Orka Morgan gaat naar adoptiefamilie op Tenerife

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BarbaLala

Berichten: 9618
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Orka Morgan gaat naar adoptiefamilie op Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 01:42

Allemaal smoesjes. Ze willen gewoon een goed getraind jong hebben en Morgan zal wel te beschermend zijn geweest.
Zolang mensen geld over echte waarde verkiezen zal het blijven bestaan vrees ik. Diep triest.

Ilse_123

Berichten: 3774
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:11

Pffff. Net de docu 'Born to be free' gekeken op Netflix. Gaat voornamelijk over beluga's, maar het idee is hetzelfde. De vraag naar dolfijnen, beluga's en orka's neemt ontzettend toe in het steeds rijker wordende Azië. Hier zijn we allemaal net een beetje aan het leren en daar begint het pas net, maar dan op nog grotere schaal.

Ik snap oprecht niet hoe mensen niet kunnen zien dat deze dieren zoveel slimmer zijn en zoveel meer verdienen dat een leven in een badkuip.

NikkiDeKerf

Berichten: 15276
Geregistreerd: 13-11-04

Re: Orka Morgan gaat naar adoptiefamilie op Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 10:24

Ik hoop dat mensen die het verschrikkelijk vinden dat hier moeder en kind uit elkaar worden gehouden zich realiseren dat dit in de melkveehouderij in principe de standaard gang van zaken is...

Ilse_123

Berichten: 3774
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 10:40

Ik ben heel hypocriet, daar ben ik me van bewust, maar ik vind een orka /dolfijn/beluga echt wat anders.
De sociale gebieden in de hersenen zijn nog veel uitgebreider dan bij mensen. Normaal ben ik ertegen als mensen dieren vermenselijken en bepaalde emoties en gedachten toekennen die het dier gewoon niet zo diepgaand kan hebben (bv besef van leven en volgende dagen, besef van individue ect.). Deze dieren hebben dat dus wel. Deze dieren hebben een veel hoger bewustzijn met emoties die mogelijk nog veel hoger zijn dan die van mensen.

Ik wil hiermee niet goedpraten dat voor een hoop andere dieren de omstandigheden ook niet goed zijn, maar het geval van cetaceans en de bijbehorende miljoenen handel grijpt me heel erg aan.
Ik wil niet offtopic gaan over de melkvee industrie, maar ik ben genoeg op boederijen geweest dat ik kan zeggen dat het echt minder dramatisch is dan dat de partij van de dieren doet overkomen, omdat ze dus inderdaad een hoop menselijke emoties toewijzen.

NikkiDeKerf

Berichten: 15276
Geregistreerd: 13-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 11:02

Ik zal verder na dit berichtje er ook niets meer over posten om niet offtopic te gaan hoor, maar wilde nog wel graag hierop reageren :) Het is niet mijn intentie iemand hypocriet te noemen hoor en ik vind niet dat iemand zich moet hoeven verdedigen! Ik wilde het eigenlijk gewoon wel aankaarten omdat het relevant is als ik zie dat mensen het vreselijk vinden dat moeder en kind gescheiden worden, en niet iedereen het simpelweg weet dat dit dagelijkse gang van zaken is bij andere diersoorten.

Overigens, koeien hebben ook zeker bepaalde emotionele diepte, ze vormen bijv. 'vriendschappen' en raken aantoonbaar gestresseerd wanneer ze gescheiden worden*. Maar ik denk om eerlijk te zijn dat je geen wetenschapper hoeft te zijn om te realiseren dat een moederdier en kind liever niet gescheiden worden, in elk geval bij zoogdieren. (En je noemt de miljoenenhandel van deze situatie met de orka's, maar de melkvee-industrie draait natuurlijk ook net zo goed om veel geld en niet om liefdadigheid.)

Ik ben ook op veel boerderijen geweest en kan zeggen dat ik daardoor juist ben gestopt met het consumeren van melkproducten. Maar tegelijk heb ik óók gezien dat de zorg vaak gewoon goed is en ik weet dat boeren hard werken en veel investeren in hun zaak, en vaak ook hart voor de dieren hebben. Ook vind ik echt dat veel vee misschien nog wel beter wordt gehouden dan veel paarden die hun hele dag eenzaam in een kleine box slijten. Maar het systeem er achter (en er zijn helaas ook gewoon wél misstanden en ik heb dit met eigen ogen mogen meemaken helaas) blijft onder andere het scheiden van moeder en kind en daar verandert geen goede zorg wat aan.

*
Spoiler:
Daily mail is makkelijker te lezen dan het oorspronkelijke onderzoek misschien, maar voor wie dat wilt lezen, volgens mij is dit hem: http://nectar.northampton.ac.uk/6466/1/ ... 136466.pdf

Ilse_123

Berichten: 3774
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 11:13

Bedankt voor je reactie, ik wilde me ook niet zozeer naar aanleiding van jouw post verdedigen, want het is best wel een to the point reactie. Het is meer dat ik het zelf lastig vind dat ik deze dieren zoveel hoger acht dan andere dieren. Ik zie de koeien bij de boer gewoon vrolijk, goed verzorgd en blij. Maar dat zeggen mensen ook van de dolfijnen in het dolfinarium. Ik heb geen problemen met dierentuinen, ik vind ze juist belangrijk voor de conservatie, maar dat zeggen ze bij het dolfinarium en Seaworld ook. Vandaar dat ik mezelf een beetje hypocriet vind :')

kimmie261

Berichten: 19226
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 11:18

Lang geleden dat er iets gepost is hier, maar kwam net dit artikel tegen , ik hoop dat deze mensen wat kunnen gaan betekenen voor de orka's , alleen nu de dolfinaria mee krijgen.

Het zou voor de dieren zoveel beter zijn.

https://crosscut.com/2019/07/proposed-s ... -wild-ones

GamblersCup
Berichten: 13428
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 17:57

Oh.... ik word hier zo boos om he! Ik wil zo'n dierenarts, die gewoon zegt dat de orca's een "super goed leven hebben met alle nodige zorg" in hun betonnen bakjes, met z'n kop tegen een betonnen muur slaan. Totdat het rood wordt. Wat een bullcrap!

Anoniem

Re: Orka Morgan gaat naar adoptiefamilie op Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 18:34

Dus ze gaan eerst een sanctuary bouwen, dan maar beter niet in Puget Sound. Hopelijk komt het van de grond, ik meen me te herinneren dat men hier al eerder mee bezig is geweest. Die dierenartsen van Seaworld weten dondersgoed dat een rescuecenter als dat veel beter is, maar ze krijgen er voor betaald iets anders te zeggen. Het zal wel een hele introductie zijn, ze moeten leren jagen en noem maar op, maar ik vind het super als het zou door gaan.

kimmie261

Berichten: 19226
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 17:13

Gewoon een orka baby waar ze op staan..

Afbeelding


;( ;( :n

Simbaa
Berichten: 3966
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Orka Morgan gaat naar adoptiefamilie op Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 17:21

Holy oliebol, mensen zijn echt gek geworden!

furious

Berichten: 7113
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 17:27

WTF :wow:

eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Re: Orka Morgan gaat naar adoptiefamilie op Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 19:04

Volgens mij een oude foto...wat het niet minder erg maakt.. maar is dat niet die trainster die dood is?

kimmie261

Berichten: 19226
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 19:20


eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Re: Orka Morgan gaat naar adoptiefamilie op Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 22:08

Vreemd, ik dacht dat ze sinds de dood van die teainster, geen waterwerk meer deden.. en dat is van rond de blackfish periode.

Ragdollcat
Berichten: 14676
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Orka Morgan gaat naar adoptiefamilie op Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 17:08

Echt te triest voor woorden! Op n kleintje gaan staan ! Oude foto of niet.... blijft misselijkmakend!

furious

Berichten: 7113
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Re: Orka Morgan gaat naar adoptiefamilie op Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 17:09

Sowieso is dat ondiepe ook niet iets waar een wilde orka heen zou gaan toch?

eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Re: Orka Morgan gaat naar adoptiefamilie op Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 17:20

Niet?en de zeehondjes dan, die ze van strand af trekken in zuid amerika?

furious

Berichten: 7113
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Re: Orka Morgan gaat naar adoptiefamilie op Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 17:24

Ohja dat is zo, maar dan heeft het nog een doel en gaat het ook niet van harte.

kimmie261

Berichten: 19226
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 18:32

eponine schreef:
Niet?en de zeehondjes dan, die ze van strand af trekken in zuid amerika?


Dat zijn maar een paar Orka's die dat doen, dat is echt heel ongewoon, en ook heel gevaarlijk voor de orka's om zo te jagen... een orka zal niet voor de lol op een strandje gaan liggen...

Grit

Berichten: 6147
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 18:49

Wat heeft het voor nut een dergelijke oude foto te plaatsen? De volwassen Orca is in 2010 overleden, dus de foto is minimaal 10 jaar oud.

Dat praat het niet goed, maar je roept een discussie op die bij mij valt onder sensatie maken. Of doen ze dit nu nog steeds?

Jis_

Berichten: 11663
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 18:56

kimmie261 schreef:
Gewoon een orka baby waar ze op staan..

[ Afbeelding ]


;( ;( :n


Wat een egotrippers ten kosten van...heel triest :x

GamblersCup
Berichten: 13428
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 20:06

Mindim schreef:
Dus ze gaan eerst een sanctuary bouwen, dan maar beter niet in Puget Sound. Hopelijk komt het van de grond, ik meen me te herinneren dat men hier al eerder mee bezig is geweest. Die dierenartsen van Seaworld weten dondersgoed dat een rescuecenter als dat veel beter is, maar ze krijgen er voor betaald iets anders te zeggen. Het zal wel een hele introductie zijn, ze moeten leren jagen en noem maar op, maar ik vind het super als het zou door gaan.

Zelfs al lukt het niet om een orca die al veel te lang in een betonnen bak met chloor heeft moeten overleven, in de paasei, stomme kunstjes moest doen, weer goed te leren jagen... is natuurwater en de ruimte en rust natuurlijk beter. Blijvend (gedeeltelijk) voeren kan natuurlijk altijd als het nodig is.

eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Re: Orka Morgan gaat naar adoptiefamilie op Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 06:42

Ik hoop dat dat sanctuary er daadwerkelijk komt, niet alleen voor orca maar ook de vele beluga's hebben het nodig!

Bambi1995

Berichten: 3148
Geregistreerd: 16-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 11:01