Show je konijnenverblijf!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:39

Mijn nijntjes zijn helemaal gekoppeld! Echt super snel! :) ze zitten helemaal lief saampjes in hun nieuwe Villa :)
Ik stuurde een filmpje van dat ze zo aan het knuffelen waren naar het asiel en die raadde me direct aan om beide hokken open te laten staan en ze in 1 hok te laten zitten als ze dat vrijwillig wilde!
Toevallig kwam vandaag ook hun nieuwe toekomstige hok binnen, dus meteen maar in elkaar gezet en de nijntjes daarheen verhuisd :)

Polivy

Berichten: 11541
Geregistreerd: 10-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 22:49

Ashley, als je nog een plank oid onder je hok wil, dan zou je daar betonplex voor kunnen gebruiken. Is wel duurder maar super hiervoor. Wij hebben dat ook gedaan, 22 mm betonplex onder het hok. Daar trekt namelijk ook geen vocht e.d. in. Ideaal spul. Als je 'm goed afkit aan de randen loopt er ook geen urine o.i.d. uit via de zijkant.

Daiz

Berichten: 296
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: Hoogwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 15:43

Mijn konijnen hebben mijn hele achtertuin tot hun beschikking, de schutting heb ik 50 cm gaas tegenaan geniet en langs de schutting heb ik matten ingegraven zodat ze er niet onderdoor kunnen graven. Ze hebben een hok van 120x75 cm die altijd open staat maar daar zitten ze eigenlijk nooit in (wel vaak onder) en aan de andere kant van de tuin staat nog een hondenhok, waar eigenlijk ook niet echt gebruik van word gemaakt :P.
Afbeelding
Mijn konijnen, een Vlaamse reus X Lotharinger Ex-ram genaamd Gabriël (nu +/- 7 maanden) en een Hangoor rex konijntje zij zit er net een paar dagen bij, is nu 5 jaar en had al de naam Daisy, maar daar zoek ik nog een andere naam voor aangezien ik al zo heet :P.

Dani_
Berichten: 4087
Geregistreerd: 31-08-07
Woonplaats: Leiden

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 17:19

Wat heerlijk :)

Dagmar80

Berichten: 1851
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Borger

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 10:47

@Daiz: Jouw konijnen boffen maar! Online veel namen te vinden, lijstje maken en dan kijken wat het beste 'past' in jouw ogen. Zo heb ik het ook gedaan bij mijn konijnen (op één na, die had al een naam, overgenomen van iemand).

Daiz

Berichten: 296
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: Hoogwoud

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 13:19

Bedankt! :D Ik denk dat ik haar Lily ga noemen :) heeft ze toch nog een bloemen naam.

Dagmar80

Berichten: 1851
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Borger

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 19:14

Leuke naam en inderdaad dan nog steeds een bloemennaam :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 16:17

De ren anno vandaag :


Afbeelding


En voor het opruimen gister :


Afbeelding


Echt geluk net op tijd alles winterklaar

WinSel

Berichten: 20570
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 19:49

Ik zal morgen ook even weer fotos plaatsen :)

Staan mooie verblijven in dit topic, top !

desi92
Berichten: 1724
Geregistreerd: 25-04-12
Woonplaats: 's-Heerenberg

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 20:36

Hoe doen jullie dat straks met vuurwerk? Skip is t eerste jaar buiten. Kent vuurwerk wel maar toen zat ie binnen. Mel weet ik niet of ze vuurwerk kent. Maar beiden zijn wel schrikkerig. Moet ik ze in de schuur zetten, daar is t qua temp. Wel gelijk aan buiten. Of gewoon buiten laten en voor 12.00u wat extra lekkers?

En hoe doen jullie het met bevroren flesjes? Ik heb geen isoleerhoes ofzo. Hebben jullie voor nu nog creatieve oplossingen?

Gigixponys

Berichten: 2748
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 20:48

Ik wissel de flesjes gewoon om de paar uur om. Dus de bevroren flesjes mee naar binnen om te laten ontdooien (gebeurt dan vanzelf) en nieuwe mee naar buiten (die dan ontdooit zijn van de vorige keer) enz. Enz. :)

Voor een van mijn konijnen is het ook de eerste keer. Ik doe echter gewoon hetzelfde als anders. Extra eten geven gaat toch niet helpen, als ze bang zijn. Dan eten ze namelijk toch niks. In de schuur zetten kan je altijd doen, zolang ze maar een plekje hebben waar ze zich veilig voelen. :)

Eske_B

Berichten: 15102
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 20:58

Ik heb een tweede flesje aangeschaft voor wisselen en een dikke sok om het flesje dat buiten hangt :D

Dit is ook mijn eerste keer met vuurwerk... heel december zijn al knallen te horen, dus ze wennen er wel een beetje aan. Er zit nu een zeil over de ren om te voorkomen dat er sneeuw inkomt (wat dan weer gaat opvriezen en spekglad wordt), dus ik denk dat ik dat zeil lekker laat zitten zodat ze het niet kunnen zien.

Afbeelding
Alles even heel provosorisch afgesloten :D
Hok is overigens 2.13mX0.70m en ren 2mX1m :)

desi92
Berichten: 1724
Geregistreerd: 25-04-12
Woonplaats: 's-Heerenberg

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 21:15

Nja de knallen zijn hier gewoon echte bommen. En nu bijna elke avond een stuk of 5 maar ben een beetje bang dat t met o&n helaas veel harder gaat. Ik hou het gedurende de dag wel ff in de gaten kan ik ze altijd nog naar de schuur verplaatsen. Ik ben snachts zelf niet thuis dus ik vraag wel if mn mams t in de gaten wil houden.

Paar keer per dag plesje wisselen gaat me niet lukken ivm werk dan wordt dat voor t werk en na het werk maar volgens mij vriest het overdag nog niet zo heel hard... die sok is wel een goede ga ik gelijk nog ff doen!

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 21:21

Mijn konijnen hebben sinds dit jaar een open ren. Voorheen zat er altijd een dak op. Ik sluit de opening naar de schuur af, zodat ze alleen in het hok in de schuur kunnen en geef ze een stuk ren in de schuur erbij met oud en nieuw.
Mocht er dan toch per ongeluk vuurwerk in de buitenren komen, dan hebben zij er in ieder geval geen last van!

Ik heb het water ook in de schuur staan. Flesje met een neopreen hoesje eromheen en een waterbakje. Bevriest niet :-D

Eske_B

Berichten: 15102
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 21:22

Je kan ook een bakje in het nachthok zetten tussen het stro, dat isoleert wat meer :)

Voor ons is schuur geen optie, dat past niet.

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 21:37

Ik geef ze ook gewoon 2 keer per dag nieuw water dat gaat prima hoor :j

desi92
Berichten: 1724
Geregistreerd: 25-04-12
Woonplaats: 's-Heerenberg

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 21:42

Ach ik ben waarschijnlijk overbezorgd :p
Het iz het eerste jaar dat ik konijnen buiten hebt dus wil t zo goed mogelijk voorbereid hebben ghehe

Oeska

Berichten: 1798
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 12:39

Het flesjes wisselen werkt prima hoor, de konijnen hebben snel genoeg door wanneer er weer vloeibaar water in zit.
Een 2e scheelt je veel moeite want snel ontdooien doen ze bij mij niet.

Als je zelf niet veel thuis bent kun je misschien iemand van de buren vragen 's middags water te wisselen als het echt hard gaat vriezen?
Bijvoorbeeld een lief buurmeisje dat nu vakantie heeft en in andere maanden tussen de middag thuis eet? Die vinden dat meestal heel leuk om te doen :D

Nu is het niet nodig (zo koud is het nog niet), maar in het zeldzame geval dat het dik onder de 0 zakt (een graadje of -10 bijvoorbeeld :brr: ) zou het een optie kunnen zijn.

WinSel

Berichten: 20570
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:26

De ren van mijn twee konijnen :) T werd al wat donker dus de foto is niet zo mooi.
Heb ook nog foto van tijdje terug, toen stond het schuilhokje er nog niet :)

Ik ben er iig erg blij mee *\o/* en de nijnen ook haha

Afbeelding

Afbeelding

Yep er hangen twee knaagsticks, die krijgen ze normaal nooit, alleen voor nu even haha

Eske_B

Berichten: 15102
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:47

Wat een mooie ren zeg!

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 21:13

Even weer leven blazen in dit topic als dat mag :o .

Ik heb enkele weken geleden een grote ren gemaakt voor m'n twee Teddy Dwergjes :D .


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

KimL86
Berichten: 3652
Geregistreerd: 03-06-04

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 22:20

Mooie ren hoor.
En schattige konijntjes :)

Mijn binnenkonijnen zitten er momenteel zo bij.

Afbeelding

Niet supergroot maar ik woon heel klein dus dan is het in verhouding wel groot.
Als ik thuis ben lopen ze los.

Bewoners zijn Bobbi en Billie.
Bobbi zou eigenlijk vorig jaar kerstdiner zijn (de bruinbonte) maar gelukkig voor haar ging mijn voedster vorig jaar november dood en mocht ze bij mij komen wonen. Was toch weer een troost voor het verdriet om mijn andere konijn.

En Billie is een Duitse reus met een grote groei achterstand. Nu 7 maanden, maar wel nog steeds in de groei.

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 22:22

Wat leuk :D .

x_Nadia

Berichten: 1361
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 14:37

Er is al een hele poos geen bericht geplaatst maar ik wou toch even mijn creatie laten zien *\o/*
Ik heb het zelf in elkaar getimmerd van de oude schutting, dus het is niet heel strak of mooi :n
Maar de konijnen kunnen in elk geval lekker rennen <3

Poging 1
Afbeelding

Helaas vond bunny het buiten op straat leuker dus....
Afbeelding
kat is van de buurman, gewend aan konijnen dus die deed haar gelukkig niks en meneer is nog bang voor zijn eigen schaduw :')
Afbeelding

En vandaag poging 2
Alles afgebroken verplaatst en gaas gekocht.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Er komt nog een net over tegen de katten en tzt komt er een andere/betere ren, maar voor nu hebben we 2 happy konijnen die lekker kunnen rond rennen *\o/*

WinSel

Berichten: 20570
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 14:51

Wat fijn dat ze lekker kunnen rond huppelen *\o/*