaag dit topic gelezen, en prompt zie ik vanavond hoe een kraai een reiger professioneel van een dak verwijdert :D.

Ik zie ook wel eens kraaien een vliegende buizerd wegpesten, gewoon omdat het kan.

Ik zie wel regelmatig groepjes kraaien, inderdaad minder grote groepen dan bij kauwen, maar toch vaak wel een stuk of 20 bij elkaar. Hier op Duindigt zitten beide in flinke aantallen. En als het lang droog is, zit er een kraai in de dakgoot boven de stal van mijn paard aandacht te trekken, hij weet dat ik dan de buitenkraan even laat lopen zodat ze kunnen drinken. Ze zijn echt heel intelligent :j

nevica

Berichten: 1049
Geregistreerd: 21-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 23:39

Hahahaha ik denk ook dat je hier wel een tijdje mee gaat zitten. :Y) Mijn vroegere hond, een witte, heeft ooit een baby kraai gepakt waar de moeder bij zat. Wel los gelaten en verder niks aan de hand. Behalve dat moeder kraai wekenlang alles wat wit is heeft aangevallen. Witte honden, mensen met witte jassen of tassen. :+ Die beesten zijn echt heel slim.

Wel een geniaal topic dit. :Y) Blijf je ons op de hoogte houden? :D

Avalanche

Berichten: 16299
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Kat heeft ruzie met een lokale vogel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 00:00

Kraaien zijn echt super leuk. Je kan ze ook van alles leren. Of het slim is om dat te doen is een tweede :')

Jis_

Berichten: 11717
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 00:28

Brainless schreef:
janouk schreef:
Als je een hele groep heb zoals op jouw foto, dan zijn het kauwen en geen kraai.

Een moord kraaien kan ook heel groot worden, hier zaten ze in een bomenrij en dat waren er zeker 100.
En nee dat waren geen kauw(tjes) echt zwarte kraaien.


Hier ook, waren zeker geen Kauwtjes, of Roeken.

In Emst de afgelopen winter 8 Raven bij elkaar. Was ik verbaast over maar dat schijnt bij genoeg voedsel in de buurt ook voor te komen.

Jennyj01
Berichten: 5379
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 07:12

In het parkje waar ik soms met de hond wandel zitten ook kraaien. Die vinden het ook heel erg leuk om je hond op te jagen. Maar ze vinden het ook leuk om snackjes uit de lucht te vangen. Sinds ik ze een beetje voer zijn ze naar mijn honden niet meer vervelend.

Cil_
Berichten: 809
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 07:25

Brainless schreef:
janouk schreef:
Als je een hele groep heb zoals op jouw foto, dan zijn het kauwen en geen kraai.

Een moord kraaien kan ook heel groot worden, hier zaten ze in een bomenrij en dat waren er zeker 100.
En nee dat waren geen kauw(tjes) echt zwarte kraaien.


Vermoedelijk waren dat roeken, zover ik weet een beschermde soort.

Cemlys

Berichten: 14972
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Kat heeft ruzie met een lokale vogel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 07:54

Hier elk jaar een buizerd op de wei en een 3tal kraaien, die buizerd heeft het de hele winter aan de stok gehad met de kraaien, ze zaten een tak boven hem te gillen of vlogen er steeds op af om en om als hij op een paal zat. Na een tijd een dode kraai in het land, buizerd was er zat van gok ik

Thioro

Berichten: 4006
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 08:16

Hilarisch topic :') .

Hier zijn de katten niet zo'n vogeljagers. Gebeurt wel eens een keer met een onoplettend exemplaar of een uitvlieger maar verder zijn ze meer van de muizen (vind ik best).

Maar heb ze nog nooit een poging zien doen een ekster od te belagen. Blijkbaar weten ze zo ook wel dat dat een maat te veel is.
De hond interesseert zich al helemaal niet in gepluimte. Vogels doen amper moeite uit z'n weg te gaan.

Vrees dat je kat voorlopig even tot huisarrest veroordeeld is :P .