Waar zijn de hondentrimsters?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maaike_VR

Berichten: 491
Geregistreerd: 21-07-09
Woonplaats: Oisterwijk

Waar zijn de hondentrimsters?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 16:30

Hii,

Topics over paarden enz. super leuk.
Maar zijn er op bokt ook hondentrimmers aanwezig? :list:
Laat je horen!

Ik begin wel:
Ik ben sinds januari 2015 mijn eigen Hondentrimsalon begonnen, Roijal! In juli ben ik afgestudeerd als Hondentrimster. -:)

Het lijkt me leuk om ervaringen en verhalen te delen :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-09-15 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, graag de WIJZIG knop gebruiken

Anoniem

Re: Waar zijn de hondentrimsters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:40

JHK --> BB

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Waar zijn de hondentrimsters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:50

Heb hier even een TeM geplaatst, aangezien je een dubbel topic hebt. :)

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 11:47

Ik zit erover te denken om een trimopleiding te gaan volgen zodat ik naast mijn vaste baan ook iets leuks met honden kan doen. Ben erg benieuwd naar je ervaring tot nu toe TS!

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Waar zijn de hondentrimsters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 13:32

Ik doe de opleiding sinds september 2014 en vind het onwijs leuk! Ik bespreek alleen niet openbaar ervaringen omdat ik dat niet netjes vind t.o.v. eigenaren. Ik hoop begin 2016 mijn eigen salon te openen :D

BlueMilk

Berichten: 1933
Geregistreerd: 14-12-04
Woonplaats: Brugge, Belgiƫ

Re: Waar zijn de hondentrimsters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 13:40

Ik volg ook de opleiding Hondentrimmen maar dan wel in Belgiƫ. Dit jaar in september gestart.

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 13:44

heb mn diploma al 10 jaar.
heb jaren in een pension gewerkt als trimster.
tis alleen jammer dat t een vrij beroep is en hoor van veel nieuwe klanten dat er nogal wat beunhazen zitten om maar zo te zeggen.
jammer want het is zo ontzettend leuk werk!!
straks als mn jongste naar school gaat ga ik weer verder met mn eigen salon.

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:14

xSCWx schreef:
Ik bespreek alleen niet openbaar ervaringen omdat ik dat niet netjes vind t.o.v. eigenaren.

Ik bedoel persoonlijk meer de ervaringen op het gebied van het opstarten van het bedrijf, is er markt voor, hoe realistisch is het om er je boterham mee te verdienen enz.

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 20:00

GreaseMonkey schreef:
xSCWx schreef:
Ik bespreek alleen niet openbaar ervaringen omdat ik dat niet netjes vind t.o.v. eigenaren.

Ik bedoel persoonlijk meer de ervaringen op het gebied van het opstarten van het bedrijf, is er markt voor, hoe realistisch is het om er je boterham mee te verdienen enz.

Ik reageerde op de laatste zin in de openingspost :)
Gelukkig hoef ik niet perse fulltime te werken omdat mijn man al fulltime werkt. Ik wil 3 a 4 dagen gaan werken, maar het eerste jaar opstarten zal minder zijn neem ik aan. Ik heb wel al een hoop aanvragen, en in mijn woonplaats zit maar 1 trimster en zij doet alleen kleine honden.
Markt is er zeker wel voor, knip/effileerhonden worden veelal toch naar de trimsalon gebracht.

Suusie22

Berichten: 6297
Geregistreerd: 06-09-10

Re: Waar zijn de hondentrimsters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 20:04

Ik volg sinds september de cursus tot hondentrimster in Barneveld :D
Ik kan na het behalen van mijn diploma meteen aan de slag in de trimsalon in de dierenwinkel waar ik werk.

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 20:06

Suusie22 schreef:
Ik volg sinds september de cursus tot hondentrimster in Barneveld :D
Ik kan na het behalen van mijn diploma meteen aan de slag in de trimsalon in de dierenwinkel waar ik werk.

Dat is een heel mooi vooruitzicht!

Suusie22

Berichten: 6297
Geregistreerd: 06-09-10

Re: Waar zijn de hondentrimsters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 20:07

Ja, ben ook erg blij met deze kans. Kan ik 2 hele leuke banen gaan combineren met elkaar en zodoende fulltime aan de slag :)

Zijn jullie links of rechtshandig? Ik ben zelf linkshandig en vind het behoorlijk lastig om scharen te vinden die mij goed bevallen.

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Waar zijn de hondentrimsters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 20:08

Ik ben godzijdank rechtshandig, ik pluk wel met links ook. Linkshandige scharen blijken inderdaad heel lastig te zijn. Ik ben in ieder geval in love met de hulk van N.ick K.ontos :D

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 20:09

xSCWx schreef:
Markt is er zeker wel voor, knip/effileerhonden worden veelal toch naar de trimsalon gebracht.


Vergis je er niet in dat er veel mensen zijn die geen idee hebben wat voor hond ze hebben gekocht.
Of voor een duppie op de eerste rij willen zitten.

En dat veel (goede) trimsters uiteindelijk alleen nog kleine hondjes doen heeft vaak een reden en dat is vaak niet dat ze lui zijn....

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 20:12

cinniz123 schreef:
xSCWx schreef:
Markt is er zeker wel voor, knip/effileerhonden worden veelal toch naar de trimsalon gebracht.


Vergis je er niet in dat er veel mensen zijn die geen idee hebben wat voor hond ze hebben gekocht.
Of voor een duppie op de eerste rij willen zitten.

En dat veel (goede) trimsters uiteindelijk alleen nog kleine hondjes doen heeft vaak een reden en dat is vaak niet dat ze lui zijn....

Ja, inderdaad een hoop mensen onderschatten de vacht verzorging van hun hond.
Deze trimster doet alleen kleine hondjes omdat ze geen ruimte heeft voor grote honden. Ik weet dat grote honden belastender zijn, maar tot nu toe geen problemen mee gehad. Meeste honden werken echt wel mee als je kordaat zegt dat ze op tafel/in bad moeten.

Suusie22

Berichten: 6297
Geregistreerd: 06-09-10

Re: Waar zijn de hondentrimsters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 20:33

T is lichamelijk erg zwaar inderdaad. Mijn collega heeft inderdaad ook the Hulk <<) en is er ontzettend happy mee.
Binnenkort maar weer eens naar een groothandel om daar weer op scharenjacht te gaan.

har166

Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: Waar zijn de hondentrimsters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 20:39

Succes in ieder geval! Een van mijn hondjes moet naar de trimster. Hij vindt het verschrikkelijk en we noemen hem dan ook terror joopie haha dus ik hoop dat je niet allemaal joopies krijgt _O-

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Waar zijn de hondentrimsters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 20:42

Ik trim mijn honden zelf, maar er hebben al verschillende mensen mijn Jacks en Poedel geleend voor de cursus...
Heb verder geen diploma oid, een fatsoenlijk te betalen trimmer zou best leuk zijn

Suusie22

Berichten: 6297
Geregistreerd: 06-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 20:43

Huidige klantenbestand bevat veel leuke hondjes. Sommigen zijn inderdaad wel lastiger, maar ben niet snel bang voor een hond. Als je zelf maar rustig blijft ;)

Suusie22

Berichten: 6297
Geregistreerd: 06-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 20:43

Billy schreef:
Ik trim mijn honden zelf, maar er hebben al verschillende mensen mijn Jacks en Poedel geleend voor de cursus...
Heb verder geen diploma oid, een fatsoenlijk te betalen trimmer zou best leuk zijn


Wat voor prijs noem je fatsoenlijk?

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Waar zijn de hondentrimsters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 20:45

Ik heb geen idee wat trimmen van een Jack of een poedel kost. De poedel is nog een tijd door het meisje dat hem voor het examen gebruikte gedaan voor een vriendenprijsje, de jacks heb ik nooit weggebracht. Als ze hem in de opleiding en voor het examen trimden deden ze dat gratis.

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 20:46

Nahhhh nee hoor na 10 jaar trimmen weet ik heel goed dat er zat honden zijn die een stukje opvoeding/gewenning missen of gewoon honden zijn die echt heel bang kunnen zijn.
In mn eigen salon heb ik echt schatjes maar toen de tijd in t pension zaten er zat on opgevoede projectielen bij.

En dat grote honden geen probleem geven dat komt pas later.
Dat riep ik ook altijd :+
En ik doe ze overigens nog steeds met veel plezier <3

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:08

cinniz123 schreef:
Nahhhh nee hoor na 10 jaar trimmen weet ik heel goed dat er zat honden zijn die een stukje opvoeding/gewenning missen of gewoon honden zijn die echt heel bang kunnen zijn.
In mn eigen salon heb ik echt schatjes maar toen de tijd in t pension zaten er zat on opgevoede projectielen bij.

En dat grote honden geen probleem geven dat komt pas later.
Dat riep ik ook altijd :+
En ik doe ze overigens nog steeds met veel plezier <3

Krijg nou wat! Ik zit je profiel te bekijken. Je hebt mijn HCA overgenomen. Kleine wereld haha

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:21

xSCWx schreef:
cinniz123 schreef:
Nahhhh nee hoor na 10 jaar trimmen weet ik heel goed dat er zat honden zijn die een stukje opvoeding/gewenning missen of gewoon honden zijn die echt heel bang kunnen zijn.
In mn eigen salon heb ik echt schatjes maar toen de tijd in t pension zaten er zat on opgevoede projectielen bij.

En dat grote honden geen probleem geven dat komt pas later.
Dat riep ik ook altijd :+
En ik doe ze overigens nog steeds met veel plezier <3

Krijg nou wat! Ik zit je profiel te bekijken. Je hebt mijn HCA overgenomen. Kleine wereld haha


Haha ja heb hem alleen na paar ritjes doorverkocht :+
Wilde mn eigen smaakie :D

Suusie22

Berichten: 6297
Geregistreerd: 06-09-10

Re: Waar zijn de hondentrimsters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:41

Ik zit alleen nog te bedenken hoe ik m'n prijzen vast ga stellen. Ik denk dat ik ga werken met vanaf prijzen, afhankelijk van de staat waarin de hond wordt gebracht (klitten, vlooien etc)