Show je konijnenverblijf!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bello2005

Berichten: 3343
Geregistreerd: 06-08-09

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:26

hier volgende week ook een leuk konijnen verblijf, dus dan zal ik ook even fotos laten zien :)...
en wat hebben sommige mooie verblijven .. echt mooi hoor.
ik ben wel redelijk bang dat ze gaan graven, wij willen het verblijfje op zand 'maken'.
iemand een tip ? waardoor ze niet gaan/kunnen graven?

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:28

bello2005 schreef:
hier volgende week ook een leuk konijnen verblijf, dus dan zal ik ook even fotos laten zien :)...
en wat hebben sommige mooie verblijven .. echt mooi hoor.
ik ben wel redelijk bang dat ze gaan graven, wij willen het verblijfje op zand 'maken'.
iemand een tip ? waardoor ze niet gaan/kunnen graven?

Oude hekjes ingraven in de tuin, of heel dik gaas/metaalhek. Dat hebben wij iig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:32

Idd ik heb ook oude hekjes ingegraven , dus ze kunnen 60 cm graven eronder gaas en tegels

Afbeelding

Na de winter gooi ik het weer open voor een betere oplossing

bello2005

Berichten: 3343
Geregistreerd: 06-08-09

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:36

thanks, idd dat is de ideale oplossing dat ik daar zelf niet aan had gedacht. thanks:):)

Inger1993

Berichten: 182
Geregistreerd: 27-09-13
Woonplaats: Amersfoort

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:10

Zijn jullie niet bang dat als de nijntjes ziek worden ze zichzelf ingraven en dat je ze dan kwijt bent?

Anoniem

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:13

Ik wil ze natuurlijk houden en dat is de natuur , klinkt raar maar zo denk ik erover. De ene is altijd onder de grond en de ander een vreetzakkie die altijd komt. Komt ze niet wacht ik en dan is ze er , is ze aan het einde van d e dag nog foetsie dan pak ik de schep. Maar heb een lange buis en echt graven doen ze niet meer ..

Dana01

Berichten: 8596
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Akkrum

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:38


Black2000

Berichten: 807
Geregistreerd: 23-12-05

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 22:54

Hier is de mijne, op mijn balkon!

Afbeelding

Ze hadden ooit het hele balkon, maar ze begonnen met knagen aan de kozijnen!! Daar was ik niet blij mee, haha, vandaar deze oplossing, helaas minder ruimte!

De witte is helaas niet meer, de bruine, Chanel, is alweer 8! Haar nieuwe vriend is nu nog bij mij binnen, die moet eerst nog gecastreerd worden, voordat ze elkaar mogen ontmoeten!

Spannend weer!

Het kunstgras is inmiddels vervangen door zeil!

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 11:45

Black2000 schreef:
Hier is de mijne, op mijn balkon!

[ Afbeelding ]

Ze hadden ooit het hele balkon, maar ze begonnen met knagen aan de kozijnen!! Daar was ik niet blij mee, haha, vandaar deze oplossing, helaas minder ruimte!

De witte is helaas niet meer, de bruine, Chanel, is alweer 8! Haar nieuwe vriend is nu nog bij mij binnen, die moet eerst nog gecastreerd worden, voordat ze elkaar mogen ontmoeten!

Spannend weer!

Het kunstgras is inmiddels vervangen door zeil!


Ik denk dat je er niet goed aan doet om hem nog zo lang binnen te houden. Het is nu al een groot verschil tussen buiten en binnen en veel konijnen zijn al met een vacht bezig.

Dani_
Berichten: 4087
Geregistreerd: 31-08-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 13:15

Mijn konijnen zijn al lekkere bolliewollies! Sooooo cute zijn ze in wintervacht. <3

Nimfee
Berichten: 1259
Geregistreerd: 06-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 14:27

Inger1993 schreef:
Hij kan nog wel snuffelen aan de andere twee nijntjes, en we hebben de het bovenste deel van de kooi dicht gemaakt en wisselen de nijntjes om de twaalf uur.
Nog 2 weekjes en dan is hij gecastreerd!


Dan is het goed :D
Alvast succes met de castratie!

Black2000

Berichten: 807
Geregistreerd: 23-12-05

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 19:26

@Geryon, Ik weet dat de overgang van binnen naar buiten nu te groot wordt, maar heb niet de mogelijkheid ze apart te houden op het balkon, vandaar dat Jack binnen zit en Chanel gewoon vertrouwd buiten. Als ze gekoppeld worden, zal dat idd pas ergens eind voorjaar worden, jammer, maar het is even niet anders,

hij moet nog gecastreerd worden en dan nog een aantal weken wachten, dan zitten we al ergens eind nov.
Dan gaat hij idd niet meer naar buiten!

Ik heb Jack van iemand overgenomen, die ervan af wilde! Hij kreeg bij zijn vorige thuis te weinig aandacht. Dan heb ik hem liever bij mij thuis. Het is echt een droppie, zo lief, daar kan Chanel nog wat van leren!!

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 19:26

Black2000 schreef:
@Geryon, Ik weet dat de overgang van binnen naar buiten nu te groot wordt, maar heb niet de mogelijkheid ze apart te houden op het balkon, vandaar dat Jack binnen zit en Chanel gewoon vertrouwd buiten. Als ze gekoppeld worden, zal dat idd pas ergens eind voorjaar worden, jammer, maar het is even niet anders,

hij moet nog gecastreerd worden en dan nog een aantal weken wachten, dan zitten we al ergens eind nov.
Dan gaat hij idd niet meer naar buiten!

Ik heb Jack van iemand overgenomen, die ervan af wilde! Hij kreeg bij zijn vorige thuis te weinig aandacht. Dan heb ik hem liever bij mij thuis. Het is echt een droppie, zo lief, daar kan Chanel nog wat van leren!!


Goed dat je dan wacht tot het voorjaar :j

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 07:56

Ik ga vanmiddag 2 konijnen ophalen *\o/* *\o/*

Anoniem

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 08:36

Ik had ook gaas ingegraven, maar daar ben ik mee opgehouden. Ze knagen het gewoon door. Dus laatst lag er weer een enorm hol en ik dacht bij mezelf, ik schep het morgen even dicht. Kom ik de volgende ochtend, hebben ze het zelf al dicht gegooid :') En zo gaat dat elke keer :D

Ik had gisteren het etensbakje op een andere plek gezet, schuiven ze hem gewoon terug :')
Konijnen zijn zooo leuk en juist in die ruime hokken, komen hun karaktertjes zo tot hun recht :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 08:38

bello2005 schreef:
hier volgende week ook een leuk konijnen verblijf, dus dan zal ik ook even fotos laten zien :)...
en wat hebben sommige mooie verblijven .. echt mooi hoor.
ik ben wel redelijk bang dat ze gaan graven, wij willen het verblijfje op zand 'maken'.
iemand een tip ? waardoor ze niet gaan/kunnen graven?


Als het kan zou ik wel een stukje tegels gebruiken ook. Heel handig voor het slijten van de nagels!

Dani_
Berichten: 4087
Geregistreerd: 31-08-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 09:02

novito schreef:
Ik ga vanmiddag 2 konijnen ophalen *\o/* *\o/*


Leuheuk!! *\o/* Foto's als ze er zijn?!

polbo

Berichten: 939
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 09:58

Leuke verblijven komen er hier voorbij.
Dit is die van onze konijntjes.
Afbeelding

Afbeelding

Het binnen verblijf.
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-LGUFC4XU.jpg

Onder het afdakje de meeste ingangen van de holen, er komen er zelfs 2 helemaal aan de andere kant van het hok weer naar boven.
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-P4TJ3ZPM.jpg

Er lopen 2 Vlaamse reuzen in (1 zwarte en een 1 gele beide voedsters).
2 gecastreerde Lotharingers (ex rammen) halfbroers.
1 kruising Franse hangoor en 1 Belgisch zilver (ook beide voedsters, de hangoor is blind hebben we zo gekregen maar gaat prima).

Het schuurtje stond er al wij hebben toen rondom tot meer dan 1 meter (tot aan het grondwater) gegraven. Hier hebben wij stenen in laten zakken. In de grond zit dus nu een muurtje, daar komen de konijnen niet door heen.
Naast het hok is een heel stuk overdekt. Er stond gras in maar dat was snel weg.
Het zijn drukke gravers en hebben een heel holen stelsel onder de grond. Soms gooien we het weer dicht maar al vrij snel hebben ze weer nieuwe holen.
Ze lopen hier samen met nog 2 cavia's in en nog wat kriel kippetjes, maar die slapen er alleen maar voor de rest vliegen die uit het hok en lopen ze los rond.
Toen we het hok gingen bouwen vonden we het wel groot. Nu zeggen we vaak dat het hok wel groter had gekund. We willen naast het hok nog een hek neer zetten zodat als we thuis zijn de konijnen los door de tuin kunnen laten lopen zodat ze daar nog wat gras kunnen eten.

Lotharinger uit het hol.
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-LIU4GONJ.jpg

Belgisch zilver uit de PVC buis.
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-UNFHMX6E.jpg

Diep onder de grond.
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-ALRCPJDE.jpg

Dani_
Berichten: 4087
Geregistreerd: 31-08-07
Woonplaats: Leiden

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 12:54

Fantastisch!!

bello2005

Berichten: 3343
Geregistreerd: 06-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 22:15

Mindim schreef:
bello2005 schreef:
hier volgende week ook een leuk konijnen verblijf, dus dan zal ik ook even fotos laten zien :)...
en wat hebben sommige mooie verblijven .. echt mooi hoor.
ik ben wel redelijk bang dat ze gaan graven, wij willen het verblijfje op zand 'maken'.
iemand een tip ? waardoor ze niet gaan/kunnen graven?


Als het kan zou ik wel een stukje tegels gebruiken ook. Heel handig voor het slijten van de nagels!


daar was ik inderdaad ook aan het denken :), maar thanks :)


polbo schreef:
Leuke verblijven komen er hier voorbij.
Dit is die van onze konijntjes.
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Het binnen verblijf.
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-LGUFC4XU.jpg

Onder het afdakje de meeste ingangen van de holen, er komen er zelfs 2 helemaal aan de andere kant van het hok weer naar boven.
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-P4TJ3ZPM.jpg

Er lopen 2 Vlaamse reuzen in (1 zwarte en een 1 gele beide voedsters).
2 gecastreerde Lotharingers (ex rammen) halfbroers.
1 kruising Franse hangoor en 1 Belgisch zilver (ook beide voedsters, de hangoor is blind hebben we zo gekregen maar gaat prima).

Het schuurtje stond er al wij hebben toen rondom tot meer dan 1 meter (tot aan het grondwater) gegraven. Hier hebben wij stenen in laten zakken. In de grond zit dus nu een muurtje, daar komen de konijnen niet door heen.
Naast het hok is een heel stuk overdekt. Er stond gras in maar dat was snel weg.
Het zijn drukke gravers en hebben een heel holen stelsel onder de grond. Soms gooien we het weer dicht maar al vrij snel hebben ze weer nieuwe holen.
Ze lopen hier samen met nog 2 cavia's in en nog wat kriel kippetjes, maar die slapen er alleen maar voor de rest vliegen die uit het hok en lopen ze los rond.
Toen we het hok gingen bouwen vonden we het wel groot. Nu zeggen we vaak dat het hok wel groter had gekund. We willen naast het hok nog een hek neer zetten zodat als we thuis zijn de konijnen los door de tuin kunnen laten lopen zodat ze daar nog wat gras kunnen eten.

Lotharinger uit het hol.
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-LIU4GONJ.jpg

Belgisch zilver uit de PVC buis.
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-UNFHMX6E.jpg

Diep onder de grond.
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-ALRCPJDE.jpg


geweldig!

Lisanne_M

Berichten: 1059
Geregistreerd: 23-06-12
Woonplaats: vaassen

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 16:36

ik ga dat ding zoeken op mn mobiel fotos op mn pc te zetten en dan kan ik jullie ook onze hokken laten zien.
ja hokken ja, we hebben allemaal rammen en nu is er een groep van 5 en 1 gecasteerde er tussen, maar meer gecastreerde hebben we niet en gaan we ook niet doen (blablabla ja dat vinden wij te duur ja) maar langzamerhand word die groep groter. en dan zitten ze niet meer alleen :D

Inger1993

Berichten: 182
Geregistreerd: 27-09-13
Woonplaats: Amersfoort

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 16:57

Wow ... wel tof dat al die rammen samen goed gaat!

Wij gaan overstappen van een zelfgebouwd waggel hok naar kattenbak.
Werkt denk ik ook prima, makkelijker schoonmaken en voor de nijntjes nog wel privé en groot genoeg om te rusten. Voor de rest blijft de woonkamer toch hun domein.

michelle___

Berichten: 7966
Geregistreerd: 28-10-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 17:01


Anoniem

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 17:09

Die hokjes zijn klein :+

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 17:38

Dat vind ik inderdaad een mooi voorbeeld van hoe het niet moet... eerlijk gezegd.