Welk merk is mijn kitten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 21:39

Die gewone mepsmiley kan ik niet vinden.

dancertje

Berichten: 3458
Geregistreerd: 13-12-05
Woonplaats: Waarder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 21:43


cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 21:51

Blauw/creme komen ook gewoon bij HTKtjes voor en hoeft er niet speciaal een raskat achter te zitten. Het is alleen recessief dus het moet wel door beide ouders worden doorgegeven wil het te zien zijn aan het kitten.
Moeders draagt verdunning maar geeft het niet 100% door, vader wel. Dus het is niet gek dat niet alle kittens verdunning dragen.
Idem met langhaar zoals je al zei. Het tabby patroon is dominant maar de ouders kunnen wel effen dragen waardoor het ook niet altijd in een streepjesjas bij de kittens voorkomt.
Daarbij komt nog dat mamma tortie is dus dan krijg je in combi met verdunning een toverballennest. Niks bijzonders dus.

Gewoon een leuk blauw kitje :)

Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 23:25

En zeker in combinatie met twee vaders krijg je veel kleurtjes. Zes kittens met elk een eigen kleur. Ik weet ook dat blauw bij meer rassen en ook bij rasloze katten voorkomt. Ik vraag me gewoon af waar de verschillen tussen Maj en haar moeder vandaan komen.

Maj heeft van haar moeder geen kleur mee gekregen, gewoon alleen tabby. Ze heeft ook een spooktekening op haar staart. 't Is eigenlijk een ringstaartpoetie :D

Caitlin_K
Berichten: 3761
Geregistreerd: 04-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 23:27

Elise_0o schreef:
Ik denk dat ze een combi is van de merken whiskas en kitekat ;)

_O-

_Mikey_
Berichten: 563
Geregistreerd: 17-08-10
Woonplaats: midden in 't Groene Hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 23:37

Soms komt er gewoon wat raars uit rollen.. Mijn vorige katten waren extreem lang- en dunpotig, kortharig, zacht en langneuzig. Ik zou zweren dat ze half aziaat waren. Maar ze waren toch echt htk x htk

De huidige hebben een veel stuggere vacht, zijn sowieso 2x zo groot en zwaar (en nog niet uitgegroeid :oo ) en hebben klauwen als lynxen. Tis dat ze semi-kortharig zijn, anders dacht ik dat er een noorse boskat was komen langsmarcheren... :+

Maar het zijn toch echt boerderijmormels op krachtvoer. ^)

Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 23:41

Jij hebt gewoon korthaarboerderijnoren. Heule grote. Uit Suriname :j

_Mikey_
Berichten: 563
Geregistreerd: 17-08-10
Woonplaats: midden in 't Groene Hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 23:43

:') owja 8)7

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Welk merk is mijn kitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 00:45

Ik heb moeder en dochter en nichtje vd dochter. Moeder is stuk kleiner dan dr dochter en nichtje is kleiner dan moeder.
Vader van dochter is opa van nichtje maar nichtje is slechts de helft van dr tante in grootte. Je weet het nooit hoe het uitpakt... :(
(snapt iemand het nog?)

Yessy

Berichten: 23022
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Welk merk is mijn kitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 00:52

We hebben er hier ook twee rondlopen met van die gigantisch lange poten, vooral het katertje. Als kitten moest 'ie echt met z'n pootjes uit elkaar lopen om niet in de knoop te komen, zag er niet uit :D De staarten zijn al net zo belachelijk lang, terwijl het echt relatief kleine katten zijn. Dat in combinatie met hun streepjespatroon maakt het net woeste wilde katten maar gelukkig doen ze geen vlieg (nouja..) kwaad :)

Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-20 14:26

Sinds 3 augustus is Maj vermist. Natuurlijk is ze bij diverse instanties als zodanig geregistreerd, en elke dag hoop ik dat Amivedi, de Dierenbescherming of een dierenarts die in de Databank heeft gekeken me belt. En ik zoek haar zelf ook, buiten en online. Tijdens mijn Google-zoektocht vandaag kwam dit topic bovendrijven. En bedacht ik mij dat ik niet meer had gemeld dat haar vader een paar jaar geleden achterhaald is. Een Blauwe Rus inderdaad, die ook vermist was geraakt en die zijn escapade (waarbij hij onder andere vermoedelijk Maj's moeder heeft ontmoet) niet overleefde. Hij was toen pas een jaar of 2 oud. Ik hoop zó dat Maj wel ergens veilig is. Ze is volwassen en ze kan voor haar eigen eten zorgen. Maar ik ben bang dat iemand haar in huis heeft gehaald en ik haar nooit meer terugzie, of dat een vos of uil haar te pakken heeft gekregen, of... erger. Verdronken. Vergiftigd. Er zijn zo veel gevaren voor een kleine poetie. Ze kan inmiddels ook overal zijn.

De zoektocht naar de vader is dus afgerond. Die naar Maj zelf nog niet ;(

Marcella

Berichten: 36717
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 22:19

Blue-point is geen erkende kleur bij felikat en neocat van de blauwe Rus. ;)

Afbeelding
Afbeelding
Blauwe Rus staat ook wel bekend om zijn atletische bouw en diep groene ogen.

Sterkte met de zoektocht. :(:)

cariena1973
Berichten: 510
Geregistreerd: 07-04-09
Woonplaats: Oldenzijl

Re: Welk merk is mijn kitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 22:40

Sterkte hoop dat ze snel thuis is

Tiggs

Berichten: 7523
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 16:59

Ik vind het niet op een kruising Brit lijken met deze kleur ogen, lange neus, lange poten en het kopje is ook niet zo rond als bij Britten.

Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-20 15:37

@Marcella: klopt. Ik zei ook dat het vóórkomt, niet dat het erkend is. Een russenfokker die met de dieren in de praktijk komt waar mijn zus gewerkt heeft had heel af en toe een kitten met points. Die kreeg dan geen papier, en werd verkocht als huiskat aan iemand die er dus geen show- of fokplannen mee heeft.

Majtje is nog steeds niet terecht. Ik heb een afspraak gemaakt voor volgende week met iemand die op energetisch niveau hopelijk kan helpen.