[Info] Discussietopic over het houden van katten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Smudge

Berichten: 176
Geregistreerd: 26-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:16

Hier is de tuin ook al heeel vaak kapot gemaakt door katten.
Planten worden uitgegraven, overal piesen en poepen ze, het hele gras kapot, grind wordt overal heen geschopt en in de zomer wordt ik onpasselijk van de geur.

Sinds januari dit jaar al ruim 500 euro onkosten gehad door iemand anders zijn katten.

Maar natuurlijk neemt de eigenaar zijn verantwoording niet want die vinden dat de kat ook buiten moet kunnen. -O-

lor1_1984

Berichten: 12064
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:18

xniieeenke schreef:
lieveli schreef:
Dan moet zo iemand geen dieren nemen. Dieren kosten geld.

Zoiets is echt raar. Als een kat bij je in de tuin komt en je ziet hem jaag je hem weg of je informeert in de buurt even :o

Nee is niet raar.
As je jaarlijks enkel geld over hebt voor entingen heb je een groot probleem want je komt dan in de problemen als je kat een poot breekt of iets aan z'n nieren krijgt of weet ik veel wat.
Het beste is gewoon minimaal €1000,- opzij te hebben staan of in korte tijd bij elkaar te hebben als je kat wat mankeert.

edit:
en dan heb ik het dus nog niet eens over dat je op zo'n moment de verantwoordelijkheid afschuift op degenen die overlast ervaren.

xniieeenke

Berichten: 4605
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:19

Smudge schreef:
Hier is de tuin ook al heeel vaak kapot gemaakt door katten.
Planten worden uitgegraven, overal piesen en poepen ze, het hele gras kapot, grind wordt overal heen geschopt en in de zomer wordt ik onpasselijk van de geur.

Sinds januari dit jaar al ruim 500 euro onkosten gehad door iemand anders zijn katten.

Maar natuurlijk neemt de eigenaar zijn verantwoording niet want die vinden dat de kat ook buiten moet kunnen. -O-

Kijk, zo vind ik niet dat je katten moet nemen als die eigenaar.
Maar als je als eigenaar wil helpen tot een oplossing te komen zou ik niet weten waarom katten niet naar buiten mogen.

-

Het feit dat mensen hier vinden dat een kat maar binnen moet, of in de tuin (die sommige mensen amper hebben...) vind ik raar. Katten zijn ruimte nodig.

@lor, maar stel je gaat daar flink wat van weggooien aan een hele tuin beveiliging dan heb je geen geld meer voor entingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:20

Waarom laten mensen hun kat buiten?
Waarom laten mensen hun kinderen gillen/krijsen?
Waarom laten mensen hun hond onophoudelijk blaffen?
Waarom laten mensen hun paard altijd binnen?
Waarom parkeren mensen hun auto asociaal?

Zo kan ik nog wel 100001 dingen bedenken, leven en laten leven en anders lekker in een hutje op de hei gaan wonen.

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:20

lor1_1984 schreef:
finnens schreef:

met een kat is dat ook een probleem als kat er niet blij van wordt. Dus moeten mensen waarbij de mogelijkheid er niet is om de katten buiten te laten lopen omdat buren er overlast van ondervinden geen kat nemen

Of goed oriënteren naar wat voor kat ze zoeken.
Mijn beide katten zijn herplaatsers, beiden hebben een zwerfverleden en beiden zijn nu binnenkatten en vinden het meer dan prima.
Hell, ik krijg m'n oudste kat met geen 10 paarden naar buiten als het aan haar ligt. :Y)

Dat is inderdaad ook een goeie oplossing ja! Helaas willen veel mensen kitten waarvan je nog niet precies kunt zeggen of het binnen of buitenkatten worden. Wij hebben inderdaad om die reden speciaal gezocht naar een iets ouder echt buiten katje, omdat we op de boerderij woonde. Die kat kwam nooit binnen, wilde ze niet. Was verder heel lief en aanhankelijk maar altijd op pad.

xniieeenke

Berichten: 4605
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:21

Relaxed schreef:
Waarom laten mensen hun kat buiten?
Waarom laten mensen hun kinderen gillen/krijsen?
Waarom laten mensen hun hond onophoudelijk blaffen?
Waarom laten mensen hun paard altijd binnen?
Waarom parkeren mensen hun auto asociaal?

Zo kan ik nog wel 100001 dingen bedenken, leven en laten leven en anders lekker in een hutje op de hei gaan wonen.

Heheh fijn :) iemand die eens lekker binnenvalt met zoiets, ik mag jou :") ben het ook met je eens

Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:21

anjali schreef:
@Jellee: Kattengejank vind ik niet hinderlijk, maar wel hondengeblaf. Dat heeft me al heel wat nachtrust gekost. Als je daar iets van durft te zeggen krijg je zo,n zelfde discussie.... :(


Ik vind het beide even irritant en gewoonweg belachelijk 's nachts. Maar reken maar dat ik wakker lig met zonde bende jankende katten onder mn raam. En als het nou 5 minuten is... Maar nee, gaat rustig een uur of twee door.

Maar mijn punt was gewoon dat ik het raar vind dat ik last moet hebben van andermans beesten. Tuurlijk is het niet erg als een kat een keertje jankt of in mn tuin komt, echt geen probleem! Maar stelselmatig vind ik het wel zeer storend.

Dus ik moet maar in een hutje op de hei gaan wonen omdat andere mensen hun beesten/kinderen/whatever niet in het gareel kunnen of willen houden :') Oké.
Laatst bijgewerkt door Susanne op 25-11-15 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Smudge

Berichten: 176
Geregistreerd: 26-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:22

xniieeenke schreef:
Smudge schreef:
Hier is de tuin ook al heeel vaak kapot gemaakt door katten.
Planten worden uitgegraven, overal piesen en poepen ze, het hele gras kapot, grind wordt overal heen geschopt en in de zomer wordt ik onpasselijk van de geur.

Sinds januari dit jaar al ruim 500 euro onkosten gehad door iemand anders zijn katten.

Maar natuurlijk neemt de eigenaar zijn verantwoording niet want die vinden dat de kat ook buiten moet kunnen. -O-

Kijk, zo vind ik niet dat je katten moet nemen als die eigenaar.
Maar als je als eigenaar wil helpen tot een oplossing te komen zou ik niet weten waarom katten niet naar buiten mogen.



Katten mogen prima buiten, maar dan wel lekker in hun eigen tuin / balkon.

Het is toch niet normaal dat je als katteneigenaar andere mensen met hoge kosten opscheept omdat je zelf de verantwoording niet voor je dier?

Ik moet hondenpoep ook opruimen als ik met de hond loop. Als katteneigenaren hun kat persé buiten willen laten lopen dan moeten ze aan het einde van de dag ook maar bij de buren langs en de tuin weer op orde maken en kosten vergoeden.

Ik had van die 500 euro ook lekker een paar dagen op vakantie kunnen gaan, maar dat is me dus ontnomen.
Laatst bijgewerkt door Smudge op 25-11-15 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

lor1_1984

Berichten: 12064
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:22

xniieeenke schreef:
@lor, maar stel je gaat daar flink wat van weggooien aan een hele tuin beveiliging dan heb je geen geld meer voor entingen.

Die entingen zijn niet het belangrijkste, die sla je dan maar een jaartje over.
Overigens heeft Brainless al aangegeven dat zij voor ong €50,- haar tuin kon afzetten ( = de kosten van een enting).
Overigens gooi je geen geld weg door het in een deugdelijke afzetting te steken, je gooit het weg als je telkens vergoedingen kunt betalen omdat je kat de dure kanaries van de buurman sloopt of een koikarper uit de vijver trekt ofzo, die dingen kosten honderden euro's per stuk en als je pech hebt spreek je zelfs over meer dan €1000,- per stuk.

droomy

Berichten: 1100
Geregistreerd: 22-06-12
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:23

Afbeelding
;)

Wat ik zou zeggen, jij wil je standpunt toch niet bijstellen TS. Jammer.

rienne
Berichten: 1754
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Sint-Gillis-Waas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:23

Ayasha schreef:
Elk beest heeft behoefte aan buiten kunnen maar veel kattenbaasjes boeit het blijkbaar gewoon bijzonder weinig of hun beest aan het wegdek plakt, verscheurd wordt of andere mensen lastig valt. Anders maakten ze hun tuin wel katproof. :)
Hier blijven ze wel uit de tuin. Daar zorgen de honden wel voor.


Hier idem en dan komen er boze eigenaren aan de deur omdat onze honden ze hebben doodgebeten. Tja heel erg natuurlijk maar ik kan maar moeilijk mijn honden binnen houden omdat hun de katten buiten laten lopen...

Isabel

Berichten: 2271
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:23

Mijn kat gaat naar buiten omdat hij af en toe buitenlucht en beweging nodig heeft. Hij vindt het fijn om naar buiten te gaan. Gelukkig komt mijn kat meteen weer naar binnen als ik hem roep, dus hij is altijd maar 10 minuutjes buiten. Genoeg om zich even uit te razen, en niet lang genoeg (hopelijk) om de buren overlast te bezorgen.

xniieeenke

Berichten: 4605
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:23

Je kunt niet voorkomen dat katten ergens anders lopen :roll:

#team #droomy #teamdroomy

Brainless

Berichten: 29763
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:24

xniieeenke schreef:
Kijk, zo vind ik niet dat je katten moet nemen als die eigenaar.
Maar als je als eigenaar wil helpen tot een oplossing te komen zou ik niet weten waarom katten niet naar buiten mogen.

-

Het feit dat mensen hier vinden dat een kat maar binnen moet, of in de tuin (die sommige mensen amper hebben...) vind ik raar. Katten zijn ruimte nodig.

@lor, maar stel je gaat daar flink wat van weggooien aan een hele tuin beveiliging dan heb je geen geld meer voor entingen.

Ons kostten dat 50E... als je dat al niet kan betalen, dan vind ik dat je geen katten moet nemen.

Ik neem een paard maar heb helaas geen geld voor een afrastering (en die is heel wat duurder dan 50E), en daarom loopt mijn paard maar door de hele buurt heen.
:+

Ayasha
Blogger

Berichten: 58022
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:24

Grappig hoe dat andersom ook zo is he droomy :D

Als hier een kat dood gebeten wordt dan moeten ze echt niet komen zeuren. :) Had 'm uit mijn tuin gehouden, jouw beest, jouw verantwoordelijkheid. Net zoals ik mijn verantwoordelijkheid neem door mijn honden niet in jouw tuin te laten.

Smudge

Berichten: 176
Geregistreerd: 26-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:25

xniieeenke schreef:
Je kunt niet voorkomen dat katten ergens anders lopen :roll:

#team #droomy #teamdroomy


Dat kan wel, dan moet je een kattenren nemen of je tuin gewoon afzetten.

Brainless

Berichten: 29763
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:25

xniieeenke schreef:
Je kunt niet voorkomen dat katten ergens anders lopen :roll:

#team #droomy #teamdroomy

Jawel; door je tuin af te bakenen.
Dat hebben wij ook gedaan.
Werkt prima.

lor1_1984

Berichten: 12064
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:25

xniieeenke schreef:
Je kunt niet voorkomen dat katten ergens anders lopen :roll:

#team #droomy #teamdroomy

Jawel, door de tuin af te zetten, een ren te plaatsen of je kat binnen te houden.
Katten zijn HUISdieren, geen flikkerzenaarbuitenenlaatzeoverlastveroorzakendieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:25

Mijn kat komt gewoon lekker buiten. Als ze in een tuin komt waar dat niet gewenst is merkt ze dat zelf snel genoeg en doet het niet meer. Verder ga ik er niet over in discussie. :)

xniieeenke

Berichten: 4605
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:26

Brainless schreef:
xniieeenke schreef:
Kijk, zo vind ik niet dat je katten moet nemen als die eigenaar.
Maar als je als eigenaar wil helpen tot een oplossing te komen zou ik niet weten waarom katten niet naar buiten mogen.

-

Het feit dat mensen hier vinden dat een kat maar binnen moet, of in de tuin (die sommige mensen amper hebben...) vind ik raar. Katten zijn ruimte nodig.

@lor, maar stel je gaat daar flink wat van weggooien aan een hele tuin beveiliging dan heb je geen geld meer voor entingen.

Ons kostten dat 50E... als je dat al niet kan betalen, dan vind ik dat je geen katten moet nemen.

Ik neem een paard maar heb helaas geen geld voor een afrastering (en die is heel wat duurder dan 50E), en daarom loopt mijn paard maar door de hele buurt heen.
:+

Zijn zat dingen die duurder zijn hoor, ligt ook aan waar je woont en waar je heen gaat :=

@Brainless @lor1_1984 dan wil jij niet weten hoe slim katten zijn

Smudge

Berichten: 176
Geregistreerd: 26-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:26

Resistance schreef:
Mijn kat komt gewoon lekker buiten. Als ze in een tuin komt waar dat niet gewenst is merkt ze dat zelf snel genoeg en doet het niet meer. Verder ga ik er niet over in discussie. :)


Hoe merkt jouw kat dat dan als mensen aan het werk zijn / boodschappen doen whatever en de tuin onderpoept / piest of schade toebrengt?

xniieeenke

Berichten: 4605
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:27

Smudge schreef:
Resistance schreef:
Mijn kat komt gewoon lekker buiten. Als ze in een tuin komt waar dat niet gewenst is merkt ze dat zelf snel genoeg en doet het niet meer. Verder ga ik er niet over in discussie. :)


Hoe merkt jouw kat dat dan als mensen aan het werk zijn / boodschappen doen whatever en de tuin onderpoept / piest of schade toebrengt?

Dat merk je niet, maar als degene waarvan de tuin is waar de kat schade aanbrengt die kat nou gewoon met van alles en nogwat wegjaagt en de eigenaar contacteert?

lor1_1984

Berichten: 12064
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:28

Oh en of ik weet hoe slim ze zijn. :j
heb er zelf 2, die leven binnen waar ze geen overlast kunnen veroorzaken, ja mss geluidsoverlast als ze weer eens bezig zijn. :Y)
Kat te slim = tuin niet goed genoeg afgezet in 9 vd 10 gevallen. ;)

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:28

Wij wonen achteraf, hebben honden, katten én paarden. Onze katten komen niet buiten, omdat ik ze niet van de weg wil schrapen, daarvoor hou ik teveel van ze.
Soms, als een paard van ons ontsnapt en bij de buren loopt, komt de buurman verhaal halen.
Als zijn kat bij ons zou lopen, is er niets aan de hand. Gek eigenlijk.

Nou komen de katten van de buren niet bij ons, want dat overleven ze niet, ze zijn wel wijzer. Maar toch is het vreemd.

xniieeenke

Berichten: 4605
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:29

lor1_1984 schreef:
Oh en of ik weet hoe slim ze zijn. :j
heb er zelf 2, die leven binnen waar ze geen overlast kunnen veroorzaken, ja mss geluidsoverlast als ze weer eens bezig zijn. :Y)
Kat te slim = tuin niet goed genoeg afgezet in 9 vd 10 gevallen. ;)

Ja en als je dat goed af zet dan kost het je honderden euro's. Fijn hoor...