Show je konijnenverblijf!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RoosTaffy
Berichten: 305
Geregistreerd: 27-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 21:52

Ik heb het voer wat Mona81 noemde vandaag gehaald. Hopelijk maakt het verschil.

xXutopiaXx, ze is ook echt heel schattig, en heel tam, zodra ik de keukendeur open doe komen ze gelijk allebei aanrennen. En als ik door de tuin loop, lopen ze continu achter me aan, of zitten bij me in de buurt <3

Phuddle
Berichten: 482
Geregistreerd: 01-03-19

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 21:30

Vandaag het konijnenhok winterklaar gemaakt. Wat in mijn geval betekende het dak vervangen hihi.

Afbeelding

Ze sprongen op het nachthok en dan op het dak en dan eruit. Knappe konijnen als ze dat nu nog lukt, dan moeten ze "de hoek om" springen.

Afbeelding
En ook de konijnen mestbak moest natuurlijk wel droog staan. Anders word het maar een smeerboel met al die regen.

capopjekop

Berichten: 30649
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 22:21

Het dakje zit relatief hoog. Regent de mestbak met wat wind niet alsnog nat?

Anna79

Berichten: 3377
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 23:26

Hahaha Phuddle, wat een boefjes. Ik heb ook van die schatjes, een tijd geleden hebben we ze een winter binnen gehad ivm ziekte van één van de nijnen. We hadden toen een binnenren gemaakt met een netje erover. Er verdween toen ineens op mysterieuze wijze fruit van de fruitschaal. Op een avond betrapte ik het vrouwtje die op de kooi klom en onder het netje door uit de ren sprong om vervolgens op strooptocht te gaan _O- Maar ze zat elke ochtend weer keurig in de ren, dus klom er via dezelfde weg weer in.

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 23:50

Afbeelding
Afbeelding

De houten kist is inmiddels vervangen voor een kunststof hondenhok :D helemaal blij mee.

Hier twee grote konijnen, waaronder een Vlaamse Reus dame. Ze hebben een kennel van 2.5 X 2.5 meter :)

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 23:59

Hier de nieuwe ren voor mijn twee konijntjes. Onderaan zie je het dak van hun hok. Het is in totaal 5x3.20 meter. Rondom ligt een rooster tegen uitgraven, in het midden is het vrij zodat ze kunnen graven als ze willen maar dat hebben ze tot nu toe nog niet gedaan.

Afbeelding

Amber_anne

Berichten: 6906
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 00:11

Coconut schreef:
[ [url=m/PkQadS.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Xr3w1f.jpg]Afbeelding[/url] ]

De houten kist is inmiddels vervangen voor een kunststof hondenhok :D helemaal blij mee.

Hier twee grote konijnen, waaronder een Vlaamse Reus dame. Ze hebben een kennel van 2.5 X 2.5 meter :)



Vind dit toch best wel klein voor dit formaat konijnen, of lopen ze nog los door te tuin?

Hierboven mooi hok! Graven ze helemaal niet?

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 00:32

Mag je vinden ;) ruimte genoeg hoor.

Phuddle
Berichten: 482
Geregistreerd: 01-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 11:04

capopjekop schreef:
Het dakje zit relatief hoog. Regent de mestbak met wat wind niet alsnog nat?


Gelukkig niet :) maar staat ook tegen de schutting van de buren in de hoek dus dat scheelt ook denk ik.
Mocht blijken dat het alsnog zeiknat word gaan weer verder puzzelen.
Dakje lager is geen optie met mijn springgeiten.

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 11:17

@Amber_Anne, ze zitten nu al 2 maanden in de nieuwe ren men hebben nog niet gegraven. Van de witte weet ik dat ze het wel doet, de bruine heb ik nog nooit zien graven, ik heb hem nog niet zo lang (mijn allereerste konijn is net voor de hittegolf overleden Y;( )
Zolang ze zichzelf niet uitgraven, wat nu al niet zo makkelijk meer is met de roosters, mogen ze van mij zo veel graven als ze willen :)

@Coconut. Ik denk dat de richtlijnen ongeveer 1m2 per kilo konijn zijn, dus je kan het makkelijk uitrekenen om te zien of je goed zit. (Al vind ik dat zelf aan de hele lage kant). Het lijkt me echter dat zeker zo'n groot konijn nooit eens zijn benen kan strekken op jouw stukje... Vind je dat niet zonde?

Phuddle
Berichten: 482
Geregistreerd: 01-03-19

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 11:29

Dat kunnen ze bij mij ook niet echt helaas 3x1.30m.
Maar onder toezicht mogen ze los. Wanneer zonder toezicht Sloopten ze heel de tuin helaas pindakaas

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 11:32

Bij mij wandelen ze binnen los of buiten los in de tuin als ik er ben (anders grote ren).

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 17:18

Schemerdier schreef:
@Amber_Anne, ze zitten nu al 2 maanden in de nieuwe ren men hebben nog niet gegraven. Van de witte weet ik dat ze het wel doet, de bruine heb ik nog nooit zien graven, ik heb hem nog niet zo lang (mijn allereerste konijn is net voor de hittegolf overleden Y;( )
Zolang ze zichzelf niet uitgraven, wat nu al niet zo makkelijk meer is met de roosters, mogen ze van mij zo veel graven als ze willen :)

@Coconut. Ik denk dat de richtlijnen ongeveer 1m2 per kilo konijn zijn, dus je kan het makkelijk uitrekenen om te zien of je goed zit. (Al vind ik dat zelf aan de hele lage kant). Het lijkt me echter dat zeker zo'n groot konijn nooit eens zijn benen kan strekken op jouw stukje... Vind je dat niet zonde?


Die richtlijn klopt niet iig ;) ze kunnen de hele ren door. Wie zegt dat ze niet eruit mogen? Jullie trekken gelijk conclusies :roll:
Typisch Bokt!
Ik heb namelijk alleen vermeld dat de kennel zo groot is :roll:.

Echt.... Zucht!
Laatst bijgewerkt door Coconut op 29-09-19 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Amber_anne

Berichten: 6906
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 17:24

Jeetje coconut niemand zegt dat ze niet los mogen hoor. Ik heb het zelfs gevraagd aan je maar je gaf geen antwoord. Niet lezen en gelijk gek worden is walgelijk.

De richtlijn voor grote konijnen is 8m2. Ik vind dat ook wel echt nodig voor konijnen van dit formaat (als ze er permanent in zitten en er nooit uitkomen).

Amber_anne

Berichten: 6906
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 17:26

Schemerdier schreef:
@Amber_Anne, ze zitten nu al 2 maanden in de nieuwe ren men hebben nog niet gegraven. Van de witte weet ik dat ze het wel doet, de bruine heb ik nog nooit zien graven, ik heb hem nog niet zo lang (mijn allereerste konijn is net voor de hittegolf overleden Y;( )
Zolang ze zichzelf niet uitgraven, wat nu al niet zo makkelijk meer is met de roosters, mogen ze van mij zo veel graven als ze willen :)


Gecondoleerd, was ze/hij al oud?

Ik ben benieuwd of ze nog gaan graven. Ben hier van plan om mijn konijnen in de zomer ook naar buiten te doen en zat te denken om een gaas Kuip in te graven maar zou natuurlijk ook alleen de randen kunnen doen.

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 17:27

Moet ik mezelf verantwoorden? Ik weet donders goed hoe ik voor grote konijnen moet zorgen. Jullie hoeven me niet de les te leren en te bombarderen met pb berichten dat ik een dierenbeul ben :roll:

Dacht even leuk de grote kennel te showen, maar wordt gelijk gebombardeerd met pb berichten. Alsof ik dan nog zin heb om alles uit te leggen ;)

JA ze mogen los en NEE ze zitten er geen 24/7 in. Zo beter? :')
Laatst bijgewerkt door Coconut op 29-09-19 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 17:27

Prima ruimte Coconut , beter dan leven slijten in martelhokjes :)

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 17:28

Precies :) thanks Rebecca :*

Anna79

Berichten: 3377
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 20:21

Serieus Coconut, krijg je pb's? Moet niet gekker worden , de konijnenpolitie 8)7 ofzo?

Mijn konijnen hebben wel veel meer ruimte gehad dan ze nu hebben, maar soms veranderen er dingen, zo hebben wij nu een hond waardoor de konijnen niet meer los kunnen. Daardoor een extra ren gebouwd maar die is vrij smal en zal qua oppervlakte wel niet aan het hier genoemde formaat voldoen. Toch zijn mijn konijnen er erg content mee. Paar buizen er in en een kartonnen doos doet het altijd goed. Die van mij zijn inmiddels 11 en 7 jaar, dus de wilde haren zijn er wel een beetje af... Je kan niet altijd alles perfect hebben en volgens mij heeft iedereen hier het beste met zijn konijnen voor, dus als we onderling ook een beetje lief blijven...

Phuddle
Berichten: 482
Geregistreerd: 01-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 20:26

Anna79 schreef:
Serieus Coconut, krijg je pb's? Moet niet gekker worden , de konijnenpolitie 8)7 ofzo?

Mijn konijnen hebben wel veel meer ruimte gehad dan ze nu hebben, maar soms veranderen er dingen, zo hebben wij nu een hond waardoor de konijnen niet meer los kunnen. Daardoor een extra ren gebouwd maar die is vrij smal en zal qua oppervlakte wel niet aan het hier genoemde formaat voldoen. Toch zijn mijn konijnen er erg content mee. Paar buizen er in en een kartonnen doos doet het altijd goed. Die van mij zijn inmiddels 11 en 7 jaar, dus de wilde haren zijn er wel een beetje af... Je kan niet altijd alles perfect hebben en volgens mij heeft iedereen hier het beste met zijn konijnen voor, dus als we onderling ook een beetje lief blijven...


Nou precies en het is altijd nog beter dan de standaard verkochte hokjes in de dierenwinkel ;) dat vind ik dan weer wel echt sneu. En ik heb ook nog geen moeder ziel alleen konijn gezien ;)

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 20:30

Amber_anne schreef:
Schemerdier schreef:
@Amber_Anne, ze zitten nu al 2 maanden in de nieuwe ren men hebben nog niet gegraven. Van de witte weet ik dat ze het wel doet, de bruine heb ik nog nooit zien graven, ik heb hem nog niet zo lang (mijn allereerste konijn is net voor de hittegolf overleden Y;( )
Zolang ze zichzelf niet uitgraven, wat nu al niet zo makkelijk meer is met de roosters, mogen ze van mij zo veel graven als ze willen :)


Gecondoleerd, was ze/hij al oud?

Ik ben benieuwd of ze nog gaan graven. Ben hier van plan om mijn konijnen in de zomer ook naar buiten te doen en zat te denken om een gaas Kuip in te graven maar zou natuurlijk ook alleen de randen kunnen doen.


Ik had hem 4 jaar, maar geen idee hoe oud hij precies was toen hij bij mij kwam.

Ik ga ervan uit dat ze nog gaan graven ja. In hun vorige ren had het witte konijn een hele mooie tunnel gemaakt :+
Maar ik denk dat de grond misschien eerst te hard was (door de droge periode en kleigrond) en misschien nu al te nat? Geen idee.



Coconut : Pb's krijgen is inderdaad niet echt netjes nee. Maar ik vraag me af waarom je je zo aangevallen voelt? We weten inderdaad niet of je konijnen nog buitenkomen, daarom werd daarnaar gevraagd.
We doen allemaal ons best, maar ik denk dat het alleen maar goed is dat we kritisch blijven voor onszelf en onszelf blijven afvragen of het niet beter kan.

In die lijn: hebben jullie nog tips om de ren nog wat meer aan te kleden?

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 21:00

Het is echt de toon in de pb berichten. Uitgemaakt worden voor dierenbeul is niet echt netjes, vandaar m'n felle reactie... Heb er inmiddels 7 gehad!

Anna79

Berichten: 3377
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 21:01

Coconut schreef:
Het is echt de toon in de pb berichten. Uitgemaakt worden voor dierenbeul is niet echt netjes, vandaar m'n felle reactie... Heb er inmiddels 7 gehad!


Heb je een moderator ingelicht? Belachelijk zeg _-:(

Amber_anne

Berichten: 6906
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 21:03

Pbs is idd echt niet oké hoor, mag hopen dat daar iets aan gedaan wordt door moderators. Dierenmishandelaar ben je zeker niet!

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 21:04

Oh dat is inderdaad niet oke :n