kipjes, wie ook?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ThessaKeizer

Berichten: 460
Geregistreerd: 24-04-06

kipjes, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 18:18

Sinds gisteren heb ik twee kipjes, wyandottes heb ik me laten vertellen. Ik woon sinds maart in Duitsland op een boerderij en daar horen diertjes bij, ik had al paarden, konijnen, katten, honden en twee gottinger varkentjes en daar zijn dus nu twee kipjes bijgekomen, ik wil er in de toekomst nog wel meer. Voor de winter wonen ze nu in de paardenstal waar ze een grote stal met zaagsel tot hun beschikking hebben, ik heb er iets in gemaakt zodat ze op stok kunnen en een bak met zand in gezet, tevens drie plekken om te broeden gemaakt en ondanks dat ze hier dus pas een dag zijn had ik vanmorgen al twee eitjes :D
In het voorjaar krijgen ze een mooie kippenren op het weitje, hier komt nog een ander stalletje op voor de varkentjes en met de tijd zullen er ook nog twee geitjes bijkomen maar dit moet nog op orde gemaakt worden.
Wie hebben er nog meer kipjes, hoe houden jullie ze, wat geef je te eten en hoe krijg je ze een beetje tammer??

Afbeelding

dancer_

Berichten: 16571
Geregistreerd: 28-03-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: kipjes, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 18:19

Bij mij bij de paarden lopen er 4 kippen en een haan als ik het goed heb :)

Bluebontje

Berichten: 2654
Geregistreerd: 18-02-06

Re: kipjes, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 18:34

Ik heb verschillende soorten rondlopen. 1 hok met zijdehoenders en een hok met sabelpootkrielen.
Ze zitten in een ruime ren met een nachthok. Om de beurt mogen ze 's avonds een uurtje in de tuin scharrelen. Niet tegelijk want dan gaan mijn hanen op de vuist.
Ze krijgen legkorrel te eten en wat er verder zoal van de tafel overblijft. Gekookte aardappels of rijst.
Onze kippen zijn vreselijk tam, omdat mijn zoon ze in de broedmachine heeft uitgebroed.
Jouw kipjes worden vanzelf tammer als ze gewend zijn en weten dat er bij jou wat valt te eten.

ThessaKeizer

Berichten: 460
Geregistreerd: 24-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 18:35

Ik durf ze eigenlijk niet zo los te laten lopen, komen hier ook wel vossen!

Laptopmuis
Berichten: 3142
Geregistreerd: 14-08-11

Re: kipjes, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 19:10

Je kan ze zo een weekje in het hok laten. Dan weten ze waar ze moeten zijn.
Heb je de mogelijkheid om 's morgens de stal open en 's avonds de stal dicht te doen?

Normaal gaan kippen terug naar de plek waar ze slapen, dus zouden ze 's avonds naar het hok moeten gaan.

ThessaKeizer

Berichten: 460
Geregistreerd: 24-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 19:27

Laptopmuis schreef:
Je kan ze zo een weekje in het hok laten. Dan weten ze waar ze moeten zijn.
Heb je de mogelijkheid om 's morgens de stal open en 's avonds de stal dicht te doen?

Normaal gaan kippen terug naar de plek waar ze slapen, dus zouden ze 's avonds naar het hok moeten gaan.

Ja dat zou eventueel wel kunnen maar dan kunnen ze wel het hele erf over en het grote weiland in.

just_kiki

Berichten: 6812
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 19:30

Wij hebben ook 10 kipjes +1 haan :))
(haan bakt er niks van :+ zit er al 3 jaar maar nog nooit kuikens)

hebben een overdekte 'ren' van 20x10 en een groot hok :D
ik had 3 wyandotte, helaas zijn er al 2 dood (eentje was ziek, andere was van het trappetje afgevallen gemoedelijk en lag daar te kreperen met een gebroken nekje)
Overdag als het lekker weer is doe ik het hek open en kunnen ze me onkruid opeten uit de tuin, als ik ze roep komen ze netjes hun hok in :D

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 19:36

Hier 11 kipjes. 7 verschillende rassen. Erg leuk gezelschap en natuurlijk heerlijke eitjes!

Wij hebben een simpel hok, waar we extra zitstokken in hebben gemaakt zodat ze allemaal van de grond af kunnen slapen. Ze hebben een forse ren van ongeveer 25m2 waar we een net over hebben gespannen op 2 meter hoogte. Dit houdt de vos buiten en de kipjes binnen :D

Apollo94

Berichten: 365
Geregistreerd: 08-02-11
Woonplaats: Hilversum

Re: kipjes, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:00

ik heb ook wyandotte kipjes, ik heb er nog 3. ik heb ze in een woonwijk :') 'snachts zitten ze in het nachthok, overdag in de ren en als we in de middag thuis zijn lopen ze een paar uurtjes in de tuin. Ze hebben altijd beschikking over legkorrels, water en grit.

in de avond geven we een handje gemengd granen voer. Om ze wat tammer te krijgen, veel bij de kippen zitten met lekker eten, zoals maïs of meelwormen. Daar zijn ze gek op, en dan uit je hand porberen laten te eten

pinto_1

Berichten: 2565
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:03

Hier ook iemand met kipjes, kruising wyandottes, (en woonachtig in Duitsland, woon je toevallig in de buurt)? ;)

Kippen krijg je tam met voer, ik had vorig jaar jonge kippen die op gegeven moment tegen voedertijd op mijn arm sprongen.
Gewoon met voedertijd naar je toe lokken, in je buurt strooien, steeds wat dichterbij. Je hebt wyandottes, die zijn vrij makkelijk tam te krijgen, dus met geduld en wat lekkers raken ze al snel aan je gewend.

En dan in het voorjaar natuurlijk kuikens, wyandottes broeden vrij makkelijk, is echt zo leuk om te zien. :)

dancer_

Berichten: 16571
Geregistreerd: 28-03-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: kipjes, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:04

Hier lopen ze trouwens gewoon los, ze kunnen de wei in schuilstal en het kippenhok, maar ze gaan eigenlijk nooit uit zichzelf de weg op; op 1x na, die heeft het niet overleefd!

ThessaKeizer

Berichten: 460
Geregistreerd: 24-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 20:34

pinto_1 schreef:
Hier ook iemand met kipjes, kruising wyandottes, (en woonachtig in Duitsland, woon je toevallig in de buurt)? ;)

Kippen krijg je tam met voer, ik had vorig jaar jonge kippen die op gegeven moment tegen voedertijd op mijn arm sprongen.
Gewoon met voedertijd naar je toe lokken, in je buurt strooien, steeds wat dichterbij. Je hebt wyandottes, die zijn vrij makkelijk tam te krijgen, dus met geduld en wat lekkers raken ze al snel aan je gewend.

En dan in het voorjaar natuurlijk kuikens, wyandottes broeden vrij makkelijk, is echt zo leuk om te zien. :)

Ik woon bij Haren, zit vlak over de grens bij Emmercompas / ter apel. Nordhorn is hier zo 50 km vandaan, dus redelijk in de buurt ;)

CarinaR

Berichten: 11954
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: kipjes, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:35

Hier ook kipjes... Maar iets meer dan jullie hebben...

ThessaKeizer

Berichten: 460
Geregistreerd: 24-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 08:53

En wat is ietsjes meer? :+
En watvoor kipjes heb je? Zijn best veel rassen, zit me er nu in te verdiepen maar vind een boel rassen best leuk, weet zeker dat ik nog wel ga uitbreiden qua kipjes :j

CarinaR

Berichten: 11954
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: kipjes, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 10:50

Ik ben pluimveehoudster.
Stal van 8300 hennen en 700 hanen. Nu 50 weken zijn het er minder hoor.
Momenteel ziekte er in (wormen).

just_kiki

Berichten: 6812
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Re: kipjes, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 10:54

wow dat zijn er idd stukje meer!

en dan vraag ik me af he, lopen ze dan los (scharrele :D ) of in van die hokjes?

ThessaKeizer

Berichten: 460
Geregistreerd: 24-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 10:58

Hahaha, kom ik met mijn twee kippies ;)
Maar morgen komt er nog toompje kuifkipjes bij, mijn vriend had een toompje van een haantje en twee hennetjes gezien dus gaat die er morgen nog bij halen.

LovesSam

Berichten: 650
Geregistreerd: 18-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: kipjes, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 11:02

sinds kort hebben wij ook een kippenren, we hebben krielkipjes 3 stuks en een krielhaantje :j
& ook nog een goudfazant ik zal kijken of k een fototje kan plaatsen

CarinaR

Berichten: 11954
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 11:02

Batterij mag niet meer. Kooi is er nog wel, maar ze hebben veeeeeel meer ruimte.
Wij hebben scharrel, ze lopen bij ons los, maar wel binnen.

pubelia

Berichten: 9993
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Re: kipjes, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 11:05

Wij hebben ook kipjes! Wij hebben 2 zijdehoenders, en 1 antwerpsebaardkriel

LovesSam

Berichten: 650
Geregistreerd: 18-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 11:06

Afbeelding

dakpan
Berichten: 166
Geregistreerd: 13-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 11:10

Ik heb ook chikkies, 3 om precies te zijn. Het zijn voormalige legkippen, uit zo'n scharrelschuur. Via red-een-legkip heb ik de kippen kunnen kopen.
Ik heb geen idee wat voor 'merk' ze zijn. In ieder geval helemaal wit, al waren ze kaal en geel toen ze er nog maar net waren.
Ik vind het onwijs grappige dieren, kan er uren naar kijken. Echt lief zijn ze niet, in het begin konden ze onwijs agressief reageren als ik met eten kwam, ze vlogen mij bijna aan -O- . Nu gaat dat gelukkig steeds beter en is het niet meer zo gevaarlijk om in hun verblijf te stappen.

ThessaKeizer

Berichten: 460
Geregistreerd: 24-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 13:52

dakpan schreef:
Ik heb ook chikkies, 3 om precies te zijn. Het zijn voormalige legkippen, uit zo'n scharrelschuur. Via red-een-legkip heb ik de kippen kunnen kopen.
Ik heb geen idee wat voor 'merk' ze zijn. In ieder geval helemaal wit, al waren ze kaal en geel toen ze er nog maar net waren.
Ik vind het onwijs grappige dieren, kan er uren naar kijken. Echt lief zijn ze niet, in het begin konden ze onwijs agressief reageren als ik met eten kwam, ze vlogen mij bijna aan -O- . Nu gaat dat gelukkig steeds beter en is het niet meer zo gevaarlijk om in hun verblijf te stappen.

Oh get, ik hou niet van aanvallende kippen hoor hahaha, die van mij zijn nog niet heel tam maar doen niets en ik kan er eentje wel aaien, de ander vind dat nog niks.

CarinaR

Berichten: 11954
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: kipjes, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:04

Haha, hier geregeld een haan in mn overall hangen...

haan

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: in het hoge noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:11

Hier ook 4 Wyandotte kipjes, 1 van 1 jaar oud, 1 van 3 jaar oud en 2 kuikens van 14 weken :D
Kippen lopen overdag los en zitten 's avonds in het hok.
Ze eten alles en houden mijn gras zelfs kort ;) Hoe ik ze tam heb gekregen? Veel uit de hand voeren en er gewoon bij gaan zitten. De kuikens heb ik vanaf dag 1 al tam, die zijn bij mij geboren.