Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 65 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Welk merk is mijn kitten?

 
Profiel   

Als eerste en als belangrijkste: ik ben heel blij met mijn kitten zoals ze is en om wie ze is. Ik heb ook een bewuste keus gemaakt voor een rasloze HTK.

Maaaarrrrr. Ze komt uit een kleurrijk nest, haar moeder is een tortie tabby zonder verdunning in het fenotype en de vader is blauw. Toen de kittens geboren werden bleek dat de moeder ook verdunning droeg, in het nest zaten een blue tabby, een creme katertje, een blue/creme tortie en dus Maj:

[ img ]

Hier samen met haar blue tabby broertje:

[ img ]

Op deze foto's waren ze nog maar een paar weken oud. Inmiddels is Maj bijna 8 maanden en ik ben toch wel erg benieuwd wat voor ras of kruising haar vader geweest kan zijn. Ik heb de kater nooit gezien, de mensen van Maj's moeder wel maar die wisten niet welk ras hij was.

Aangezien Maj onmiskenbaar blauw is denk ik iets van Rus en/of chartreux en/of Brit. Ze heeft erg lange (achter)pootjes en een opmerkelijk zacht vachtje, net of ze antiklitspuug heeft :P Daarom zou Rus me niet verbazen. Qua kopvorm zou ik een Britse korthaar weer meer voor de hand liggend vinden. Is iemand die deze rassen goed genoeg kent om op basis van foto's van mijn kitten te zeggen wat hij denkt?

Hier nog een paar plaatjes van de Majtje:
[ img ]

[ img ]

Ik ben benieuwd of iemand er iets in herkent :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-13 21:57 



 
Profiel   

Het is gewoon een leuke HTK kat, dus geen ras/merk :) Ze kan er wel op lijken, maar dat wil zonder stamboom helemaal niets zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-13 21:57 



 
Profiel   

Het gaat me ook niet om de stamboom, ik ben gewoon nieuwsgierig. Als ik een kat met stamboom wilde had ik die al lang gehad (maar dan een snowshoe ;) )

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-13 22:05 



 
Profiel   

Maar je vraagt of het een raskat is toch? En dat is het nou eenmaal niet. Je kitten heeft wel de kleur van een Rus inderdaad, maar naast de kleur komt er nog wel meer bij kijken om het echt op een Rus te laten lijken ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-13 22:11 



 
Profiel   

Ik denk dat ze een combi is van de merken whiskas en kitekat ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-13 22:12 



 
Profiel   

Ik heb echt zo hard moeten lachen om de titel _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-13 22:12 



 
Profiel   

Elise_0o schreef
Ik denk dat ze een combi is van de merken whiskas en kitekat ;)

_O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-13 22:15 



 
Profiel   

Maakt het wat uit wat voor kruising ze is? Het is gewoon een prachtmooie kat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-13 22:15 



 
Profiel   

Cayenne schreef
Maar je vraagt of het een raskat is toch? En dat is het nou eenmaal niet. Je kitten heeft wel de kleur van een Rus inderdaad, maar naast de kleur komt er nog wel meer bij kijken om het echt op een Rus te laten lijken ;)

Nee, ik wil weten welk ras de vader geweest zou kunnen zijn.

Ik zal d'r Kitekat gaan voeren voor de zekerheid :P Maar ik ben sowieso erg blij met haar, ze is fantastisch. Eigenlijk wilde ik een rood katertje, daarom was ik naar het nestje gaan kijken. En het werd dus een blauw poesje :P Maar ik ben wel nieuwsgierig waar de verschillen tussen haar en haar moeder bij voorbeeld vandaan kunnen komen. Ja bij de vader dus. En daarom ben ik benieuwd of iemand wat herkent.


Laatst bijgewerkt door Koper op 29-12-13 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-13 22:16 



 
Profiel   

Elise_0o schreef
Ik denk dat ze een combi is van de merken whiskas en kitekat ;)

hoezo een combi van die kattenvoer merken?
:D :D :D
gaat om wat voor ras het is :j :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-13 22:16 



 
Profiel   

Ik schat dat de vader een Brits Korthaar is geweest. Ik heb geen foto van de moeder maar dat bolle koppie laat een gok in die richting toe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-13 22:18 



 
Profiel   

Misschien een Blauwe Rus of Britse korthaar ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-13 22:20 



 
Profiel   

Ik vind haar niet echt op een Brit lijken, maar misschien een Karthuizer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-13 22:23 



 
Profiel   

Ik ga mijn vingers daar niet aan branden. Fok zelf RB's, maar dit is duidelijk een grijze htk poes. Niets mis mee, maar ik ga niets suggereren over wat de vader zou kunnen zijn. Pas als je een foto van paps plaatst kunnen we er heel misschien iets van zeggen. Nu niet ;-). En het belangrijkste is toch dat ze een lief karakter heeft??

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-13 22:23 



 
Profiel   

Een nestje katten kan trouwens van meerdere vaders afkomen, een moeder kat laat tijdens 'de daad' pas een aantal eitjes los en dit kan meerdere keren gebeuren.
Het heeft dus geen zin om naar de broertjes en zusjes in het nest te kijken, aangezien die allemaal een andere vader kunnen hebben.

En Ketaki :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-13 22:23 



 
Profiel   

mischien is de vader wel helemaal geen ras... wij hadden op de ranch ook een grijze tabby kater kitten.... rasloos en inteelt als maar kan :')

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-13 22:23 



 
Profiel   

Een brit heeft een heel korte neus, dat zie ik niet echt terug in poezebeest. Ze heeft een mooi lang neusje. Verder geen flauw idee, ik heb altijd boerderijmormels :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-13 22:25 



 
Profiel   

De vader was zeker weten geen tabby Lifaya.

Er waren inderdaad 2 of meer katers. Minimaal 4 kittens zijn van een kater met verdunning (waarvan 2 zeker weten van een blauwe kater) en 2 kittens moeten een rode of tabby vader hebben. Die kittens waren in gedrag ook duidelijk wat anders (daarom is het ook niet het rode katertje geworden, ik vond hem en zijn volle zusje minder leuk)

Ik was gewoon benieuwd, qua kop denk ik ook dat 't niet bij een rus vandaan kan komen. Maj's kop is duidelijk minder spits dan die van de moeder bij voorbeeld. Wel heeft ze een hééél opvallend zacht vachtje, en lange pootjes.

Zou natuurlijk kunnen dat haar vader een rus oid is met een Brits hoofd :P Britten vind ik eigenlijk helemaal geen mooie katten. Maar Majs hoofd is duidelijk breder en minder spits dan dat van de moeder. Ik ga even kijken of ik het filmpje met de moederpoes nog heb.

Karthuizer/chartreux vind ik zelf het minst aannemelijk van de drie. Dat neemt niet weg dat Maj hier thuis wel te boek staat als chartrutje :D


Laatst bijgewerkt door Koper op 29-12-13 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-13 22:29 



 
Profiel   

Ik zeg toch nergens dat de vader een tabby is... Ik zeg dat het vader net zo goed ook rasloos kan zijn. Grijs/blauw is gewoon een voorkomende kleur onder merkloze katten ;) heeft niks met een ras te maken. Ja, je hebt die russen, maar dat is wel meer dan een kleur alleen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-13 22:30 



 
Profiel   

Ja er bestaan natuurlijk ook zwarte en witte russen. En ik heb zelfs wel eens van bluepoint russen gehoord.

Nou ja, Maj is gewoon blauw. De eerste keer dat ik haar zag was ze 4 dagen oud en in de weken erna ben ik nog een keer of 5 gaan kijken. En ik zie veel aan haar wat heel anders is dan aan haar moeder. Vandaar dat ik me afvraag wat de andere kant dan is. Het is jammer dat ik haar vader nooit gezien heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-13 22:39 



 
Profiel   

_Mikey_ schreef
Een brit heeft een heel korte neus, dat zie ik niet echt terug in poezebeest. Ze heeft een mooi lang neusje. Verder geen flauw idee, ik heb altijd boerderijmormels :+

Ik zie nu pas dat jij het bent :+

Kijk, hier kun je ook de (kop van) de moeder zien. Zie je wat ik bedoel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-13 22:45 



 
Profiel   

ik zie gewoon een HTK mooi merkloze moeder :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-13 22:46 



 
Profiel   

Ja dat zie ik ook. De moeder is zo'n enorm LIEF dier :) Maar heel in het begin zie je dat ze een andere kopvorm heeft. Zo'n standaard HTK-kopmodel. En dat heeft Maj niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-13 23:02 



 
Profiel   

Dat kan allemaal nog veranderen Koper, het is nog maar een kittentje. Over een jaar kun je er iets van zeggen. Nu nog helemaal niet. Mijn drie kittens hadden in het begin allemaal een redelijk spitse snuit, maar nu ze 8 maanden oud zijn begint het pas ronder te worden allemaal en hebben ze alle drie duidelijke snorhaarkussentjes en kinnetjes. Moederpoes heeft een mooi htk kopje, zou me niet verbazen als haar dochter straks op haar lijkt gezien haar afgeronde oortjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-13 23:41 



 
Profiel   

Je ziet wel dat haar kopje anders van vorm is dan de moeder, dus ik snap wel waarom je het je afvraagt. Ze lijkt op mijn vorige poes, alleen had die halflang haar.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-13 03:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 65 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen