Duitse Herder Jesda is aangereden..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JesdaJinn

Berichten: 10455
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Duitse Herder Jesda is aangereden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 22:21

.. maar gelukkig is ze er nog!

15-07-2012
Vanwege een oude blessure van mij, moet ik veel lopen om mijn kuitspier soepel te houden. Mijn vriendin woont aan de andere kant van het dorp waar ik woon en daar ben ik heen gelopen. We zijn om 7 uur weggelopen en om half 11 was ik ter plekke. We hebben wat gedronken bij mijn vriendin en zijn toen naar een cafeetje geweest omdat een andere vriendin daar werkte en vrij was en we wilden even gezellig wat drinken.

Intussen was het kwart voor 11 - het is heel dichtbij - en we waren gezellig aan het kletsen en Jesda gaat ineens stilstaan en kijkt naar de andere kant van de weg. Ik roep nog een keer heel streng: "Nee!" en ze blijft staan. Net op dat moment dat ik haar bij haar halsband wil grijpen, rent ze de weg over in vol tempo.. waar op dat moment net een auto aan kwam.

Ze werd geschept aan haar linker kant en tolde wel 10 keer in de rondte en kwam uit eindelijk tot stilstand aan de overkant van de weg, tegen een andere auto. Enkele seconden bleef ze liggen, ik dacht dat ze dood was. Maar mijn meisje is sterk en krabbelde overeind. Ze piepte en jankte het uit. Ik wist het niet meer en raakte in paniek. Mijn vriendin en ik staken de weg over en zij was eerder bij de hond dan ik en wilde haar tegen houden, echter was de hond zo geschrokken en beet van zich af. In de hand van mijn vriendin, een aantal schrammen en een beetje wondjes... Maar het bloedde hevig. ZE trok zich er niks van aan en intussen was de hond bij mij aangekomen, geen idee hoe, maar ze was gekomen.

Ik ging op de grond zitten en Jesda kroop helemaal boven op me. Het hijgen werd erger en ik bleef maar praten en praten en praten. Na enkele minuten werd ze rustiger en werd het hijgen iets minder. Intussen had mijn vriendin mijn ouders, dierenarts en haar ouders gebeld. Die waren snel ter plaatse.

Jesda kreeg een spuitje toen de DA was gearriveerd en ze viel daar door in slaap. Het duurde een tijdje en ik hoor de dierenarts nog zeggen: "Je hebt een sterke hond." Toen was Jesda weg en hebben de dierenarts en mijn vader haar in de auto gelegd. Naar de kliniek gereden en foto's gemaakt.
Ze heeft haar bekken gebroken aan haar linker kant. Voor de rest had ze niks, alleen bij haar teentje bloedde ze iets.

16-07-2012
We hebben haar bij de kliniek achter gelaten en zijn naar huis gegaan. De volgende ochtend zou ik worden gebeld door degene die haar zou opereren en om half 9 kreeg ik telefoon. Ze zouden haar vanochtend opereren en ik zou telefoon krijgen als de operatie klaar was. Na lang wachten kreeg ik eindelijk kwart over 3 een telefoontje met de informatie dat de operatie geslaagd was en er geen complicaties bij waren gekomen. Ze mocht naar huis!

Toen we bij de dierenarts kwamen vertelde de dierenarts ons eerst wat hij had gedaan en ook hij zei het: "Je hond is in erg goeie conditie en heeft een sterk lichaam." Stiekem was ik trots, want ik train veel met Jesda en dat sterke lichaam krijg je niet voor niks.
We hebben haar in de auto gelegd, medicijnen mee gekregen en naar huis gereden.

Thuis heeft mijn broer haar uit de auto getild en op haar kleedje gelegd. Ze kroop er direct van af en ging op de plavuizen liggen. Ze heeft daar lang gelegen en ook geslapen. Tegen 6 uur mocht ze pas weer wat water hebben en dat ging er zo in. Even wat laten drinken en dan de bak weer weg halen, want te veel mocht niet. Elke uur moesten we haar wat water geven om 'weer te laten wennen.'. Brokjes mocht ze niet vanavond i.v.m. misselijkheid van de narcose. Morgen mag ze gewoon weer eten en drinken en beginnen we ook met de medicijnen.

Ik houd jullie op de hoogte en zal af en toe wat foto's plaatsen.

Ik zal eerst even wat foto's plaatsen van mijn kanjer, zodat je beetje kennis kan maken:

Haar heerlijke koppie.
Afbeelding

Ze vind alles best.
Afbeelding

Het kan zijn dat je een zelfde topic vind op horsetycoon.nl en hetpaardenspel.nl

Veel liefss.
Laatst bijgewerkt door JesdaJinn op 16-07-12 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

KM_Ris

Berichten: 2943
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Re: Duitse Herder Jesda is aangereden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:24

Zoo wat zul jij geschrokken zijn, heel veel sterkte :(:)
En die laatste foto is echt prachtig !

annebe

Berichten: 5925
Geregistreerd: 08-05-05
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:24

Tjeee... Ze heeft wel 10 engeltjes op haar schouder gehad.. Vreselijk om mee te maken, maar ben jij al een beetje van de schik bijgekomen?

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:25

Veel beterschap voor je maatje :+:

little_birdy
Berichten: 12230
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:26

vind het heeel erg vervelend voor je hondje
erg veel sterkte ermee

zal wel heel bokt over me heen krijgen nu
wel een vraag waarom was hij los ? !!

AnoukShel

Berichten: 822
Geregistreerd: 20-01-05
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:27

Sterkte ik hoop dat ze snel weer op knapt..

xJolijn

Berichten: 2935
Geregistreerd: 15-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:28

Agosh :(:)
Wat zal jij geschrokken zijn zeg!
Toevallig heb ik net je topic met al die prachtige foto's bekeken.
Sterkte voor Jesda (práchtige naam trouwens) :(:)

Gelukkig gaat het goed en "valt het mee" in vergelijking tot wat er had kunnen gebeuren.
Kan ze redelijk goed lopen?

JesdaJinn

Berichten: 10455
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Duitse Herder Jesda is aangereden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 22:29

@ little_birdy ; het was kwart over 11 's avonds. En het was zondag. Hele avond geen auto gezien en net op dat moment..

@ xJolijn; het lopen vermijd ze nog een beetje maar de schrik zal er bij haar zeker ook nog wel in zitten. Morgen en overmorgen zal het wel makkelijker gaan, hoop ik.

Ninette

Berichten: 750
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:30

oeh de schrik van elk baasje maar ook van automobiliste!
heel veel beterschap met je mooie meid, verwachten ze dat het lang gaat duren voordat ze geheel gerevalideerd is?

JesdaJinn

Berichten: 10455
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Duitse Herder Jesda is aangereden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 22:32

@ Ninette ; ze mag de eerst komende 6 weken niks doen. Althans, niet rennen en druk doen. Daarna begint eigenlijk pas het revalideren

sneeuwuil

Berichten: 258
Geregistreerd: 27-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:33

:(:) Pffffff, die heeft inderdaad engeltjes op haar schouder zitten, gelukkig dat de operatie gelukt is, en zij zo sterk is.
Nogmaals heel veel sterkte en succes met de revalidatie!!
Groetjes, Kirsten en Angus
Afbeelding

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:39

Pff wat zul jij geschrokken zijn.. Een wat een "geluk" hebben jullie gehad.. Ik hoop dat ze voorspoedig hersteld!
Hoe ging het met de chauffeur die haar aangereden heeft? Ik zou me kapot geschrokken zijn als het mij zou gebeuren!

JesdaJinn

Berichten: 10455
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Duitse Herder Jesda is aangereden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 22:44

De chauffeuse draaide de auto en is uit gestapt. Heeft zich eerst bekommert over mij en m'n hond. Pas toen mijn ouders waren gearriveerd hebben ze nummers etc uitgewisseld. Zij is naar huis gegeven toen wij naar de kliniek gingen. Dat is zeker een half uur geduurd!
Voor de rest heeft ze vandaag gebeld hoe het met de hond was.

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Duitse Herder Jesda is aangereden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 01:19

Ach wat vreselijk om te zien gebeuren!
Sterkte voor jou en veel beterschap voor je mooie hond!

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: Duitse Herder Jesda is aangereden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 01:30

Ach wat naar voor jullie zeg, wat een akelig ongeluk.
Zo zie je maar weer dat het in een klein hoekje zit.
Leerpuntje: als een hond focust en ergens naartoe wil, NOOIT er opaf gaan om hem te pakken. Dat zien ze als aanmoediging (de roedel gaat mee) en juist dan gaan ze.
En een hond na een ongeluk nooit met open armen benaderen, eerste reactie is altijd bijten, 9 vd 10 keer eindigt de baas ook gewond.

Daphne__
Berichten: 12469
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 02:02

Sterkte! Hopelijk hersteld ze snel!

Mijn hond (Jackrussel kruising chihuahua) is in september vorig jaar ook aangereden, maar dan door een scooter. Hij is dezelfde avond opgenomen in de kliniek, dag erna 3 uur durende operatie, nog een paar dagen in de kliniek gebleven, 5 weken later weer geopereerd en vorige week is hij weer geopereerd. Hopelijk voor de laatste keer.

Hoe gaat het nu met jou? Beetje bijgekomen?

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Duitse Herder Jesda is aangereden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 11:30

Jeetje wat schrikken zeg. Heel veel sterkte en hoop dat Jesda gauw weer opknapt.

Anoniem

Re: Duitse Herder Jesda is aangereden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 11:34

Oef, je zal enorm geschrokken zijn...
Gelukkig is 't relatief goed afgelopen...
Veel beterschap met de hond!

We hebben het zelf helaas anders meegemaakt 2 jaar geleden....

SapjeV

Berichten: 47
Geregistreerd: 24-06-06
Woonplaats: Emmen

Re: Duitse Herder Jesda is aangereden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 11:43

Jemig, wat een schrik zeg...
Veel sterkte met je kanjer!

Brittneyx

Berichten: 1843
Geregistreerd: 03-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 11:45

wat een mooie hond !!
hij heeft wel een paar engeltjes die op zijn rug meerijden denk ik :D
heel veel sterke met de revalidatie ik duim mee dat alles goed komt
leuk dat de chauffeuse begaan is met de hond en niet meteen weggereden is (zo ken ik er wel)

Ninette

Berichten: 750
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:59

JesdaPower schreef:
@ Ninette ; ze mag de eerst komende 6 weken niks doen. Althans, niet rennen en druk doen. Daarna begint eigenlijk pas het revalideren


Sterkte ermee, in het begin zal het nog wel lukken omdat ze pijn heeft en medicatie maar ik vind het een hele opgave om een herder rustig te houden ( zit hier met een jonkie die 3 weken niets mag nog anderhalf week te gaan..ben de dagen aan het aftellen haha...).Verwachten ze dat je in de toekomst weer actief (sport) met haar kan en mag zijn?

BertinaBvd

Berichten: 2228
Geregistreerd: 21-11-03
Woonplaats: Oss

Re: Duitse Herder Jesda is aangereden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 13:30

Heel veel beterschap voor het beestje !

JesdaJinn

Berichten: 10455
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 18:53

Bedankt voor de reactie's.

DA zei dat de kans op herstel 100% zal zijn. Ik snap natuurlijk zelf wel dat, dat voornamelijk aan ons gaat liggen hoe rustig wij haar houden etc.

Update 17-07-2012

Vandaag moest ik zelf om 10 uur beginnen en mijn moeder zou haar vanochtend brokjes doen, wat water voor houden en de medicijnen geven. Jesda had niet in de keuken geplast dus dat was een goed teken. De brokjes waren zo op, wat water gedronken en ook de medicijnen waren zo op. Mijn moeder is naar het werk gegaan en even later kwam ik uit bed. Helaas had ze toen de kamer onder geplast, maar ze was wel van haar mandje naar de keuken gestrompeld en waarschijnlijk tijdens het lopen de plas laten gaan. Maar ze liep wel! Netjes alle plasjes opgeruimd, haar wat water voor gehouden en ik ben gaan werken. Moeders was er rond kwart over 11 weer. Dus ze heeft 2 uurtjes helemaal de rust kunnen nemen. Toen mama weer thuis was, wat water voor gehouden maar toen wou ze niet. Toen ik rond half 6 er weer was heb ik eerst zelf wat gegeten en daarna Jesda haar eten gedaan. Dat was binnen een mum van tijd op. DA had vandaag ook nog gebeld hoe het was gegaan en mijn moeder had hem gesproken en verteld dat ze nog niet liep. Dat kon, zei de dierenarts. Als ze zelf wil lopen, doet ze dat wel. Lekker met rust laten. Maar natuurlijk moet Jesda ook plasje doen en moeten we haar met een handdoek, die we om haar achterhand doen en dan zo naar buiten tillen. Ze moet haar voorpoten gebruiken en de achterpoten rusten een klein beetje op de grond, zodat ze, ze wel iets moet gebruiken. Nu ligt ze even lekker in de zon, buiten en ik breng haar straks weer naar binnen.

Zo jammer dat je, je startpost niet kan wijzigen!

MarianneV

Berichten: 3162
Geregistreerd: 07-03-11
Woonplaats: Wirdum (FR)

Re: Duitse Herder Jesda is aangereden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:17

Ik duim voor je Jesda...
gaat goed komen meid
Herstel duurt lang, maar wat je er mee bereikt, dat maakt alles goed

JesdaJinn

Berichten: 10455
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Duitse Herder Jesda is aangereden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 18:14

En weer een update!

Update 18-07-2012

Wat een topper! Vannacht heeft ze goed geslapen, want ze was heel fit vanmorgen. Ze had der medicijnen weer zo op en de brokjes waren ook zo op. Toen ik uit bed kwam. Was ze zelf van haar matje naar achter thuis gelopen, plasje gedaan en toen naar 'haar parasol.' :) Wij hebben in de tuin een bak en daar staat een plant in die over de bak heen valt, daar ligt Jesda altijd lekker in de schaduw. Toen ik rond een uurtje of half 12 ging kijken had Jesda de brokjes der uit gegooid. Waarschijnlijk nog slecht te pas van de narcose. Water drinkt ze nog steeds goed. Haar wond heeft gisteren iets gebloed maar niet ernstig. Eindelijk heb ik wat foto's!

Afbeelding
Hier was ze net thuis en nog suf van de narcose

Afbeelding
Lekker brokjes eten op het matje

http://i47.tinypic.com/1pe3nl.jpg
Haar litteken

Afbeelding
En vanmiddag toen ze lekker buiten lag