Show je konijnenverblijf!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sanniej_

Berichten: 4901
Geregistreerd: 12-03-05

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 22:47

@Mindim: Ja dat moet ik denk ik ook even doen. Alleen dan moet ik als nog de ren los halen. En zit nu precies goed vast met wat ophogingen eronder zodat er geen kieren onder de ren zouden zitten.
Ik heb een kampioen ontsnap konijn zitten ;)

WinSel

Berichten: 20574
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 09:00

Wauw fantastisch hok !!! Prachtig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 09:06

Sanniej_ schreef:
@Mindim: Ja dat moet ik denk ik ook even doen. Alleen dan moet ik als nog de ren los halen. En zit nu precies goed vast met wat ophogingen eronder zodat er geen kieren onder de ren zouden zitten.
Ik heb een kampioen ontsnap konijn zitten ;)

Haha, die heb ik ook, die springt over hekken van 1.20!!!
Ze kunnen in principe allemaal goed springen, als ze willen, kunnen ze allemaal ontsnappen, maar ze doen het niet! Behalve als er eentje niet tevreden is, heb ik ondervonden :D

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:15

Ohhhh hier wil ik die van mij ook showen!!! :D :D :D We zijn nog niet helemaal klaar, dus jullie moeten nog eventjes wachten :P

Sanniej_

Berichten: 4901
Geregistreerd: 12-03-05

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:44

Ik heb juist een goed graaf konijn en tussen hele kleine kiertjes door proppen kan de kleine ook heel goed.
De grote probeerde het toen zij was ontsnapt ook maar die was te dik daar voor hahaha.

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:53

Ik ben niet zo zeer bang dat ze ontsnappen... ben eerder bang dat er enge beesten in de ren komen. Maar vandaar is onze ren ook helemaal afgesloten en zitten ze ook op steen. Konijntjes kunnen er niet uit... maar roofdieren kunnen er ook niet in.

Sanniej_

Berichten: 4901
Geregistreerd: 12-03-05

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 12:30

Evelijn:
Dat heb ik dus ook vandaar ook dit jaar een goede dichte ren en verder is alles ook dicht.
Bij mij staan ze op stal op een stuk weiland dus kans op roofdieren is groot.
Vorig jaar had ik zo een goedkope ren die je in de grond vast zet met pennen en een net er over.
Maar daar durfde ze ik niet zonder toezicht in te laten.
Vandaar de wat duurdere ren aangeschaft maar wel volledig dicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 12:33

Ik ben niet bang voor indringers , de katten liggen vaak op de hokken en mijn eigen konijn valt zelfs al eksters aan :')

Anoniem

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:30

Ik had hiervoor een ren van 4 bij 4 meter. 1.80 hoog. Met daaroverheen nog golfplaten. Maar had toen ook nog 8 konijnen. Intussen woon ik bij mijn vader. En moeten mijn nijntjes het helaas doen met 4 bij 2 meter in een schuur. Maar als goed is kunnen ze binnenkort los lopen in de achtertuin :D

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 18:07

Wij hebben 2×3 meter voor 2 konijntjes :D Maar wel met een heel gangenstelsel onder de grond gebouwd =:)

colunder

Berichten: 3547
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Bennekom

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 18:35

Mijn ren is ook 1.80 hoog en overdekt met gofplaten(ideaal met schoonmaken).
Er staan 3 hokken in en drie soorten bodem bedekking en een stuk betegeld.
Er is een stuk met krullen, een stuk met stro en een stuk met hooi zodat ze afwisseling hebben.
De ren dient ook gelijk als kattenren. er staat een krabpaal in,een kattebak op een tafel, voer, en ligplekjes.
(ren is 7.5 x 1,5 meter)

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 16:32

Ons konijnenparadijsje (panoramafoto)
Afbeelding

Van de ene kant:
Afbeelding

En de andere kant!
Afbeelding

Volgensmij hebben die beesten nog meer ruimte dan ik zal hebben in mijn eerste studentenwoning :').
Heel apart trouwens, de konijnen kunnen over dit hek (ruim een meter) springen! Ze gaan meestal bij de andere kant van het hek zitten, en daar springen ze 3x per dag overheen om weer in de normale ren te zitten. Dit betekent dat ze ook gewoon op het grasveld kunnen, maar dat doen ze dan net weer niet. Toppers :D.
Dat raam dat je ziet is mijn slaapkamerraam. 's Ochtends riep ik altijd: Teddy, Momo! En dan kwamen ze kijken :).

WinSel

Berichten: 20574
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 17:07

Wat fantastisch !!!!!

Mijn konijnen verhuizen binnenkort naar een schapenschuur van 4x4 :)

Anoniem

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 17:09

Mooi verblijf!

Dani_
Berichten: 4087
Geregistreerd: 31-08-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 13:03

Wat geweldig om te zien zoveel buitenverblijven met ruime ren eraan vast! En heb nog geen één konijntje alleen zien zitten. :)

Mijn konijnen leven nu los in de tuin (30m2). Ik heb een stadstuin, dus helemaal afgesloten door muren van andere huizen. Volgende maand verhuizen wij naar ons nieuwe huis, met een veel grotere tuin. Daar wil ik ze niet meer los in hebben (teveel ontsnappingsmogelijkheid) en krijgen ze dus een vaste ren. Zit al boordevol leuke ideeën daarvoor!!

Overzichtsfotootje van toen we hier nog maar pas woonden (kale boel dus nog):
http://www.mijnalbum.nl/Foto800-AVEDRVHW.jpg

De konijnen zijn de baas hoor :D
Afbeelding

Ik heb verspreid door de tuin plekjes om hooi te eten, of toiletten etc.
http://www.mijnalbum.nl/Foto800-E8CI7MCL.jpg

Kat en konijn samen in het hok :D
http://www.mijnalbum.nl/Foto800-EPLWOYYJ.jpg

Anoniem

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 22:27

Geweldig al die verblijven! Heerlijk om te zien dat er toch ook nog konijnen in nederland zijn, die als een volwaardig huisdier worden gezien, helemaal top!

Polivy

Berichten: 11541
Geregistreerd: 10-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:21

Wat zie ik hier mooie ruime hokken en buitenverblijven! Super. Ik wil later nog meer ruimte voor onze konijnen buiten. Maar dat is op dit moment, waar we nu tijdelijk wonen, niet mogelijk. Leuke ideeën hier, zeker :j

Ik zal eens een foto zoeken van het huis van onze dwergkonijnen.
Gevonden! Beetje slechte foto maar alles staat er op.

Afbeelding

Hebben diegenen met een open grote ren buiten niet het gevaar van katten en/of roofvogels in het geval van buitengebied?

colunder

Berichten: 3547
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Bennekom

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 22:46

Ik heb 7 katten en mijn ren is van voren open vanaf 1 meter hoogte.
De katten maken veel gebruik van de ren, maar nog nooit problemen gehad met de konijnen.
De ren is overdekt dus dat wordt lastig voor roofvogels.

Ash_

Berichten: 6254
Geregistreerd: 05-01-06
Woonplaats: Rijswijk

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 22:47

Leuk!! Ik moet ook ivm verhuizing een nieuwe ren maken :D

Erpel

Berichten: 1779
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 00:14

Hier al jaren een open ren.. zie zelden een kat voorbij komen.. en als ik er eentje zie doet ie niks :') vogels ben ik niet zo bang voor. Een keer heeft mijn konijn vreselijk gegild maar zijn er niet helemaal over uit waarom. Mijn vader dacht iets onder het hok te zien glippen.. maar wat het dan was? Geen idee. Ze zat daarna weer heerlijk te eten, geen wondje of iets.

Dani_
Berichten: 4087
Geregistreerd: 31-08-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 09:44

Over het algemeen hebben konijnen niets te vrezen van katten. Mijn katten hoeven niets te proberen, de konijnen zijn duidelijk de baas. Eèn keer goed duidelijk gemaakt en nu is oren plat leggen al voldoende. ;)

Ash_

Berichten: 6254
Geregistreerd: 05-01-06
Woonplaats: Rijswijk

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 14:08

Bij ons zijn de konijnen ook de baas. Moet alleeb wel een afdekte bovenkant aangezien ik een tover konijn heb die overal uit ontsnapt. Zelf een ren vam 1, 5 meter hoog.

Zo heeft ze zichzelf ook bij mijn andere (toen nog 2) konijnen gevoegd. Toen was ze 10 weken. Heb haar namelijl met de hand opgevoed toen ze 4 weken oud was. Was ook niet de bedoeling haar te houden omdat ik het die andere 2 niet aan wilde doenet koppelen maar daar dacht zij anders over. Haha

Inger1993

Berichten: 182
Geregistreerd: 27-09-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 14:58

We zijn begonnen met 1 mannetjes konijn (Teddy widder genaamd Fluzzle), maar dit vonden we na 2 weken erg zielig dus kochten we er een voedstertje bij (dwergkonijn genaamd Klaver (Klaar).
We moesten ze natuurlijk na ongeveer een maand gescheiden houden want we wilden geen baby nijntjes.
Klaar werd eenzaam dus hebben we er nog een vriendinnetje bij gekocht wat gelukkig goed gaat!
(Lionheadlopje genaamd Fien)

Ze mogen heerlijk door de hele woonkamer heen lopen, zijn ook zindelijk.
En hebben een zelfgebouwd hok.
Hij is niet erg goed gelukt maar functioneert voor nu, met mooi weer ook op het balkon:

Klaar en Fien op het balkon
Afbeelding
Fluzzle en Klaar dag 1 samen
Afbeelding
Dierendag
Afbeelding
Hok schoonmaken
Afbeelding

Nimfee
Berichten: 1259
Geregistreerd: 06-01-13

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 16:00

En Fizzle, zit hij nu alleen?

Inger1993

Berichten: 182
Geregistreerd: 27-09-13
Woonplaats: Amersfoort

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 17:31

Hij kan nog wel snuffelen aan de andere twee nijntjes, en we hebben de het bovenste deel van de kooi dicht gemaakt en wisselen de nijntjes om de twaalf uur.
Nog 2 weekjes en dan is hij gecastreerd!