Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 15 [ 361 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Show je konijnenverblijf!

 

Dacht is wel leuk! zien waar de andere bokt konijnen wonen! , ik heb er 4 en de andere 2 wonen nog niet waar ik woon (lang verhaal) en dit is hun ren :

[ img ]

Links is de ren , grond liggen hekjes onder en naast. en grasveld is gras matten uit de tuin maar daar kwam een aardappelveldje van mijn broer en dat groeit prima :P , is afsluitbaar !

Zo waar wonen jullie konijnen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-13 16:38 



 
Profiel   

Ik zal even een foto maken! :D

Edit:
[ img ]
Balkon dus, van 4m2 :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-13 16:40 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]

http://imageshack.us/a/img706/5808/sjv1.jpg

Hier ook op het balkon. Nu nog een klein 100x50 hok dat voornamelijk als toilet gebruikt wordt met eraan een reiskooitje (die staat nog niet op de foto). De planken achterin zijn vervangen voor gaaspanelen, dan heeft mijn buurvrouw ook nog uitzicht.

Er komt een hok van 120x60, 2 verdiepingen. De onderste verdieping is 30cm hoog en helemaal dicht behalve een opening aan de bovenkant naar de bovenverdieping, die is 50cm hoog en met links een nachthok en rechts gaas. In dat gaas komt ook de opening voor de plank naar buiten. En in de kant met het gaas komt dan ook het gat naar de benedenverdieping. Van beide verdiepingen kan de gehele voorkant eruit. Het puntdak wordt met dakleer bedekt. En dit dus voor 2 konijnen met een balkon van 5m2.

Het huidige hok is tijdelijk maar door één konijn in gebruik. De andere zit nog bij mijn ouders want die moet nog gecastreerd worden. Eerder zat ze met een cavia maar die moest 's nachts naar binnen en met het naar buitenzetten werd hij steeds ongelukkiger. Het moet voor de cavia wel ook leuk blijven. Dus die zitten nu apart. Cavia binnen, konijn buiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-13 17:00 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]
En na een paar dagen was het gras op en zag het er zo uit.

Helaas zijn ze nu allebei overleden en heb ik geen konijntjes meer. Ze waren 10 dus wel een mooie leeftijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-13 17:11 



 
Profiel   

Mizora: zeker weten dat je voor een dubbel hok gaat? Wat ik bij mijn konijnen vernam is dat als ze beneden voldoende ruimte en schuilmogelijkheid hebben niets meer doen met de bovenverdieping :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-13 17:35 



 
Profiel   

Niet van mij maar van m'n beste vriendin, aangezien mijn 'peetkonijn' daar woont.
Na het overlijden van haar nieuwste konijn had ze een nieuw maatje nodig. Ik hielp zoeken en vond een nieuw konijntje, dus omgedoopt tot mijn peetkonijn.
Ze hebben een binnenhok met een ruime ren eraan, voor 2 cavia's en 2 konijnen:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-13 18:16 



 
Profiel   

EskeGirl schreef
Niet van mij maar van m'n beste vriendin, aangezien mijn 'peetkonijn' daar woont.
Na het overlijden van haar nieuwste konijn had ze een nieuw maatje nodig. Ik hielp zoeken en vond een nieuw konijntje, dus omgedoopt tot mijn peetkonijn.
Ze hebben een binnenhok met een ruime ren eraan, voor 2 cavia's en 2 konijnen:

[ Afbeelding ]


Waar is de ruime ren dan?

Een eerder bericht van mij:

http://i719.photobucket.com/albums/ww19 ... 009204.jpg (ik liet mijn konijnen wel eens los, vandaar dat loslopende konijn :+)
http://i719.photobucket.com/albums/ww19 ... 102421.jpg

Maar ik deed het ook wel eens zo:
http://i719.photobucket.com/albums/ww19 ... 009033.jpg

Later had ik een soort voliere laten maken, en daar gewoon een klein nachthok (ook laten maken) in gezet. Ik had toen ook minder konijnen.
http://i719.photobucket.com/albums/ww19 ... euw091.jpg
http://i719.photobucket.com/albums/ww19 ... euw095.jpg

Maar bij deze deed ik eigenlijk ook altijd die hekjes ren erbij, vond het toch wat te klein.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-13 18:22 



 
Profiel   

Dat ding dat eraan zit, is ongeveer 4-5 meter lang en 2 meter breed, ze mogen ook in de tuin onder toezicht, maar dat durven ze niet :+.
De konijnen zijn ook al een beetje bejaard (7&8 jaar oud), dus die rennen niet zoveel meer. Haar cavia's rennen nog wel lekker door de ren :).

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-13 18:24 



 

EskeGirl schreef
Dat ding dat eraan zit, is ongeveer 4-5 meter lang en 2 meter breed, ze mogen ook in de tuin onder toezicht, maar dat durven ze niet :+.
De konijnen zijn ook al een beetje bejaard (7&8 jaar oud), dus die rennen niet zoveel meer. Haar cavia's rennen nog wel lekker door de ren :).

Die is geen 4/5 lang. Maar volgens mij groot genoeg voor konijntjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-13 18:27 



 
Profiel   

Ik dacht eerder dat het 1,5 meter lang was :+

Lekkere ruimte is het incl dat hok wel voor konijntjes! Maar vind het echt net aan als er cavia's bij zitten, altijd wat eng die samen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-13 18:29 



 
Profiel   

love_western schreef
EskeGirl schreef
Dat ding dat eraan zit, is ongeveer 4-5 meter lang en 2 meter breed, ze mogen ook in de tuin onder toezicht, maar dat durven ze niet :+.
De konijnen zijn ook al een beetje bejaard (7&8 jaar oud), dus die rennen niet zoveel meer. Haar cavia's rennen nog wel lekker door de ren :).

Die is geen 4/5 lang. Maar volgens mij groot genoeg voor konijntjes.


Kan wel zijn, weet de maten niet precies, maar ze hebben wel lekker de ruimte :j
Die beestjes hebben een lekker leven, genoeg hooi en brok, groenvoer, hoeven niet op schoot of opgepakt te worden, in de zomer wordt voor verkoeling gezorgt en de winter extra hooi en stro enzovoorts.

Geryon schreef
Ik dacht eerder dat het 1,5 meter lang was :+

Lekkere ruimte is het incl dat hok wel voor konijntjes! Maar vind het echt net aan als er cavia's bij zitten, altijd wat eng die samen..


Ze hebben ervoor gezorgt dat de caafjes zich kunnen verstoppen onder dingen waar de konijnen niet bijkunnen :).

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-13 18:30 



 
Profiel   

[ img ]

De vaste hondenkennel is 4 meter lang en 1.5 meter breed en hekwerk wat er rondom staat is totaal 13 meter lang. Hier zitten momenteel 6 konijnen in die minimaal 6 kg zijn of dit gaan worden. 1 of 2 hier van gaan nog herplaatst worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-13 20:45 



 
Profiel   

Ik show ook even mijn tijdelijk verblijf voor mijn 3 wipneusjes :D Na de winter krijgen ze weer een buitenverblijf, maar nu mogen ze nog even genieten van hun vrije leventje in de veranda (opgelet, doe geen hartattack bij het horen van veranda, het is er nog nooit warmer geweest dan 22graden. Dus ze worden niet levend geroosterd ;) )

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-13 14:48 



 

Wat mooi! Al de verblijven trouwens ;D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-13 17:38 



 
Profiel   

Mijn konijn kon los in de tuin, afgezet en al.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-13 17:41 



 
Profiel   

Leuk topic!
Ik heb een overdekte ren van 7,5 bij 1,5 meter,staan allerlei hokken in.
Wordt bewoont door 2 franse hangoren en 3 gewone konijntjes.
Ik kan helaas geen foto's plaatsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-13 17:53 



 
Profiel   

Dit is mijn konijnen verblijfje !
2 konijnenhokken met twee verdiepingen en een vrij grote ren ertussen. Hier wonen mijn twee konijnen!

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-13 17:55 



 
Profiel   

Wat leuk ik heb ook ooit een keer zo'n topic gemaakt een paar jaar geleden :D
Mijn verblijf: Geïsoleerd nachthok van 80 cm breed en 1,20 lang. Op de bodem ligt rubber voor extra warmte in de winter en zodat de urine niet in het hout trekt. De ren is 8 meter lang en bijna 2 meter breed, er is gaas ingegraven op zo'n 50 cm zodat ze zich er niet uit kunnen graven.
Er zaten er 3 in maar 1 is dood helaas, dus nu nog 1 stelletje.

[ img ]
[ img ]

http://fotoserve.sunshine-it.nl/~claudi ... cf0686.jpg
Voorzijde met kattenluik

[ img ]
Achterkant

[ img ]
Binnenkant met bewoners

[ img ]
Plankje binnenin hok

[ img ]
Stukje bestrating voor de nagels en waar het hok op staat

[ img ]
Veranda wordt veel gebruik van gemaakt op te zonnen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-13 11:25 



 
Profiel   

mooi zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-13 12:15 



 
Profiel   

Wow wat een gaaf hok is dat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-13 16:59 



 
Profiel   

Bij ons is het konijnenhok de hele woonkamer. Lievelingsplekje is onder de tafel. Als we 'smorgens in de kamer komen krijgen we eerst een begroeting van konijnenmans :D . Heel gezellig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-13 17:15 



 
Profiel   

Mijn konijnen hebben een Oostenrijks châlet met tuin! :D
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-13 17:20 



 
Profiel   

Met speeltuin zal je bedoelen :D
Leuk hoor!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-13 17:43 



 
Profiel   

Zo leuk om al deze leuke verblijven te zien! Sommige konijntjes hebben het dus wel erg goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-13 11:05 



 
Profiel   

Bovenstaande vind ik ook écht supermooi!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-13 11:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 15 [ 361 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen