Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 14 van de 15 [ 361 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Show je konijnenverblijf!

 
Profiel   

Bedankt iig :) Inbox lekker leeg gemaakt nu ;) ! Hopelijk houdt het nu gewoon op.

Iemand tips voor speelgoed voor grote konijnen? In heel veel dingen passen ze namelijk niet := :')
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-19 21:35 



 
Profiel   

Mijn konijnen vinden een grote doos waar ik dan twee gaten in maak altijd geweldig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-19 21:39 



 
Profiel   

Pff, inbox berichten zijn wel heel overdreven. Die activisten moeten lekker marktplaats konijnen afstruinen als ze commentaar willen geven.. Kan daar soms echt niet naar kijken.. redenen: konijn moet weg omdat kind er niet naar omkijkt of: ja we kijken er eigenlijk helemaal niet naar om. En dan zie je zo n zielig konijntje in zn eentje in een mini buitenhok zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-19 22:42 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]

Hier lopen mijn 6 kippen en 2 konijntjes. Ik huur dit stalletje met paddock voor hun. Het is ongeveer 10 bij 3m. Het stalletje heb ik vorige week ingericht en over de uitloop ben ik nog aan het nadenken wat ik er nog meer in wil. De tegels moeten wel blijven liggen, er ligt drainage onder. Maar beetje bij beetje wordt het steeds leuker voor de beestjes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-19 17:00 



 
Profiel   

Heb mijn oudste lieverd gisteren moeten laten inslapen Y;(
Hij was 11,5 jaar en kreeg plotseling problemen met ademhalen wat ook rap erger werd. Bah wat kan je zo'n beestje missen, was zo'n lief blij dier!
Het vrouwtje is nu alleen, heb het mannetje er vannacht nog bij gelaten en zojuist weggehaald. Ze zat steeds naast hem ,zo sneu |(
Hoe gauw hebben jullie er een nieuw konijn bij gedaan? Ik wil eigenlijk niet meer een nieuwe en denk erover om haar aan de opvang terug te geven waar ze vandaan komt. Maar het lijkt me ook beter dat ze even tot rust komt voordat ik haar verhuis. Ik ben er ook nog niet helemaal over uit, het voelt verkeerd, maar niet meer een konijn erbij nemen is voor haar pas echt sneu. En ik wil niet tot in de eeuwigheid konijnen houden... Voordat onze pup in januari kwam liepen ze altijd los en kwamen ook binnen gehuppeld waardoor er veel meer interactie was. Helaas heeft onze overigens ontzettend lieve hond, heel veel jachtinstinct en is het niet vertrouwd om ze samen los te laten. Het vrouwtje is ook niet mensgericht waardoor ik ook wat minder met haar heb, het mannetje was juist het tegenovergestelde. Pfff lastig, ik heb ook nog een dochter van 7, dat speelt ook mee...

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 14:12 



 
Profiel   

Sterkte Anna..
Misschien kun je een ouder konijntje erbij, dan zit je er minder lang aan vast?
Het blijft altijd lastig inderdaad, ze gaan nooit precies gelijk dood dus als één overlijdt... -O-

Mooie plekjes hier voor de knijntjes!
Zelf hebben we dit onderkomen.. :)

In de sneeuw ziet het er zo uit..

[ img ]

In de zomer zo..

[ img ]

Liggen stenen onder nadat ze het gaas kapot hadden gemaakt en een gat naar de buren hadden gegraven. }>
Daarop zand gegooid en rechts achterin hebben ze een zandbak achter de boomhut want ze houden van graven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 15:15 



 
Profiel   

Dankjewel Miranda, ja daar had ik ook aan gedacht, maar je blijft altijd met 1 zitten, lastig hoor...

Dit was mijn lieve Rakker afgelopen winter, hij werd altijd helemaal knetter als er sneeuw lag <3



[ img ]
Mooie ren heb je!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 18:16 



 
Profiel   

Wat grappig dat hij de sneeuw zo leuk vond, mijne vinden er niks aan. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-19 17:47 



 
Profiel   

MirandaFuego schreef
Wat grappig dat hij de sneeuw zo leuk vond, mijne vinden er niks aan. :')


Ja, al mijn konijnen vonden sneeuw leuk. Gekke bokkensprongen maken en racen, ze gingen dan helemaal los :D En flink graven natuurlijk, hihi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-19 17:50 



 
Profiel   

Hoihoi

Wat een mooie rennen komen er voorbij!

Iemand tips voor mij om deze ren leuker te maken?
Ren is ongeveer 4 bij 4 en er zitten nu ook 4 konijnen in.

Het hok rechts wil ik eruit halen, gaan ze toch nooit in.

Verder wil ik als wc nog een grote kattenbak halen (dichte)
Gaan ze daar makkenlijk in? Heb nu een open bak maar dat regent steeds vol.

Let niet op alle keutels in de ren, er zit nog niet zolang een nieuwe bij dus ze poepen weer even Alles onder :')

Oh en ik wil nog een stuk overdekken met golfplaten, nu is telkens alles nat en
Blijven ze liever in hum binnehok


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-19 16:35 



 
Profiel   

Zou je aan de kant waar nu de hokken staan een lang hok kunnen maken. Als je er een maakt die je van boven open kan maken dan kan je de plasbakken er gewoon inzetten.

Voor buiten zijn wilgen takken leuk, een buis om doorheen te rennen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-19 21:05 



 
Profiel   

Goedenavond,

Wat een leuke rennen zie ik voorbij komen.
Ik ben heel erg inspiratieloos m.b.t. Speelgoed etc voor mijn konijnen.
Heb 2 teddy dwerg konijnen Sheri & Dan.
Ze lopen bij mij 24/7 in een gedeelte van mijn woonkamer. Zodra ik thuis ben hebben ze heel de woonkamer ter beschikking zodat ze echt even flink kunnen sprinten.
Van de zomer wil ik ze ook mee naar mijn ouders nemen om ze daar lekker buiten over het gazon te laten rennen.
Als jullie nog leuke tips hebben zijn die meer dan welkom.

[ img ]
Dit is de ren waar ze in lopen als ik niet thuis ben.

[ img ]
Mijn 2 mormels <3 <3

De zwarte heet Sheri(vrouwtje) en de witte Dan(mannetje)
(Ja, van de drank Sheridan :Y) )

Deze combi was eigenlijk niet de bedoeling.
Vorig jaar maart had ik ook een teddy dwerg gekocht Djyn, toen zei een vriendin ah je moet een Tonic nemen dan heb je gin-tonic.

Zo gezegd zo gedaan natuurlijk. Djyn was een mannetje dus moest eerst gecastreerd worden. Had er al geen fijn gevoel bij maar wilde hem niet alleen laten.
Afspraak gemaakt bij de DA en weggebracht om te laten castreren. Bleek dat ze 1 balletje niet hadden gevonden.
Het manneke was zichzelf niet. Elke dag bij de dierenarts geweest, dwangvoer meegekregen en merkte dat het niet vooruit ging. Na zo 3 dagen door te gaan bracht ik hem op vrijdagochtend naar de Da omdat ik hem in shock vond in zijn kooi, 2 uur later was hij dood |( |(
In zo’n korte tijd had ik zo’n leuke band met hem opgebouwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-20 22:19 



 
Profiel   

Hoi allemaal, mag ik in dit topic ook tips vragen voor een nieuwe ren/hok??

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-20 13:36 



 
Profiel   

deb_tink schreef
Hoi allemaal, mag ik in dit topic ook tips vragen voor een nieuwe ren/hok??



Ja hoor brand maar los

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-20 15:39 



 
Profiel   

Fijn

Na onderhandelen met manlief mag er een konijnenhok/ren van 7m2 komen.
Ik wil graag een koppeltje (gecastreerde ram en voedster) halen uit een opvang.

Maar nu het ding, ik zou graag een hok hebben met sta hoogte, ik vind het handig met bv vegen en schoonmaken.

Dus zat zelf te denken aan een tuinhuisje met daarin een deel binnenhok en een stukje waar ik voer enz kan bewaren. De rest van de ruimte wil ik graag een ren van maken.
Maar een tuinhuisje is meteen zo groot, is er iemand die zelf een hok heeft gemaakt??

En is afdekken van de ren echt een must?? Onze buren hebben konijnen en daarvan is er nog niet een gegrepen door katten oid.

Als ik ga afdekken zou ik ook graag in de ren sta hoogte hebben. Mijn man vind dan het hok meteen zo “massief” als het helemaal omgaast is op sta hoogte.

En welke hoe groot is bij jullie de Maas van het hekwerk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-20 19:58 



 

deb_tink schreef
Fijn

Na onderhandelen met manlief mag er een konijnenhok/ren van 7m2 komen.
Ik wil graag een koppeltje (gecastreerde ram en voedster) halen uit een opvang.

Maar nu het ding, ik zou graag een hok hebben met sta hoogte, ik vind het handig met bv vegen en schoonmaken.

Dus zat zelf te denken aan een tuinhuisje met daarin een deel binnenhok en een stukje waar ik voer enz kan bewaren. De rest van de ruimte wil ik graag een ren van maken.
Maar een tuinhuisje is meteen zo groot, is er iemand die zelf een hok heeft gemaakt??

En is afdekken van de ren echt een must?? Onze buren hebben konijnen en daarvan is er nog niet een gegrepen door katten oid.

Als ik ga afdekken zou ik ook graag in de ren sta hoogte hebben. Mijn man vind dan het hok meteen zo “massief” als het helemaal omgaast is op sta hoogte.

En welke hoe groot is bij jullie de Maas van het hekwerk?


Ik kan je helaas geen antwoord geven op je vragen aangezien ik de mijne in een ander soort hok heb als jij bedoeld.
Maar mijn 2 konijntjes moeten helaas wel weg, is een voedster en gecastreerde ram, mocht je interesse hebben.
Inclusief alle toebehoren.

Of mocht iemand van jullie nog iemand weten die er interesse heeft hoor ik dat graag.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Buitenhok is wel een opknappertje aangezien ze er aan geknaagd hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-20 20:33 



 
Profiel   

Heb je je konijnen in dat hok zitten?

Ik ben het topic aan het uitpluizen voor het bouwen van een nieuwe ren voor mij duo. Vooral hoe ik ze geen gangen laat graven die buiten de ren eindigen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-20 20:39 



 
Profiel   

Ik heb toentertijd een ren gemaakt met een bodem van gaas. Daar heb ik toen een flinke laag aarde op gedaan (Ik had houten planken onderop gemaakt zodat de aarde niet weg zakte). Goed alternatief als je geen gaas kan ingraven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-20 20:45 



 
Profiel   

Wij hebben de konijnen hier los lopen in een weitje van 40 bij 6 meter.
Zijn 2 Vlaamse reuzen en 1 klein konijntje.
In het blokhutje hebben we hokken gemaakt.
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-20 21:03 



 

PSvanLot schreef
Heb je je konijnen in dat hok zitten?

Ik ben het topic aan het uitpluizen voor het bouwen van een nieuwe ren voor mij duo. Vooral hoe ik ze geen gangen laat graven die buiten de ren eindigen...

Alleen als ik het grotere hok aan het schoonmaken ben, en heb de ram er apart in gehad toen de voedster een nestje had.
Meer reserve hok zeg maar.
Normaal gesproken heb ik ze zo:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-20 21:03 



 
Profiel   

capopjekop schreef
Ik heb toentertijd een ren gemaakt met een bodem van gaas. Daar heb ik toen een flinke laag aarde op gedaan (Ik had houten planken onderop gemaakt zodat de aarde niet weg zakte). Goed alternatief als je geen gaas kan ingraven.


Ingraven van gaas is geen probleem. Eens uitzoeken wat voor gaas geschikt is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-20 00:10 



 
Profiel   

Eliana schreef
Wij hebben de konijnen hier los lopen in een weitje van 40 bij 6 meter.
Zijn 2 Vlaamse reuzen en 1 klein konijntje.
In het blokhutje hebben we hokken gemaakt.
[ [url=m/JVajrt.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/wAbnuf.jpg]Afbeelding[/url] ]


Gaaf, helaas heb ik niet zoveel ruimte. Dat zou echt tof zijn. Leuk ook met de kippen erbij

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-20 00:29 



 

ik Wil graag voor de konijnen een buitenren maken, hoe zijn jullie aan de panelen/hekwerk gekomen?
Zie veel mooie dingen voorbij komen maar moet wel nog een beetje betaalbaar zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-20 20:41 



 
Profiel   

Ik heb pannelen van puppierennen, zijn 1 meter hoog.
[ img ]
Beetje lastig te zien, zal morgen een nieuwe foto maken

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-20 23:08 



 

Ik weet welke jij bedoeld maar is niet helemaal wat ik zoek.
Ze zouden een stuk tuin krijgen dus wil dan ook ondergrond gaas ingraven, en een stukje verharden voor de nagels, en dan de zijpanelen echt wel een soort hekwerk of stevigs aangezien ik hier ook jonge kinderen heb rondlopen ;)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-20 09:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 14 van de 15 [ 361 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen