Bokkers met een Akita?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 09:45

Ik zou een tuig gebruiken. Halsband is schadelijk voor de schildklier en de zenuwen. Als een hond goed luistert en bijna nooit meer trekt, stap ik pas over op een halsband.

Aan een tuig kan je ze ook prima leren niet te trekken. Eventueel een combinatie van beide. Dus een kleine correctie op de halsband en verder op het tuig.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 12:29

StonedRomy schreef:
Ik zou een tuig gebruiken. Halsband is schadelijk voor de schildklier en de zenuwen. Als een hond goed luistert en bijna nooit meer trekt, stap ik pas over op een halsband.

Aan een tuig kan je ze ook prima leren niet te trekken. Eventueel een combinatie van beide. Dus een kleine correctie op de halsband en verder op het tuig.


Om niet te trekken zou ik ook een tuig gebruiken. Ik doelde meer op die jonkies die juist nog niet meelopen en die achter je aankomen. Tuig vind ik dan geen fijne druk geven zelf, je trekt dat tuig als het ware over ze heen. Daarmee leren ze niet wijken voor druk.

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 14:26

Meestal heeft een hond dat na een paar dagen al geleerd. Meetrekken aan een tuig inderdaad niet doen. Vaak heb ik daarvoor een halsband om de hond en dan klik ik even om. Speeltje aan het uiteinde van de lijn wilt ook wel helpen.

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 15:41

Ze loopt prima mee. Ben zojuist toch even langs de dierenwinkel gegaan om het 1 en ander te passen ik ga voor een k9 yuig maat mini(ze kan daar niet zo lang mee maar ik vond het het fijnste zitten)
Ik heb hem ergens opgesnord in het nieuw voor 26€ ipv 40 €(koste die in de winkel)

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 18:11

Update alweer bijna 1jaar!
(Augustus )

Afbeelding

Hoe gaat het met jullie honden..

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 18:23

Die is mooi aan het worden.
Ik heb gisteren al gekscherend nog gezegd tegen dat hij 14 is ben ik hem kotsbeu.
Hij is nu 7 en hij kan me toch een partij koppig zijn.
Tis nog niet eens heet en hij moet niet eens ver lopen en gaat al liggen :)

Nee alle gekheid op een stokje ik zie hem doodgraag. Maar soms mopper ik wel eens.



Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

furioso

Berichten: 1466
Geregistreerd: 21-05-11
Woonplaats: Puurs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 18:41

Onze akita dame woont bij mijn ouders en is 7,5jaar
Ze is helemaal verliefd op ons zoontje, beschermt hem, blijft bij hem liggen en volgt ook <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 18:45

De tijdelijke opvang hond doet het heel erg leuk bij de nieuwe baasjes. Mijn eigen hond is gecastreerd wegens een baarmoeder ontsteking en jeetjs, ik moet wennen aan de gedragsveranderingen. Hele huis wordt dagelijks op de kop gezet door mevrouw.

Haar sa gaat echt super gelukkig. Lijkt voor nu onder controle.

Afbeelding

akishino
Berichten: 1872
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 21:32

@stonedromy, ik wist niet dat je brindle sa heeft? Wat heeft ze een blij koppie!


Afbeelding

Helaas twee weken terug te horen gekregen dat mijn reu ook sa heeft. Dus even een dipje.

akishino
Berichten: 1872
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 21:37

Ter vergelijking, dit was een jaar geleden:
Afbeelding


Afbeelding

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 21:50

Ja, is al 2 jaar gediagnosticeerd nu. Ze heeft door de antibiotica weer een dipje gehad, maar haar vacht kan er weer helemaal gezond uit zien. Als je wilt kan ik je alles doorsturen wat ik gebruik voor Olivia? Stuur maar een pb.

Edit:

Twee momenten van Olivia haar sa. Ze heeft er zelfs een tijdje nog beter bij gestaan, maar dan moet ik verder zoeken. Haar sa gaat samen met hele diepe puisten die je dus open moet snijden helaas.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

akishino
Berichten: 1872
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 22:04

Och arm ding met haar wond :(
Ik stuur je morgen een pb. Nu even m'n schatje uitlaten en naar bed.

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 22:08

Die wond heeft er echt maanden gezeten. Niet onder controle te krijgen. Was echt vreselijk. Haar sa was echt niet makkelijk onder controle te krijgen. De vacht maakt me nog het minste uit, maar die wonden waren niet grappig.

Is goed! Het is een vrij lange lijst wat allemaal kan werken, bereid je dus voor.

meintje

Berichten: 1834
Geregistreerd: 07-02-07
Woonplaats: Waterlandkerkje

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 07:13

Na dat onze Isa overleed vorige herfst hebben we Kiko in huis gehaald. We wilden voor Kimi een hond die 'dezelfde taal' sprak. Klinkt idioot als je het over honden hebt maar Kimi werd vaak verkeerd begrepen op straat, dat wilden we binnenshuis niet voor haar.
Die missie is geslaagd. Al ben ik benieuwd hoe het gaat als ze elkaar weer zien, ze is nu even uit logeren omdat ze loops is. Ze zijn beide nog intact en we willen geen risico lopen.

Kiko is echt een heel andere hond dan Kimi qua karakter. Hij is lang bij de fokker gebleven en mede daardoor heel stabiel.
Wel erg prikkelgevoelig, maar ook daar wel goed in te begeleiden.

Afbeelding
Afbeelding

meintje

Berichten: 1834
Geregistreerd: 07-02-07
Woonplaats: Waterlandkerkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 08:01

StonedRomy schreef:
Die wond heeft er echt maanden gezeten. Niet onder controle te krijgen. Was echt vreselijk. Haar sa was echt niet makkelijk onder controle te krijgen. De vacht maakt me nog het minste uit, maar die wonden waren niet grappig.

Is goed! Het is een vrij lange lijst wat allemaal kan werken, bereid je dus voor.


Ik zie dat ik gister hier helemaal overheen heb gekeken, duidelijk nog niet helemaal wakker. Wat hebben jullie uiteindelijk gedaan wat wel hielp? Die plek ziet er echt heel naar uit...

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 08:29

Meintje, dit was uiteindelijk nog een ‘ goed ‘ moment. Het heeft ook richting de hals gezeten.

Wond zelf alleen met betadine en zalf behandeld. Was niet de oplossing, maar je moet iets. Ik ben MOK gaan geven en heb de sa van binnenuit behandeld. Was het enige wat hielp om van die wond af te komen. Heeft maanden geduurd. Iedere keer na drinken of eten de wond helemaal schoon maken, omliggende huid goed vettig houden. Was echt geen toffe tijd.

En het is een zeer bekend gegeven dat de meeste honden niets kunnen met Japanners. Snap je keuze helemaal en het zijn twee knapperds!

meintje

Berichten: 1834
Geregistreerd: 07-02-07
Woonplaats: Waterlandkerkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 21:45

Ik heb sa van de week opgezocht. Wat ik begrijp is dit dus ook een terugkerend probleem, die wonden?
Ben blij dat het bij jouw hond in elk geval onder controle is nu.

Hoe uit het zich bij jouw hond akishino?

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8299
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 11:16

Omdat dit topic nu uit meer dan 15 pagina's bestaat verhuis ik het naar [BB-HK].

akishino
Berichten: 1872
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:02

meintje schreef:
Ik heb sa van de week opgezocht. Wat ik begrijp is dit dus ook een terugkerend probleem, die wonden?
Ben blij dat het bij jouw hond in elk geval onder controle is nu.

Hoe uit het zich bij jouw hond akishino?


Sorry, was vergeten te reageren :o .
Bij mijn hond begon het met schilfers aan de oorranden, de rug en hij rook vreemd/vies. Daarna begon hij zijn haar te verliezen en die haren kwamen er uit met zwarte en bruine uiteinden. Toen wist ik het eigenlijk al. Dus biopten laten nemen en inderdaad het is sa.
Het is tot nu toe steeds erger geworden. Hij heeft over zijn hele lijf korstige pusbultjes en schilfers, hij is heel veel haar kwijt, heeft kale droge plekken en sinds een paar dagen ook wat geinfecteerde korstjes/wondjes. Zijn ogen tranen ontzettend en hij is heel moeilijk op gewicht te houden. Ik hoop dat wij het uiteindelijk ook onder controle krijgen. Al zal het altijd aanwezig blijven en met regelmaat opvlammen vrees ik.

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:28

Opvlammen zal zeker blijven... maar tot nu toe heb ik heel veel geluk gehad. Haar opvlammen betekend dat ze alleen wat ondervacht verliest. Geen wondjes of pus plekken meer. Dat ze er dan wat minder mooi uit ziet, is voor mij een kleine zorg.

Die van mij is eindelijk aangekomen, maar dat was ook 5 jaar bloed zweet en tranen.

akishino
Berichten: 1872
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:41

Dat hij er nooit meer uit zal zien zoals voorheen is mijn minste zorg. Maar hij is nu niet happy, daar maak ik me wel zorgen over :(

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:55

Hoe lang ben je nu bezig met de mok? Voor mij was het echt het totaal plaatje. CBD olie heeft ook hele goede resultaten in een spaans (??) onderzoek en bij mij. Ook qua eetlust

Het blijft echt een hele lastige aandoening.

akishino
Berichten: 1872
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 13:44

Mok krijgt hij nu 2,5 week, dus is ook nog te vroeg om resultaat te zien/merken. Hij vindt alle "behandelingen" (olieën, wassen, ogen schoonmaken en zalven, wondjes behandelen) echt verschrikkelijk. Dat maakt het er niet makkelijker op. Maar we blijven positief en hopen het beste!

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 13:53

Nee dat schreef je inderdaad! Een zachte borstel met daarop wat olie wel haalbaar? Dat wilt nog wel eens iets uithalen zonder teveel stress.

Verder clicker training starten om toch het behandelen toe te laten. Zal waarschijnlijk nog heel wat jaren nodig zijn en dan is het wel handig als je het op den duur makkelijker kunt behandelen.

yumi01
Berichten: 194
Geregistreerd: 01-09-11
Woonplaats: haaksbergen

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 10:56

Hoi hoi, mijn Akita heeft ook SA . Nou lees ik veel over oliebaden maar kan iemand mij vertellen wat dat precies inhoud en welke olie je moet gebruiken? Ik heb trouwens ook immunovet besteld ik hoor daar ook goede verhalen over dus ik ben benieuwd!