krokodil als huisdier

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 12:31

Waarom zou je wel een konijn willen dan? Omdat het een hoog knuffelgehalte heeft/aaibaar is? :+

Orchid

Berichten: 1783
Geregistreerd: 20-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 12:55

Omdat een konijn grasmaait en een krokodil konijnmaait :+

Ik zou zo'n beest ook niet willen. Dan had ik er al een mega hok voor moeten kunnen hebben. Echt huge met struikjes en poelen en weet ik wat.. Nou tegen de tijd dat ik zoveel geld over heb dan investeer ik dat alsnog liever in iets anders. Krokodilkijk vakanties ofzo.

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 16:38

Wat lekker kortzichtig :P
Zo'n beest kun je gewoon kip voeren, ze kunnen makkelijk een half jaar zonder eten. Onze ALI-G had een jaar niet gegeten en sloeg het maal over wat we destijds aanboden
Een hond of kat is toch ook niet vegetarisch? Katten jagen ook op kikkers en vogel, moet je dan maar geld betalen om naar een kttenpark te gaan? Mij niet gezien :X

Nee hoor, als je veilige ruimte, centen, kennis en '"iefde" voor die dieren hebt moet je het gewoon doen, vind ik.

zonnestraal2
Berichten: 1463
Geregistreerd: 28-10-06

Re: krokodil als huisdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 16:51

een krokodil hoor je zowieso niet als huisdier te houden. Honden en katten zijn zo gedomesticeerd dat ze wel als huisdier gehouden kunnen/moeten worden. Krokodillen zijn dat bij lange na niet.

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Re: krokodil als huisdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 16:55

Zullen ze ook nooit worden.
Er zijn veel mensen die zulke dieren hebben. Net als slangen, hagedissen en andere reptielen. Maar volgens mij worden die meer geaccepteerd over het gemeen.
Ik heb er zelf geen problemen mee en vind het prachtige beesten om te zien.

Orchid

Berichten: 1783
Geregistreerd: 20-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 18:23

suus_ schreef:
Wat lekker kortzichtig :P
Zo'n beest kun je gewoon kip voeren, ze kunnen makkelijk een half jaar zonder eten. Onze ALI-G had een jaar niet gegeten en sloeg het maal over wat we destijds aanboden
Een hond of kat is toch ook niet vegetarisch? Katten jagen ook op kikkers en vogel, moet je dan maar geld betalen om naar een kttenpark te gaan? Mij niet gezien :X

Nee hoor, als je veilige ruimte, centen, kennis en '"iefde" voor die dieren hebt moet je het gewoon doen, vind ik.


Reageerde je op mij?
Iig ik heb er helemaal geen problemen mee hoor dat een dier vlees eet. Maar je vroeg waarom mensen wel een konijn zouden willen ipv een krokodil. Nou dan is het vleeseten hier en daar wel een probleem. En honden of katten zijn een ander punt, die zou de vegetarische konijnenhouder dan ook niet willen. En ja voor heel veel mensen is de aaibaarheid belangrijk. Ze vinden het leuk om een dier ook te hanteren. Of iets aan te leren. En dieren zoals een krokodil dat is toch meer om naar te kijken. Zelf vind ik het erg boeiend, reptielen en dat soort spul. Of grote spinnen. Als ze een beetje een natuurlijke omgeving hebben is het leuk om hun gedrag te bestuderen. Maar ik begrijp heel goed dat veel mensen vinden dat je niks hebt aan zo'n beest :D
Ik wou met die opmerking vooral aangeven dat een konijn oid makkelijker te houden is, omdat je met je achtertuintje al snel een enigszins natuurlijke omgeving kan creƫren en het beest dus ook een beestwaardig leven kan geven :) En dat kunnen veel mensen een krokodil niet geven dus daarom houden die konijntjes :P ;)
Maar als je er wel een mooie plek voor hebt dan mag diegene van mij een krokodil hebben hoor. Al geloof ik niet dat er veel mensen zijn die ook daadwerkelijk zo'n mooie leefruimte kunnen bieden. En dan is het kijken naar een krokodil ook niet meer leuk en dan heb je er officieel niks aan. Behalve dat je wel van je vlees afkomt :P

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Re: krokodil als huisdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 19:42

Oh op deze fiets ben ik het met je eens.
Ik interpreteerde je vorige bericht verkeerd :))